Η γκάφα του Cosmopolitan να προβάλλει τον καρκίνο ως κορυφαία μέθοδο αδυνατίσματος

Η γκάφα του Cosmopolitan να προβάλλει τον καρκίνο ως κορυφαία μέθοδο αδυνατίσματος Facebook Twitter
1

Εδώ και λίγες μέρες αναγνώστες (ή όχι) της αμερικανικής έκδοσης του Cosmopolitan δεν κρύβουν τη δυσαρέσκεια τους στα social media για τον απαράδεκτο τρόπο, που η online έκδοση του γνωστού γυναικείου περιοδικού αποφάσισε να καλύψει το θέμα της απώλειας κιλών μίας νεαρής γυναίκας που παλεύει με τον καρκίνο. 

Για την ακρίβεια, το Twitter βοά ότι το περιοδικό τερμάτισε το clickbait, επιχειρώντας να παρουσιάσει τον καρκίνο ως τη νέα αποτελεσματική μέθοδο για να χάσει κάποιος κιλά. Πώς, όμως, συνέβη αυτό το λάθος -λάθος τίτλος, λάθος εξιστόρηση, λάθος συμπέρασμα-, δημιουργώντας τεράστιο ζήτημα για την αξιοπιστία του περιοδικού; Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του Observer, όλα άρχισαν, όταν το site του περιοδικού αποφάσισε να παρουσιάσει την ιστορία της Simone Harbinson, από τη Μελβούρνη.

Η νεαρή γυναίκα διαγνώστηκε με κακοήθη καρκίνο του εντέρου σε αρχικό στάδιο. Η Harbinson υποβλήθηκε σε χειρουργείο και θεραπεία, η οποία διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο, λόγω της σπανιότητας της μορφής καρκίνου από την οποία προσβλήθηκε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει αρκετά κιλά, τα οποία, όταν πλέον ανάρρωσε, αποφάσισε να χάσει με μία δίαιτα 12 εβδομάδων. Επρόκειτο για δίαιτα εξισορρόπησης πρωτεΐνης, υδατανθράκων και λίπους, η οποία λειτουργούσε συνδυαστικά με το ανάλογο πρόγραμμα άσκησης.

Ακριβώς λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετώπιζε δεν κατάφερε να εφαρμόσει καμία από τις ασκήσεις που περιλάμβανε το πρόγραμμα fitness και διατροφής που είχε επιλέξει, ωστόσο, μόνο με τη δίαιτα κατάφερε να χάσει γύρω στα 20 κιλά, όσα δηλαδή είχε πάρει το διάστημα που πάλευε με χημειοθεραπείες και χειρουργεία. 

Αυτή η ιστορία ζωής από το site του περιοδικού παρουσιάστηκε ως εξής: "Η επιτυχία της Simone να χάσει τόσα κιλά είναι η απόδειξη ότι οποιοσδήποτε μπορεί να χάσει βάρος, χωρίς καθόλου άσκηση, αλλά τρώγοντας σωστά". Και ενώ αυτό πρακτικά είναι αλήθεια, το γεγονός ότι το Cosmopolitan παρουσίασε τον καρκίνο ως το νέο "hot trend" στις δίαιτες φέτος έκανε τους αναγνώστες έξαλλους, προκαλώντας οργισμένες αντιδράσεις και επικριτικά σχόλια στο Twitter. 

Άλλωστε, με αυτό τον τίτλο το περιοδικό είχε προωθήσει στο δικό του official Twitter το θέμα και όταν οι αντιδράσεις γιγαντώθηκαν, το μόνο που έκανε η διεύθυνση της διαδικτυακής έκδοσης ήταν απλώς να σβήσει το tweet, χωρίς κανένα περαιτέρω σχόλιο που να εξηγεί το... σκεπτικό αυτής της γκάφας. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι επικεφαλής της συντακτικής ομάδας του περιοδικού δεν προχώρησαν σε καμία δήλωση για το πώς σκέφτονται να κινηθούν από εδώ και στο εξής στη διαχείριση τέτοιου είδους λεπτών ζητημάτων. Αυτό, τη στιγμή που εξαιτίας της συγκεκριμένης υπόθεσης, έχει ανοίξει και πάλι συζήτηση στο διαδίκτυο για τη δεοντολογία, τους πικάντικους τίτλους και τον τρόπο που τα media αποφασίζουν να καλύψουν και να "πουλήσουν" ένα θέμα προς το αναγνωστικό κοινό.

Με στοιχεία από τον Observer

TV & Media
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM