Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
Adrián Villar Rojas: The Theater of Disappearance © Panos Kokkinias, Courtesy NEON
0

Το ΝΕΟΝ και ο καλλιτέχνης Adrian Villar Rojas έχουν καταλάβει το Αστεροσκοπείο Αθηνών και τον Λόφο των Νυμφών με το έργο «The Theatre of Disappearance». O Αργεντινός καλλιτέχνης δούλεψε αθόρυβα για μήνες στο Αστεροσκοπείο και δημιούργησε ένα νέο σύμπαν με φυτά και γλυπτά, ένα περιβάλλον «επιστημονικής φαντασίας», αλλά και τόσο αληθινό. Σαράντα έξι χιλιάδες φυτά έχουν μεταμορφώσει τον χώρο, ενώ τα γλυπτά και οι προθήκες με αντικείμενα που αναδύονται μέσα από τις σπηλιές δημιουργούν ένα συγκινητικό αποτέλεσμα, γεμάτο μηνύματα για την ανθρωπότητα. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Λόφος Νυμφών, Τετάρτη-Κυριακή 11:00-21:00, είσοδος ελεύθερη


Στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ο καλλιτέχνης Ουίλιαμ Κέντριτζ παρουσιάζει το έργο More sweetly play the dance, μια μεγάλης κλίμακας κινηματογραφική προβολή, μια πομπή από σκιώδεις φιγούρες που προχωρούν υπό τους ήχους μιας ορχήστρας με χάλκινα πνευστά. Ένα καραβάνι σκιών σαράντα μέτρων, το οποίο προβάλλεται σε οκτώ οθόνες, παραπέμποντας στο μεσαιωνικό danse macabre. Το θέαμα των ανθρώπων που συντρίβονται υπό το βάρος των πραγμάτων τους, ενώ οδεύουν προς ένα άγνωστο μέλλον, φέρνει αναπόφευκτα στον νου την προσφυγική κρίση. Ο Κέντριτζ θίγει το ζήτημα της υπαρξιακής μοναξιάς του περιπλανώμενου οδοιπόρου, απεικονίζοντας ανθρώπους να περπατούν ο ένας πίσω από τον άλλον, από τη μια χώρα στην άλλη, από τον γνώριμο τρόμο του πολέμου στον φόβο και την ελπίδα του άγνωστου προορισμού. Ο Νοτιοαφρικανός σφραγίζει το καλοκαίρι μας με αυτή την εγκατάσταση. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έως 1η Αυγούστου, 21:30-01:00

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
More sweetly play the dance


Στον χώρο του Ελαιώνα της Γεωπονικής Σχολής Αθηνών και στο πλαίσιο της documenta 14 ο Αφρικανός καλλιτέχνης Αμπουμπακάρ Φοφανά παρουσιάζει το έργο «Ευλογία Αφρικής», στο οποίο 54 πρόβατα (ένα για κάθε χώρα της Αφρικής) που βάφτηκαν λουλακί με ειδικές βιολογικές βαφές (τις οποίες δημιουργεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης) φιλοξενούνται στα όμορφα λιβάδια της σχολής. Οι Αθηναίοι μπορούν μέχρι τις 25 Ιουνίου να επισκεφτούν τον όμορφο (και σχετικά άγνωστο σε πολλούς) κήπο της Γεωπονικής για να δουν το έργο του καλλιτέχνη. Γεωπονική Σχολή Αθηνών, Ιερά Οδός 75, Σάββατο-Κυριακή 11:00-17:00.

 
Η έκθεση «Τhis, Must be Athens» αποτελεί δράση του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης και παρουσιάζει γλυπτά και εγκαταστάσεις μεσαίας κλίμακας από ένα εικαστικό δίδυμο και πέντε εικαστικούς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον δημόσιο χώρο. Οι εικαστικοί b. (1982, Aθήνα), Αλέξανδρος Βασμουλάκης (1980, Αθήνα), Aργύρης Σαρασλανίδης (1978, Θεσσαλονίκη) και Simoni Fontana (1978, Κέρκυρα), Cacao Rocks (1985, Aθήνα), ath1281 (1983, Αθήνα) και D! (1984, Aθήνα) συμμετέχουν με νέα, τρισδιάστατα έργα τους. Αυτά εκτείνονται σε έξι δημόσιους χώρους στους οποίους κυκλοφορούν και διαμένουν πολίτες και επισκέπτες που φέρουν διαφορετικά, έως και εκ διαμέτρου αντίθετα πολιτισμικά, κοινωνικά, ιδεολογικά, θρησκευτικά και οικονομικά υπόβαθρα. Πλατεία Βάθης, πλατεία Βικτωρίας, άνοδος οδού Πειραιώς (στο ύψος Τεχνόπολης), πεζόδρομος Ερμού (ύψος πρώην αμαξοστασίου ΟΣΥ), πλατεία Περσεφόνης, πλατεία Κολωνακίου, έως 24 Ιουνίου

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
«Τhis, Must be Athens» Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ