Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της

Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
0
Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
Φωτό: Ελένη Αϊβαλή

 

Η Κατερίνα Ντούσκα κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες το πρώτο της άλμπουμ. Έχει τίτλο ‘Embodiment’ και περιέχει 9 κομμάτια σε στίχους και μουσική γραμμένα από την ίδια. Το ‘Embodiment’ είναι ένα πολύ φιλόδοξο άλμπουμ που θα μπορούσε να έχει κυκλοφορήσει στην Βρετανία ή κάπου αλλού στον κόσμο. Η Κατερίνα ήρθε στην Ελλάδα ήρθε όταν ήταν 16 χρονών και ίσως αυτό παίζει μεγάλο ρόλο στον τρόπο που αντιμετωπίζει την μουσική. Παράτησε τις σπουδές της για να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με την μουσική. Και σιγά, σιγά το πέτυχε με τον πιο φυσικό τρόπο.

Έγινε γνωστή σε ένα πιο ευρύ κοινό μέσα από το YouYube όταν ανέβασε το κομμάτι “One in A Million” πριν από 2 χρόνια. Από εκεί την ανακάλυψε η EMI που αμέσως έσπευσε να την υπογράψει. Καθόλου άσχημα. Τότε όλοι μιλούσαν για την Ελληνίδα Amy Winehouse.

Με την πρώτη της δουλειά όμως αποδεικνύει ότι οι συγκρίσεις σταματούν εκεί. Ευτυχώς δεν είναι 2005 και η μουσική έχει προχωρήσει. Στο άλμπουμ αν και υπάρχει μια έντονη soul χροιά, ειδικά από το πρώτο single‘Slow’, ο ήχος του είναι αρκετά πιο σύγχρονος, πιο χρωματιστός και πιο ποικιλόμορφος εξαιτίας της προσεγμένης παραγωγής του.  Το ‘Slow’ δεν κρύβει τοmainstream και ραδιοφωνικό χαρακτήρα του και  είναι αρκετά καλή ποπ, στην τελική. Το ίδιο και το ‘Fire Away’, ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του άλμπουμ.  Η Κατερίνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά.

«Άκουγα πολύ Kimbra και James Blake όταν το έφτιαχνα. Επίσης τα τραγούδια έχουν γραφτεί σε πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένοιωσα ότι χρειάστηκα αυτό το χρόνο για να βγάλω το αποτέλεσμα που ήθελα. Το ‘One in Α Μillion’ έχει γραφτεί π.χ. πριν από 8 χρόνια. Από πέρσι δούλευα το άλμπουμ. Για ένα χρόνο έγραφα μουσική. Έψαχνα έναν ήχο και να βρεθεί μια ταυτότητα. Γι’ αυτό άργησα να το κυκλοφορήσω. Ήταν μια τρομερά δημιουργική περίοδος, τρομερά εκπαιδευτική για μένα επειδή μπήκα και σε νέους ρόλους. Έμαθα πολλά πράγματα γύρω από την παραγωγή. Είχα συμμετοχή και σε αυτά και με απορρόφησε πλήρως γι’ αυτό και έκανα ένα διάλειμμα από τις εμφανίσεις μου γενικώς. Είχα αφοσιωθεί σε αυτό», λέει.

—Υπάρχει όμως κοινό γι’ αυτού του είδος της μουσικής στην Ελλάδα;

Πιστεύω πώς υπάρχει κοινό και όλο και μεγαλώνει. Δεν δημιουργώ όμως απαραίτητα μουσική για ένα συγκεκριμένο κοινό. Φτιάχνω μουσική που με εκφράζει προσωπικά και συμβαδίζει με τα προσωπικά μου γούστα. Από εκεί και πέρα απλά ελπίζεις ότι αυτό μπορεί και να αρέσει και σε άλλους ανθρώπους. Νοιώθε όμως ότι πραγματικά αναπτύσσεται αυτή η σκηνή του αγγλόφωνου πιο εναλλακτικού τραγουδιού στην Ελλάδα. Παρακολουθώ τα εγχώρια πράγματα όσο μπορώ.

—Πώς αισθάνεσαι σε μια εποχή που βγάζεις δίσκο αλλά οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα;

Για μένα είναι ένα όνειρο ζωής. Είναι το πρώτο μου άλμπουμ. Έχω για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη δουλειά στα χέρια μου οπότε είμαι ακόμη σε μια ρομαντική φάση  άσχετα αν έχουν πέσει οι πωλήσεις των δίσκων και οι μετοχές του φυσικού προϊόντος. Είμαι πολύ τυχερή που με έχει στηρίξει η δισκογραφική μου εταιρεία σε αυτό. Δεν είναι ένα προνόμιο που έχουν όλοι οι καλλιτέχνες σε αυτές τις εποχές, ειδικά στην Ελλάδα. Οπότε αυτό μου δημιουργεί μια αισιοδοξία.

—Μπορείς να πεις ότι ζεις από την μουσική;

Όχι φυσικά και το προσπαθώ και αυτό είναι ένα άλλο μου όνειρο. Και ιδανικά θα ήθελα να γίνει με τους δικούς μου όρους χωρίς να χρειαστεί να συμβιβάσω την μουσική μου.

—Πώς βλέπεις τα πράγματα γενικά σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί;

Γενικά υπάρχουν στιγμές έντονα αρνητικής σκέψης. Είμαι όμως αισιόδοξη από τη στιγμή που έχω επιλέξει να βρίσκομαι στην Ελλάδα και να κάνω μουσική και μάλιστα αγγλόφωνη, σίγουρα έχω πίστη μέσα μου, ότι αξίζει τον κόπο. Υπάρχει μια δύναμη μέσα μου και την βλέπω σε πολλούς ανθρώπους γύρω μου. Δεν έχει πατηθεί ο κόσμος.

 

 

Info:

Η  Katerine Duska  θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το ‘Embodiment’ στις 27 Δεκεμβρίου στο PassPort Κεραμεικού 58 και Μαραθώνος.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ