«Σε πήρα να με επισκευάσεις κι εσύ με ξεχαρβάλωσες»

«Σε πήρα να με επισκευάσεις κι εσύ με ξεχαρβάλωσες» Facebook Twitter
0

ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΠΟΛΥ το «όχι» του Ντίνου Χριστιανόπουλου στο Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας και η εν γένει ιδιόρρυθμη περσόνα του. Μηδενικές, ωστόσο, οι αναφορές στους διάφορους γκέι ιστότοπους, κι ας θεωρείται από τους μεγαλύτερους ποιητές μας, κι ας είναι από τους πρώτους επώνυμους που βγήκαν «ντεκλαρέ», καθώς το λέει. Βέβαια, ουδέποτε προσπάθησε να εξαργυρώσει το θάρρος του, να το επιστρατεύσει ή να εκβιάσει συμπάθειες. Σνόμπαρε, εξάλλου (όπως κι ο Ταχτσής), τον θριαμβεύοντα ηδονισμό της απελευθέρωσης - η οπτική του είναι πιο υπαρξιστική. «Εάν η ποίησή μου ήταν συνειδητά ομοφυλόφιλη, θ’ απευθύνονταν σε μερικούς ανόητους που νομίζουν ότι πρέπει να γράφουμε αποκλειστικά για τις ιδιαιτερότητές μας, μ’ έναν τρόπο που ν’ αρέσει μόνο σε μας», δήλωνε στο «Κράξιμο» της Πάολας. Δυσκολοχώνευτο, ε;

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ -τον σκανδαλίζει το επιθετικό γκέι lifestyle, μιλά για «ανωμαλία» και «λύτρωση», αδυνατεί να φανταστεί μια γκέι σχέση επειδή «νοούνται δυο κλειδαριές μαζί;» -σίγουρα μυρίζουν ναφθαλίνη- είναι και ογδοντάρης! Αντιφατικός, παλιομοδίτης, ναι. Δύσκολο, όμως, και να πεις «αντιδραστικό» έναν άνθρωπο που έβγαινε ανοικτά ήδη στα ‘50s ή που έδινε συνέντευξη σε εκδιδόμενη τραβεστί δυο δεκαετίες πριν, όταν κάτι «καμπόσοι» σημερινοί κρύβονται ακόμα και από τον μπακάλη τους. Δύσκολο, επίσης, να εννοήσει ένας τσαμπουκαλεμένος πιτσιρικάς πως «η ανθρώπινη μοίρα στηρίζεται στον πόνο και τη μοναξιά και μία έκφραση αυτών είναι τα διάφορα πάθη». Προσωπικά, έπρεπε να φτάσω σαράντα για να το υποψιαστώ κάπως. Αμφισβητεί, επιπλέον, μια απελευθέρωση που προϋποθέτει την «τακτοποίηση» κι ένα ξεσάλωμα δίχως προσωπικό ήθος. Εντούτοις, το έργο του -όπως και του παρεξηγημένου Ταχτσή- ανοίγει, θαρρώ, περισσότερους ορίζοντες από ένα σωρό στομφώδεις διακηρύξεις και μανιφέστα.

QueerWeek

Ο ονομαστός gender performer Ocean LeRoy «εξομολογείται» λίγο πριν εμφανιστεί στο Philipp Champagne Bar, Τομπάζη 4, Ψυρρή (3/2, 23:00) «Από μικρός αδυνατούσα να προσδιοριστώ ως αγόρι ή κορίτσι... Δεν μου πάνε οι νόρμες - είμαι queer, αναζητώ τον δικό μου δρόμο ανάμεσα σε φύλα και σεξουαλικότητες... Μου αρέσουν η ποίηση του Ελιάρ, το πειραματικό θέατρο των Dunst, ο «φεμινιστής» ράπερ Quio. Εκτός σκηνής, ο κόσμος είναι περίεργος, επιμένει να σε κατηγοριοποιεί. Έμαθα όμως να ζω με αυτό, περνάω κιόλας εύκολα για ό,τι θέλω... Είμαι Γάλλος, ζω στο Βερολίνο, έχω δώσει παραστάσεις σε πολλές πόλεις, αλλά όνειρό μου είναι να πάω στο Τόκιο. Έχω, επίσης, παίξει σε ταινίες, όπως η πορνό κομεντί Mommy is coming που διαγωνίζεται στα φετινά Teddy Awards. Τι άλλο; Αφυπνίσου, ρίσκαρε, άνοιξε τους ορίζοντές σου ή πέθανε!».

Ακόμα:

  • 3/2 Prison Break party στην Alexander sauna, Μ. Αλεξάνδρου 134, Γκάζι (έναρξη 17:00, X-Action boys show 22:00)
  • Queer book: Θηλυκές Φαλλοκράτισσες της Άριελ Λίβι (εκδ. Κουκκίδα) - λυτρώνει ή... σκλαβώνει κάποτε η χειραφέτηση;
Lgbtqi+
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Όαση / *Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από σήμερα η ΟΑΣΗ αλλάζει μορφή. Δεν είναι πια blog. Είναι επιδερμίδα με μνήμη· ένα σημείο πάνω στον ψηφιακό χάρτη όπου η queer φωνή δεν λογοκρίνεται, δεν περνάει από φίλτρο, και δεν χρειάζεται να αποδείξει πως υπάρχει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Tο νέο (παλιό) πρόσωπο του cruising – Μια βόλτα στους γκέι στάβλους της Αθήνας

Lgbtqi+ / Tο νέο (παλιό) πρόσωπο του cruising – Μια βόλτα στους γκέι στάβλους της Αθήνας

Στη σάουνα της M. Αλεξάνδρου στο Γκάζι ορδές ανδρών επιδίδονται, μέσα στα σκοτάδια, σε αυτά που πλέον μπορούν να κάνουν και στο φως. Δυο φίλοι μας, γκέι άνδρες, κρατάνε ημερολόγιο απ’ την τελευταία τους επίσκεψη.
THE LIFO TEAM
«Δεν περιγράφεται το συναίσθημα όταν γίνομαι drag queen − είναι πολύ δυνατό»

Lgbtqi+ / «Δεν περιγράφεται το συναίσθημα όταν γίνομαι drag queen − είναι πολύ δυνατό»

Μια βραδιά στα καλλιστεία Miss Hellas Drag Pageant 2025, εκεί όπου το ταλέντο, το γκλίτερ, το χιούμορ και οι out of the box εμφανίσεις περισσεύουν − και βιώσαμε στην πράξη πώς είναι όταν η διαφορετικότητα όχι απλώς γίνεται αποδεκτή, αλλά γιορτάζεται με ενθουσιασμό.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τέρψη, τακούνι ή φλατ;

Lgbtqi+ / Η Τερψιχόρη δεν θέλει να την στενεύουν άλλο τα παπούτσια της

Στα 22 της η Τερψιχόρη ψάχνει παπούτσια που θα χωράνε την καριέρα ενός μοντέλου, τη μετανάστευση, την τρανς ταυτότητα και την καθημερινότητά της. Της αρέσει να περπατάει σε ψηλά τακούνια όπως και να πέφτει, αλλά μόνο για να κάνει dip στο voguing.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
chem sex

Lgbtqi+ / Είναι το chemsex η νέα μεγάλη απειλή για την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα;

Τι ακριβώς είναι το chemsex, γιατί παραμένει ταμπού ακόμα και μέσα στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα και γιατί έχει συνδεθεί μαζί της; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και γιατί η δαιμονοποίηση δεν είναι λύση; Ειδικοί από τον χώρο της υγείας μιλούν στη LIFO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνής Ημέρα Τρανς Ορατότητας 2025

Διεθνής Ημέρα Τρανς Ορατότητας 2025 / Διεθνής Μέρα Τρανς Ορατότητας: 16 χρόνια μετά, το κλίμα είναι πολύ διαφορετικό

Η φετινή επέτειος έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι κατακτήσεις, τα δικαιώματα, η ίδια η ύπαρξη των τρανς και non-binary ανθρώπων δοκιμάζονται στις ΗΠΑ και διεθνώς – τι ζητά το ΣΥΔ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ