Η Ιαπωνία δημιουργεί νέα υπηρεσία για τον έλεγχο ξένων κατοίκων και τουριστών

Η Ιαπωνία δημιουργεί νέα υπηρεσία για τον έλεγχο ξένων κατοίκων και τουριστών Facebook Twitter
Φωτ: EPA, αρχείου
0

Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη σύσταση νέου κυβερνητικού γραφείου με αντικείμενο τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν τους αλλοδαπούς κατοίκους της χώρας, καθώς εντείνονται οι πολιτικές πιέσεις ενόψει των εκλογών για την άνω βουλή την Κυριακή.

Ο πρωθυπουργός Σιγκερού Ισίμπα παρουσίασε το νέο σχήμα, με την ονομασία Γραφείο για την Προώθηση μιας Κοινωνίας Συμβίωσης με Αλλοδαπούς, ως ένα «κέντρο συντονισμού» για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, κοινωνικών παροχών και ιδιοκτησίας ακινήτων από ξένους.

Η κίνηση εντάσσεται σε μια περίοδο εντεινόμενης δημόσιας δυσαρέσκειας, με φόντο την αύξηση του αριθμού των ξένων επισκεπτών και κατοίκων. Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι στόχος είναι η «αυστηρή εφαρμογή των κανόνων» απέναντι σε περιπτώσεις κακής συμπεριφοράς ή κατάχρησης των κρατικών δομών από μη Ιάπωνες πολίτες.

Η ρητορική «Ιαπωνία πρώτα» 

Το ζήτημα έχει αναδειχθεί σε πολιτικό θέμα τις τελευταίες εβδομάδες, εν μέρει λόγω της παρουσίας μικρών εθνικιστικών κομμάτων, όπως το Sanseito, που προωθούν μια ρητορική τύπου «Ιαπωνία πρώτα», παραπέμποντας στο δόγμα «America First» του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Αν και το συγκεκριμένο κόμμα δεν διεκδικεί κυβερνητική πλειοψηφία, εκτιμάται ότι μπορεί να αποσπάσει 10 έως 15 έδρες, αποδυναμώνοντας το κυβερνών Φιλελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα (LDP) και τους συμμάχους του. Πολιτικοί αναλυτές επισημαίνουν πως η ίδρυση του νέου γραφείου αποσκοπεί και στο να αποδείξει η κυβέρνηση πως υιοθετεί «αυστηρή στάση» απέναντι στις ανησυχίες των ψηφοφόρων.

Παρότι οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού δεν ξεπερνούν το 3% του πληθυσμού της Ιαπωνίας, οι αυξανόμενες τουριστικές ροές έχουν προκαλέσει αντιδράσεις σε διάφορες περιοχές.

Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2024, περισσότεροι από 21 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν τη χώρα, αριθμός-ρεκόρ σύμφωνα με την Ιαπωνική Τουριστική Υπηρεσία. Παράλληλα, η Ιαπωνία αναδείχθηκε ως ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στην Ασία.

Η Ιαπωνία δημιουργεί νέα υπηρεσία για τον έλεγχο ξένων κατοίκων και τουριστών Facebook Twitter
Φωτ: EPA, αρχείου

Κοινωνικές εντάσεις και παρερμηνείες

Η συρροή επισκεπτών σε δημοφιλείς γειτονιές και τοπία έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με ορισμένες δημοτικές αρχές να λαμβάνουν μέτρα, όπως ο περιορισμός της πρόσβασης σε δημοφιλείς τοποθεσίες.

Ορισμένοι Ιάπωνες κατηγορούν τους τουρίστες και για την αύξηση του κόστους ζωής ή για ελλείψεις βασικών αγαθών, όπως το ρύζι. Παράλληλα, έχουν εκφραστεί ανησυχίες για αλλοδαπούς κατοίκους που φέρονται να αποφεύγουν την καταβολή εισφορών ή να αποκτούν ακίνητα, ανεβάζοντας τις τιμές στην αγορά.

Ο Σουνσούκε Ταναμπέ, κοινωνιολόγος στο Πανεπιστήμιο Waseda του Τόκιο, εξηγεί ότι μεγάλο μέρος της δυσφορίας στηρίζεται σε εσφαλμένες εντυπώσεις. Παρά τη διάχυτη αντίληψη περί αύξησης της εγκληματικότητας, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο: τα ποσοστά εγκληματικότητας στην Ιαπωνία έχουν μειωθεί σημαντικά την τελευταία 20ετία.

Το 2023, οι συλλήψεις αλλοδαπών για διάφορες παραβάσεις ανήλθαν στις 9.726, αριθμός που αντιστοιχεί στο 5,3% του συνόλου, σύμφωνα με έκθεση του υπουργείου Δικαιοσύνης. Να σημειωθεί ότι δεν καταγράφεται ουσιαστική απόκλιση μεταξύ Ιαπώνων και ξένων.

Οικονομικές ανάγκες και εργασιακά κενά

Η σταθερή μείωση της γεννητικότητας και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής ασκούν σημαντική πίεση στην αγορά εργασίας και στα συστήματα πρόνοιας της χώρας. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι χωρίς στήριξη από εργατικό δυναμικό του εξωτερικού, η οικονομική προοπτική της Ιαπωνίας θα συνεχίσει να επιδεινώνεται.

Η κυβέρνηση έχει ήδη χαλαρώσει τους όρους για την έκδοση θεωρήσεων εργασίας και προσπαθεί να βελτιώσει τις συνθήκες απασχόλησης για αλλοδαπούς εργαζόμενους. Ωστόσο, η αυξημένη επιτήρηση και η καχυποψία προς τους ξένους ενδέχεται να αποθαρρύνουν τη μετανάστευση και να δυσκολέψουν την κάλυψη αναγκαίων θέσεων, προειδοποιούν αναλυτές.

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM