Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι «τζαμπατζήδες» απασχολούν το υπουργείο που εξετάζει αλλαγές στο εισιτήριο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι «τζαμπατζήδες» απασχολούν το υπουργείο που εξετάζει αλλαγές στο εισιτήριο Facebook Twitter
Μετρό Θεσσαλονίκης / Φωτογραφία: Eurokinissi
0

Ανησυχία επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το φαινόμενο της εκτεταμένης εισιτηριοδιαφυγής στο νεοσύστατο μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς διαπιστώνεται ότι πολλοί επιβάτες μετακινούνται χωρίς να πληρώνουν αντίτιμο, εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία της υφιστάμενης πολιτικής κομίστρου.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του emakedonia.gr, το «πρόβλημα» που εντοπίζουν οι αρμόδιοι αφορά στην πρακτική επιβατών - που ισχύει στα μετρό των πόλεων όλου του κόσμου - να παραδίδουν το ακόμα έγκυρο εισιτήριό τους σε άλλους κατά την αποβίβασή τους ή το αφήνουν σε κοινή θέα για να χρησιμοποιηθεί ξανά, αφού το χρονικό περιθώριο των 70 λεπτών εξακολουθεί να ισχύει, παρά το γεγονός ότι η προβλεπόμενη διαλειτουργικότητα με τα αστικά λεωφορεία δεν έχει εφαρμοστεί.

Το μετρό Θεσσαλονίκης ωστόσο λειτουργεί χωρίς ελεγκτές, ενώ τα εκδοτήρια δεν διαθέτουν μηχανήματα POS για την έκδοση εισιτηρίων. Αντίθετα, η μόνη επιλογή των επιβατών είναι να διαθέτουν συγκεκριμένα νομίσματα και χαρτονομίσματα για την έκδοση εισιτηρίου. 

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών που γνωρίζουν το ζήτημα και μίλησαν στην εφημερίδα «Μακεδονία», τα εισιτήρια που ακυρώνονται εμφανίζονται να είναι λιγότερα από την επιβατική κίνηση, στοιχείο που υποδεικνύει πολλαπλή χρήση από διαφορετικούς επιβάτες.

Για την αντιμετώπιση του ζητήματος, το υπουργείο φέρεται να εξετάζει μια σειρά παρεμβάσεων για τον περιορισμό του προβλήματος. Μεταξύ αυτών, είναι η μείωση της ισχύος του εισιτηρίου αποκλειστικά για τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για μια πλήρη διαδρομή στη βασική γραμμή - δηλαδή περίπου 50 λεπτά - αλλά και η εισαγωγή ελεγκτών εντός των σταθμών και των συρμών του μετρό.

Το βασικότερο όμως βήμα είναι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την υλοποίηση ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο θα καλύπτει τόσο το μετρό όσο και τα λεωφορεία. Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) έχει λάβει εντολή να προετοιμάσει τη διακήρυξη, με στόχο την προκήρυξη μέχρι το τέλος του 2025. Ο νέος διαγωνισμός αναμένεται να ενοποιήσει τα τρία διαφορετικά υφιστάμενα συστήματα, ώστε να υπάρξει συνολικό, λειτουργικό κόμιστρο για όλα τα μέσα της πόλης.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά στον λόφο Κουλά στις Σέρρες – Μήνυμα 112 για ετοιμότητα στους κατοίκους

Ελλάδα / Φωτιά στον λόφο Κουλά στις Σέρρες – Μήνυμα 112 για ετοιμότητα στους κατοίκους

Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για τη φωτιά σε δασική έκταση κοντά στην Ακρόπολη Σερρών – Μήνυμα από το 112 προειδοποιεί τους πολίτες να βρίσκονται σε αυξημένη επιφυλακή
LIFO NEWSROOM
Εύβοια: Παραμένει κολλημένο το φέρι μποτ που έπεσε σε ξέρα στα Στύρα - Τι καταγγέλλουν οι επιβάτες

Ελλάδα / Εύβοια: Παραμένει κολλημένο το φέρι μποτ που έπεσε σε ξέρα στα Στύρα - Τι καταγγέλλουν οι επιβάτες

Οι λιμενικές αρχές διερευνούν τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το σκάφος προσέκρουσε στην ξέρα ενώ άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία ρυμούλκησης και μεταφόρτωσης των οχημάτων
LIFO NEWSROOM
Λουτράκι: Δύο γυναίκες νεκρές και μία τραυματίας σε τροχαίο στη λίμνη Βουλιαγμένης

Ελλάδα / Λουτράκι: Δύο γυναίκες νεκρές και μία τραυματίας σε τροχαίο στη λίμνη Βουλιαγμένης

Το τροχαίο σημειώθηκε όταν η οδηγός του οχήματος κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εκτραπεί της πορείας του και να ανατραπεί
LIFO NEWSROOM