Καραμπιγιόνσε!

Καραμπιγιόνσε! Facebook Twitter
0

Tο κοινό άρχισε να συρρέει από νωρίς στο ΟΑΚΑ. Γύρω στις 9 δεν έπεφτε καρφίτσα. Κόσμος ετερόκλητος, οικογένειες σε απαρτία με ταπεράκια γεμάτα κεφτέδες για τους μπόμπιρες, υποσελέμπριτις, σχολιαρόπαιδα-φανατικοί τηλεθεατές του Mtv, αδερφές κυκλωμάτων, γυναικοπαρέες που περίμεναν εναγωνίως το τραγούδι-φετίχ Single Ladies (now put your hands up!) και αρκετά καγκούρια (στα φτηνά).

Χρέη warm up, κατευθείαν από τα γκέτο της Άνω Κυψέλης, ανέλαβαν οι Goin Through & οι Professional Sinnerz, με εξαιρετικό γκελ στο ηλικιακό γκρουπ 12-14. Λίγο αργότερα η εισαγωγή του Sweet Dreams μας προϊδεάζει για την πολυπόθητη εμφάνιση της R&B ντίβας που αριθμεί 75 εκατομμύρια πωλήσεις και ουκ ολίγες top ten επιτυχίες. Τα ουρλιαχτά σχεδόν σκεπάζουν τη μουσική όταν βγαίνει στη σκηνή η Beyonce. Στo Crazy in love που ακολούθησε, όπως και με το Single Ladies στο φινάλε, σύσσωμοι οι θεατές χοροπηδούσαμε σαν κατσίκια. Το setlist κάλυψε μεγάλο φάσμα της καριέρας της με πρόσφατες επιτυχίες, medley από τα πιο δημοφιλή κομμάτια των Destiny's Child, μια εκπληκτική διασκευή στο You oughta know της Alanis Morisette και ένα μικρό tribute στον Michael Jackson. Για 2 ώρες η Beyonce στάθηκε άψογη επαγγελματίας, αφού τραγούδησε, χόρεψε, έπαιξε με το κοινό και κωλοχτυπήθηκε στην κυριολεξία, σαν καλοκουρδισμένο android, ξεπερνώντας σε ενέργεια ακόμα και το κουνελάκι της Duracell. Ωστόσο στα slow-μελιστάλαχτα «female» κομμάτια του show (ελληνιστί «Γυναίκα εγώ, πονάω εγώ») προσωπικά βαρέθηκα.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα η performer αποσυρόταν στα ενδότερα για να αλλάξει αμφίεση. Τόσες τουαλέτες ούτε στο «Μπράβο Ρούλα». Το σώμα της διαθέτει ιδανικές αναλογίες, εξαιρετικά γυμνασμένη μεν, χωρίς το μπράτσο του Πύρρου Δήμα δε (βλέπε Madonna). Πανζουρλισμός προκλήθηκε όταν κατέβηκε από την κεντρική σκηνή και με την απαραίτητη συνοδεία σωματοφυλάκων περπάτησε ανάμεσα στους θεατές, μέχρι το δεύτερο stage που ήταν στημένο στο μέσον της αρένας! Άμεση, φιλική, κάποιοι πιο «τυχεροί» είχαν την ευκαιρία να της σφίξουν το χέρι. Αν και γενικώς το στάδιο συνολικά διέθετε καλή οπτική, ορισμένοι εκ της Αρένας Β παραπονέθηκαν πως δεν έβλεπαν την Beyonce αλλά ένα μυρμήγκι ντυμένο λαμέ. Πάντως ο ενθουσιώδης παλμός των παρευρισκομένων εξέπληξε την τραγουδίστρια που υποψιάζομαι θα μας επισκεφτεί εκ νέου με την πρώτη ευκαιρία. Ειδική μνεία στους θαμώνες που αμέσως μετά τη συναυλία κατέπλευσαν στο Sodade με μπλουζάκια Beyonce. Η βραδιά όμως επιφύλασσε και άλλες εκπλήξεις, με την Άννα Βίσση να επισκέπτεται απροειδοποίητα το εν λόγω μπαρ ξεσηκώνοντας τους πελάτες! Όχι, η Beyonce δεν την ακολούθησε.

Και του χρόνου!

Events

~ H πιο δραστήρια σκηνή της gay Αθήνας (βλέπε bears) φοράει τα απολύτως απαραίτητα και σας προσκαλεί για ένα διήμερο πάρτι μέχρι τελικής πτώσεως. Πρώτος σταθμός η Alexander Sauna την Τρίτη 17/11 για ένα mega bear party και δεύτερος το club Fou την Τετάρτη 18/11 με live show από Nikolas & Amadeus και ξεσηκωτικές μουσικές από τους Dj Pixie, Christo & One Big Dj.

Lgbtqi+
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM