Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι –και τόσες πολλές γυναίκες– υπερασπίζονται τον Diddy;

Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι – και τόσες πολλές γυναίκες – υπερασπίζονται τον Diddy; Facebook Twitter
Στη δίκη του Diddy φαίνεται να κρίνεται κάτι πολύ μεγαλύτερο από την υπόθεση ενός ανθρώπου.
0


ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΛΩΘΕΙ από τα τεκταινόμενα στη δίκη του Diddy για πολλούς λόγους: διασημότητα, διαστροφή, ναρκωτικά, βία, όπλα. Οι influencers συνωστίζονται στο δικαστήριο, ενημερώνουν τους ακόλουθούς τους στο X για τις καταθέσεις των μαρτύρων και παρέχουν στο TikTok «γαργαλιστικό» υλικό το οποίο ένας δημιουργός αποκαλεί χαρακτηριστικά «Diddy-lations». Και ο κόσμος το καταπίνει όλο αυτό αμάσητο.

Ο Diddy –κατά κόσμον Σον Κομπς– έχει δηλώσει αθώος στις κατηγορίες που αντιμετωπίζει για συνωμοσία, εκβιασμό και σωματεμπορία. Πολλοί Αμερικανοί όμως έχουν καταφύγει στα σχόλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν την απόλυτη πίστη τους στην αθωότητά του. Παρά τα αποδεικτικά βίντεο για την ενδοοικογενειακή βία, τις φωτογραφίες των όπλων του Κομπς με τους σειριακούς αριθμούς να έχουν αφαιρεθεί και τους πολλαπλούς μάρτυρες που κατέθεσαν ότι ο Κομπς απείλησε να τους σκοτώσει, το κοινό αυτό επιμένει ότι το μεγαλύτερο αμάρτημα του Diddy δεν είναι τίποτα περισσότερο από το ότι είναι μια ανδρική διασημότητα με «ελευθεριάζουσες» σεξουαλικές προτιμήσεις.

Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, πολλοί καλλιτέχνες βρίσκονταν υπό τον απόλυτο έλεγχο των εταιρειών τους, ιδιαίτερα αν ήταν γυναίκες. Οι άνθρωποι που πλήρωναν τους λογαριασμούς τους δεν υπαγόρευαν απλώς πώς θα ακούγονταν αυτές οι γυναίκες – υπαγόρευαν μέχρι και το χρώμα των μαλλιών τους και το βάρος τους.

Η δίκη εκτιμάται ότι θα διαρκέσει οκτώ έως 10 εβδομάδες και έχουν περάσει οι δύο μόλις. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το αποτέλεσμα. Γιατί όμως τόσοι πολλοί άνδρες –αλλά και ένας εκπληκτικά μεγάλος αριθμός γυναικών– αισθάνονται την ανάγκη να υπερασπιστούν αυτόν τον άνθρωπο; Οι ένορκοι έχουν ήδη παρακολουθήσει το διαβόητο πλέον βίντεο από κάμερα ασφαλείας με τον Κομπς να σέρνει την Κέισι Βεντούρα, τη βασική μάρτυρα κατηγορίας, από τον γιακά της μπλούζας της μέσα σε ένα ξενοδοχείο, και αυτό δεν είναι καν ένα από τα πράγματα για τα οποία δικάζεται.

Στη δίκη του Diddy φαίνεται να κρίνεται κάτι πολύ μεγαλύτερο από την υπόθεση ενός ανθρώπου. Το σώμα ενόρκων –που αποτελείται από οκτώ άνδρες και τέσσερις γυναίκες–  θα αποφασίσει για την τύχη του Κομπς, αλλά η ευρύτερη κουλτούρα, με την αντίδρασή της σε αυτή τη δίκη, είναι αυτή που αποφασίζει αν το #MeToo ήταν ένα κίνημα ή μια στιγμή.

Στο επίκεντρο της δίκης βρίσκεται το ζήτημα του εξαναγκασμού. Συμμετείχε η Βεντούρα σε εκατοντάδες σεξουαλικές επαφές με άγνωστους υπό την επήρεια ναρκωτικών για λογαριασμό του Κομπς, που του άρεσε να παρακολουθεί, επειδή τις απολάμβανε; Ή μήπως ο Κομπς χρησιμοποίησε την εξουσία του πάνω της για να την εξαναγκάσει; Όταν γνωρίστηκαν, εκείνη ήταν 19 ετών, μια φιλόδοξη τραγουδίστρια. Εκείνος ήταν 17 χρόνια μεγαλύτερος και αναμφισβήτητα ο πιο ισχυρός άνδρας στη μουσική βιομηχανία. Η εταιρεία του, η Bad Boy, της έκανε ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο, μακροπρόθεσμο συμβόλαιο για 10 άλμπουμ. Ήταν το αφεντικό της και, σύντομα, το αγόρι της. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν και από τις δύο πλευρές λειτουργούν ως τεστ Rorschach. Το πώς το βλέπουμε λέει πολλά για τον τρόπο που το κίνημα #MeToo άλλαξε –ή δεν άλλαξε– την οπτική μας.

Τα γεγονότα φαίνονται ξεκάθαρα. Η Βεντούρα ήταν οριακά ενήλικη όταν η καριέρα της παραδόθηκε ουσιαστικά στα χέρια του Κομπς το 2006. Σήμερα, μουσικοί καλλιτέχνες όπως η Chappell Roan και η Sabrina Carpenter επινοούν τη δική τους περσόνα. Αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 2000, πολλοί καλλιτέχνες βρίσκονταν υπό τον απόλυτο έλεγχο των εταιρειών τους, ιδιαίτερα αν ήταν γυναίκες. Οι άνθρωποι που πλήρωναν τους λογαριασμούς τους δεν υπαγόρευαν απλώς πώς θα ακούγονταν αυτές οι γυναίκες – υπαγόρευαν και το χρώμα των μαλλιών τους και το βάρος τους.

Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς μόνο ένα επεισόδιο της εκπομπής του Κομπς στο MTV, Making the Band, για να πάρει μια γεύση του κλίματος απόλυτου ελέγχου που είχε δημιουργήσει. Ο Κομπς έβαζε τους καλλιτέχνες να διαγωνιστούν σε «μάχες τραγουδιού» για να κερδίσουν ένα κρεβάτι για να κοιμηθούν το βράδυ και τους διέταζε να περπατήσουν χιλιόμετρα από το Μανχάταν στο Μπρούκλιν για να του φέρουν ένα συγκεκριμένο cheesecake. Στα παρασκήνια, τα πράγματα ήταν χειρότερα. Μια τραγουδίστρια είπε ότι ο Diddy έλεγχε κάθε πτυχή της εμφάνισής της «μέχρι και τα νύχια των ποδιών μου».

Ναι, μπορεί η Βεντούρα να τον αγαπούσε. Αλλά κάποιες φορές και οι όμηροι ερωτεύονται τους απαγωγείς τους. Ακόμα και εκείνους που τους χτυπούσαν. Σίγουρα επίσης, έχουν και οι γυναίκες μια σειρά από ιδιαίτερα σεξουαλικά γούστα, όπως ακριβώς και οι άντρες. Αλλά είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια γυναίκα να απολαμβάνει τη συνουσία ενώ, όπως είπε η Βεντούρα στην κατάθεσή της, υποφέρει από επώδυνη ουρολοίμωξη.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι διεγειρόταν σεξουαλικά αφού ο σύντροφός της, της είχε πετάξει ένα γυάλινο μπουκάλι, όπως ένας σεξεργάτης δήλωσε ότι είδε να κάνει ο Κομπς στη Βεντούρα. Και όταν οι άνθρωποι παρτάρουν με συναίνεση, συνήθως δεν προσπαθούν να βγουν κρυφά από το δωμάτιο, ξυπόλητοι – όπως εθεάθη να κάνει η Βεντούρα στο βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας του ξενοδοχείου– μόνο και μόνο για να τους αρπάξει από το λαιμό ο σύντροφός τους, να τους ρίξει στο έδαφος και να τους κλωτσάει επανειλημμένα.

Έχουν περάσει σχεδόν οκτώ χρόνια από τότε που ξέσπασε η υπόθεση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και το κίνημα #MeToo προώθησε μια επανεκτίμηση της κατάχρησης και της εξουσίας. Η  προοπτική ήταν ότι στο μέλλον, όλοι θα καταλάβουν ότι, σε έναν κόσμο ανισορροπιών εξουσίας, η διαφορά μεταξύ του τι επιλέγει μια γυναίκα και του τι της συμβαίνει μπορεί να είναι πράγματι πολύ μεγάλη. Αντιθέτως, κάτι άλλο συνέβη τα επόμενα χρόνια.

Οι γυναίκες είδαν τα δικαιώματά τους να αμφισβητούνται καθώς ένας ένας κατηγορούμενος για σεξουαλική κακοποίηση έγινε (ξανά) Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, και η κυβέρνησή του εργάζεται σκληρά για να πείσει περισσότερες γυναίκες να μείνουν στο σπίτι και να κάνουν παιδιά. Πολλοί άνδρες έχουν αγωνιστεί σκληρά για να υπονομεύσουν την πρόοδο του κινήματος #MeToo. Όπως ο Κομπς που τρέχει πίσω από την Βεντούρα στο επίμαχο βίντεο, έχουν προσπαθήσει να σύρουν τις γυναίκες πίσω στο παρελθόν, όπου μπορούσαν να κάνουν ό,τι ήθελαν. Και τον τελευταίο καιρό, φαίνονται να το πετυχαίνουν.

Με στοιχεία από The Atlantic

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηοw much is too much?

Οπτική Γωνία / Πόσες λεπτομέρειες αρκούν όταν μιλάμε για σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς «καταναλώνουμε» τη σεξουαλική βία σε μια εποχή που ο οποιοσδήποτε μπορεί να μεταδώσει ζωντανά έναν βιασμό από ένα κινητό ή να τον κάνει upload στο youporn, και που το πορνό είναι παντού και πιο βίαιο από ποτέ;
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ