«Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο Facebook Twitter
Η τριλογία «Φθηνά Tricks» έκλεισε και ο Bloody Hawk φαίνεται να γίνεται το νέο πρόσωπο του ραπ μετά τον ΛΕΞ.
0


Ο BLOODY HAWK ίσως είναι ο ράπερ με την πιο οργανική άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή. Στα πρώτα του βήματα τον ήξερε μόνο κόσμος στην ακριτική πόλη του, την Ξάνθη, και κάθε κυκλοφορία του τον έβγαζε όλο και περισσότερο από τα σύνορά της. Το αποκορύφωμα της ανόδου αυτής είναι η τριλογία «Φθηνά Tricks», στην οποία ο Bloody Hawk έχει πιο εξωστρεφή χαρακτήρα και ήχο πιο κοντά στο αυτί του μέσου ακροατή, πιο ανάλαφρο στίχο και –αυτό που σκάει κατευθείαν στο μάτι– συμμετοχές πολλών άλλων καλλιτεχνών.

Αυτή η προσέγγιση του Bloody Hawk, σε συνδυασμό με τη σταθερή τεχνική του βελτίωση, δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε κάποιον που ακούει ραπ να πει ότι δεν του αρέσει ο Bloody Hawk. Το κοινό του έχει γίνει τεράστιο, γεμίζει στάδια, η μουσική του ακούγεται στα δωμάτια εφήβων, στο άραγμα των φοιτητών, στα αμάξια πατεράδων, στα μαγαζιά τα σαββατόβραδα. Α, επίσης το ντοκιμαντέρ που είναι αφιερωμένο στη ζωή του έγινε σε τέσσερις ημέρες το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις, κι ας ήταν παγερά αδιάφορο. 

Πριν πατήσουμε το play, βλέπουμε το εξώφυλλο και σταματάμε για λίγο για να θαυμάσουμε την αρτιότητα των εξωφύλλων της τριλογίας: τη συνοχή του color grading, το στήσιμο στην εξοχή και την ιστορία που διηγείται. Στο πρώτο ο Bloody Hawk δείχνει σε ένα παιδί ένα περιστέρι και κρατάει ένα πανί, υπονοώντας ότι του το εμφάνισε με κάποιο μαγικό κόλπο. Στο δεύτερο, βλέπουμε ένα άλλο παιδί να κρατάει ένα καπέλο μάγου και τον Bloody Hawk να βοηθάει να γίνει ένα μαγικό. Στο τελευταίο, ο Bloody Hawk απλώς κοιτάζει όσο το παιδί κάνει το «κόλπο» του.

Πριν από την τριλογία «Φθηνά Tricks», ο Bloody Hawk ήταν ένας εσωστρεφής τύπος που κατά 95% άκουγες στις μαύρες σου. Με την τριλογία έγινε ένας καλλιτέχνης για όλες τις ώρες: έχει κομμάτια για σχεδόν κάθε γούστο, έχει κάνει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο ραπ και στο πρώτο κιόλας άκουσμα καταλαβαίνεις ότι τα κομμάτια του είναι full επαγγελματικά.

Ακούμε το εισαγωγικό κομμάτι του δίσκου «Φθηνά Tricks 3» και η μόνη λέξη που το περιγράφει επακριβώς είναι «τούμπανο». Αυτό είναι. Ένα «τούμπανο» intro. Πέντε λεπτά κομμάτι, με τον Bloody Hawk να μην αφήνει στην τύχη του ούτε ένα δευτερόλεπτο, με τρελή κλιμάκωση και το «ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ!» που με τρελαίνει. Όλες οι πτυχές του σε ένα τόσο καλό κομμάτι που σου δίνει με την πρώτη να καταλάβεις πόσο καλοδουλεμένος είναι ο δίσκος που θα ακούσεις.

Προχωρώντας, ακούμε το κομμάτι «Γειτονιά», για το οποίο δεν έχουμε να πούμε πολλά, καθώς είναι το «Βαλαωρίτου 2», το οποίο είναι το «Μαχαλάς 2». Είναι το fun/bouncy κομμάτι που κάθε άλμπουμ σαν τα «Φθηνά Tricks» έχει, και ευτυχώς αυτήν τη φορά, το sampled ρεφρέν δεν χρησιμοποιείται στη μέση του κομματιού αλλά ως εισαγωγή. Αυτό που μου τράβηξε την προσοχή είναι το «Θα περάσει», το οποίο, μαζί με τα «Φανάρια» και το «Χρόνια μου πολλά», μου φέρνουν στο μυαλό έναν πολύ ελληνικό indie ήχο που δεν μπορώ να προσδιορίσω ακριβώς. Αυτή η μελωδική πλευρά του Bloody Hawk δεν δούλεψε καθόλου για μένα, κυρίως γιατί δεν μου μετέδωσε καθόλου αυτό που ήθελε. Δυστυχώς, πολλές φορές, το να είσαι τεχνικός έρχεται πακέτο με το να είσαι τεχνητός. Από αυτά τα κομμάτια λείπει ο αυθορμητισμός που έχει το «Προς τα πάνω» του 2017.

Στα μέσα του δίσκου είναι τα κομμάτια με συμμετοχές από τα μεγαλύτερα ονόματα με τα οποία έχει συνεργαστεί ο Bloody Hawk. Είναι περίεργο να κοιτάς ένα tracklist και η συμμετοχή του διδύμου Dani Gambino - Wang να περνάει απαρατήρητη, δεδομένου ότι σχεδόν όλες οι συμμετοχές είναι άψογα τοποθετημένες. Ο Toquel στο κομμάτι του δίνει ρέστα, ο ΛΕΞ, στο κομμάτι που περίμενε κάθε άνθρωπος που μισώ, κάνει αυτό που κάνει πάντα, αυτό που μπορεί –ό,τι κι αν σημαίνει αυτό–, η Μαρίνα Σάττι ολόσωστα έπαιξε τον ρόλο της vocalist και όχι της pop star που είναι τα τελευταία χρόνια, ο Dani Gambino έδωσε τον καλό του εαυτό και γενικά ταιριάζει πολύ με τον Bloody Hawk (ναι ρε βλάκες, ταιριάζει, βλάκες - όπως θα έλεγε και η αγαπημένη μου σελίδα).

Αυτός που απογοήτευσε γι’ ακόμα μία φορά (με εξαίρεση τα «KVL») είναι ο Wang, στον οποίο δεν μπορώ να εντοπίσω ούτε ένα redeeming quality. Ανάμεικτα αισθήματα έχω για τη συμμετοχή του Trouf, επειδή, ενώ γενικά τον θεωρώ πάρα πολύ βαρετό, σε αυτό το κομμάτι μού άρεσε. Ωστόσο, έχω την αμυδρή εντύπωση ότι με το που θα ξεπεράσω το back and forth μεταξύ τους, δεν θα ξαναβάλω να το ακούσω ποτέ. 

Τα κομμάτια που η ακρόασή τους απαιτούν παραπάνω χρόνο είναι το «Κουτί» και το «Κόλπο». Στο πρώτο, ο Bloody Hawk χρησιμοποιεί το στήσιμο του νέου του σπιτιού ως αλληγορία για την απληστία που τον χαρακτηρίζει, με τη λίστα των πραγμάτων που, όπως λέει ο ίδιος, σιγουρεύτηκε ότι του είναι απαραίτητα, να γίνεται όλο και πιο απαιτητική, σε βαθμό που καταλήγει να θέλει το σπίτι του στην αρχική του μορφή, αυτή του «λευκού κουτιού».

Το δεύτερο, το «Κόλπο», διαρκεί οκτώ λεπτά και σε αυτό ο Bloody Hawk διηγείται τη ζωή του, την εξέλιξη της αγάπης του για το ραπ, τις δυσκολίες και τα διλήμματα που αντιμετώπισε. Στο τρίτο κουπλέ, όμως, φαίνεται πως αυτή η διήγηση αποτελεί μια αναδρομή σε ένα παρελθόν που αγαπάει, καθώς αυτό που τον κάνει να το αναπολεί είναι η στιγμή που σκέφτηκε τις δυσκολίες και την πίεση που αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης του βεληνεκούς του.

Συνοψίζοντας, το άλμπουμ έχει δύο σκοπούς: να στέκεται μόνο του ως άλμπουμ και να αποτελεί το τελευταίο τέλος μιας τριλογίας. Τον πρώτο σκοπό τον πετυχαίνει αρκετά, με τα καλά σημεία να υπερτερούν. Πολλές corny μπάρες που θυμίζουν κακό Εminem λείπουν, έχει πάψει να φωνάζει χωρίς λόγο και, γενικά, η υπερπροσπάθεια που είχε η μουσική του τελευταία, στο «Φθηνά Tricks 3» δεν υπάρχει. Τον δεύτερο στόχο δεν τον πετυχαίνει απλά αλλά τον υλοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πριν από την τριλογία ο Bloody Hawk ήταν ένας εσωστρεφής τύπος που κατά 95% άκουγες στις μαύρες σου. Με την τριλογία έγινε ένας καλλιτέχνης για όλες τις ώρες: έχει κομμάτια για σχεδόν κάθε γούστο, έχει κάνει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο ραπ και στο πρώτο κιόλας άκουσμα καταλαβαίνεις ότι τα κομμάτια του είναι full επαγγελματικά.

Η τριλογία «Φθηνά Tricks» έκλεισε και ο Bloody Hawk φαίνεται να γίνεται το νέο πρόσωπο του ραπ μετά τον ΛΕΞ. Κατά τη διάρκειά της ο Bloody Hawk έχει πειραματιστεί πολύ, έχει βελτιωθεί, έχει δει ποιες μουσικές τού πάνε και ποιες όχι. Αυτό που μένει να κάνει πια είναι να εξαφανιστεί για κάποια χρόνια από το ίντερνετ και το ραπ και να επιστρέψει με το instant classic που θα τον βάλει σε κάθε λίστα των κορυφαίων. 

Ακούστε όλο το άλμπουμ «Φθηνά Tricks 3» στο Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ