5 ανεβαστικά set που ξεχώρισαν στο φετινό Sonar στη Βαρκελώνη

5 ανεβαστικά set που ξεχώρισαν στο φετινό Sonar στη Βαρκελώνη Facebook Twitter
Τα φώτα των BICEP, επιμελημένα από τους ίδιους, αποτελούν σπουδή στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής και το σετ τους είναι με μια λέξη ανατριχιαστικό.
0


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ επιδραστικά φεστιβάλ, το Sonar, που αποτελεί πλέον ορόσημο στην Ευρώπη, αυτοπροσδιορίζεται ως φεστιβάλ «ηλεκτρονικής μουσικής, καινοτομίας και δημιουργικότητας» και όχι απλά ως techno. Είναι επίσης «εύκολο», μιας και δεν απαιτεί κάποιου είδους ταλαιπωρία, γίνεται στο κέντρο της Βαρκελώνης και όχι σε κάποιο camping site μακριά από την πόλη και έχει ένα όχι τόσο εξαντλητικό πρόγραμμα δυόμισι ημερών −Πέμπτη απόγευμα, Παρασκευή και Σάββατο απόγευμα και βράδυ−, με τους ντόπιους να επιλέγουν κυρίως τα βραδινά.Το ημερήσιο έχει τρία διαφορετικά stages και το νυχτερινό τέσσερα, το καθένα με διακριτό ύφος και ακόλουθους. Τα φώτα είναι προσεγμένα, ο χώρος άφθονος ακόμη και με δεκάδες χιλιάδες θεατές και ο ήχος από τους καλύτερους που έχω ακούσει, ακόμη και στα εξωτερικά stages.

Λόγω της επιρροής του, αποτελεί εγγύηση πως οι DJ θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό (μερικά από τα set καταγράφονται και ανεβαίνουν στο ARTE concert). Κάθε χρονιά είναι αρκετά διαφορετική από την προηγούμενη, με κάποιες να έχουν περισσότερο techno χαρακτήρα και άλλες να τείνουν προς πιο πειραματικούς ήχους. Το φετινό άνηκε στη δεύτερη κατηγορία, που ομολογουμένως δεν είναι στις προτιμήσεις μου. Το περσινό Sonar είχε σαφώς ανώτερο και πιο ακριβοπληρωμένο line up και καλύτερη μουσική συνολικά. Παρ’ όλα αυτά, άκουσα μερικά σετ που θα μου μείνουν για πάντα και μάλιστα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους.

Κάθε χρονιά του Sonar είναι αρκετά διαφορετική από την προηγούμενη, με κάποιες να έχουν περισσότερο techno χαρακτήρα και άλλες να τείνουν προς πιο πειραματικούς ήχους.

Bicep present CHROMA

Έχοντας αφήσει πίσω για την ώρα τα εξαιρετικά live set τους, που απαρτίζονταν μόνο από δική τους μουσική, οι Bicep επιστρέφουν ως κλασικοί DJ και είχα την ευκαιρία να τους ακούσω λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη εμφάνισή τους στην Αθήνα. Στο SonarClub (το μεγαλύτερο εσωτερικό νυχτερινό stage) χιλιάδες θεατές γεμίζουν τον χώρο, παρότι είναι από τα πρώτα ονόματα της βραδιάς, και ζητωκραυγάζουν όλο ενθουσιασμό όταν ανεβαίνει στο stage το ιρλανδικό δίδυμο. Λίγοι DJ τα τελευταία χρόνια έχουν αγαπηθεί τόσο, και δικαιολογημένα, καθώς επανειλημμένα οι Bicep με τη μουσική τους μεταδίδουν συναισθήματα και ενδιαφέρονται να περάσει καλά ο κόσμος.

Τα φώτα, επιμελημένα από τους ίδιους, αποτελούν σπουδή στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής και το σετ τους είναι με μια λέξη ανατριχιαστικό. Δεν μπορώ να σκεφτώ πολλούς άλλους DJ που στον ίδιο χρόνο να σε κάνουν να θες να χορέψεις, να κλάψεις και να αισιοδοξείς για το μέλλον. Είναι ένας ήχος νοσταλγικά σύγχρονος, αν θα μπορούσε να περιγραφεί κατ’ αυτό τον τρόπο. Παρότι παίζουν πλέον ελάχιστες παραγωγές τους, τα remixes και τα edits τους συνεχίζουν να φωνάζουν αδιαμφισβήτητα «Bicep», ενώ τα «Opal» (edit του ’24) και «L.A.V.A.» θα μου μείνουν για πάντα χαραγμένα στο μυαλό.

DJ Heartstring

Αν υπάρχει το απόλυτο απογευματινό σετ, αυτό ακούει στο όνομα DJ Heartstring και πρόκειται για δύο Γερμανούς που παντρεύουν στοιχεία techno, disco και trance σε έναν μελωδικό και upbeat ρυθμό που σε κάνει να μη θες να σταματήσεις να χορεύεις. Μπήκαν στη λίστα του «MixMag» με τους DJ που διαμόρφωσαν τη μουσική σκηνή το 2024 και στο Sonar έλαμψαν το απόγευμα του Σαββάτου, θέτοντας ψηλά τον πήχη για το υπόλοιπο πάρτι. Στο σετ τους ξεχώρισαν η αδιάκοπη ροή που δεν έκανε καμία κοιλιά, τα υψηλά BPMs, οι βελούδινες μεταβάσεις από το ένα κομμάτι στο άλλο και η χαρακτηριστική γλυκύτητα στον ήχο τους.

Overmono

Επιστρέφοντας στο δωμάτιο το πρωί του Σαββάτου και καθώς η υπερένταση δεν με άφηνε ακόμη να κοιμηθώ, βγήκα μια σύντομη βόλτα στον ήλιο γύρω από την περιοχή της Plaça d'Espanya. Κατά τη διάρκεια της βόλτας, έτυχε να περάσω ξανά μπροστά από το Sonar by Day όπου άκουσα έναν οικείο ήχο και σύντομα ανακάλυψα πως είναι τα τελικά rehearsals των Overmono (τους οποίους θα ακούγαμε αργότερα μέσα στην ημέρα), οι οποίοι έπαιζαν εκείνη τη στιγμή το remix του «Ι have a love».

Καθώς ήταν πανέμορφο edit, έπιασα τον εαυτό μου να συγκινείται και αυτή είναι η πιο όμορφη εικόνα που έχω από το φετινό Sonar. Όταν τους άκουσα και κανονικά, ενθουσιάστηκα ακόμη περισσότερο. Με τον εξαιρετικά χαρακτηριστικό τους ήχο, σήμα κατατεθέν της βρετανικής ηλεκτρονικής σκηνής, οι Overmono, που συχνά χαρακτηρίζονται και ως πιο πειραματικοί Bicep, παίζουν μόνο δικά τους κομμάτια και η αίσθηση που αφήνουν τα σετ τους είναι τόσο συναισθηματική, σαν να άκουσες μόλις το αγαπημένο σου συγκρότημα από την εφηβεία.

Eric Prydz

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως δεν έχει επηρεάσει άλλος τόσο πολύ τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική όσο ο Eric Prydz, και καταλαβαίνεις το γιατί όποιο σετ του κι αν ακούσεις∙ όμοιό του ποτέ δεν παίζει δεύτερη φορά. Τα εκατοντάδες πράσινα λέιζερ κατακλύζουν το SonarClub που γεμίζει ασφυκτικά και ο Prydz μαγνητίζει με το σετ του, που έχει progressive χτίσιμο για σεμινάριο (τα δεκάδες layers που βάζει στη μουσική του είναι γνωστά και ως «Pryda sound»), αλλαγές που δεν αντιλαμβάνεσαι καν και εκπληκτικά unreleased κομμάτια του που μόνο από τον ίδιο έχεις την ευκαιρία να ακούσεις. Εντυπωσιακό είναι το βαθύ και καθηλωτικό μπάσο του, που είναι ίσως το πιο καθαρό και διαυγές που έχω ακούσει. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα φώτα που επιμελείται ο ίδιος πάντα στα σετ του, και ενώ μου έλειψε ίσως κάποια κορύφωση, λίγοι DJ τον πλησιάζουν σε αρτιότητα και ποιότητα.

Ηiroko Yamamura

Την έμαθα πριν από περίπου έναν χρόνο όταν, δεν θυμάμαι με ποια ακριβώς αφορμή, την είχε εγκωμιάσει κάποια όχι λιγότερη από τη Charlotte De Witte, κάτι που δεν συνηθίζει. Είχα ακούσει κάποια σετ της πριν από το Sonar, μα δεν ήξερα τι να περιμένω. Έχει πειραματιστεί με διάφορα είδη ηλεκτρονικής μουσικής, από Chicago afro house μέχρι minimal techno. Το σετ στο Sonar δεν ήταν απλά πολύ καλό, ήταν σοκαριστικό και εκ των κορυφαίων που έχω ακούσει γενικά. Έπαιξε στο αγαπημένο μου, εξωτερικό SonarLab, όπου, σε συνεργασία με το Printworks, έχει δημιουργηθεί ένα stage με εξαιρετικά φώτα και ήχο που δεν πιστεύεις για ανοιχτό χώρο. Η Hiroko μας ξάφνιασε, παίζοντας ένα σετ που δεν μπορώ εύκολα να παρομοιάσω με κάποιο άλλου γνωστού DJ.

Σε ορισμένα σημεία μου θύμισε Pan Pot, αλλά ήταν πιο ανεβαστική κι ελαφρώς πιο trance. Το μπάσο της είναι από τα πιο έντονα, ζωντανά και διαφορετικά που έχω ακούσει. Δεν κούρασε, δεν έκανε κοιλιά ή παύση ούτε μισό λεπτό, η επιλογή των κομματιών ήταν άμεμπτη, το πάντρεμα των κομματιών σε εντελώς άλλο επίπεδο και ένιωθες κυριολεκτικά να δημιουργεί ήχο από την αρχή, όχι απλώς να μπλέκει τραγούδια. Ένας ήχος τόσο σύγχρονος μα και πιστός στη λογική της techno, που έμοιαζε να δείχνει το μέλλον. Οποιοδήποτε άλλο mainstream set μπροστά της μοιάζει πληκτικό, κι οποιοδήποτε minimal μοιάζει αναχρονιστικό. Αν αυτή είναι η επόμενη μέρα της Chicago-influenced techno, ανυπομονώ.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT