Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα Facebook Twitter
Η Σάρα Μάιλς και ο Μπαρτ Ρέινολντς σε σκηνή από την ταινία «The Man Who Loved Cat Dancing» του 1973. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ είναι η ηθοποιός Σάρα Μάιλς, πρωταγωνίστρια σε ταινίες όπως ο «Υπηρέτης» του Λόουζι και το «Blow-Up» του Αντονιόνι και υποψήφια για το Όσκαρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για την ταινία «Η κόρη του Ράιαν» του Ντέιβιντ Λιν. Ο πατέρας μου ήταν ο Ρόμπερτ Μπολτ, σεναριογράφος των ταινιών «Λόρενς της Αραβίας», «Δόκτωρ Ζιβάγκο» και «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές», ενώ είχε κερδίσει δύο Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες.

Αυτό έκανε την παιδική μου ηλικία ασυνήθιστη, για να το θέσω ήπια. Εκτός από το Λονδίνο, μεγάλωσα σε διάφορα κινηματογραφικά σετ σε όλο τον κόσμο, από την Μπόρα Μπόρα στον Ειρηνικό, όπου γυριζόταν η «Ανταρσία του Μπάουντι» μέχρι την Αριζόνα, όπου η μητέρα μου γύριζε το γουέστερν «The Man Who Loved Cat Dancing».

Αυτό συνέβη το 1973 με το σκηνικό της ταινίας να αποτελεί και το σκηνικό ενός από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια του Χόλιγουντ: τον θάνατο του μάνατζερ της μητέρας μου, του Ντέιβιντ Γουίτινγκ, ο οποίος πέθανε στα γυρίσματα κάτω από συνθήκες που ήταν τουλάχιστον ύποπτες. Και 51 χρόνια μετά, θα έμπλεκα ξανά σ΄ αυτή την φριχτή ιστορία.

«Όπως τόσες πολλές ιστορίες του Χόλιγουντ, πρόκειται για μια πολύπλοκη, αμφιλεγόμενη και συνολικά τραγική ιστορία. Και στην καρδιά της, στο ρόλο του θύματος, βρίσκεται ένα πραγματικό πρόσωπο με μια οικογένεια πίσω του».

Εκείνη την εποχή, ήμουν τεσσάρων ετών και γοητευμένος από οτιδήποτε είχε να κάνει με την Άγρια Δύση και τα γουέστερν, μια εμμονή που αναμφίβολα ζυμώθηκε από τον ενθουσιασμό του πατέρα μου γι' αυτά. Δεδομένου αυτού, μπορείτε να φανταστείτε την αντίδρασή μου όταν έφτασα στα γυρίσματα στην Αριζόνα και συνάντησα τον Μπαρτ Ρέινολντς, ο οποίος πρωταγωνιστούσε μαζί με τη μαμά στην ταινία.

Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα Facebook Twitter
H ηθοποιός Σάρα Μάιλς μαζί με τον σύζυγό της, Ρόμπερτ Μπολτ, και τον γιο τους, Tόμας.

Θυμάμαι πολλές χαρούμενες, για μένα, στιγμές στα γυρίσματα, όλα αυτά όμως συνέβησαν πριν ανακαλυφθεί το πτώμα του Ντέιβιντ Γουίτινγκ. Ο Ντέιβιντ ήταν μια αρκετά τακτική παρουσία στη ζωή μου. Είχε προηγουμένως συνάψει δεσμό με τη μητέρα μου και ήταν ο τελικός καταλύτης του διαζυγίου των γονιών μου. Ένα χρόνο νωρίτερα μάλιστα τον είχαν στείλει να με προσέχει όταν νοσηλευόμουν στο νοσοκομείο, καθώς η μαμά και ο μπαμπάς μου γύριζαν την ταινία “Lady Caroline Lamb” πλάι στον Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν και τον Λόρενς Ολίβιε.  

Στην έρημο της Αριζόνα, έμενα στο μοτέλ Travelodge με τη νταντά μου σε ένα διπλανό, συνδεόμενο δωμάτιο από εκείνο της μαμάς μου. Στο μπάνιο της μαμάς, στις 11 Φεβρουαρίου του 1973, ήταν που βρέθηκε το πτώμα του Ντέιβιντ. Το πώς βρέθηκε εκεί, πώς πέθανε και δεκάδες άλλα ερωτήματα που σχετίζονται με εκείνη τη βραδιά, συζητούνται και αμφισβητούνται από τότε χωρίς να έχει δοθεί κάποια πειστική εξήγηση.

Η εκδοχή της μαμάς για τα γεγονότα έχει αλλάξει με τα χρόνια και είναι κατανοητό ότι ο χρόνος μπορεί να διαστρεβλώσει την αλήθεια. Αυτό που θυμάμαι εγώ καθαρά είναι ότι περίπου τέσσερα χρόνια μετά το τραγικό συμβάν, ενώ ζούσα πάλι με τη μαμά στο Μπέβερλι Χιλς, ξαφνικά την είδα να αγχώνεται πολύ όταν είδε σε μια εκπομπή της τηλεόρασης να αναμοχλεύεται η υπόθεση.

Αυτό της προκάλεσε πανικό: παρότι κάποιες υποψίες είχαν στραφεί εναντίον του Μπαρτ την εποχή του θανάτου του Ντέιβιντ, φοβόταν ότι θα την παρασύρουν και την ίδια οι εικασίες. Τη νύχτα που πέθανε ο Ντέιβιντ, η μητέρα μου είχε βρεθεί στο δωμάτιο του Μπαρτ, μετά από έναν καυγά με τον Ντέιβιντ. Η μαμά ήταν στο πάρτι γενεθλίων του Μπαρτ, στο οποίο είχαν προσκληθεί λίγοι και εκλεκτοί, αλλά όχι ο Ντέιβιντ.

Όταν επέστρεψε, έχοντας διασκεδάσει για λίγο και με μια παρέα στο ξενοδοχείο, ο Ντέιβιντ, γεμάτος οργή και ζήλια, της επιτέθηκε σωματικά. Η μαμά φώναξε στη νταντά μου να φέρει τον Μπαρτ, ο οποίος τελικά ήρθε να τη σώσει, καθώς ο Ντέιβιντ εξαφανίστηκε μέσα στη νύχτα της ερήμου. Ο Μπαρτ έτρεξε να τον βρει, λέγοντας στη μαμά μου να καταφύγει στο δωμάτιό του, αλλά επέστρεψε λέγοντας ότι δεν μπορούσε να βρει τον Ντέιβιντ, οπότε θεώρησαν πιο ασφαλές να μείνει μαζί του.

Ο σκοτεινός θρύλος του Χόλιγουντ λέει ότι ο Μπαρτ Ρέινολντς δολοφόνησε τον Ντέιβιντ Γουίτινγκ, δεδομένου όμως του ότι ο ηθοποιός ήταν από τα πιο «καυτά» ανερχόμενα ονόματα στο Χόλιγουντ, προστατεύτηκε από το πανίσχυρο σύστημα των στούντιο. Το πρωί μετά τον θάνατο του Ντέιβιντ, πήγα να παίξω στο υπνοδωμάτιο της μαμάς. Το πτώμα του Ντέιβιντ βρισκόταν στο μπάνιο. Όταν εκείνη ανακάλυψε το πτώμα, η σκηνή έμοιαζε με μια τέλεια σκηνοθετημένη σκηνή θανάτου από υπερβολική δόση: χάπια διάσπαρτα γύρω από το πτώμα ενός ανθρώπου που ήταν μανιοκαταθλιπτικός.

Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα Facebook Twitter
Η Σάρα Μάιλς προσέρχεται στο δικαστήριο για να καταθέσει σχετικά με την υπόθεση του θανάτου του μάνατζερ της Ντέιβιντ Γουίτινγκ.

Το πρόβλημα ήταν ότι όχι μόνο ο Ντέιβιντ φορούσε ένα καινούργιο, αφόρετο πουκάμισο, αλλά είχε και αρκετά τραύματα, μαζί με μια πληγή στο πίσω μέρος του κεφαλιού του που φαινόταν να ταιριάζει με κλωτσιά από σπιρούνι. Φέρεται επίσης να μην υπήρχαν αρκετά χάπια στον οργανισμό του για να έχουν προκαλέσει το θάνατό του, σύμφωνα με μια αυτοψία. Επιπλέον, το μπουκάλι με τα χάπια εξαφανίστηκε μυστηριωδώς.

Ο θάνατος καταγράφηκε αρχικά ως αυτοκτονία, αλλά σύντομα μετατράπηκε σε έρευνα για φόνο, πριν επανέλθει και πάλι σε αυτοκτονία. Επειδή και η μαμά ανήκε στη λίστα των υπόπτων, χρειαζόταν όσο το δυνατόν περισσότερες μαρτυρίες υπέρ της, και έτσι ζήτησε από τον μπαμπά να προσφέρει μία από αυτές.

Εκείνος δέχτηκε υπό τον όρο να του παραχωρηθεί η επιμέλειά μου, καθώς θεωρούσε ότι το Χόλιγουντ δεν ήταν μέρος για ένα παιδί (τα επόμενα χρόνια μου απέδειξαν πόσο δίκιο είχε), πόσω μάλλον με μια μητέρα μπλεγμένη σε μια έρευνα για φόνο.

Τελικά, τόσο η μαμά όσο και ο Μπαρτ βρέθηκαν ενώπιον του δικαστηρίου, αλλά με την υποστήριξη των δικηγόρων του στούντιο, ήταν κάτι παραπάνω από αυτό που θα μπορούσε να διαχειριστεί ο τοπικός δικαστής, έναν υδραυλικό μερικής απασχόλησης, ο οποίος, σύμφωνα με τις περισσότερες μαρτυρίες, φαινόταν ξετρελαμένος με τη μαμά. Δεν είχε καμία ελπίδα - αν και τρεις μήνες αργότερα ο Μπαρτ κλήθηκε να επιστρέψει στην Αριζόνα για να δώσει περαιτέρω στοιχεία. Πάντα αρνιόταν οποιαδήποτε ανάμειξη.

Όλα αυτά μου φαίνονταν πολύ μακριά, παρά τις έντονες αναμνήσεις από εκείνα τα γυρίσματα στην Αριζόνα, μέχρι μια πρόσφατη συνέντευξη της μητέρας μου, η οποία είναι τώρα 83 ετών και συνταξιούχος, σ΄ένα podcast, στο οποίο δήλωσε ότι ο λόγος που ξέρει ότι ο Μπαρτ σκότωσε τον Ντέιβιντ –μια πεποίθηση που διατηρεί σταθερά– είναι επειδή της το είπα εγώ, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να το είδα.

Δεν πιστεύω ούτε για ένα λεπτό ότι αυτό είναι αλήθεια – νομίζω ότι είναι απλώς αυτό που η μαμά ένιωσε ότι ήθελε να πει αυθόρμητα σ’ εκείνη τη συνέντευξη. Παρ’ όλα αυτά μπήκα πέρυσι σε ένα αεροπλάνο για να επισκεφθώ το ίδιο μοτέλ στην Αριζόνα, 51 χρόνια αργότερα. Έμεινα τη νύχτα στο ίδιο δωμάτιο όπου πέθανε ο Ντέιβιντ. Δεν συνέβη κάτι συγκλονιστικό. Ίσως ήμουν απλώς πολύ μικρός για να έχω μια καθαρή ανάμνηση, ή ίσως υπάρχει κάποιο πολύ βαθιά ριζωμένο μπλοκάρισμα της μνήμης.

Ο Μπαρτ Ρέινολντς πέθανε το 2018, και μαζί του, η καλύτερη ευκαιρία για να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Αλλά σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που ζουν ακόμα και γνωρίζουν τι πραγματικά συνέβη τότε. Όπως τόσες πολλές ιστορίες του Χόλιγουντ, πρόκειται για μια πολύπλοκη, αμφιλεγόμενη και συνολικά τραγική ιστορία. Και στην καρδιά της, στο ρόλο του θύματος, βρίσκεται ένα πραγματικό πρόσωπο με μια οικογένεια πίσω του.

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπαρτ Ρέινολντς: «Για τα λεφτά, για τη δόξα, για την πλάκα. Κυρίως όμως για τα λεφτά»

Οθόνες / Μπαρτ Ρέινολντς: «Για τα λεφτά, για τη δόξα, για την πλάκα. Κυρίως όμως για τα λεφτά»

Έβγαλε λεφτά με το τσουβάλι, γύρισε πολλές ταινίες που δεν άξιζαν -και μερικές εξαιρετικές-, έζησε σαν ημιπαράφρονας Κροίσος και πέθανε το 2018, στα 82 του, πριν προλάβει να συμμετάσχει στη νέα ταινία του Ταραντίνο, που θα ήταν το κύκνειο άσμα που του άρμοζε
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Queer Χόλιγουντ: Κάρι Γκραντ και Ράντολφ Σκοτ, ένας μεγάλος έρωτας;

Lgbtqi+ / Κάρι Γκραντ και Ράντολφ Σκοτ: Ένας μεγάλος έρωτας ή μόνο φίλοι;

Σε μια εποχή που το Χόλιγουντ απαγόρευε κάθε αναφορά σε οτιδήποτε queer και οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις διώκονταν ως κακούργημα στις ΗΠΑ, δύο αχώριστοι κινηματογραφικοί σταρ ζούσαν τη ζωή τους σαν να μη νοιάζονταν για τα σχόλια που γίνονταν γι’ αυτούς.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ