H επιρροή του «Pryda» στην ηλεκτρονική μουσική και τα άλλα πρόσωπα του Eric Prydz

10 Πράγματα για τον Eric Prydz Facebook Twitter
O Eric Prydz έχει καταφέρει να κερδίσει την αναγνώριση τόσο από το underground όσο και από το mainstream κοινό.
0


Ο ERIC SHERIDAN PRYDZ γεννήθηκε στη Στοκχόλμη το 1976. Ξεκίνησε την καριέρα του σε διάφορα clubs της πόλης, προτιμώντας τα extended sets, ενώ παράλληλα έχτιζε την καλλιτεχνική του ταυτότητα. Τελειοποίησε τον χαρακτηριστικό του ήχο μέσα από την επαφή του με το clubbing, αντλώντας επιρροή από τους Depeche Mode, τους Parliament και τον Σουηδό θρύλο της techno, Cari Lekebusch. Έχει κυκλοφορήσει μουσική με πολλά ψευδώνυμα. Τα πιο γνωστά είναι τα AxEr (με τον Axwell), A&P Project (με τον Steve Angello), Groove System, Dukes of Sluca, Hardform, Sheridan, Moo, Tonja Holma, Fiol Lasse, με πιο επιτυχημένα τα Pryda και Cirez D.

Μαζί με τους Axwell, Sebastian Ingrosso και Steve Angello, ο Prydz έφτιαξε μια μπάντα από DJs που ανεπίσημα αυτοαποκαλούνταν Swedish House Mafia. Όταν το ομώνυμο συγκρότημα σχηματίστηκε επίσημα στα τέλη του 2008, ο Prydz αποφάσισε να μην ακολουθήσει τους φίλους του.

Με το δικό του όνομα, ο Prydz προτιμά την απλή, club-oriented house, με μια εμφανή αγάπη στις επανεκτελέσεις pop τραγουδιών από τα ‘80s.

Η πρώτη μεγάλη του επιτυχία με παγκόσμια απήχηση ήρθε το 2004 με το «Call on Me». Βασισμένο στο hook από το «Valerie» του Steve Winwood (με νέα φωνητικά από τον Winwood), το «Call on Me» έφτασε στην κορυφή των single charts σε πολλές χώρες, ωθούμενο σε μεγάλο βαθμό από ένα κάπως αμφιλεγόμενο βίντεο για την εποχή, με την πασίγνωστη μέχρι σήμερα απροκάλυπτα σεξουαλική αεροβική ρουτίνα. Μέχρι και ο Tony Blair, πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου τότε, παραδέχτηκε δημόσια ότι του άρεσε το βίντεο, σχολιάζοντας όμως αρνητικά τη «λαγνεία που απέπνεε».

Eric Prydz – Call On Me

Με το δικό του όνομα, ο Prydz προτιμά την απλή, club-oriented house με μια εμφανή αγάπη στις επανεκτελέσεις pop τραγουδιών από τα ‘80s. Παρόλο που αυτά τα κομμάτια τον έκαναν εξαιρετικά δημοφιλή, ο Prydz σταμάτησε να τα παίζει στις εμφανίσεις του, σε μια προσπάθεια να αποστασιοποιηθεί από την πιο mainstream σκηνή.

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει εξοργίσει τους fans του, που περιμένουν να τα ακούσουν και τα ζητούν φωνάζοντας δυνατά τα ονόματα των κομματιών. Η τακτική του όμως δούλεψε, αφού έχει καταφέρει να κερδίσει την αναγνώριση τόσο από το underground όσο και από το mainstream κοινό.

Το «Pryda» είναι το πιο γνωστό ψευδώνυμο του Prydz, του οποίου ο ήχος αναπαράγεται ακατάπαυστα στη χορευτική μουσική. Ανατρέχοντας σε οποιαδήποτε τρέχουσα επιτυχία ηλεκτρονικής μουσικής, μπορείς να ακούσεις την επιρροή του «ήχου του Pryda», που αποτελείται από άψογα στημένες πολυεπίπεδες μελωδίες και αρμονίες, δημιουργώντας ένα σχεδόν αυτόνομο υποείδος. Οι ρίζες του μπορούν να εντοπιστούν πίσω στο 2004, με τις κυκλοφορίες των «Aftermath» (2005), «Muranyi» (2007) και «Pjanoo» (2008) να παγιώνουν μια νέα γενιά στον χώρο του progressive house.

Ως Cirez D προσφέρει μια έντονη αντίθεση στις πλούσιες μελωδίες του Pryda, με την απογυμνωμένη techno του να είναι σκοτεινή, ωμή και σχεδιασμένη για σκοτεινές αποθήκες και πολύωρα sets. Είναι ένα σκόπιμο σημείο εστίασης για τον Prydz, ο οποίος απολαμβάνει να παίζει σε αυτά τα περιβάλλοντα, και το Cirez D, όπως και τα άλλα ψευδώνυμα, του προσφέρει την ελευθερία να κυκλοφορεί τους δίσκους που θέλει να παίζει, χωρίς να περιορίζεται από τις απαιτήσεις του κοινού.

Eric Prydz - Miami To Atlanta

Το 2009 κυκλοφόρησε ως Pryda το «Miami to Atlanta», όπου χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το «Pryda snare», μια δημοφιλή τεχνική στη house και trance μουσική που συνίσταται στη χρήση ενός συμπιεσμένου και παρατεταμένου snare στο τέλος ενός bar. Χρησιμοποιείται συχνά για να σηματοδοτήσει το build up σε μια δομή τραγουδιού και ουσιαστικά πυροδότησε τον χαρακτήρα και το ύφος της μουσικής που αργότερα θα ονομαζόταν big room ή EDM. Παραγωγοί όπως οι Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike, Armin van Buuren, W&W κ.ά. το χρησιμοποιούν κατά κόρον.

Αν σας εντυπωσιάζουν τα απίστευτα visuals σε διάφορα μεγάλα events ηλεκτρονικής μουσικής σήμερα, πρέπει να ευχαριστήσετε τον Eric γι' αυτό. Το 2011, παρουσίασε το EPIC (Eric Prydz In Concert) στο Brixton Academy του Λονδίνου. Στον πυρήνα του, το EPIC παρουσίαζε έναν τρόπο οπτικής εμπειρίας της μουσικής του, με την πρωτοποριακή χρήση ολογραμμάτων σε μια ανεπανάληπτη κλίμακα, που εντυπωσίασε το κοινό και τη μουσική βιομηχανία. Οι επαναλήψεις του EPIC εξελίχθηκαν σε κάτι πραγματικά μεγαλειώδες και άνοιξαν τον δρόμο σε έναν επαναπροσδιορισμό της οπτικοακουστικής εμπειρίας στις dance διοργανώσεις.

Ο Prydz φοβάται τα αεροπλάνα, έτσι στην αρχή της καριέρας του ήταν σχεδόν αδύνατο να τον δεις να παίζει live εκτός Ευρώπης. «Δοκίμασα τα πάντα», έχει δηλώσει, «έχω δει κάθε ηλίθιο που είχε μια εκδοχή για το πώς μπορώ να το λύσω. Είναι περισσότερο θέμα ελέγχου, δεν φοβάμαι ότι θα συντριβούμε». Με τον Prydz να περιοδεύει σε όλο τον κόσμο, ο φόβος του για τις πτήσεις σίγουρα δεν έκανε τα ταξίδια του εύκολα όλα αυτά τα χρόνια, με τις διαδρομές του να πρέπει να είναι καλά μελετημένες, ώστε να ελαχιστοποιείται ο χρόνος που βρίσκεται στο αεροπλάνο.

Eric Prydz Presents EPIC

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT