Στη Δράμα για μια μπουκιά σινεμά

«Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
H απολαυστική κωμωδία «Pirateland» του Σταύρου Πετρόπουλου σατιρίζει την εξάρτησή μας από τον τουρισμό.
0

«Μια μπουκιά σινεμά. Δηλαδή ένα είδος από μόνο του που δεν υστερεί σε τίποτα από τη μεγάλου μήκους. Σου προσφέρει πολύ σύντομα και πολλές φορές πολύ πιο επιδραστικά τη μαγεία του σινεμά σε μικρή δόση. Αν γίνει σωστά και συγκροτημένα μπορεί να σε προβληματίσει, να σε ενθουσιάσει και να σε παρασύρει. Είναι πολλή μεγάλη πρόκληση. Επίσης, είναι το πρώτο βήμα του κάθε δημιουργού». Έτσι απάντησε στη ερώτησή μου «ποιος είναι κατά τη γνώμη σου ο ορισμός της μικρού μήκους ταινίας» ο Γιώργος Αγγελόπουλος, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, που φέτος έκλεισε τα 48 χρόνια λειτουργίας του.

Παρόλο που υπήρχε μια αγωνία για το πώς θα εξελίσσονταν τα πράγματα δεδομένου ότι ανέλαβε στα μισά του χρόνου, τα πράγματα πήγαν ανέλπιστα καλά τόσο για εκείνον όσο και για τη διοργάνωση και για όλους όσοι τρέφουν μια ιδιαίτερη αγάπη σε αυτό και το παρακολουθούν ανελλιπώς επί χρόνια, όχι μόνο στη Δράμα, τον τόπο διεξαγωγής του, αλλά και στην υπόλοιπη χώρα, καθώς πλέον μπορεί κάποιος να δει τις ταινίες διαδικτυακά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του.

Η Δράμα είναι ιδανικό μέρος να ζήσεις το αποκαλόκαιρο. Έχει καλές θερμοκρασίες πρωί - βράδυ που σου επιτρέπουν όχι μόνο να βολτάρεις στην πόλη και στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, ταΐζοντας τις πάπιες, αλλά κυρίως να βλέπεις ταινίες στο υπέροχο μικρό θερινό κινηματογράφο Αλέξανδρος στο Δημοτικό Πάρκο· συνεχίζεις το βράδυ στα μπαράκια του κέντρου, αναλύοντας τις ταινίες μέχρι πρωίας. Οι μικρές αποστάσεις και το «μαζεμένο» κέντρο της προσδίδουν στην πόλη μια γλυκύτητα που συμπληρώνει τη φύση των ταινιών: είναι μικρού μήκους και διακρίνονται από την ορμητικότητα της νεανικής δημιουργικότητας.

«Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμα και μεγάλοι και αναγνωρισμένοι σκηνοθέτες όπως ο Λάνθιμος ή ο Γουές Άντερσον, ενώ έχουν κάνει μεγάλου μήκους, επιστρέφουν στη φόρμα της μικρού μήκους. Υπάρχει κάτι εκεί που δεν τους το προσφέρει η μεγάλου μήκους».

Όπως λέει και ο Γ. Αγγελόπουλος: «Με τις μικρού μήκους, επειδή ακριβώς γίνονται από νέους δημιουργούς, νιώθω ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος, άσχετα από το αν κάποιες αρέσουν ή όχι. Από μόνη της μια μικρού μήκους είναι η προσπάθεια ενός νέου ανθρώπου να πειραματιστεί και να δοκιμαστεί, επομένως αυτό από μόνο του έχει έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Για να κάνεις το σωστό πρέπει να προηγηθούν και κάποια λάθη. Το αποτέλεσμα, ακόμα και να μην ικανοποιήσει τους πάντες, είναι σε κάθε περίπτωση πετυχημένο. Μπορεί να μη σου βγουν κάποια πράγματα, αλλά από τη διαδικασία και μόνο γίνεσαι καλύτερος και αυτό κρύβει μέσα του το μέλλον, ακόμα και του ίδιου του σινεμά.

ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
Ο Γιώργος Αγγελόπουλος είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, που φέτος έκλεισε τα 48 χρόνια λειτουργίας του.

Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμα και μεγάλοι και αναγνωρισμένοι σκηνοθέτες όπως ο Λάνθιμος ή ο Γουές Άντερσον, ενώ έχουν κάνει μεγάλου μήκους, επιστρέφουν στη φόρμα της μικρού μήκους. Υπάρχει κάτι εκεί που δεν τους το προσφέρει η μεγάλου μήκους. Τους δίνει ένα περιθώριο και μια ελευθερία να πειραματιστούν, να δοκιμαστούν σε πράγματα χωρίς να τους νοιάζει ο εμπορικός αντίκτυπος ή αν θα ικανοποιηθεί το κοινό. Σου δίνει μια ελευθερία η μικρού μήκους, που αυτόματα αποτρέπει της περίπτωση της αποτυχίας».

Πράγματι, κάθε πρωί, στις συναντήσεις των δημοσιογράφων με τους κινηματογραφιστές για Q&A σχετικά με τις πρεμιέρες της προηγούμενης βραδιάς ήταν σαν να μην υπήρχε λάθος ή σωστό, πετυχημένο ή αποτυχημένο φιλμ. Υπήρχε μόνο η ανάγκη να μάθουμε τις περιπέτειες καθένας/καθεμία τους, τι σκέψεις προηγήθηκαν, σε ποιες λύσεις κατέφυγαν για να αντιμετωπίσουν τα όποια εμπόδια. Κι έτσι, όσο κι αν έχεις απογοητευτεί από το αποτέλεσμα, καταλήγεις να συναινείς και να «συγχωρείς», κυρίως να επανεξετάζεις με δεύτερες σκέψεις κάθε εγχείρημα.

Αλλά, για αν είμαστε ειλικρινείς, οι ταινίες που σε κερδίζουν από την πρώτη φορά που τις παρακολουθείς, αυτές θα σου μείνουν κι αυτές είναι που, αν βραβευτούν, επιβεβαιώνουν και το κινηματογραφικό σου ένστικτο· κυρίως τη χαρά μίας κοινής αποκάλυψης, ότι παίρνουν τη θέση που τους αξίζει ώστε να συνεχίσουν το ταξίδι τους στα φεστιβάλ και στις οθόνες του κόσμου.

Φέτος η θεματολογία διέθετε ποικιλομορφία, ενώ τις προηγούμενες χρονιές έμοιαζε να έχει περιοριστεί ασφυκτικά σε προβληματισμούς σχετικούς με την πατριαρχία. Αυτό φέτος, ειδικά σε ό,τι αφορά τις queer ταινίες, πήρε διαφορετικές διαστάσεις. Όπως εξηγεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής: «Κάποιες θεματικές επαναλαμβάνονται. Οι queer και αυτές της διαφορετικότητας τα τελευταία χρόνια ήταν όντως μια τάση, και φέτος είναι λίγο πιο πειραγμένες. Το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον αυτό. Υπάρχει σε όλες μια δόση ανοίκειου, μια δόση φανταστικού: έχουμε γοργόνες, βαμπίρ, ζόμπι. Αυτό σημαίνει ότι γίνεται προσπάθεια για επανεφεύρεση αυτής της θεματικής από τους δημιουργούς ώστε να μας δείξουν κάτι καινούργιο που είναι πολύ ωραίο».

ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
«Γοργόνες» του σκηνοθετικού ντουέτου της Λήδας Βαρτζιώτη και του Δημήτρη Τσακαλέα.

Αναφέρεται σε μερικές ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες περιπτώσεις όπως το απολαυστικό, γεμάτο φως, χρώμα, χιούμορ και ενέργεια «Γοργόνες» του σκηνοθετικού ντουέτου της Λήδας Βαρτζιώτη και του Δημήτρη Τσακαλέα όπου δύο διαφορετικές παρέες σε μια πλαζ –στρέιτ αγόρια και κορίτσια από τη μια πλευρά και queer αγόρια και κορίτσια από την άλλη– φλερτάρουν μεταξύ τους και μπλέκονται σε μια έκρηξη πολύχρωμου ερωτισμού και μαγικού ρεαλισμού.

Παράλληλα, στο σκοτεινό και μυστηριακό «Αυτός που κάποτε υπήρχε» του Κωστή Θεοδοσόπουλου το drag παντρεύεται με τις ταινίες βαμπίρ μέσα από μια ιστορία αγάπης και αιώνιας παράδοσης στον άλλον. Η υψηλής αισθητικής ταινία έφυγε με Βραβείο Σκηνοθεσίας «Τώνια Μαρκετάκη», το Βραβείο Drama Queer, το Βραβείο Σχεδιασμού Μακιγιάζ (Δήμητρα Γιατράκου) και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον Άρη Μπαλή.

Αναφέρθηκε ακόμα στο «Hopepunk», όπου ζόμπι οδηγούν την ιστορία στο δικό της τέλμα.

Κάτι που έκανε εντύπωση ήταν ότι σε πολλές ταινίες κυριάρχησε η θεματική του θανάτου. Αντανακλά άραγε αυτό τη μετα-Covid εποχή που όλοι βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, με τους πολέμους και τον τρόμο να έχουν μπει πια στην καθημερινότητα; Ενδεικτικά αναφέρουμε την ταινία-εικαστικό installation «Ο Άρρωστος 1789» της Ειρήνης Καραγκιοζίδου, το κωμικής χροιάς υπαρξιακό δράμα «Δώσε μου 5 λεπτά» της Μαρθίλιας Σβάρνα, το ατμοσφαιρικό «Last Tropics» του Θανάση Τρουμπούκη. Επίσης το βαθύτατα πολιτικό «Οι λύκοι επιστρέφουν» του Στέλιου Μωραϊτίδη που πραγματεύεται την απόπειρα της τοπικής εξουσίας μιας επαρχιακής πόλης να αποκρύψει οστά –απομεινάρια μιας άγριας ανθρώπινης περιπέτειας– που κατά λάθος ανασύρθηκαν στην επιφάνεια, το οποίο διακρίθηκε με το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου· το «Carcass» του Μάκη Σέμπου, που θέτει το ηθικό δίλημμα αν βοηθάς να σωθεί ένα ακραία κακοποιητικό άτομο ή όχι, και απέσπασε το βραβείο Onassis Culture· τα «Κρυμμένα από την ίδρυση του κόσμου» των Kevin Walker και Ειρήνης Ζαχαριάδη όπου με χιούμορ και ντοκιμαντερίστικο ύφος βλέπουμε τη μοναχική ζωή ηλικιωμένων ανθρώπων σε ένα απομονωμένο νησί και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τον θάνατο· και την εξαιρετική μαύρη κωμωδία «Χοῦς εἶ καί εἰς χοῦν ἀπελεύσει» του Δημήτρη Παπαθανάση που γυρίστηκε σε ένα νεκροταφείο, ίσως την πιο στέρεας δομής ταινία του φεστιβάλ η οποία έλαβε το Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής όπως και το βραβείο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας.

ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
«Carcass» του Μάκη Σέμπου.
ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
«Last Tropics» του Θανάση Τρουμπούκη.

Ο Γ. Αγγελόπουλος σχολιάζει: «Υπάρχει σίγουρα μεγαλύτερη απαισιοδοξία και οφείλεται σε όσα ζούμε και βλέπουμε. Οι νέοι αντιδρούν μέσα από τις ταινίες τους και προβάλλουν αυτή την αντίδραση. Ταυτόχρονα υπάρχουν φέτος ταινίες με παιδιά ήρωες, μια πολύ ωραία αντίθεση που κρατά μια ισορροπία. Είναι πολύ ωραίο που βλέπουμε όλους τους τρόπους αντίδρασης στην καθημερινότητα, είτε προβάλλοντας, γιγαντώνοντας και κριτικάροντας την, είτε προτείνοντας μία εναλλακτική πραγματικότητα, πιο αισιόδοξη και φωτεινή. Αυτό που θα έλεγα ότι ξεχωρίζει φέτος, είναι ότι έχουμε περισσότερες genre ταινίες σε σχέση με άλλες χρονιές, κι αυτό είναι κάτι που λείπει από τις ελληνικές μεγάλου μήκους ταινίες και το χρειαζόμαστε γιατί θα μπορούσε να προσελκύσει το κοινό, που δυστυχώς σήμερα δεν βλέπει ελληνικές ταινίες. Επομένως ελπίζουμε να συνεχιστεί αυτή η τάση».

Κάτι ακόμα που παρατηρήθηκε ήταν η μεγάλη διάρκεια αρκετών ταινιών, κάτι που καθιστά σαφές το ότι κάποιοι σκηνοθέτες φλέρταραν με τη φόρμα της μεγάλου μήκους. Αυτό το είδαμε στην περίπτωση της σαραντάλεπτης πολιτικής σάτιρας «100 χρόνια μπροστά» του Μιχαήλ Γιγιντή, της οποίας το σενάριο βασίστηκε σε θεατρικό έργο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, στην απολαυστική σάτιρα της Ελλάδας του ΠΑΣΟΚ, το «Φούιτ», του Αλέξανδρου Χαντζή, που υπηρέτησε εξαιρετικά την παραδοσιακή αφήγηση της ιστορίας ενός ανώνυμου λαϊκού αντιήρωα που το όνειρό του είναι να γίνει ποδοσφαιριστής, στην απολαυστική κωμωδία «Pirateland» του Σταύρου Πετρόπουλου που σατιρίζει την εξάρτησή μας από τον τουρισμό και στους «Πλανήτες» της Φίλης Ολσέφσκι.

ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
«100 χρόνια μπροστά» του Μιχαήλ Γιγιντή.
ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
Noi του Νεριτάν Ζιντζιρία.

Λέει σχετικά ο Αγγελόπουλος: «Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αυξάνεται η διάρκεια των ταινιών. Φέτος είχαμε αρκετές συμμετοχές με ιδιαιτέρως μεγάλη διάρκεια. Μας προβληματίζει αυτό γιατί αφενός θέλουμε να συμπεριλαμβάνουμε όσο το δυνατό περισσότερες ταινίες Ελλήνων σκηνοθετών –που αν είναι μεγάλης διάρκειας δεν μας το επιτρέπει το πρόγραμμα–, αφετέρου είναι μεγαλύτερη πρόκληση να πεις αυτό που θες σε λιγότερο χρόνο, κάτι που ενδεχομένως να είναι πιο αποτελεσματικό. Σε ένα βαθμό το κατανοώ, γιατί οι μικρού μήκους γίνονται κυρίως από νέους δημιουργούς που δεν έχουν ακόμα την αίσθηση του μέτρου. Θέλουν να τα πούνε όλα, να είναι χειμαρρώδεις, να είναι υπερβολικοί κι αυτό δυστυχώς φαίνεται και στην ταινία».

Ωστόσο, το φιλμ που κέρδισε το Χρυσό Διόνυσο ήταν μόλις δεκαπέντε λεπτά. Το θαυμάσιο Noi του Νεριτάν Ζιντζιρία είναι μια λυρική και εικαστική ταινία για την απώλεια, το πένθος, την εκδίκηση και τη συγχώρεση, γυρισμένη σε μια κοινότητα Βλάχων στα χιονισμένα βουνά της Ηπείρου που σε αφήνει άναυδο με την τόση ομορφιά και την αθόρυβη δύναμη της. Το ίδιο μπορώ να πω για το βαθιά συγκινητικό «Μικρό σώμα» του Γιάννη Συμβώνη, χάρη στις εξαιρετικές ερμηνείες των δύο ηθοποιών του στους ρόλους ενός πατέρα και του γιού του, ανεπιθύμητου καρπού μίας παλιότερης περιστασιακής του σχέσης, που βρίσκονται κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής με το αυτοκίνητο – έλαβε το Βραβείο Σεναρίου (Γιάννης Συμβώνης και Γιώργος Αγγέλκος).  

Οφείλω να αναφερθώ και σε μερικές ακόμα ταινίες που έκαναν μεγάλη εντύπωση, όπως το «Μαγκνταλένα Χάουζεν: Παγωμένος χρόνος» του Γιάννη Καρπούζη, ένα (ψευδο)ντοκιμαντέρ-πορτρέτο μιας Γερμανίδας φωτογράφου η οποία είναι φανταστικό πρόσωπο. Διατρέχει το σύνολο της μεταπολεμικής μελαγχολίας της ευρωπαϊκής κοινωνίας, συνδέοντας παρελθόν με παρόν, το συλλογικό με το προσωπικό. Έφυγε με Ειδική Μνεία, και Βραβείο Μοντάζ και Ενδυματολογίας. Ένα άλλο ντοκιμαντέρ, το «Requiem in salt» των Σύλβιας Νικολαΐδου και Νικόλα Ιορδάνου έχει θέμα τον σπουδαίο Ιάπωνα εικαστικό Yamamoto που δημιουργεί εφήμερες εγκαταστάσεις από αλάτι και κέρδισε το Βραβείο Ντοκιμαντέρ.

ΕΠΕΞ «Σινεμά σε μικρές δόσεις» Facebook Twitter
«Μαγκνταλένα Χάουζεν: Παγωμένος χρόνος» του Γιάννη Καρπούζη.

Εκτός από το Εθνικό Διαγωνιστικό, έχουμε και το Διεθνές Διαγωνιστικό, από το οποίο ξεχώρισα το γλυκόπικρο «Correct me if I’m wrong» του Hao Zhou, όπου μια γιαγιά στη νοτιοδυτική Κίνα προσπαθεί να βγάλει το δαίμονα από τον queer εγγονό της – απέσπασε το Grand Prix της κριτικής επιτροπής· το «Tragédia» του Bernardo Zanotta, μια εξαιρετική vintage εικόνα που απέσπασε το βραβείο Αρτιότερης Παραγωγής TV5MONDE· το «Casa Chica» του Lau Charles που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας· το σκληρό «Skin on Skin» του Simon Schneckenburger για την κρυφή ερωτική σχέση ενός Ρουμάνου μετανάστη με έναν νεαρό Γερμανό με φόντο σφαγεία· και τέλος το συνταρακτικό «I’m glad you’re dean now» του Tawfeek Barhon, μια ελληνο-γαλλο-παλαιστίνια παραγωγή με θέμα δυο αδέλφια –το ένα έχει προβλήματα μνήμης– που καλούνται να  αντιμετωπίσουν την απώλεια του πατέρα τους. Τιμήθηκε με το Βραβείο Ανθρωπίνων Αξιών της Βουλής των Ελλήνων.

Μια συνολικά επιτυχημένης χρονιά και σοδειά η οποία μπορεί να μην έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις αλλά επιβεβαιώνει το επίπεδο και την ωριμότητα μιας νέας γενιάς κινηματογραφιστών. Ο Γ. Αγγελόπουλος καταλήγει: «Αυτό που καταφέραμε ήδη από φέτος είναι ένα φεστιβάλ πολύ πιο φιλικό για τους νέους και τα πρώτα τους βήματα, που δεν ξέρουν τι συμβαίνει στον κινηματογραφικό κόσμο και έρχονται εδώ κι εμείς τους υποδεχόμαστε. Προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα φεστιβάλ όπου θα ήθελα να συμμετάσχω κι εγώ, ως δημιουργός, με την ταινία μου. Νομίζω ότι έχουν φανεί ήδη από φέτος αυτές οι αλλαγές και θα επικεντρωθούμε σε αυτό τα επόμενα χρόνια, δηλαδή στο να δίνουμε προτεραιότητα στον δημιουργό».

www.dramafilmfestival.gr

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ