Η καινοτόμα ζωγραφική του Γιάννη Γκανά μοιάζει να κινείται

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Sankto (Ευαγγελιστρίας 16), Ακρυλικά, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο, 90 x 130 εκ
0

Κοπίδια, ψαλίδια και στένσιλ, πλακάτα καθαρά χρώματα, υλικά και εργαλεία αυστηρά, σκληρά, παράγουν έναν εικαστικό κόσμο έντονα συναισθηματικό, δυνατό και απροσδόκητο. Στη δεύτερη ατομική του έκθεση στην γκαλερί Ελευθερία Τσέλιου με τίτλο «Χαυτεία» ο Γιάννης Γκανάς εξερευνά συνεχώς τα μέσα της ζωγραφικής: το πώς ζωγραφίζει κανείς, με τι ζωγραφίζει αλλά και πάνω σε τι ζωγραφίζει.

Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισε τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών. «Ήθελα πάντα να κάνω ζωγραφική, αλλά πήγα στη γλυπτική, στο εργαστήριο του Γιώργου Λάππα. Η επιλογή είχε να κάνει, δηλαδή, καθαρά με το με ποιον άνθρωπο ήθελα να είμαι στη σχολή. Στο δεύτερο έτος της σχολής ξεκίνησα να δουλεύω ως βοηθός στον Γιώργο Χατζημιχάλη. Είχα ένα πολύ καλό περιβάλλον στη σχολή και μια καλή σχέση με τον Γιώργο. Και επειδή ετοίμαζε τότε την αναδρομική του στο ΕΜΣΤ, είδα πώς φτιάχνεις καινούργια έργα, πώς συντηρείς τα παλιά, όλα».

Ο Γιάννης δεν πήγε σε εργαστήριο ζωγραφικής συνειδητά. Ήθελε να κάνει ζωγραφική μιλώντας τη δική του γλώσσα, με τον δικό του τρόπο, με τις δικές του τεχνικές, όπως είναι ορατό και σε αυτή την έκθεση, αποφεύγοντας τη χειρονομία και τα υλικά που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι και εντάσσοντας στη δουλειά του άλλα στοιχεία, όπως αυτά της επιγραφοποιίας. Είναι καινοτόμος στον τρόπο που προσεγγίζει τη ζωγραφική, πάντα με διαφορετικά μέσα. Το αντικείμενό του το προσεγγίζει κάθε φορά από διαφορετικούς δρόμους. Έτσι, ο επισκέπτης θα δει κάτι άλλο από αυτό που περιμένει να δει σε μια έκθεση ζωγραφικής. 

Τα υλικά του τα βρίσκει παντού και τα φτιάχνει. Στα χέρια κάποιου άλλου θα είχαν διαφορετική λειτουργία, αλλά παίρνουν τη θέση των υλικών της ζωγραφικής μέσα από μελέτη, ακριβείς υπολογισμούς, τεχνικές δύσκολες, για να αποτυπώσει το αίσθημα μιας στιγμής, τη σύνδεσή του με την εικόνα που έχει παρατηρήσει επίμονα, τη στιγμή.

Στον πυρήνα της δημιουργίας του υπάρχει πάντα μια κατάσταση, ό,τι έχει ζήσει τα προηγούμενα χρόνια, ένα βίωμα. «Αυτό δεν ξέρω σε ποιο βαθμό το φέρω, το έχω αντιγράψει και από τον πατέρα μου, γιατί έχω μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον στο οποίο γινόταν τέχνη και έβλεπα πώς γίνεται. Ο πατέρας μου δεν δούλευε με τη λογική ότι “τώρα πρέπει να γράψω μια καινούργια συλλογή”. Ζούσε, συνέβαιναν πράγματα στη ζωή του και μόνο όταν ένιωθε αυτός έτοιμος έγραφε. Αν και είχε τριβή με τον λόγο συνέχεια, και απ’ τη δουλειά του, τα βιβλία τα έγραφε σε έναν μήνα. Μάζευε, μάζευε, μάζευε∙ έτσι είχα δει να γίνεται, κυρίως αναγνωρίζεις κάποια στιγμή ότι υπάρχει η ανάγκη σου να πεις κάτι».

Γκανάς
Ο Γιάννης Γκανάς

Ένα τεράστιο κομμάτι της δουλειάς του έχει να κάνει με την πόλη και το πώς τη βιώνει. Μια προηγούμενη έκθεσή του ήταν συνδεδεμένη με την προετοιμασία του για τον μαραθώνιο. Έτρεχε στο πέταλο πίσω από το Καλλιμάρμαρο κάθε μέρα και παρατηρούσε πώς άλλαζε ό,τι υπήρχε γύρω του, μέρα, νύχτα, καλοκαίρι, χειμώνα. Άρχισε να γράφει όλος αυτός ο χώρος μέσα του και με αυτό τον τρόπο μάζεψε τις εικόνες γύρω από το πώς βιώνεις έναν συγκεκριμένο χώρο, ενώ αλλάζει και το σώμα σου και η συνθήκη στην οποία βρίσκεσαι.

Η επόμενη εμπειρία που μου αφηγείται είναι από τη μετακόμισή του στο Παγκράτι, σε μια γειτονιά στην οποία έμενε με τους γονείς του. Μεγάλωσε και συνειδητοποίησε ότι άρχισε να θυμάται πράγματα τα οποία είχαν αποσυρθεί εντελώς, όχι μνήμες ακριβώς, όσο την αίσθηση του εαυτού του τότε. Έτσι πήρε όλους τους δρόμους στους οποίους είχε ζήσει από παιδί και κατασκεύασε με έναν μαγικό τρόπο δρόμους και σημάδια που έμειναν εκεί, επίμονα μέσα στα χρόνια και στις αλλαγές. Αν δει κάποιος αυτά τα έργα του Γιάννη, θα αναγνωρίσει τη μεγάλη πρωτοτυπία και τη μεγάλη συμβολή του στο πώς αναγνωρίζουμε τη γλυπτική πλευρά της ζωγραφικής όταν ένα υλικό μετασχηματίζεται στα χέρια του. 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Atrium (Χ.Τρικούπη 6-10). Ακρυλικά, καπνός, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο 90 x 160 εκ.

Τα υλικά του τα βρίσκει παντού και τα φτιάχνει. Στα χέρια κάποιου άλλου θα είχαν διαφορετική λειτουργία, αλλά παίρνουν τη θέση των υλικών της ζωγραφικής μέσα από μελέτη, ακριβείς υπολογισμούς, τεχνικές δύσκολες, για να αποτυπώσει το αίσθημα μιας στιγμής, τη σύνδεσή του με την εικόνα που έχει παρατηρήσει επίμονα, τη στιγμή. Όταν βάλει όλα τα στοιχεία για να ολοκληρώσει τη σύνθεσή του, αρχίζει να αφαιρεί για να φτάσει πίσω, στο κρίσιμο και το βασικό, σε αυτό που χρειάζεται να κρατήσει, πετώντας ό,τι δεν έχει σημασία, σαν μια ανάποδη ζωγραφική πράξη. Αυτός ο τρόπος έχει κάτι δικό του και μοναδικό σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε και εμείς οι θεατές τη ζωγραφική, αναγνωρίζοντας το πολύ καθαρό και αντικειμενικό και απόλυτο, που συνδέεται με μια σχολαστική, λεπτομερή, χρονοβόρα αλλά και ποιητική ταυτόχρονα τεχνική.

Η υπόγεια ζωή της πόλης τον απασχολεί πάντα. Aυτό που παρουσιάζει τώρα είναι ένα νέο σώμα δουλειάς, που μαζεύτηκε και μέσα στον παράξενο χρόνο της καραντίνας. 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Σημείωση στα κύματα, Ακρυλικά και γραφίτης σε κόντρα πλακέ, 50 x 50 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Σημείωση στα λάστιχα, Ακρυλικά, σπρέι και κιμωλία σε MDF 50 x 50 εκ

«Η έκθεση έχει τίτλο “Χαυτεία”, ένα κομματάκι της πόλης κάπως απροσδιόριστο. Με ενδιαφέρει πολύ γιατί και σήμερα, με όλες αυτές τις αλλαγές στην πόλη, εκεί δεν γίνεται τίποτα. Είχε βίαιες αλλαγές πάντα η Αθήνα, αλλά δεν μένω σε αυτό. Οπότε, υπάρχει μια αναφορά όχι στην παρακμή ή τη φθορά, αλλά στο άγχος του αποχωρισμού. Μπαίνω σε ένα στενάκι που ήξερα για να αγοράσω βίδες και δεν το αναγνωρίζω. Έχω ζήσει όλη μου τη ζωή εδώ πέρα και δεν ξέρω πού να πάω.

Φεύγουνε πράγματα από το κέλυφος της πόλης που ξέρεις. Είναι και μια αναφορά στο ποίημα του πατέρα μου από την πρώτη του συλλογή που λέει “Τον τάφο μου τον θέλω στα Χαυτεία”. Οπότε είναι λίγο η Αθήνα η δικιά μου σε αυτή την έκθεση, και λίγο η Αθήνα του πατέρα μου, που την αγάπησε λόγω της οικογένειάς του. Με εμάς τρίφτηκε με την πόλη, είναι η πόλη που αγαπήσαμε και εμείς, οι βόλτες μας. Άλλαξαν αυτά με φοβερή ταχύτητα.

Νομίζω ότι αυτό που σκεφτόμουν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της έκθεσης είναι ότι χρονολογικά είμαστε εντελώς post-COVID, γιατί κάτι έχει αλλάξει, το οποίο παρατηρώ. Προσωπικά, γεωγραφικά, είμαστε στην Αθήνα αυτή. Συναισθηματικά, είμαι στον πατέρα μου. Δεν είχα καταλάβει μέχρι πολύ πρόσφατα το πόσο με επηρέασαν αυτά τα χρόνια στο πώς δουλεύω και τι αποστάσεις έχω πάρει. Σε αυτήν τη δουλειά, ενώ είναι ακόμα πιο οργανωμένη και συγκεκριμένη, έλεγα συχνά στον εαυτό μου “δεν ξέρω καθόλου τι κάνω, αλλά ξέρω λίγο παραπάνω τι μου συμβαίνει”. Οπότε έχει πάρει μια άλλη τροπή, το εσωτερικό κομμάτι είναι πιο ελεύθερο. Έμπαινα, έβγαινα και έλεγα “άφησέ το, θα σε οδηγήσει”». 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Αγαύη [Αθάνατος], Ακρυλικά, πετονιά, ετικέτες dymo, 100 x 170 εκ.

Ο Γιάννης σε αυτή την έκθεση δούλεψε στο γυαλί με στρώσεις που ξεχωρίζουν. Τα έργα είναι δουλεμένα και από την πίσω μεριά της κορνίζας, κάτι που δίνει την αίσθηση της κίνησης. Σε ένα έργο που δίνει την αίσθηση του νέον ζωντανεύει μια πινακίδα κατεστραμμένη σχεδόν, με τα γράμματα να αιωρούνται, από το εμπορικό κέντρο Atrium στη Χαριλάου Τρικούπη, σαν απομεινάρι μιας άλλης περιόδου της πόλης, όταν πίστευε στη δύναμη και την εμπορική αξία αυτών των κέντρων. Αυτό δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον του για τον μάστορα, για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι τεχνίτες, κάτι που υπάρχει σε όλη τη δουλειά του.

Είτε πρόκειται για εικόνες από το παρελθόν, είτε για ερεθίσματα από το παρόν, η δουλειά του είναι ένα προσωπικό και συναισθηματικό ανάγλυφο με το οποίο ο θεατής ταυτίζεται και προσθέτει ή αφαιρεί τα δικά του layers εμπειριών, στο φως ή στις σκιές, συνδέοντας σε μια εικόνα τη ζωγραφική, τη μαστορική, την ιδέα της ευρεσιτεχνίας και τον τρόπο που ο καλλιτέχνης φαντάζεται μια εικόνα.

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Xαυτεία, Ακρυλικά σε λάμπα νέον, λαμαρίνα ντυμένη με μαύρο βινύλιο, 35 x 135 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Χαυτεία [Πέρασμα], Ακρυλικά σε πλέξιγκλας, 220 x165 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Δεν είναι ο χρόνος που γλιστράει μέσα απ'τα χέρια μας, ο χρόνος είναι παντοτινός, εμείς γλιστράμε μέσα απ'τα χέρια του χρόνου. Καντράν ρολογιού τσέπης σε ξύλινη κορνίζα 30 x 30 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτ.: Μαρία Μαράκη
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Sankto (Ευαγγελιστρίας 16), Ακρυλικά, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο, 90 x 130 εκ

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι σιωπηλές «Κυκλαδίτισσες» στη μεγαλύτερη έκθεση για τον κυκλαδικό πολιτισμό

Αρχαιολογία & Ιστορία / Οι σιωπηλές «Κυκλαδίτισσες» στη μεγαλύτερη έκθεση για τον κυκλαδικό πολιτισμό

Με πολύτιμα και άγνωστα αντικείμενα από όλο το Αιγαίο η νέα έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης επιχειρεί να ερμηνεύσει το παρελθόν όλου του Αρχιπελάγους μέσα από τα μάτια των γυναικών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ