Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί!

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
0

Μύκονος- Τήνος
Aegeanale 2015

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Aegeanale 2015


Μία πρωτοποριακή πλατφόρμα τέχνης που ξεκίνησε το 2012 στο ξενοδοχείο «Kivotos», στον Ορνό της Μυκόνου, και συνεχίζει δυναμικά για ένα ακόμα καλοκαίρι, επιδιώκοντας, μέσα από ομαδικές εκθέσεις και residencies, να ξεκινήσει τον διάλογο μεταξύ του ελληνικού τοπίου και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που φέρουν οι Κυκλάδες και της σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς καλλιτεχνικής δημιουργίας. Δύο παράλληλες ομαδικές εκθέσεις, η «Kivotos Art Projects» στη Μύκονο και η «Art Dovecotes» στην Τήνο, στο συγκρότημα κατοικιών «Δήλες και Ρηνειές» στις Λαγκάδες, παρουσιάζουν διακεκριμένους Έλληνες και διεθνείς εικαστικούς διαφορετικών μέσων, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, η φωτογραφία, το βίντεο, οι εγκαταστάσεις και τα multimedia. Παράλληλα, το Φεστιβάλ Τήνου πλαισιώνει τις δραστηριότητες της Art Dovecotes, με εκδηλώσεις μουσικής και χορού. Aegeanale, Kivotos Art Project, ξενοδοχείο «Κivotos», Ορνός, Μύκονος. Έως 18 Οκτωβρίου. Αrt Dovecotes. Κατοικίες «Δήλες και Ρηνειές», Λαγκάδες, Τήνος. Έως 18 Οκτωβρίου. www.aegeanale.org

Μύκονος
Δύο Χωριά

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Δύο Χωρία


Ακόμα μία πλατφόρμα εγκαινιάζει φέτος τις δραστηριότητές της στη Μύκονο και δανείζεται την ονομασία της από τον τίτλο βιβλίου του Άρη Κωνσταντινίδη με στόχο τη σχέση «έλξης-απώθησης» με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του κυκλαδίτικου κοσμοπολιτισμού. Διεθνείς καλλιτέχνες καλούνται να περάσουν ένα διάστημα στο νησί και να δώσουν τη δική τους ερμηνεία αυτής της «τουριστικής βιομηχανίας» που έχει καταλήξει να είναι η Μύκονος, σε σχέση με την ιστορία της ανά τους αιώνες. Στο παλιό αρχοντικό το οποίο στεγάζει τα «Δύο Χωριά» στην Πανάχρα, που διαθέτει μπαρ, ταράτσα με μοναδική θέα και pop-up βιβλιοπωλείο σε συνεργασία με τις εκδόσεις OMMU, οι εκθέσεις δεν είναι ποτέ σταθερές. Πρόκειται για έναν εν εξελίξει εκθεσιακό χώρο όπου, ήδη, η έκθεση των εγκαινίων έχει αντικατασταθεί με δύο νέες ατομικές εκθέσεις, της Σέρβας Maja Djorjevic με τίτλο «I do not know you, but I love you» και της Ελληνίδας γλύπτριας Ραλλούς Παναγιώτου με τίτλο «Lycra Proper», και την ομαδική «Δύο Χωριά από τη Μύκονο ΙΙ».
Δύο Χωριά. Πλατεία Παναγιάς Πανάχρας, Χώρα, Μύκονος. Έως 21 Αυγούστου. www.diohoria.com

Σαντορίνη
Santorini Arts Factory Removement

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Santorini Arts Factory Removement


Το Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης (Santorini Arts Factory), το νεότευκτο φεστιβάλ που ξεκίνησε πέρσι με χορό, μουσική και εικαστικά, στεγάζεται στο παλιό εργοστάσιο τοματοπολτού Δ. Νομικός στη Βλυχάδα, το οποίο σήμερα λειτουργεί ως Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας. Στις 13 Ιουνίου εγκαινιάστηκε ο κύκλος εικαστικών εκθέσεων «Removement», που για το νησί της Σαντορίνης έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μέσα στους αιώνες έχει υπάρξει τόπος μεγάλης κινητικότητας και μεταβολών, γεωλογικά, ιστορικά και κοινωνικά.


Συμμετέχουν ο Λιθουανός Zilvinas Kempinas, με τα «ενεργά» του εκθέματα και κυρίαρχο υλικό τη μαγνητική ταινία, δημιουργώντας ατμοσφαιρικές και κινητικές εμπειρίες, ο εννοιολογικός καλλιτέχνης Γιώργος Μαραζιώτης, με την ατομική έκθεση «Still», η Στέλλα Μπολωνάκη, με την in situ φωτιστική εγκατάσταση «Time Slots» που μετατρέπει τον εξωτερικό χώρο του μουσείου σε ένα οπτικό σκηνικό-τοπόσημο παράλληλα με την προβολή του video-art «Removement», και, τέλος, η εγκατάσταση «De-touch» των Γεωργίας Δαμιανού και Όλγας Μπογδάνου, με τη συνεργασία 29 φοιτητών και αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας, στην οποία εντάσσεται και το έργο «Untitled» της Άννας Μαρίας Σαμαρά.

Santorini Arts Factory. Παραλία Βλυχάδας, Σαντορίνη. Έως 20 Σεπτεμβρίου. www.santoriniartsfactory.gr

Νάξος
Πύργος Μπαζαίου, Falling Apart: Νίκος Αλεξίου, Ingbert Brunk, Κωστής Αντωνιάδης

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Falling Apart: Νίκος Αλεξίου, Ingbert Brunk, Κωστής Αντωνιάδης


Ενταγμένη στο 15ο Φεστιβάλ Νάξου, η έκθεση «Falling Apart» στον Πύργο Μπαζαίου της Νάξου συνδυάζει την ευθραυστότητα των έργων του Νίκου Αλεξίου με τη στιλπνότητα των γλυπτών του Γερμανού και μόνιμα εγκαταστημένου στη Νάξο καλλιτέχνη Ingbert Brunk. Τα χειροτεχνήματα του ενός από χαρτί και καλάμι ξαφνικά μοιάζουν να αποκτούν βάρος και στιβαρότητα, ενώ οι επιφάνειες και οι όγκοι από ναξιώτικο μάρμαρο του άλλου δείχνουν αβαρείς, σχεδόν αιθέριες και διάφανες. Παράλληλα, στο παρακείμενο μουσείο του Γύρουλα, ένας χιτώνας από μάρμαρο του Brunk, τοποθετημένος ανάμεσα στα εκθέματα από τον αρχαιολογικό χώρο του Ναού της θεάς Δήμητρας, και τα φωτογραφικά έργα του Κωστή Αντωνιάδη, αναρτημένα στα εξωτερικά βυζαντινά ερείπια της Καλορίτσας, επίσης σε κοντινή απόσταση από τον Πύργο Μπαζαίου, μοιάζουν να συνδέονται νοερά με ένα νήμα που χαρτογραφεί μια περιοχή πολιτισμού, συνθέτοντας ένα ενιαίο έργο.

Πύργος Μπαζαίου, Χώρα, Νάξος. Έως 25 Σεπτεμβρίου. www.bazeostower.gr

Τήνος

Tinos Quarry Platform

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Pakui Hardware, Mei Piech Chi, 2015 (Tinos Quarry Platform)


Ένα residency program, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, συνιστά η πλατφόρμα Tinos Quarry Platform, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον εικαστικό Πέτρο Τουλούδη. Σκοπός της είναι ο διάλογος μεταξύ καλλιτεχνών, επιμελητών, ιστορικών τέχνης και κοινού και η αναζήτηση νέων μορφών τέχνης μέσα από την έρευνα και τον πειραματισμό. Φιλοξενεί στο νησί της Τήνου εικαστικούς καλλιτέχνες απ' όλο τον κόσμο, οι οποίοι καλούνται να εργαστούν και να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους σε εκθεσιακούς χώρους, ενίοτε υπαίθριους. Η ομαδική έκθεση «Time flies like an arrow, fruit flies like a banana» παρουσιάζει το έργο των εννέα καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα από τον περασμένο Μάιο μέχρι και τον Ιούλιο. Tinos Quarry Platform. Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, Χώρα, Τήνος. Έως 31 Οκτωβρίου. www.itip.gr

Πόρος
10 καλοκαιρινά Citronne Εικαστικές Σηματοδοτικές Αναφορές

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Εικαστικές Σηματοδοτικές Αναφορές


Η γκαλερί Citronne του Πόρου κλείνει τα δέκα χρόνια λειτουργίας της και ύστερα από 31 εκθέσεις, φέτος παρουσιάζει μια επετειακή, ομαδική έκθεση με έργα των καλλιτεχνών που όλα αυτά τα χρόνια έχουν εκθέσει το έργο τους εκεί. Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύονται όλοι οι θεματικοί άξονες που κυριάρχησαν από το καλοκαίρι του 2006 μέχρι σήμερα. Σημαντικοί Έλληνες εικαστικοί, αλλά και της διασποράς, καθώς και ξένοι, λάτρεις του ελληνικού τόπου και τοπίου, επιστρέφουν σε ένα θερινό homage σε αυτό το υπέροχο ανακαινισμένο οίκημα του 19ου αι. στην παραλία του Πόρου για να ανακαλύψουν ξανά το νησί κι εκείνο να ανακαλύψει, εκ νέου, εκείνους. Άλλοι έχοντας αποτυπώσει την ιστορική και συλλογική μνήμη και άλλοι την ομορφιά της θάλασσας, της φύσης, των χρωμάτων.

Citronne, Παραλία, Πόρος. Έως 7 Σεπτεμβρίου. www.citronne.com

Ρέθυμνο, Κρήτη
Flying Over The Abyss - Η Υπέρβαση της Άβυσσος

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Flying Over The Abyss - Η Υπέρβαση της Άβυσσος

Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ παρουσιάζει, σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης στο Ρέθυμνο, την έκθεση «Flying over the Αbyss - Η Υπέρβαση της Άβυσσος» με αφετηρία έμπνευσης την Ασκητική, το κορυφαίο φιλοσοφικό πόνημα του στοχαστή και ποιητή Νίκου Καζαντζάκη – ένας διάλογος Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών της σύγχρονης τέχνης με το σπουδαίο κείμενο. Σε σύμπραξη του ΝΕΟΝ με το Μουσείο Καζαντζάκη, στην έκθεση θα φιλοξενηθεί και το χειρόγραφο της Ασκητικής, για πρώτη φορά σε αλληλεπίδραση με τη σύγχρονη τέχνη. Συνολικά 33 έργα από 26 καλλιτέχνες σε αναζήτηση της διαδρομής της ανθρώπινης μοίρας από το τραύμα της γέννησης, τον αγώνα για τη ζωή και τη δημιουργικότητα μέχρι τον θάνατο. Τα έργα παρουσιάζονται σε επτά θεματικές με τους εξής τίτλους: «Γένεση/Τραύμα», «Η υπέρβαση της άβυσσος», «Από τη δημιουργικότητα στην αιωνιότητα», «Αγγίζοντας τον Άλλον», «Λυκόφως, επιστροφή στην άβυσσο».
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ρεθύμνου.Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο και μέρος της έκθεσης στο Τζαμί του Ιμπραήμ Χαν στη Φορτέτσα. Έως 27 Σεπτεμβρίου. www.cca.gr

Ύδρα
ΔΕΣΤΕ, Hippias Minor

Αν είσαι στο νησί, μπες και σε μια γκαλερί! Facebook Twitter
Hippias Minor


Το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ παρουσιάζει στα Σφαγεία της Ύδρας την έκθεση «Ηippias Minor», μία ανάθεση στον Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη και ακτιβιστή Paul Chan, ο οποίος εμπνεύστηκε από τον πιο αμφιλεγόμενο από τους πλατωνικούς διαλόγους, τον «Ιππία Ελάσσονα», όπου ο Σωκράτης επιχειρηματολογεί ως προς τη σημασία της αλήθειας, πως δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ ενός που την ασπάζεται και ενός που ψεύδεται, και παρέδωσε, δημιουργώντας μια έκθεση σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από τρία έργα βασισμένα στο έργο του Πλάτωνα, τοποθετημένα στην οροφή των Σφαγείων, μία εν εξελίξει εγκατάσταση, έναν συνδυασμό γλυπτικής, ραπτικής, υδροδυναμικής και animation που ο καλλιτέχνης περιγράφει ως «ρούχα για πνεύματα». Το δεύτερο μέρος αφορά την έκδοση του βιβλίου Hippias Minor or The Art of Cunning σε μετάφραση της Sarah Ruden, με 13 ασπρόμαυρες εικόνες και εισαγωγή του Paul Chan, στην οποία ο περίφημος διάλογος προσεγγίζεται διαφορετικά απ' ό,τι αναμενόταν, με μια ερμηνεία κατά την οποία ο Σωκράτης δεν υπερασπίζεται το ψεύδος αλλά τη δύναμη που εμπεριέχεται σε μια δημιουργική πράξη. Το βιβλίο εκδίδεται από κοινού από τον οίκο Badlands Unlimited του Paul Chan και το ΔΕΣΤΕ.

ΔΕΣΤΕ ΥΔΡΑ. Σφαγεία Ύδρας, επαρχιακή οδός Μανδακίου-Μώλου. Έως 30 Σεπτεμβρίου. www.deste.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ