Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες!

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
0
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Μας ενδιαφέρει η δουλειά μας να είναι επιδραστική, να προκαλεί αισθητικό debate, ειδικά όταν αφορά εφαρμογές εξωτερικού χώρου όπως αφίσες στο μετρό ή τις στάσεις λεωφορείων... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Πρέπει να είσαι «εξωγήινος» σε ό,τι αφορά την Αθήνα ή να μην έχεις διόλου παρατηρητικότητα για να μην έχεις προσέξει κάποια δουλειά τους. Οι This is Amateur έχουν υπάρξει μία από τις πιο επιδραστικές γραφιστικές ομάδες της πόλης, με πολύ χαρακτηριστικό και προσωπικό «βλέμμα», στυλ και γραμμές. Έχουν αναλάβει, κατά καιρούς, πρότζεκτ που αφορούν από μεγάλους πολιτιστικούς φορείς (Φεστιβάλ Αθηνών, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Γαλλικό Ινστιτούτο, Μουσείο Μπενάκη) μέχρι πολυχώρους και clubs (six d.o.g.s, Pixi) και από το Athens Pride μέχρι καταλόγους, websites και σχεδιασμό προϊόντων, ενώ, φυσικά, ο ένας εκ των τριών της ομάδας έχει ιδιαίτερη σχέση με τη LiFO - μιλώ για τον πάλαι ποτέ art director μας, τον Στάθη Μητρόπουλο. Μαζί με τον Θοδωρή Δημητρόπουλο και την Em Kei, μετά από 5 χρόνια κοινής πορείας, αποφάσισαν ξαφνικά να αλλάξουν όνομα, site και προσανατολισμό (;), και μας επανασυστήνονται ως «this is that»! Το πώς, το γιατί και το προς τα πού το πάνε, ζήτησα να μου το πουν οι ίδιοι, σε ένα small talk που είχα μαζί τους.

Βρίσκουμε κιτς τα συντριβάνια στο Σύνταγμα που αλλάζουν χρώματα, τα μόνιμα τοποθετημένα (χειμώνα-καλοκαίρι) χριστουγεννιάτικα στολίδια στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, τις γιγαντοαφίσες του τηλεοπτικού σταθμού Έψιλον με το τερατώδες photoshop (ειδικά της Ναταλίας Γερμανού).

— Γίνατε γνωστοί με τη δουλειά σας ως «This is Amateur». Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε σε re-launch, με νέο όνομα, ενός ήδη πετυχημένου brand name;

Ξεκινήσαμε πριν από πέντε χρόνια, με το όνομα «Τhis is Amateur», ως μια δημιουργική ομάδα που η δουλειά της, εκτός από την οπτική επικοινωνία, τη γραφιστική και τα εικαστικά, περιλάμβανε τα μουσικά events/parties και τη μουσική παραγωγή. Στην πορεία όμως οι δυο δραστηριότητες εξελιχθήκαν αυτόνομα και νιώσαμε πως το οπτικό κομμάτι έπρεπε να επικοινωνηθεί με ξεκάθαρο τρόπο. Η σύσταση της εταιρείας μας άλλαξε πάνω σε αυτή την κατεύθυνση και ακολούθως το όνομα της ομάδας. Με το «this is that» θέλουμε να δηλώσουμε μια νέα, ξεκάθαρη παρουσία ως design studio. Το ίδιο το όνομα θέλαμε να έχει αναφορά στο πρώτο ξεκίνημα μας, ταυτόχρονα όμως να σηματοδοτήσει τη νέα εποχή.

— Η νέα σας εποχή, ως «this is that» πλέον, περιλαμβάνει αλλαγές στον τρόπο δουλειάς, το κόνσεπτ και την αισθητική σας;

Σίγουρα μετά από πέντε χρόνια αισθανόμαστε πολύ πιο ώριμοι, δεμένοι και δυνατοί ως ομάδα. Αυτό αφορά όλα τα δημιουργικά στάδια ενός πρότζεκτ, καθώς και τον καθαρά επιχειρηματικό και διαδικαστικό τρόπο λειτουργίας του γραφείου. Η αισθητική μας εξελίσσεται παράλληλα. Αν κάτι παραμένει σταθερό είναι η αγάπη μας για το καινούριο, το απρόβλεπτο, το τυχαίο, το λάθος που μπορεί να προκύψει τελικά σωστό. Προσπαθούμε να μη βολευόμαστε στις πεπατημένες μας και να δημιουργούμε σε μονοπάτια που δεν έχουμε δοκιμάσει. Αυτό που μας εξελίσσει είναι το να ξαφνιάζουμε οι ίδιοι τους εαυτούς μας.

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Από τον χώρο που στεγάζει τη δημιουργική ομάδα «this is that»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Σε έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς χώρους, όπως αυτός των graphic arts, η δουλειά σας έχει καταφέρει να είναι αναγνωρίσιμη. Ποια στοιχεία της τέχνης σας θεωρείτε ότι σας κάνουν να ξεχωρίζετε;

Πραγματικά δεν ξέρουμε τι είναι αυτό που συνδέει τις τελείες. Υποθέτουμε πως οι επιλογές μας, είτε αυθόρμητες είτε αποτέλεσμα πολλής σκέψης, προκύπτουν από μια ενστικτώδη αγάπη για το απροσδόκητο χρώμα, τη δυνατή τυπογραφία και τους τολμηρούς συνδυασμούς στοιχείων. Μας ενδιαφέρει η δουλειά μας να είναι επιδραστική, να προκαλεί αισθητικό debate, ειδικά όταν αφορά εφαρμογές εξωτερικού χώρου όπως αφίσες στο μετρό ή τις στάσεις λεωφορείων.

— Η γραφιστική τέχνη έχει αναρίθμητες εφαρμογές. Εσείς, ως ομάδα, ξεχωρίζετε τους τομείς στους οποίους εξειδικεύεται ο καθένας ή η φάση είναι πάντα team work;

Πάντα ξεκινάμε να δουλεύουμε ως ομάδα. Αναλύουμε το brief ώστε να κατανοήσουμε σε βάθος το αντικείμενο και προτείνουμε πιθανές λύσεις. Ο καθένας μας οπτικοποιεί σε προσχέδια τις ιδέες του, από τις οποίες επιλέγουμε τα επικρατέστερες. Τελειοποιούμε όλοι μαζί τις προτάσεις που θα παρουσιάσουμε στον πελάτη και ανάλογα με την επιλογή του, αναλαμβάνει ένας ή περισσότεροι την ολοκλήρωση του πρότζεκτ. Σε κάθε στάδιο υλοποίησης συμβουλευόμαστε ο ένας τον άλλο. Αυτό είναι και το πιο ωφέλιμο στο να δουλεύει κάποιος ομαδικά.

— Πλακώνεστε συχνά για δημιουργικές διαφωνίες; Δώστε μου κάποιο παράδειγμα ασυμφωνίας.

Οι διαφωνίες είναι ίσως το πιο δημιουργικό και ενδιαφέρον κομμάτι τις δουλειάς μας. Όσο και να αποτελούμε ομάδα, είμαστε διαφορετικοί και αυτό προκαλεί διαφωνίες που οδηγούν σε ουσιαστική αιτιολόγηση και ανάλυση της κάθε περίπτωσης. Γενικά λειτουργούμε συμπληρωματικά, γνωρίζοντας τα προτερήματα και τις αδυναμίες του καθενός μας. Συνήθως διαφωνούμε στο κατά πόσο είναι έτοιμος ο πελάτης για κάτι ρηξικέλευθο ή αν θα πρέπει να παρουσιάσουμε κάτι που να του είναι πιο οικείο και αναμενόμενο.

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Στάθης Μητρόπουλος & Θοδωρής Δημητρόπουλος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Τι είναι κιτς στη σημερινή Αθήνα; Πείτε μου 2-3 πράγματα που θεωρείτε συγκλονιστικά κακόγουστα - αλλά σας προξενούν ενδιαφέρον.

Ακαλαίσθητη στην Αθήνα είναι η μεγαλομανία, η νοοτροπία του να βάζω μεγάλο το logo μου, τεράστια την ταμπέλα μου, να βγάζει μάτι το τηλέφωνό στο φορτηγό. Πιστεύουμε πως πολλοί επιχειρηματίες υποτιμούν την αισθητική του κόσμου. Επίσης, υπάρχει μεγάλος μιμητισμός. Ο ένας αντιγράφει τον άλλο και όλοι μαζί μόδες από το εξωτερικό. Για παράδειγμα, όλα τα νέα μπεργκεράδικα έχουν μαύρους τοίχους και παλαιωμένο ξύλο.

Πιο συγκεκριμένα, βρίσκουμε κιτς (που όμως λατρεύουμε, με μία δόση διαστροφής) τα συντριβάνια στο Σύνταγμα που αλλάζουν χρώματα, τα μόνιμα τοποθετημένα (χειμώνα-καλοκαίρι) χριστουγεννιάτικα στολίδια στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, τις γιγαντοαφίσες του τηλεοπτικού σταθμού Έψιλον με το τερατώδες photoshop (ειδικά της Ναταλίας Γερμανού) και την πινακίδα «Athinas Tools» ακριβώς απέναντι από το γραφείο μας. Πρόκειται για μια εκτύπωση φωτογραφίας σε μουσαμά της ταμπέλας του προϋπάρχοντος καταστήματος, που ήταν παπουτσάδικο. Έχουν ενθέσει, δίπλα από κάτι φανταστικές, μοδάτες '70s φιγούρες, αλυσοπρίονα, γεννήτριες και ηλεκτρικά τρυπάνια!

— Εκτός από «πρωινοί» επαγγελματίες, είστε και γνωστά party animals. Ποιες εικόνες της αθηναϊκής νύχτας σας εμπνέουν;

Η αθηναϊκή νύχτα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και έντονες στην Ευρώπη. Αν και, μεγαλώνοντας, δεν ξενυχτάμε όσο παλιότερα, μας εμπνέουν οι άνθρωποι με εκκεντρικό στιλ, τα πάρτι σε απροσδόκητους χώρους και το ξημέρωμα.

— Στάθη, στείλε μας κάτι, ένα γραφιστικό, μια ζωγραφιά, οτιδήποτε, for old times’ sake!

Σας στέλνουμε με πολλή αγάπη τη μεταξοτυπία που τυπώσαμε ειδικά για το launching του νέου μας site www.thisisthat.gr:

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter

Προηγούμενες δουλειές τους

 

Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter
Οι «this is that» δεν είναι πια ερασιτέχνες! Facebook Twitter

Info

Το δημιουργικό γραφείο «this is that» βρίσκεται στην οδό Πρωτογένους 6, στου Ψυρρή.

www.thisisthat.gr

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: The Urban Issue / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR