Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
0

Πώς έγινες γραφίστας και εικονογράφος; Τι σημαίνει για σένα το σχέδιο και ποιοι καλλιτέχνες σε επηρέασαν στα πρώτα σου βήματα;
Καθώς μεγάλωνα, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι το να γίνω καλλιτέχνης ήταν μια εφικτή επιλογή. Στη Σουηδία, βλέπεις, το συνηθέστερο ήταν μεγαλώνοντας να γίνεις μηχανικός! Ήμουν πολύ καλός στα μαθηματικά, οπότε αυτό ήταν και το δικό μου μακροπρόθεσμο σχέδιο. Μετά το γυμνάσιο, υπηρέτησα το τότε υποχρεωτικό ένα έτος στρατιωτικής θητείας και στη συνέχεια σπούδασα Μηχανική για έναν χρόνο. Δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, οπότε πέρασα μερικά χρόνια κάνοντας διάφορες περιστασιακές δουλειές.

Στη συνέχεια άρχισα να σπουδάζω Αρχιτεκτονική και τελικά έκανα μεταπτυχιακό στη Γραφιστική. Αφού αποφοίτησα, επί μία δεκαετία κινούμουν ανάμεσα στη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και την τρισδιάστατη κινούμενη εικόνα. Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο Διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος. Οι κύριες επιρροές μου ήταν ο Oscar Anderson, η Tove Jansson (δημιουργός των Moomins) και πολλοί Γάλλοι και Βέλγοι κομίστες.

«Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;»

― Ποιες είναι οι κύριες πηγές της καλλιτεχνικής σου έμπνευσης; Ποια θεωρείς ως τα σημαντικότερα έργα σου;
Δεν σκέφτηκα ποτέ το πώς και από τι εμπνέομαι. Για μένα η έμπνευση είναι περισσότερο σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει. Παίρνω σίγουρα πολλές ιδέες ταξιδεύοντας και βλέποντας πράγματα, αλλά είναι πολύ ασαφείς. Σχεδιάζω, σχεδιάζω και μετά σχεδιάζω ξανά. Δεν αξιολογώ τη δουλειά μου αλλά έχω πάντα το βλέμμα μου στραμμένο στο επόμενο έργο. Αν μου έρθει μια ιδέα ενώ σχεδιάζω, την ενσωματώνω αμέσως στο σχέδιο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
«Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος».

― Τα σχέδιά σου είναι απίστευτα λεπτομερή και ευφάνταστα. Ποια είναι η συνήθης δημιουργική σου διαδικασία; Παίζουν άραγε κάποιο ρόλο σε αυτή οι σπουδές σου στην Αρχιτεκτονική;
Σχεδιάζω πάντα με τον ίδιο τρόπο που σχεδίαζα ως παιδί. Ιδανικά, ξεκινώ με καθαρό μυαλό και λευκό χαρτί και μετά όλα εξελίσσονται «αυτόματα» καθώς προχωράω. Οι σπουδές μου είχαν ελάχιστη επίδραση στην καλλιτεχνική μου προσέγγιση, πέρασα το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μου στο πανεπιστήμιο ζωγραφίζοντας σκίτσα. Ο στόχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής ήταν απλώς να καλλιεργήσει μια νέα γενιά μοντερνιστών. Η λεπτομέρεια του σχεδίου, τώρα, είναι πιθανώς αποτέλεσμα του γεγονότος ότι έχω περισσότερο μαθηματικό μυαλό παρά καλλιτεχνικό!

― Το έργο σου είναι γεμάτο ιδιόμορφους χαρακτήρες, πολύπλοκες μηχανές και σουρεαλιστικούς κόσμους. Από πού προέρχονται όλα αυτά;
Από κάπου ανάμεσα στ’ αυτιά μου! Ίσως όλα αυτά τα τυχαία πράγματα που έχω μελετήσει και διαβάσει κατά καιρούς άφησαν τελικά κάποιο αποτύπωμα στην καλλιτεχνική μου δημιουργία.

― Έχεις συνεργαστεί με μεγάλα δημοσιογραφικά μέσα και εταιρείες («The New Yorker», «Wired», Disney, Nickelodeon), έχεις επίσης επιμεληθεί εξώφυλλα μουσικών άλμπουμ. Πόσο διαφέρουν οι προσωπικές σου δουλειές από εκείνες που κάνεις κατά παραγγελία;
Είναι αλήθεια ότι η δουλειά που κάνω για πελάτες με ικανοποιεί λιγότερο από την προσωπική. Προτιμώ να σχεδιάζω απευθείας με μελάνι, αλλά όταν εκτελώ παραγγελίες πρέπει να χρησιμοποιώ μολύβι και να έχω εξαρχής μια σαφή ιδέα για το τελικό αποτέλεσμα. Είμαι περήφανος για τις περισσότερες συνεργασίες μου, μην παρεξηγηθώ, απλώς δεν απολαμβάνω τόσο πολύ τη διαδικασία.

― Αναφορικά με τη δουλειά σου, θεωρείς την τεχνητή νοημοσύνη φίλο, εχθρό ή κάτι άλλο;
Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;

― Γνωρίζεις καθόλου την ελληνική σκηνή των κόμικς;
Λίγα πράγματα, ελπίζω όμως να μάθω περισσότερα τις επόμενες μέρες χάρη στο LAComicFestival!

― Τα μελλοντικά σου σχέδια;
Να ζήσω μερικά χρόνια ακόμα και μετά να ανέβω στον Όλυμπο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter

mattiasadolfsson.com

lacf.gr

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ