«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή»

«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
1

 

«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter

— «Ζωγραφίζω παράταιρα κανονικά δεν θα έπρεπε να ζωγραφίζω. Δεν μου το επιτρέπει το σόι. Ούτε η μάνα μου. Παλαβό με θεωρούσε»

— «Η καλημέρα τρία φωνήεντα είναι. Πες την. Δεν την λέει. Πολύ δύσκολα την λέμε την καλημέρα»

— «Μακάρι να μπορούσα να κάνω παρέα με τον εαυτό μου φίλε. Θα ήμουνα τρισευτυχισμένος, αλλά δεν μπορώ. Ο εαυτός μου είναι σαν ένας ξένος. Σαν να είμαστε δυο διαόλοι που ο ένας κλωτσάει τον άλλον»

— «Μου αρέσει να χαζεύω. Βέβαια εξαρτάται πως χαζεύεις. Αν χαζεύεις σαν σκύλος …Αλλά αν χαζεύεις έτσι σαν να είσαι ένας αρχαίος που κοιτάει τον ουρανό, το σύμπαν. Να χαζεύεις είναι το πιο ωραίο πράγμα, δεν το λέω σαν ακινησία, να χαζεύεις το θάνατο. Ότι υπάρχει και ο τροχός να πας παραπέρα. Αν δεν υπάρχει μετά είναι νέκρα.»

— «Ο άνθρωπος πεθαίνει; Χάνεται; Είχα μείνει με ανοιχτό το στόμα»(Για το σοκ που ένιωσε όταν είδε νεκρό άνθρωπο για πρώτη φορά σε ηλικία τριών ετών)

 

«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter

 

— «Ή φοβόμαστε πολύ τον θάνατο ή αγαπάμε πολύ τον Θεό και θέλουμε να του μοιάσουμε, ξέρω γω ή και τα δύο… και το θάνατο φοβόμαστε και θέλουμε να γίνουμε ένα πράγμα σαν τον Θεό»

— «Είναι η καλύτερη ζωγραφική που υπάρχει» (για την ζωγραφική στα αρχαία αγγεία)

— «Ήμουν εργάτης. Θα μπορούσα να ήμουν και μάστορας. Θα μπορούσα αλλά δεν γούσταρα. Τώρα θα φανεί παράξενο. Στο σχολείο μου άρεσε να είμαι ο τελευταίος στην τάξη που πηγαίναμε. Μπροστά δεν ήθελα να πηγαίνω με τίποτα.» (για την δουλειά του οικοδόμου)

 

— «Το θεωρώ πιο πολύ γράψιμο παρά ζωγραφική. Μπορείς να γράψεις στην άσφαλτο ένα ποίημα;» (για την απομόνωση του όταν ζωγραφίζει)

— «Φίλιππε, ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή.»

— «Δεν μου αρέσουν αυτοί που το έργο τους είναι συμβατικό. Τι είναι μοντέρνο , τι δεν είναι τρέχα γύρευε. Είναι πιο μοντέρνες οι βραχογραφίες που υπάρχουνε ή η σύγχρονη ζωγραφική; Ποιος είναι πιο μοντέρνος, ο Μπετόβεν ή ένας σημερινός που είναι μοντέρνος;»

— «Δεν είμαι ζωγράφος-ζωγράφος. Είμαι ένας άνθρωπος με ένα μολύβι στο χέρι, που κάνει κάτι γραμμές, δεν είμαι ζωγράφος κανονικός. Και αυτό ίσως είναι αρρώστια. Αγαπάω τα πάντα αλλά ταυτόχρονα δεν αγαπάω τίποτα»

— «Ζωγραφίζεις, κινηματογράφο κάνεις, μια κουβέντα προσπαθείς να πεις»

________________

Ιωάννης Δενδρινός Απομόνωσα κάποιες φράσεις από όσα είπε ο αυτοδίδακτος ζωγράφος Ιωάννης Δενδρινός στο 11λεπτο ντοκιμαντέρ του Φίλιππου Κουτσαφτή (αυτή την εβδομάδα παίζεται στους κινηματογράφους το νέο του ντοκιμαντέρ με τίτλο «Αρκαδία χαίρε») για τον ίδιο.

Το είδα χθες τυχαία στο youtube και με συνεπήρε για δυο λόγους. Ο πρώτος είναι για την ικανότητα του σκηνοθέτη να συμπυκνώσει την φιλοσοφία ζωής ενός προσώπου μέσα σε δέκα λεπτά, εκεί που οι άλλοι θέλουν ώρες ή απλώνουν εκατοντάδες σελίδες. Ο δεύτερος λόγος είναι το ίδιο το πρόσωπο και η φιλοσοφία του για την ζωή. Ο Ιωάννης Δενδρινός μοιάζει σαν βγήκε από μια άλλη εποχή, πολύ μακρινή, όπου οι άνθρωποι σκεφτόντουσαν διαφορετικά και ζούσαν διαφορετικά.

Επειδή ο λόγος του δεν έχει την παραμικρή επιτήδευση σε χτυπάει καρφί. Η νίκη του είναι ότι έχει μετατρέψει την φιλοσοφία του για την ζωή σε πράξη. Και ενώ φαίνεται αμόλυντος από όλα τα δηλητήρια της ζωής την ίδια στιγμή παραμένει μέσα στην ζωή.

«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter


«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter

«Ο άνθρωπος μια ζωγραφιά κάνει σε όλη του την ζωή» Facebook Twitter
Βιβλίο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Βιβλίο / Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Πεθαίνει σαν σήμερα ένα μεγάλο είδωλο της ποπ. Στο βιβλίο «George Michael - Η ζωή του» ο Τζέιμς Γκάβιν δεν μιλάει μόνο για τις κρυφές πτυχές του μεγαλύτερου ειδώλου της ποπ αλλά και για την αδυναμία του να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα, κάτι που μετέτρεψε το πάρτι της ζωής του σε πραγματική τραγωδία.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ