O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
3

Τα έργα του ATH 1281 στον δρόμο είναι πολύ χαρακτηριστικά: ανθρώπινες φιγούρες-καρικατούρες, που μοιάζουν με προβληματισμένους αρχαίους φιλοσόφους σε αραλίκι, αφαιρετικές, με έντονο το στοιχείο του χιούμορ, πάντα ασπρόμαυρες και σε περιοχές που ξεφεύγουν σιγά-σιγά από την παρακμή: από πινακίδες σε κεντρικές λεωφόρους μέχρι πόρτες γκαράζ, ρολά μαγαζιών και τοίχους στον Κεραμεικό και τον Βοτανικό. Ο ATH 1281 παίζει με τα σύμβολα και τις ιστορικές ημερομηνίες και οι εικαστικές δημιουργίες του δεν περιορίζονται στον δρόμο.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Πώς προέκυψε το ATH 1281;

Είχα κάνει ορισμένα γραφικά για μια δουλειά, τα οποία αποτελούνταν από διάφορες φράσεις και, μεταξύ άλλων, έγραψα κι αυτό. Μου φάνηκε αστείο και το κράτησα.

Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

Ασχολείσαι από μικρός με τη ζωγραφική;

Όταν ήμουν μικρός είχα πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθώ. Μπάλα, φυσοκάλαμο, κόμιξ, ηλεκτρονικά κ.ο.κ.

Υπάρχει κάποιος  Έλληνας ή ξένος καλλιτέχνης που θαυμάζεις;

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πώς θα χαρακτήριζες αυτά που φτιάχνεις;

Παλαιότερα είχα πολύ έντονο το στοιχείο του κειμένου, που αλληλεπιδρούσε με το σχέδιο. Ακόμα υπάρχει αυτό, αλλά, καθώς το σχέδιο εξελίσσεται, κάνει προσπάθειες αυτονομίας. Η «εικαστική γλώσσα» που χρησιμοποιώ τώρα άρχισε το 2010. Χρησιμοποιεί έναν χαρακτήρα ο οποίος παίρνει διάφορες μορφές για να ανταποκριθεί σε ερεθίσματα. Είναι μονίμως υπό εξέλιξη, καθώς του προστίθενται συνεχώς νέα στοιχεία.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Είναι ο ίδιος γκροτέσκος χαρακτήρας σε όλα τα σχέδια;

Ο ίδιος είναι. Και γενικά είναι χαλαρός τύπος. Απλώς, μερικές φορές το περιβάλλον του δεν συμβαδίζει με αυτά που εκείνος θεωρεί δεδομένα και κάπου εκεί του προκαλείται μία σύγχυση που δεν μπορεί να εκφράσει με λόγια. Αυτή ήταν τουλάχιστον η αφορμή γι' αυτή την κατεύθυνση που έχει πάρει τελευταία.

Με τι άλλο ασχολείσαι γενικά;

Με τα φυτά μου και το Ίντερνετ.

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πότε άρχισες να ζωγραφίζεις στους δρόμους;

Ελάχιστα πριν από το '99-2000. Όταν μερικοί πήγαιναν στα rave, εμείς φορέσαμε τα φαρδιά μας, προμηθευτήκαμε τα απαραίτητα και κάναμε το χειρότερο γκράφιτι που είχε δει ποτέ κανένας μας.

Ποιο ήταν το πρώτο που έκανες;

Είχα πάρει τον Πάρη να πάμε σινεμά στα Village. Ζήτησα από τη μητέρα μου να μας πάει και με το που μας άφησε τον ενημέρωσα πως δεν θα βλέπαμε ταινία. Έτσι, κάναμε το ιστορικό CISE, που είχε μείνει μέχρι και πριν από λίγο καιρό.

Ζωγραφίζεις ακόμα στον δρόμο;

Μια βόλτα είναι πάντα καλύτερη από το να μένεις μέσα. Εκτός αυτού, όταν έχεις λίγο χρόνο γίνεσαι πιο γρήγορος, μαθαίνεις να ζωγραφίζεις σε μεγάλη κλίμακα και να χρησιμοποιείς τα λάθη σου. Επίσης, σε βοηθάει να αποδομείς αυτό που κάνεις, έτσι ώστε κάθε φορά να το συνθέτεις ανάλογα με τον χρόνο και την τοποθεσία που διαθέτεις.

Τι σε εμπνέει γι' αυτά που κάνεις;

Με ενδιαφέρει να κάνω κριτική που να είναι ανοιχτή σε ερμηνείες σε σχέση με αυτά που παρατηρώ. Πρόσφατα γεγονότα, συζητήσεις, απορίες, ταινίες, βιβλία, παντού μπορείς να βρεις κάτι που να ταιριάζει στη δουλειά σου. Και λίγη έρευνα, βέβαια, δεν έκανε ποτέ κακό σε κανέναν.

Υπάρχει ιδανικό σημείο στην πόλη για να ζωγραφίσεις;

Δεν υπάρχει ιδανικό σημείο. Το σχέδιο, η διάθεση και ο χρόνος που έχεις, σε συνδυασμό με την τοποθεσία, παράγουν κάθε φορά διαφορετικό αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, μπορείς να πας στο σημείο που θεωρείς το καλύτερο και να τα σκατώσεις ή να σε έχει προλάβει άλλος.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Τι άποψη έχεις για την ελληνική σκηνή του street art και του γκράφιτι;

Και οι δύο σκηνές είναι ενεργές και ο κόσμος παίρνει πρωτοβουλίες. Προσωπικά, θα ήθελα να δω περισσότερες εκθέσεις και αυτο-εκδόσεις από όλους.

Τι σε εκνευρίζει στην Αθήνα;

Όλα έχουν να κάνουν με τον κόσμο που μένει εδώ και δημιουργεί. Ενώ υπάρχει όρεξη και ανάγκη να γίνουν καινούργια πράγματα, υπάρχει μια έλλειψη ευθύνης και προσανατολισμού. Από την άλλη, είναι ωραίο να ζεις σε μια πόλη με χαμηλά ενοίκια, ήλιο και, σε γενικές γραμμές, ευχάριστο κόσμο.

Πού μπορεί κάποιος να βρει τη δουλειά σου; Πουλάς έργα σου;

Το ath1281.tumblr.com είναι ένα μπλογκ που διατηρώ και ανανεώνεται, ανάλογα με το τι κάνω κατά καιρούς. Στο shop.ath1281.com ανεβάζω σχέδια, μεταξοτυπίες και zine προς πώληση. Επίσης, από τον καινούργιο χρόνο μπορείτε να περιμένετε μία έκθεση και διάφορα άλλα.

Μπορεί η τέχνη να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;

Σίγουρα η τέχνη δεν έχει καμία σχέση με αυτό.

Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όφελος από αυτά που κάνεις;

Το να βλέπεις την εξέλιξή σου και να μοιράζεσαι αυτό που σκέφτεσαι είναι ικανοποιητικό για μένα.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στον κόσμο, τι θα ήταν αυτό;

Θα έδινα λεφτά σε όλους!

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Εικαστικά
3

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ