Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι –και τόσες πολλές γυναίκες– υπερασπίζονται τον Diddy;

Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι – και τόσες πολλές γυναίκες – υπερασπίζονται τον Diddy; Facebook Twitter
Στη δίκη του Diddy φαίνεται να κρίνεται κάτι πολύ μεγαλύτερο από την υπόθεση ενός ανθρώπου.
0


ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΛΩΘΕΙ από τα τεκταινόμενα στη δίκη του Diddy για πολλούς λόγους: διασημότητα, διαστροφή, ναρκωτικά, βία, όπλα. Οι influencers συνωστίζονται στο δικαστήριο, ενημερώνουν τους ακόλουθούς τους στο X για τις καταθέσεις των μαρτύρων και παρέχουν στο TikTok «γαργαλιστικό» υλικό το οποίο ένας δημιουργός αποκαλεί χαρακτηριστικά «Diddy-lations». Και ο κόσμος το καταπίνει όλο αυτό αμάσητο.

Ο Diddy –κατά κόσμον Σον Κομπς– έχει δηλώσει αθώος στις κατηγορίες που αντιμετωπίζει για συνωμοσία, εκβιασμό και σωματεμπορία. Πολλοί Αμερικανοί όμως έχουν καταφύγει στα σχόλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν την απόλυτη πίστη τους στην αθωότητά του. Παρά τα αποδεικτικά βίντεο για την ενδοοικογενειακή βία, τις φωτογραφίες των όπλων του Κομπς με τους σειριακούς αριθμούς να έχουν αφαιρεθεί και τους πολλαπλούς μάρτυρες που κατέθεσαν ότι ο Κομπς απείλησε να τους σκοτώσει, το κοινό αυτό επιμένει ότι το μεγαλύτερο αμάρτημα του Diddy δεν είναι τίποτα περισσότερο από το ότι είναι μια ανδρική διασημότητα με «ελευθεριάζουσες» σεξουαλικές προτιμήσεις.

Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, πολλοί καλλιτέχνες βρίσκονταν υπό τον απόλυτο έλεγχο των εταιρειών τους, ιδιαίτερα αν ήταν γυναίκες. Οι άνθρωποι που πλήρωναν τους λογαριασμούς τους δεν υπαγόρευαν απλώς πώς θα ακούγονταν αυτές οι γυναίκες – υπαγόρευαν μέχρι και το χρώμα των μαλλιών τους και το βάρος τους.

Η δίκη εκτιμάται ότι θα διαρκέσει οκτώ έως 10 εβδομάδες και έχουν περάσει οι δύο μόλις. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το αποτέλεσμα. Γιατί όμως τόσοι πολλοί άνδρες –αλλά και ένας εκπληκτικά μεγάλος αριθμός γυναικών– αισθάνονται την ανάγκη να υπερασπιστούν αυτόν τον άνθρωπο; Οι ένορκοι έχουν ήδη παρακολουθήσει το διαβόητο πλέον βίντεο από κάμερα ασφαλείας με τον Κομπς να σέρνει την Κέισι Βεντούρα, τη βασική μάρτυρα κατηγορίας, από τον γιακά της μπλούζας της μέσα σε ένα ξενοδοχείο, και αυτό δεν είναι καν ένα από τα πράγματα για τα οποία δικάζεται.

Στη δίκη του Diddy φαίνεται να κρίνεται κάτι πολύ μεγαλύτερο από την υπόθεση ενός ανθρώπου. Το σώμα ενόρκων –που αποτελείται από οκτώ άνδρες και τέσσερις γυναίκες–  θα αποφασίσει για την τύχη του Κομπς, αλλά η ευρύτερη κουλτούρα, με την αντίδρασή της σε αυτή τη δίκη, είναι αυτή που αποφασίζει αν το #MeToo ήταν ένα κίνημα ή μια στιγμή.

Στο επίκεντρο της δίκης βρίσκεται το ζήτημα του εξαναγκασμού. Συμμετείχε η Βεντούρα σε εκατοντάδες σεξουαλικές επαφές με άγνωστους υπό την επήρεια ναρκωτικών για λογαριασμό του Κομπς, που του άρεσε να παρακολουθεί, επειδή τις απολάμβανε; Ή μήπως ο Κομπς χρησιμοποίησε την εξουσία του πάνω της για να την εξαναγκάσει; Όταν γνωρίστηκαν, εκείνη ήταν 19 ετών, μια φιλόδοξη τραγουδίστρια. Εκείνος ήταν 17 χρόνια μεγαλύτερος και αναμφισβήτητα ο πιο ισχυρός άνδρας στη μουσική βιομηχανία. Η εταιρεία του, η Bad Boy, της έκανε ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο, μακροπρόθεσμο συμβόλαιο για 10 άλμπουμ. Ήταν το αφεντικό της και, σύντομα, το αγόρι της. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν και από τις δύο πλευρές λειτουργούν ως τεστ Rorschach. Το πώς το βλέπουμε λέει πολλά για τον τρόπο που το κίνημα #MeToo άλλαξε –ή δεν άλλαξε– την οπτική μας.

Τα γεγονότα φαίνονται ξεκάθαρα. Η Βεντούρα ήταν οριακά ενήλικη όταν η καριέρα της παραδόθηκε ουσιαστικά στα χέρια του Κομπς το 2006. Σήμερα, μουσικοί καλλιτέχνες όπως η Chappell Roan και η Sabrina Carpenter επινοούν τη δική τους περσόνα. Αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 2000, πολλοί καλλιτέχνες βρίσκονταν υπό τον απόλυτο έλεγχο των εταιρειών τους, ιδιαίτερα αν ήταν γυναίκες. Οι άνθρωποι που πλήρωναν τους λογαριασμούς τους δεν υπαγόρευαν απλώς πώς θα ακούγονταν αυτές οι γυναίκες – υπαγόρευαν και το χρώμα των μαλλιών τους και το βάρος τους.

Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς μόνο ένα επεισόδιο της εκπομπής του Κομπς στο MTV, Making the Band, για να πάρει μια γεύση του κλίματος απόλυτου ελέγχου που είχε δημιουργήσει. Ο Κομπς έβαζε τους καλλιτέχνες να διαγωνιστούν σε «μάχες τραγουδιού» για να κερδίσουν ένα κρεβάτι για να κοιμηθούν το βράδυ και τους διέταζε να περπατήσουν χιλιόμετρα από το Μανχάταν στο Μπρούκλιν για να του φέρουν ένα συγκεκριμένο cheesecake. Στα παρασκήνια, τα πράγματα ήταν χειρότερα. Μια τραγουδίστρια είπε ότι ο Diddy έλεγχε κάθε πτυχή της εμφάνισής της «μέχρι και τα νύχια των ποδιών μου».

Ναι, μπορεί η Βεντούρα να τον αγαπούσε. Αλλά κάποιες φορές και οι όμηροι ερωτεύονται τους απαγωγείς τους. Ακόμα και εκείνους που τους χτυπούσαν. Σίγουρα επίσης, έχουν και οι γυναίκες μια σειρά από ιδιαίτερα σεξουαλικά γούστα, όπως ακριβώς και οι άντρες. Αλλά είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια γυναίκα να απολαμβάνει τη συνουσία ενώ, όπως είπε η Βεντούρα στην κατάθεσή της, υποφέρει από επώδυνη ουρολοίμωξη.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι διεγειρόταν σεξουαλικά αφού ο σύντροφός της, της είχε πετάξει ένα γυάλινο μπουκάλι, όπως ένας σεξεργάτης δήλωσε ότι είδε να κάνει ο Κομπς στη Βεντούρα. Και όταν οι άνθρωποι παρτάρουν με συναίνεση, συνήθως δεν προσπαθούν να βγουν κρυφά από το δωμάτιο, ξυπόλητοι – όπως εθεάθη να κάνει η Βεντούρα στο βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας του ξενοδοχείου– μόνο και μόνο για να τους αρπάξει από το λαιμό ο σύντροφός τους, να τους ρίξει στο έδαφος και να τους κλωτσάει επανειλημμένα.

Έχουν περάσει σχεδόν οκτώ χρόνια από τότε που ξέσπασε η υπόθεση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και το κίνημα #MeToo προώθησε μια επανεκτίμηση της κατάχρησης και της εξουσίας. Η  προοπτική ήταν ότι στο μέλλον, όλοι θα καταλάβουν ότι, σε έναν κόσμο ανισορροπιών εξουσίας, η διαφορά μεταξύ του τι επιλέγει μια γυναίκα και του τι της συμβαίνει μπορεί να είναι πράγματι πολύ μεγάλη. Αντιθέτως, κάτι άλλο συνέβη τα επόμενα χρόνια.

Οι γυναίκες είδαν τα δικαιώματά τους να αμφισβητούνται καθώς ένας ένας κατηγορούμενος για σεξουαλική κακοποίηση έγινε (ξανά) Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, και η κυβέρνησή του εργάζεται σκληρά για να πείσει περισσότερες γυναίκες να μείνουν στο σπίτι και να κάνουν παιδιά. Πολλοί άνδρες έχουν αγωνιστεί σκληρά για να υπονομεύσουν την πρόοδο του κινήματος #MeToo. Όπως ο Κομπς που τρέχει πίσω από την Βεντούρα στο επίμαχο βίντεο, έχουν προσπαθήσει να σύρουν τις γυναίκες πίσω στο παρελθόν, όπου μπορούσαν να κάνουν ό,τι ήθελαν. Και τον τελευταίο καιρό, φαίνονται να το πετυχαίνουν.

Με στοιχεία από The Atlantic

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηοw much is too much?

Οπτική Γωνία / Πόσες λεπτομέρειες αρκούν όταν μιλάμε για σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς «καταναλώνουμε» τη σεξουαλική βία σε μια εποχή που ο οποιοσδήποτε μπορεί να μεταδώσει ζωντανά έναν βιασμό από ένα κινητό ή να τον κάνει upload στο youporn, και που το πορνό είναι παντού και πιο βίαιο από ποτέ;
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ