Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας;

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter
Φωτό: Vaggelis Mass
1

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter

 

[ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΝΑ ΦΟΥΤΣΙΤΖΗ]

 

Οι Αθηναίοι είδαν με έκπληξη το πάτωμα του μετρό ντυμένο με μια εικόνα παραλίας. Περί τίνος πρόκειται;

Είναι απλά ένα μέρος από τη μεγάλη καμπάνια λανσαρίσματος του ΣΚΡΑΤΣ, που μας υπόσχεται ότι το νέο παιχνίδι ήρθε για να μας αλλάξει τη διάθεση. Έτσι, στα μέσα μεταφοράς της πόλης, όπως το Μετρό και τα λεωφορεία, επιλέξαμε να παίξουμε με την ιδέα ότι η αλλαγή της διάθεσης ισοδυναμεί με μια «μεταφορά» στην παραλία.
Πάνω σε αυτό και με βάση το μήνυμα «Οι διακοπές είναι ένα ΣΚΡΑΤΣ μακριά» ντύσαμε το εξωτερικό των συρμών του μετρό και των λεωφορείων με εικόνες παραλίας και ανθρώπους με μαγιό κλπ. Επειδή όμως το μετρό ως μέσο (όχι μόνο μεταφοράς αλλά και επικοινωνίας) προσφέρει κι άλλες δημιουργικές δυνατότητες, αποφασίσαμε να ντύσουμε και το πάτωμα του μετρό με την εικόνα παραλίας, με κοχύλια, πατημασιές στην άμμο και το κύμα να σκάει.

 

Από ποια παραλία είναι αυτή η φωτογραφία;

Η φωτογραφία δεν είναι από μία παραλία. Είναι ένα συνδυασμός από slides που βρήκαμε σε φωτοτράπεζα μαζί με πραγματική φωτογράφιση. Συγκεκριμένα φωτογραφίσαμε τις πατημασιές στην παραλία του Σχινιά.

 

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter

 

Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι αυτό έχει ξαναγίνει;

Στη διαφήμιση λέμε συχνά τη φράση «δεν υπάρχει παρθενογένεση ιδεών». Έτσι θεωρούμε αρκετά φυσιολογικό μια τέτοια ιδέα να έχει γίνει κάπου στον κόσμο, για κάποιο άλλο επικοινωνιακό σκοπό όμως. Εμείς ως διαφημιστές, έχουμε υποχρέωση να μελετάμε το διεθνή ανταγωνισμό του προϊόντος το οποίο πάμε να διαφημίσουμε και να φροντίζουμε να μην «πέφτουμε» πάνω σε ίδιες ιδέες.

Πάντως, πιστεύουμε ότι αυτό που έκανε ξεχωριστή την «παραλία» μας δεν είναι τόσο η πρωτοτυπία της ιδέας, όσο η εξαιρετική της εκτέλεση και κυρίως το πώς «έπιασε» τους ανθρώπους που είχαν ανάγκη από κάτι που πραγματικά θα τους αλλάξει τη διάθεση.

 

Ποια ήταν η έμπνευση για την καμπάνια;

Έμπνευση για κάθε καμπάνια είναι οι ανάγκες του εκάστοτε προϊόντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έπρεπε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να αποδώσουμε αυτή την αίσθηση αλλαγής διάθεσης. Και η αλλαγή διάθεσης διαφημιστικά αποτυπώνεται με τη μεταμόρφωση της πραγματικότητας γύρω μας σε αυτό που θα θέλαμε να είναι. Εδώ που τα λέμε, ποιος δε θα ήθελε να είναι στην παραλία αντί για ένα βαγόνι κάτω από τη γη;

 

Τι είναι το ΣΚΡΑΤΣ;

Είναι το νέο στιγμιαίο λαχείο που λάνσαρε η Ελληνικά Λαχεία (εταιρεία του Ομίλου ΟΠΑΠ), με τέσσερα διαφορετικά παιχνίδια, τα οποία τιμώνται 1€, 2€, 3€, 5€, και με πιθανά κέρδη που φτάνουν έως τα 500.000€. Στην ουσία, είναι νέα εκδοχή του παλιού Ξυστού.

 

Ποιες είναι οι αντιδράσεις του κόσμου στο μετρό;

Ο κόσμος αιφνιδιάζεται αρχικά. Έμαθα συγκεκριμένα για μια γνωστή που στην αρχή πανικοβλήθηκε γιατί νόμιζε ότι πλημμύρισε ο συρμός! Αλλά τελικά η αληθοφάνεια της εκτέλεσης κάνει τον κόσμο να διασκεδάζει, να κάνει πλάκα, να κάνει ότι πλατσουρίζει κλπ. Και φυσικά, όπως είδαμε και στα social media, όλοι βγάζουν φωτογραφίες.

 

 

Τι άλλο περιλαμβάνει η καμπάνια;

Η καμπάνια είναι αυτό που λέμε 360°. Που σημαίνει ότι εκτός από το τηλεοπτικό σποτ, απλώνει σε όλα τα μέσα επικοινωνίας. Από καταχωρήσεις σε εφημερίδες, αφίσες στις στάσεις λεωφορείων, ραδιοφωνικά μηνύματα, έως δημιουργικά εξώφυλλα εφημερίδων και περιοδικών, εκφωνήσεις στους συρμούς του μετρό, και φυσικά web banners και πολλές άλλες ιδέες στο internet.

 

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια