Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter Facebook Twitter
Η πορεία της Carpenter προς την κορυφή είναι εντελώς ανορθόδοξη και έχει σχεδόν λίγο απ’ όλα.
0


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι έχει γίνει σταρ; Η Sabrina Carpenter χρειάστηκε δεκατέσσερα χρόνια για να τα καταφέρει, και το «Espresso», ένα τεράστιο καλοκαιρινό χιτ που την εκτόξευσε στα υψηλά κλιμάκια της ποπ.

Η πορεία της προς την κορυφή είναι εντελώς ανορθόδοξη και έχει σχεδόν λίγο απ’ όλα: ένα μεγάλο πέρασμα στην Disney σε ηλικία 15 χρονών, όταν πρωταγωνιστούσε στο «Girl meets world», και τέσσερα εφηβικά άλμπουμ μέχρι να υπογράψει στην Island Records, να αποκτήσει τον απόλυτο καλλιτεχνικό έλεγχο και να κυκλοφορήσει το 2022 το πέμπτο ενήλικο πια άλμπουμ της με τίτλο «Emails I can’t send». To περσινό «Short n' Sweet», με το οποίο καθιερώθηκε, είναι το έκτο προσωπικό άλμπουμ της!

Σε όλα αυτά βοήθησε και ένα μικρό σκάνδαλο λόγω ενός φημολογούμενου ερωτικού τριγώνου, όταν η Olivia Rodrigo κυκλοφόρησε το τραγούδι «Drivers license», το οποίο πολλοί πίστεψαν ότι αναφερόταν στον πρώην της, Joshua Bassett, και στη γυναίκα που τους χώρισε, συγκεκριμένα ο στίχος «and you’re probably with that blonde girl».

Η λαμπερή ποπ της Sabrina Carpenter είναι εντελώς explicit, όπως αυτή της Μadonna, γεμάτη σεξουαλική διέγερση που συχνά προκαλεί αντιδράσεις. 

Προσωπικά, κατάλαβα πόσο δημοφιλής έχει γίνει σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι, όταν αντικατέστησα τον DJ για λίγη ώρα και η 12χρονη κόρη μιας φίλης μου με πλησίασε για να μου ζητήσει να παίξουμε το «Espresso» για να το αφιερώσει στην μαμά της. Ναι, το «Espresso» είναι από τα πιο πολυακουσμένα τραγούδια του φετινού καλοκαιριού και ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία που της χάρισε τέσσερα Grammys, ανάμεσά τους κι εκείνο για το Καλύτερο Ποπ Άλμπουμ και την Καλύτερη Σόλο Ποπ Ερμηνεία για το «Espresso» – απ’ ό,τι φαίνεται, κανείς νέος καλλιτέχνης δεν έμεινε παραπονεμένος από την πρόσφατη τελετή.

Sabrina Carpenter - Espresso (Official Video)

Πάντως, εκτός από την καριέρα της, και ηχητικά η μουσική της έχει λίγο απ’ όλα, όπως συμβαίνει συχνά στην ποπ του 21ου αιώνα. Έχει αρκετά κοινά π.χ. με την Chappell Roan. Και οι δυο θυμίζουν κάτι από το παρελθόν, αλλά δεν μπορείς να προσδιορίσεις ακριβώς τι – με την περίπτωση της Sabrina, βέβαια, δεν ισχύει και τόσο αυτό.

Δεν παίζει αποκλειστικά ένα μουσικό είδος. Για παράδειγμα, το «Short n’ Sweet» είναι ένα μικρό σε διάρκεια, «γλυκό», σχεδόν ανώδυνο και εντελώς χαζοχαρούμενο άκουσμα με στοιχεία από ντίσκο, R&B, ροκ, κάντρι, bubblegum ποπ και φολκ.

Βέβαια, δεν είναι ακριβώς «τσιχλόφουσκα», αν ακούσει κανείς πιο προσεκτικά τους στίχους της. Παρόλη την αθώα εικόνα της χαζοχαρούμενης μικροκαμωμένης και γαλανομάτας ξανθιάς που έχει υιοθετήσει, τα φαινόμενα απατούν. Εμφανισιακά μπορεί να αναφέρεται σε στερεότυπα άλλων εποχών και σε ξανθές ντίβες όπως η Marilyn Monroe ή η Brigitte Bardot, όμως θα μπορούσε άνετα να είναι κόρη της Μadonna.

Η λαμπερή ποπ της είναι εντελώς explicit, όπως αυτή της βασίλισσας της ποπ, γεμάτη σεξουαλική διέγερση που συχνά προκαλεί αντιδράσεις. Ο δίσκος είναι μια ευχάριστη έκπληξη για τους ανυποψίαστους ακροατές, κυρίως λόγω του τρόπου που η Sabrina αναφέρεται στο σεξ και στις σχέσεις, με ιδιαίτερη ευθύτητα και αυθάδεια, σαν να σπάει πλάκα.

Παράδειγμα αποτελούν οι στίχοι του «Espresso» που δεν αναφέρονται ακριβώς στο δημοφιλές ρόφημα αλλά στο ότι μπορεί να προκαλέσει αϋπνίες και να έχει απρόσμενες συνέπειες, π.χ. να επηρεάσει τη σκέψη του αντικειμένου του πόθου της. Συχνά μέσα στο άλμπουμ καυλώνει κυριολεκτικά για γκόμενους –το ίδιο κι εκείνοι– που τελικά αποδεικνύονται τιποτένιοι και μπλέκει σε ρομάντζα που την οδηγούν σε αδιέξοδο.

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter Facebook Twitter
Η Taylor Swift και η Sabrina Carpenter στο Eras Tour.

Το σαρκαστικό storytelling της Carpenter ξεφεύγει ακόμη και από τη μανιέρα με τους πρώην που έχει δημιουργήσει τόσο πετυχημένα η Taylor Swift, η οποία είναι εμφανές ότι την έχει επηρεάσει τόσο μουσικά όσο και αισθητικά και, απ’ ό,τι φαίνεται, είναι κολλητή της και την εκτιμάει τόσο που τη χαρακτήρισε ως την «ποπ πριγκίπισσα των ονείρων μας» όταν άνοιγε το Eras Tour της. Ευτυχώς που αυτή η ποπ πριγκίπισσα δεν είναι τόσο clean-cut όσο της φίλης της. Πάντως, έχει δηλώσει ότι περισσότερο δανείζεται από το ύφος της Fiona Apple και της SZA.

Η Carpenter, που φέτος έκλεισε τα 25, γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη της Πενσιλβάνια. Σε ηλικία 10 χρονών άρχισε να ανεβάζει βίντεο στο YouTube, ερμηνεύοντας τραγούδια της Christina Aguilera και της Adele, πριν πάρει μέρος σε ένα ριάλιτι της Miley Cyrus και βγει τρίτη. Δεν έχει καμία σχέση με τον Τζον Κάρπεντερ, αλλά είναι ανιψιά της ηθοποιού Nancy Cartwright που δανείζει τη φωνή της στον Bart Simpson εδώ και δεκαετίες.

Sabrina Carpenter - Please Please Please ft. Dolly Parton

Εκτός από τα Grammys, θα βραβευτεί και με το Global Success στα BRIT Awards 2025 ως η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νούμερο 1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα του UK Charts και τρια στην πεντάδα του Billboard Hot 100, κάτι που έχει να συμβεί από την εποχή των Beatles, δηλαδή εδώ και εξήντα χρόνια. Μάλιστα, θα είναι η πρώτη διεθνής ερμηνεύτρια που θα παραλάβει το συγκεκριμένο βραβείο – μέχρι πρόσφατα το έπαιρναν μόνο Βρετανοί.

Γράφει ο Spencer Kornhaber: «Η Sabrina Carpenter φαίνεται να έχει μια εξαιρετικά έξυπνη και εμπορική περσόνα και συνεργάζεται με τη μουσική βιομηχανία για να προσφέρει στο κοινό ακριβώς ό,τι θέλει αυτήν τη στιγμή: μυαλό κρυμμένο πίσω από την αφέλεια και αυτοπεποίθηση που αποφεύγει τα τετριμμένα κλισέ ενδυνάμωσης. Στο “Lie to girls” τραγουδάει “είμαι χαζή / αλλά είμαι ευφυής”, μια φράση που συνοψίζει με εξαιρετική ακρίβεια, ίσως και συνειδητά, τη γοητεία της καλύτερης ποπ μουσικής».

Οπότε, ναι, δεν τη λες και εντελώς ξαφνική την επιτυχία της. 

Sabrina Carpenter - Taste (Official Video)

Το «Short n’ Sweet: Deluxe» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Minos EMI/Universal Music

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT