O David Shrigley παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ με κατσίκες στα παλιά σφαγεία της Υδρας Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης έφτιαξε ένα ντοκιμαντέρ ο τίτλος του οποίου («Laughterhouse», το σπίτι του γέλιου) αποτελεί στην ουσία λογοπαίγνιο με τη λέξη «Slaughterhouse» (σφαγείο) και θα προβάλλεται σε λούπα, όλο το καλοκαίρι, με τη μορφή βιντεο-εγκατάστασης, σε έναν χώρο ιδιαίτερης σημασίας για το νησί της Ύδρας. ©David Shrigley

O David Shrigley παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ με κατσίκες στα παλιά σφαγεία της Υδρας

0

Ο David Shrigley δεν ενθουσιάζεται στην ιδέα να εξηγεί την τέχνη του. Ο 49χρονος Βρετανός καλλιτέχνης με τα διάσημα προβοκατόρικα σκίτσα του πιστεύει πως η δουλειά του «είναι αυτό που είναι».

Συχνά, όσο ειρωνικά είναι τα έργα του με τις ανθρώπινες ή ανθρωπόμορφες μορφές, τα δυσανάλογα μέλη και τις φαρμακερές ατάκες που τα συνοδεύουν, άλλο τόσο απολαυστικά ειρωνικές είναι οι απαντήσεις που δίνει στις συνεντεύξεις του.


Με το νέο λεύκωμα Fully Coherent Plan for a New and Better Society (Σχέδιο πλήρους συνοχής για μια νέα και καλύτερη κοινωνία) που περιλαμβάνει 254 εικονογραφήσεις του, όλες με το χαρακτηριστικό μαύρο μελάνι του πάνω σε λευκό χαρτί, να έχει εκδοθεί πριν από λίγο καιρό και έχοντας μόλις ολοκληρώσει τα καθήκοντά του ως γκεστ καλλιτεχνικού διευθυντή στο φετινό Φεστιβάλ του Μπράιτον, όπου κατοικεί τα τελευταία τρία χρόνια, μετά από 27 συναπτά έτη στη Γλασκώβη, ετοιμάζεται να έρθει στα μέρη μας. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, λοιπόν, το θέμα με το οποίο επέλεξε να καταπιαστεί στη φετινή του επίσκεψη στην Ελλάδα.


Καλεσμένος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ για να αναλάβει την ετήσια θερινή «κατάληψη» του χώρου που διαχειρίζεται το Ίδρυμα στην Ύδρα, ο οποίος στέγαζε τα παλιά σφαγεία του νησιού, ο Shrigley θα παρουσιάσει φέτος ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τις κατσίκες.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η αντίφαση αυτή μεταξύ του κωμικού χαρακτήρα της ταινίας και της ιστορίας του χώρου όπου θα προβληθεί, η οποία κινητοποίησε τον καλλιτέχνη για τη δημιουργία της, όπως επίσης και η ίδια η επιλογή του να σχολιάσει ένα ζήτημα που αποτελεί «καυτή πατάτα» για όλα τα ακτιβιστικά κινήματα παγκοσμίως το τελευταίο διάστημα


Εδώ και καιρό κυκλοφορούν viral βίντεο στο YouTube, μονταρισμένα, με τα συμπαθή θηλαστικά να επιδίδονται σε βελάσματα που ακουστικά είναι πολύ κοντά στην ανθρώπινη φωνή, σαν οι κατσίκες να «μιλάνε».


Με αφορμή αυτήν τη διαπίστωση, ο καλλιτέχνης έφτιαξε ένα ντοκιμαντέρ ο τίτλος του οποίου («Laughterhouse», το σπίτι του γέλιου) αποτελεί στην ουσία λογοπαίγνιο με τη λέξη «Slaughterhouse» (σφαγείο).

Θα προβάλλεται σε λούπα, όλο το καλοκαίρι, με τη μορφή βιντεο-εγκατάστασης, σε έναν χώρο ιδιαίτερης σημασίας για το νησί της Ύδρας και τους κατοίκους της, στον οποίο, όσοι έχουν βρεθεί, κάνουν λόγο για απόκοσμη ενέργεια που συνδέεται με το παρελθόν του.

Ένα αστείο θέμα που στόχο έχει να διασκεδάσει σε ένα διόλου διασκεδαστικό μέρος που, όπως θυμάται η γενική συντονίστρια του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ στην Ύδρα, ακόμα και πριν από δέκα χρόνια, όταν το παρέλαβε το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και άρχισε το 2009 να καλεί καλλιτέχνες για να παρουσιάσουν εκθέσεις σχεδιασμένες ειδικά για τον χώρο, διέθετε αυτούσια αυτή την ιδιότυπη ενέργεια, την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα.


Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η αντίφαση αυτή μεταξύ του κωμικού χαρακτήρα της ταινίας και της ιστορίας του χώρου όπου θα προβληθεί, η οποία κινητοποίησε τον καλλιτέχνη για τη δημιουργία της, όπως επίσης και η ίδια η επιλογή του να σχολιάσει ένα ζήτημα που αποτελεί «καυτή πατάτα» για όλα τα ακτιβιστικά κινήματα παγκοσμίως το τελευταίο διάστημα, ιδίως αυτό του βιγκανισμού και της μαζικής θανάτωσης των ζώων προς τέρψη του ανθρώπινου ουρανίσκου, με τον πλέον ανορθόδοξο, αλλά απόλυτα συνεπή στο έργο του τρόπο.

O David Shrigley παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ με κατσίκες στα παλιά σφαγεία της Υδρας Facebook Twitter
Στα εγκαίνια της εγκατάστασης, όπου θα παρευρεθεί και ο ίδιος ο καλλιτέχνης, θα παρουσιαστεί επίσης ένα μουσικό κομμάτι φτιαγμένο από τις κραυγές των ζώων της ταινίας, η ερμηνεία του οποίου θα γίνει με ηλεκτρικές κιθάρες που έχει κατασκευάσει ο ίδιος.


Εξάλλου, «υπάρχει κάτι καθαρτικό στο να κάνεις τέχνη», όπως δήλωσε ο ίδιος πρόσφατα στην «Guardian». «Αν δεν το βγάλεις από μέσα σου, κακοφορμίζει και σε καταστρέφει. Νιώθω κάπως έτσι. Είναι υγιές για μένα να κάνω τέχνη. Δεν ξέρω αν είναι υγιές για τους άλλους να τη βλέπουν».


Στα εγκαίνια της εγκατάστασης, όπου θα παρευρεθεί και ο ίδιος ο καλλιτέχνης, θα παρουσιαστεί επίσης ένα μουσικό κομμάτι φτιαγμένο από τις κραυγές των ζώων της ταινίας, η ερμηνεία του οποίου θα γίνει με ηλεκτρικές κιθάρες που έχει κατασκευάσει ο ίδιος. Κλαυσίγελως, δηλαδή, και ένα έξοχο πολιτικό σχόλιο που άπτεται πολλών περισσότερων από τα προφανή θεμάτων.


Παράλληλα, καταπώς όλα δείχνουν, καθώς κάποιες λεπτομέρειες θα αποφασιστούν την τελευταία στιγμή, άμα τη αφίξει του καλλιτέχνη στην Ελλάδα, και οι ταβέρνες της Ύδρας θα δεχτούν μια μικρή, αλλά καίρια παρέμβαση από τον Shrigley, καθώς τα αλατοπίπερα των τραπεζιών τους θα αντικατασταθούν από ειδικά φιλοτεχνημένα κεραμικά δοχεία που θα περιλαμβάνουν την «Αόρατη Σκόνη»!

 

Ένα από τα viral βίντεο που κυκλοφορούν στο YouTube, μονταρισμένα, με τα συμπαθή θηλαστικά να επιδίδονται σε βελάσματα που ακουστικά είναι πολύ κοντά στην ανθρώπινη φωνή

Ιnfo:

David Shrigley - Laughterhouse

Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ, Σφαγεία Ύδρας

Διάρκεια: 19/6-30/9

Ώρες λειτουργίας: Δευ., Τετ.-Κυρ. 11:00-13:00 & 19:00-22:00,

Τρ. κλειστά 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ