Το τριγωνάκι που φορείς

Το τριγωνάκι που φορείς Facebook Twitter
0

ΜΟΛΙΣ ΟΙ ΝΑΖΙ ΕΓΙΝΑΝ ΕΞΟΥΣΙΑ στόχευσαν στην γκέι υποκουλτούρα - ιδρύματα, οργανώσεις, κλαμπ εκδόσεις... Το κακό ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του ’33 με την “Καμπάνια για το Καθαρό Ράιχ”... Το Ινστιτούτο Σεξολογίας του Μάγκνους Χίρσφελντ καταστράφηκε ολοσχερώς, βιβλιοθήκη και αρχεία κάηκαν δημοσίως. Δεκάδες μπαρ έκλεισαν, δίκτυα και οργανώσεις διαλύθηκαν, αστυνομία και Γκεστάπο άρχισαν διώξεις... Ο νόμος 175 έγινε αυστηρότερος, κολάζοντας ακόμα και τη σκέψη - μεταξύ 1934-5 έγιναν 100.000 προσαγωγές και 50.000 καταδίκες... Το 1937 οι ομοφυλόφιλοι αναγορεύονται “εχθροί του λαού” και “κοινωνικά παράσιτα”. Όσοι μπόρεσαν έφυγαν έξω, άλλοι έκαναν λευκούς γάμους. Το ’42 άρχισαν να στέλνονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπου πολλοί εξοντώθηκαν. Πλέον καταδικάζονταν κάπου 3.700 ετησίως, με πολύ βαρύτερες ποινές για όσους θεωρούνταν ότι “παρέσυραν” άλλους... Υπήρξαν, ωστόσο, θύλακες που επιβίωσαν με χίλια ρίσκα σ’ όλο το Γ’ Ράιχ. Εξάλλου, οι διώξεις, όσο απηνείς και αν ήταν, δεν συστηματοποιήθηκαν ποτέ πραγματικά». Από την έκδοση Self-Confidence and Persistence (Schwules Museum, Βερολίνο 2008), με αφορμή την παράσταση Bent αλλά και τον δεξιό Γάλλο βουλευτή που χαρακτήρισε πρόσφατα «μύθο» τα αντιομοφυλόφιλα πογκρόμ των ναζί.

ΕΙΣΑΙ ΓΚΕΪ Η ΛΕΣΒΙΑ; Έχεις κατά 26%-27,7% μικρότερες πιθανότητες να προσληφθείς στην ίδια δουλειά απ’ ό,τι ένας συνομήλικος στρέιτ ίδιων επαγγελματικών προσόντων. Μια λεσβία αμείβεται 6,1% λιγότερο απ’ ό,τι μια συνομήλικη ετεροφυλόφιλη ίδιων επαγγελματικών προσόντων, ένας αμφί κατά 5% κι ένας γκέι άντρας κατά 4,2%. Επίσης, οι γκέι άντρες είναι αναλογικά λιγότερο ευχαριστημένοι με τις αμοιβές, τις προοπτικές εξέλιξης και τον σεβασμό των προϊσταμένων τους. Αυτά δείχνουν τέσσερις έρευνες που διεξήγαγε την τελευταία τριετία ο Νίκος Δρυδάκης, λέκτορας Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Πάτρας και διευθυντής του Επιστημονικού Κέντρου Μελέτης των Διακρίσεων στην Αθήνα. Δημοσιεύτηκαν σε ξένα οικονομικά περιοδικά, καθώς και σε πρόσφατο απεργιακό φύλλο της «Ελευθεροτυπίας». Η προσωπική μου εμπειρία; Στην Ελλάδα, όταν κακοπληρώνεσαι, κακοπληρώνεσαι ανεξάρτητα από ερωτικές προτιμήσεις. Το ίδιο βέβαια ισχύει κι όταν καλοπληρώνεσαι. Ναι, συναντάς κάποτε και διακρίσεις, συνήθως υπόγειες, μουλωχτές. Όπως και στα λεγόμενα ηγετικά πόστα - κυρίως εκεί. Σε κάθε περίπτωση, το στερεότυπο που θέλει ευνοημένους τους γκέι στην αγορά εργασίας, απλώς δεν παίζει - τουναντίον.  

 

 

Ενόχλησαν οι διαφημίσεις του 11 880 με την καρικατούρα κραγμένου ομοφυλόφιλου που παρουσίαζαν και χαρακτηρισμούς, όπως «ζώον» και «φρούτο», που τις συνόδευαν. Ακόμα και άνθρωποι που δεν τρέμουν τον αυτοσαρκασμό ενοχλήθηκαν από τον χαζομαρίστικο ρατσισμό και τη μουχλιασμένη αισθητική τους. Υπάρχουν ήδη διαμαρτυρίες - αν σπάστηκες κι εσύ, ψάλλ’ τους τα στο [email protected].

 

QueerWeek

 

  • 3/3 (πρεμιέρα): Bent του Μάρτιν Σέρμαν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με τον ίδιο και τον Στέφανο Κακαβούλη πρωταγωνιστές. Πολυχώρος Vault, Μελενίκου 26, Βοτανικός, 210 3302348
  • Gaysexualhealth.gr, ένας νέος ιστότοπος για την προαγωγή της σεξουαλικής υγείας με τη συνεργασία της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και της ΟΛΚΕ.
Lgbtqi+
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Όαση / *Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από σήμερα η ΟΑΣΗ αλλάζει μορφή. Δεν είναι πια blog. Είναι επιδερμίδα με μνήμη· ένα σημείο πάνω στον ψηφιακό χάρτη όπου η queer φωνή δεν λογοκρίνεται, δεν περνάει από φίλτρο, και δεν χρειάζεται να αποδείξει πως υπάρχει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ