Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy

Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy Facebook Twitter
«Μπορεί να φαίνονται εξτριμ όλα αυτά που έχω κάνει, αλλά ήθελα να χτυπήσω τη σοβαροφάνεια της ελληνικής κοινωνίας. Με ενοχλεί πολύ η φράση "το καλό παιδί"». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΉΤΑΝ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. Πριν από πολλά χρόνια (νομίζω). Που πέρασα τη σχεδόν άβατη (για τους αδαείς και τους pro-hipsters της πόλης) «πύλη» του Galaxy Βar στη στοά της Σταδίου. Ο κύριος Γιαννης Αλαμπάνος (ο πιο εμβληματικός μπάρμαν της Αθήνας) κρατούσε στο χέρι του ένα πιάτο με φρεσκοκομμένα καρότα, με την άκρη του ματιού του κοίταζε ένα κομμάτι καπνιστό χοιρινό που ψηνόταν στην τοστιέρα, στους τοίχους είχε κάδρα με διαφημίσεις (περασμένων δεκαετιών) ποτών που πια μας θυμίζουν vintage ταινίες και πάρτι των γονιών μας.

Μερικά από αυτά ήταν (και είναι, στο μαγαζί δεν έχει αλλάξει τίποτα) αριστουργηματικά. Ένα ήταν του Galliano, ένα La Ina, μια τεκίλα El Mariachi με ένα illustration που θυμίζει τις αφίσες του Φρέντι Κάραμποτ, κάδρα με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, τον Κάφκα, τον Μπετόβεν, τον Σαίξπηρ, τον Χέμινγουεϊ και δεκάδες κιτρινισμένες φωτογραφίες από τους πελάτες που έχουν επισκεφθεί το μαγαζί (από τον Τσαρούχη και τον Καρακατσάνη μέχρι την Έλλη Στάη και τον Νίκο Παπάζογλου, και σχεδόν σύσσωμη η μποέμικη πτέρυγα της ελληνικής δημοσιογραφίας).

«Θα ήθελα να ήμουν αθάνατη. Δεν συμφωνώ με τη φύση, που μας φέρνει στο τέλος. Αλλά ακόμα και αν δεν μπορώ να το αποφύγω, δεν με ενδιαφέρει να μείνει τίποτα από μένα. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω το παραμικρό στον κόσμο»

Δηλαδή, όχι ακριβώς το μέρος που θα φέρεις ένα βράδυ την Έφη Σαρρή, αυτή την αμφιλεγόμενη περσόνα της εγχώριας showbiz, που ήρθε εδώ απόψε αποφασισμένη να αποδείξει ότι είναι βουτηγμένη στην αναρχία και ότι προσφέρει κοινωνικό έργο μέσω της καριέρας της. Η Έφη Σαρρή κάθεται σε ένα τραπεζάκι πίσω από τη Μαρία Χούκλη (η οποία έντρομη προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει την παρουσία της αοιδού στον «ιερό» χώρο) και κρατώντας σφιχτά τα πρώτα λεπτά της συνέντευξης την τσάντα της (ένδειξη αμηχανίας), προστατευμένη μέσα στο παχύ παλτό της, βάζει τον εαυτό της σε θέση άμυνας (ή μάχης, κανένας δεν έχει καταλάβει ακριβώς).

«Μπορεί να φαίνονται εξτριμ όλα αυτά που έχω κάνει, αλλά ήθελα να χτυπήσω τη σοβαροφάνεια της ελληνικής κοινωνίας. Με ενοχλεί πολύ η φράση "το καλό παιδί". Γι' αυτόν το λόγο έχω μέσα μου όλη αυτή την αντίδραση και όλη αυτή την πορεία». Η πελατεία του Galaxy σήμερα είναι μια μείξη της παλαιάς φρουράς και των flaneurs (νέα λέξη-καραμέλα που προσδιορίζει τους νέο hipsters). Η Έφη Σαρρή μοιάζει με εξωτική πεταλουδίτσα μέσα σε αυτό το σκηνικό της υψηλής διανόησης και του αλκοολισμού. Δεν πίνει, δεν καπνίζει, παλεύει με ένα Perrier όλο το βράδυ, δεν τσιμπολογάει ούτε τη γραβιέρα με τη μουστάρδα ούτε υποκύπτει στο ρητό του Μπουκόφσκι που βρίσκεται σε ένα κάδρο πίσω μας: «Το αλκοόλ είναι η απάντηση, αλλά έχω ξεχάσει την ερώτηση».

Νύχτες χαμένες σε σπάνια ουίσκια, αμπελοφιλοσοφίες, μελό μπαλάντες από έναν ραδιοσταθμό που δεν έχει παραγωγούς (αν έρθεις απόγευμα, μπορείς να ακούσεις τις εφιαλτικές πιάνο διασκευές γνωστών ποπ επιτυχιών από τον Chamberlain), μια σύντομη κουβέντα που μπορεί να περιλαμβάνει το όνομα του Βασίλη Αλεξάκη, του Takis ή κάποιου που συμμετείχε στα προχτεσινά «Παρατράγουδα» (άλλωστε, είναι γνωστή η έφεση των διανοουμένων να ανατρέχουν στις κουβέντες τους στα ευτελή).

Και ύστερα, η Έφη Σαρρή μού εξυφαίνει την κλασική ιστορία πόνου, πίκρας και επιμονής κάθε τραγουδιστή. Δεκάδες ώρες έξω από το γραφείο του Μίνωα Μάτσα, ντέμο που δεν έφτασαν ποτέ στα ευήκοα ώτα του ενδιαφερόμενου, ανήθικες προτάσεις συνθετών και καλλιτεχνικών διευθυντών, ίντριγκες για τη θέση του ονόματος στη μαρκίζα, διαφθορά και ναρκωτικά στα καμαρίνια («τα έχω δει όλα, αλλά εγώ ποτέ δεν δοκίμασα τίποτα»). Και ύστερα μου μιλάει για τα αντικαταθλιπτικά χάπια που κατάπινε μετά την επίθεση του Λαζόπουλου λόγω της υποψηφιότητάς της με τον ΛΑΟΣ στις βουλευτικές εκλογές («Δεν μίλησα πολύ με τον Καρατζαφέρη. Εγώ του είπα ότι θέλω να μπω στη Βουλή για να φτιάξω ένα ορφανοτροφείο. Να βρω σπόνσορες και να το κάνω. Είναι ένα όνειρο ζωής») και για το ότι απεχθάνεται το ίματζ της σοβαρής κυρίας.

Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy Facebook Twitter
Φωτ.: Photoharrie/ LIFO

Και τότε η Έφη Σαρρή βγάζει από την τσάντα της ένα βιβλίο με ένα ανθολόγιο των ποιημάτων του Καβάφη, ανοίγει στην τσακισμένη σελίδα και μου δίνει να απαγγείλω τους πρώτους στίχους από το ποίημα «Απ' τες εννιά».

Δώδεκα και μισή. Γρήγορα πέρασεν η ώρα
Απ' τες εννιά που άναψα την λάμπα,
και κάθισα εδώ. Κάθουμουν χωρίς να διαβάζω,
και χωρίς να μιλώ. Με ποιόνα να μιλήσω
κατάμονος μέσα στο σπίτι αυτό.

Η Σαρρή είναι τόσο έξυπνη ώστε να προβοκάρει την εμφάνισή της στο Galaxy με έναν Καβάφη στο χέρι, γνωρίζοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον της, να χλευαστεί και να θεωρηθεί ένας εύκολος εντυπωσιασμός. Όμως το κάνει, όπως και εγώ που την έφερα εδώ, γνωρίζοντας ότι θεωρητικά είναι ένας εύκολος στόχος, από αυτούς που ο ένας μονομάχος πυροβολεί πιο γρήγορα και από τη σκιά του και ο άλλος είναι νεκρός πριν καν προλάβει να βγάλει το όπλο από την τσέπη.

Όμως η Έφη Σαρρή είναι μάλλον άφθαρτη. «Θα ήθελα να ήμουν αθάνατη. Δεν συμφωνώ με τη φύση, που μας φέρνει στο τέλος. Αλλά ακόμα και αν δεν μπορώ να το αποφύγω, δεν με ενδιαφέρει να μείνει τίποτα από μένα. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω το παραμικρό στον κόσμο», μου λέει και σχεδόν εξαϋλώνεται στην οδό Σταδίου, απέναντι από το άγαλμα του Κολοκοτρώνη, που το προτεταμένο του δάχτυλο λένε ότι δείχνει την Πόλη, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν οτι δείχνει το Galaxy.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με τον Παύλο Παυλίδη στο στούντιό του

Μουσική / Με τον Παύλο Παυλίδη στο στούντιό του

«Έχει στο πρόσωπό του καταγεγραμμένη την εμπειρία μιας ξέφρενης διαδρομής 28 χρόνων στο highway της ελληνικής μουσικής, από τα υπόγεια στούντιο της Βέροιας, στα θρυλικά κλαμπ της Θεσσαλονίκης, στους χρυσούς δίσκους με τα Ξύλινα Σπαθιά».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

Οθόνες / Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

«Θυμάμαι πάντα τον Φώτη Σεργουλόπουλο ως έναν τύπο που, παρόλο που βρισκόταν υπερεκτεθειμένος και τσουρουφλισμένος από τα φώτα της δημοσιότητας, ήταν ένας από εμάς, στην πρώτη γραμμή των συναυλιών του Ρόδον, του Gagarin και του Λυκαβηττού, στην πίστα των κλαμπ τις καλές εποχές της αθηναϊκής νύχτας, παντού».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ