Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου; Οι επισκέπτες του Athens Art Book Fair απαντούν

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Η πόλη είχε τη δυνατότητα να εξερευνήσει για τρεις μέρες ένα πολυφωνικό μωσαϊκό εκδόσεων. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

TO ATHENS ART BOOK FAIR του φετινού φθινοπώρου ήταν ένα πραγματικό καλλιτεχνικό σταυροδρόμι. Το μεσημέρι του Σαββάτου, παρά τη συννεφιασμένη, βροχερή ατμόσφαιρα της Αθήνας, η Στοά Τρίστρατο γέμισε κόσμο. Ανεξάρτητοι εκδοτικοί οίκοι από την Ελλάδα, την Ευρώπη, τον Λίβανο, το Μεξικό και άλλες γωνιές του κόσμου παρουσίασαν τις ιδιαίτερες δημιουργίες τους, μετατρέποντας τη στοά σε έναν χώρο γεμάτο τέχνη και εκδοτικά αριστουργήματα.

Οι επισκέπτες μπορούσαν να εντοπίσουν, να ξεφυλλίσουν και να αγοράσουν ζινάκια, φωτογραφικά βιβλία, μοναδικά περιοδικά, αυτοκόλλητα, ξεχωριστές tote bags και πόστερ με φανταστικά artworks. Το κοινό περιηγήθηκε σε έναν κόσμο εκδοτικών πειραματισμών και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων. Η πόλη είχε τη δυνατότητα να εξερευνήσει για τρεις μέρες ένα πολυφωνικό μωσαϊκό εκδόσεων, όπου συνδυάστηκαν φανζίν, εικαστικά έντυπα, ποίηση, κριτικός λόγος και πειραματικά πρότζεκτ που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα.

Οι επισκέπτες μπορούσαν να εντοπίσουν, να ξεφυλλίσουν και να αγοράσουν ζινάκια, φωτογραφικά βιβλία, μοναδικά περιοδικά, αυτοκόλλητα, ξεχωριστές tote bags και πόστερ με φανταστικά artworks.

Από τουρίστες μέχρι ντόπιους, ψηφιακούς νομάδες και δυνατά «ψαχτήρια», όλοι βρήκαν κάτι να τους κερδίσει. Όσο περνούσε η ώρα στοά γέμιζε με το νέο κύμα καλλιτεχνικών εκδόσεων που αλληλεπιδρούν με άλλα μέσα, όπως ο ήχος, η περφόρμανς, η πειραματική μουσική και οι ραδιοφωνικές τέχνες. Εμείς, με τη σειρά μας, δεν μπορούσαμε παρά να κάνουμε την κλασική ερώτηση στους βιβλιόφιλους της εκδήλωσης, «Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου;», για να ανακαλύψουμε τα ιδιαίτερα έργα που αγόρασαν από το event.

Βασίλης

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ήθελα να πάρω ένα βιβλίο για τον Ξενάκη από το ΕΜΣΤ, αλλά προτίμησα να ανακαλύψω κάτι που δεν θα έβρισκα αλλού εύκολα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι ο Βασίλης Μαντζώρος και ασχολούμαι με τη δημιουργία στατικών και κινουμένων εικόνων. Έμαθα για την έκθεση από τον φίλο μου τον Χάρη. Δεν είχα στο μυαλό μου κάτι συγκεκριμένο, βρήκα ένα πολύ ωραίο ζιν που λέγεται «Fragments», από τη Samela Balazi. Ήθελα να πάρω ένα βιβλίο για τον Ξενάκη από το ΕΜΣΤ, αλλά προτίμησα να ανακαλύψω κάτι που δεν θα έβρισκα αλλού εύκολα.

Pellin

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Δεν έψαχνα για κάποια συγκεκριμένη έκδοση ή βιβλίο, αλλά πέρασα πολύ ωραία κοιτάζοντας τα περίπτερα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το όνομά μου είναι Pellin. Μετακόμισα στην Αθήνα πριν από 10 μήνες, είμαι Τουρκάλα. Έχω σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης και Φιλοσοφία. Μου αρέσει να ασχολούμαι με τη φιλοσοφία, την εικονογράφηση, το design και τη μόδα. Αυτήν τη στιγμή βγάζω χρήματα δουλεύοντας στο μάρκετινγκ εδώ. Έμαθα για την έκθεση βιβλίου από το Instagram και μου κίνησε το ενδιαφέρον. Άρχισα να ακολουθώ τον λογαριασμό της έκθεσης πριν από μήνες. Μερικοί Έλληνες φίλοι μου επίσης εργάζονταν στις προετοιμασίες αυτής της έκθεσης. Δεν έψαχνα για κάποια συγκεκριμένη έκδοση ή βιβλίο, αλλά πέρασα πολύ ωραία κοιτάζοντας τα περίπτερα. Πάντα με ενδιαφέρει η εικονογράφηση με μελάνι.

Το βιβλίο που αγόρασα αφορούσε αυτό. Περιλαμβάνει έργα με μελάνι από 7 διαφορετικούς καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων και αφηρημένων έργων. Είναι πολύτιμο για μένα· «Liquidism-02» από τους @Bend_hyperstudio. Κόστισε €20 και πήρα και μερικά μικρά ημερολογιάκια για γράψιμο. Υπήρχαν πολύ ενδιαφέρουσες και αξιόλογες εκδόσεις στην έκθεση, αλλά νιώθω άσχημα που έχασα ένα διασκεδαστικό εικονογραφημένο βιβλίο για παροιμίες σε διάφορες γλώσσες. Νομίζω ότι μπορώ να το βρω αργότερα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στην έκθεση».

Άυλο

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Για το book fair μιλούσαμε με τις συναδέλφους στο γραφείο και μου εμφανίστηκε και στο Instagram. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι το Άυλο και δουλεύω σε αρχιτεκτονικό γραφείο, ενώ ασχολούμαι και με τον χορό. Για το book fair μιλούσαμε με τις συναδέλφους στο γραφείο και μου εμφανίστηκε και στο Instagram. Ήθελα να δω από κοντά την έκδοση της Άρτεμης Πυρπύλη με τίτλο «Gramie» η οποία περιέχει φωτογραφίες από την τελευταία επίσκεψη της οικογένειας στη γιαγιά της, όταν αυτή βρισκόταν στο τελικό στάδιο μιας ασθένειας. Πολύ ενδιαφέρον είχε ο διεθνής χαρακτήρας του φεστιβάλ.

Τελικά πήρα τα «emocion fuerte y reaggeton oscuro/strong emotion and dark reggeton» από tuti curani, έκδοση profundo (Αργεντινή), «beijing underground» από gong yi και feng feiteng, έκδοση 51 personae (Σανγκάη), «kai gyo» από nanami takeuchi (Λονδίνο), «melancholy revamped» από neverbrushmyteeth, έκδοση sleeponitpress (Αθήνα). Συνολικά έδωσα €45. Πολύ ενδιαφέρον μου φάνηκε και το «PESSIMA» Trans* Art Magazine.

Κατερίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ανακάλυψα το πιο όμορφο βιβλιαράκι, μικρό, λίγες σελίδες, με τον τίτλο «El Arte De Ser Gato: Manual de Cuidados» («Η τέχνη του να είσαι γάτα: Εγχειρίδιο φροντίδας»). Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Με λένε Κατερίνα Παπαβομβολάκη ή αλλιώς PPAK. Είμαι art director και δουλεύω σε διαφημιστική. Σκέφτομαι μόνο με εικόνες, τις οποίες αποτυπώνω μέσω της γραφιστικής. Ήρθα εδώ γιατί μου το ψιθύρισε μια φίλη. Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Αυτό που πάντα με τραβάει στην αρχή είναι η εικόνα του εξωφύλλου (το «don’t judge a book by its cover» δεν ισχύει για τους γραφίστες) και ύστερα η ουσία.

Ανακάλυψα το πιο όμορφο βιβλιαράκι, μικρό, λίγες σελίδες, με τον τίτλο «El Arte De Ser Gato: Manual de Cuidados» («Η τέχνη του να είσαι γάτα: Εγχειρίδιο φροντίδας»). Η συγγραφέας είναι η Sautto Isolda και ο εκδοτικός οίκος λέγεται Pitzilein Books. Το budget μου κινήθηκε σε λογικά πλαίσια, ξόδεψα μόνο €10, αλλά το πιο ωραίο ήταν που συζήτησα με τα άτομα του πάγκου από όπου το πήρα.

Νικόλας

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ανακάλυψα κάποιες καινούργιες εκδόσεις, αλλά πιο πολύ πήγα για να πάρω εκδόσεις που παρακολουθούσα ήδη και ήξερα ότι θα είναι στο fair. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι ο Νικόλας Τσαντεκίδης, ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία και σπουδάζω κλασική κιθάρα. Έμαθα για το Athens Book Fair από τους διάφορους εκδοτικούς οίκους που ακολουθώ και είναι η δεύτερη χρονιά που πηγαίνω. Το βιβλίο που ήθελα να δω από κοντά ήταν το «Terra Vermelha» του Tommaso Protti, το όποιο ήταν και αγόρασα.

Ανακάλυψα κάποιες καινούργιες εκδόσεις, αλλά πιο πολύ πήγα για να πάρω εκδόσεις που παρακολουθούσα ήδη και ήξερα ότι θα είναι στο fair. Αγόρασα από τις εκδόσεις της Pararoja τα «lost in an artificial lake» (Zeni Alia), «Housing» (Dritan Hyska), «Between pattern and shadow» (Olson Lamaj), «Free together» (Pauline Aliqua). Γενικά όλο το fair ήταν μια δοκιμασία αυτοσυγκράτησης για να μη χαλάσω όλα μου τα λεφτά. Στο σύνολο (θέλω να πιστεύω) χάλασα λίγο παραπάνω από €100 ευρώ. 

Sophie

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Συνολικά ξόδεψα €150. Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να τα αγοράσω όλα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι η Sophie Colmignoli και εργάζομαι για τη Società delle api, έναν μη κερδοσκοπικό καλλιτεχνικό οργανισμό. Ήμουν στην έκθεση επειδή η Società delle api δημοσίευσε ένα παιχνίδι με τη NERO με τίτλο «House Of All Beings», που δημιουργήθηκε από τον Angelo Plessas κατά τη διάρκεια της διαμονής του σε έναν από τους χώρους μας στο Grasse. Συνεργαζόμαστε με τη NERO από την αρχή της λειτουργίας μας και έχουμε δουλέψει μαζί τους σε όλες τις εκδόσεις μας.

Πραγματικά ήθελα να δω το περίπτερο της NERO. Ενώ ήμουν εκεί, πήρα μερικές από τις αγαπημένες μου εκδόσεις, όπως το «Forgotten Architecture» της Bianca Felicori, το «Public Sex» της Marialba Russo και ένα βινύλιο του Renato Leotta με τίτλο «ONDINA». Ανακάλυψα τόσα πολλά, που είναι δύσκολο να διαλέξω μόνο ένα. Μερικά από τα αγαπημένα μου που πήρα είναι το «you ate my ears» της Nataliya Vitorovich, που εκδόθηκε από τη HYPER HYPO, το «il culotto» της Lola Giffard-Bouvier που εκδόθηκε από την DITO Publishing, το «Dark room with words» της Maria Giovanna Drago με σκίτσα της Giorgia Rachel Donnan, που εκδόθηκε από την TomBoys Don’t Cry, και τέλος ένα φωτογραφικό βιβλίο του Σπύρου Ρεντ με τίτλο «Corporeal».

Συνολικά ξόδεψα €150. Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να τα αγοράσω όλα. Ωστόσο, πραγματικά ήθελα να αγοράσω το βιβλίο «Out Of The Grid: Italian Zines 1978-2006» που βρισκόταν στο περίπτερο της TomBoys Don’t Cry, αλλά ήταν πολύ μεγάλο και οι αποσκευές μου ήταν ήδη υπέρβαρες.

Γιώργος

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Γενικά μου άρεσε πολύ η ιδέα να γίνει το book fair σε έναν τέτοιο χώρο, που έχει τόσο έντονο τον χαρακτήρα του κέντρου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ονομάζομαι Γιώργος Καραγιώργος (Yokanima) και ασχολούμαι με το animation. Για το book fair ενημερώθηκα από φίλους που συμμετείχαν. Το γραφείο μου είναι κοντά στη στοά που έγινε το fair και ήταν πολύ ωραία ευκαιρία να την επισκεφθώ και να την εξερευνήσω. Γενικά μου άρεσε πολύ η ιδέα να γίνει το book fair σε έναν τέτοιο χώρο, που έχει τόσο έντονο τον χαρακτήρα του κέντρου. Πολύ ωραία έκπληξη ήταν και το νέο κατάστημα από το brand NIATA που ακολουθώ τα τελευταία χρόνια και άνοιξε πρόσφατα εκεί.

Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Με ενδιέφερε σίγουρα να ανακαλύψω καινούργια πράγματα, και κυρίως πρότζεκτ από το εξωτερικό ή μικρότερους εκδοτικούς οίκους. Ανακάλυψα ένα πρότζεκτ που είναι εν μέρει μουσικό, τους Flee Project, με εκδόσεις και βινύλια που έχουν σχέση με field recordings. Σίγουρα θα τους ψάξω περισσότερο. Επίσης, γνώρισα τους Pink House Press, δύο παιδιά με βάση τη Σύρο που παράγουν μαρμελάδα σύκο και έντυπα! Αγόρασα μια μαρμελάδα και ένα πολύ ενδιαφέρον έντυπο σχετικά με παλιές χαράξεις εικόνων που βρίσκονται σε βράχους και πλάκες στη Σύρο («I write what you write»).

Αγόρασα επίσης την «Μπουγάδα» από τον εκδοτικό οίκο Dolce, μια χαρτογράφηση της Αθήνας μέσα από τις μπουγάδες της. Τέλος, πήρα ποίηση από τον cyber daddi (Seminaria) των εκδόσεων Μπαταρία, riso prints από έργα του Νικόλα Σημαντηράκη (aka oocimonightmares), από τις εκδόσεις keda press, αλλά κι ένα τεύχος από το «Desired Landscapes» που δεν είχα. Α! Και κάποια πολύ ωραία μεταλλικά pins από την Teuntje Fleur / Rotterdam. Συνολικά ξόδεψα περίπου €100. Δεν πήρα το φωτογραφικό βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου «Dear God, the Parthenon is still broken» από τον εκδοτικό οίκο Void. Ίσως όμως στο μέλλον.

Κατερίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου από βιβλίο ή καλλιτέχνη, αλλά ήθελα να δω τι διαφορετικό θα υπήρχε από πέρυσι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι η Κατερίνα Φωτάκη και ασχολούμαι με τη γραφιστική και την εικονογράφηση. Έμαθα για το book fair πέρυσι από έναν φίλο, φέτος επισκέφτηκα ξανά την έκθεση με πολλή χαρά και περιέργεια για το τι θα δω. Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου από βιβλίο ή καλλιτέχνη, αλλά ήθελα να δω τι διαφορετικό θα υπήρχε από πέρυσι και να στηρίξω έναν διαφορετικό καλλιτέχνη αυτήν τη φορά. Όπως και έγινε.

Αγόρασα το περιοδικό «Local Stickerbook» από μια ομάδα που ονομάζεται Local Group. Οι καλλιτέχνες που το δημιούργησαν είναι από την Ουκρανία και δεν τους ήξερα πριν από την έκθεση, αλλά με τράβηξε κατευθείαν η σκοτεινή και ανατριχιαστική αισθητική του πάγκου τους. Όλα τα έργα στο περιοδικό είναι αυτοκόλλητα και συνδυάζει αναμνήσεις με εικόνες από το μέλλον.

Ξόδεψα €26 και επέλεξα να μη συνεχίσω σε άλλες αγορές. Είδα διάφορα υπέροχα βιβλία φωτογραφίας που θα ήθελα να αγοράσω, αλλά δεν μπορούσα φέτος να δώσω παραπάνω χρήματα. Ελπίζω του χρόνου!

Κωνσταντίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Για το book fair έμαθα πρώτα πρώτα από το Instagram. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ονομάζομαι Κωνσταντίνα, είμαι 27 και μένω στην Κυψέλη με τον γάτο μου τον Απόστολο. Είμαι graphic designer & illustrator. Για το book fair έμαθα πρώτα πρώτα από το Instagram επειδή ακολουθώ κάποιους καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος και είδα ότι γίνεται φέτος στη στοά. Πέρασα μια βόλτα για να χαζέψω και να πάρω λίγο inspo από ταλαντούχα πλάσματα.

Δεν πήγα στοχευμένα για κάποιον συγκεκριμένο καλλιτέχνη∙ μου άρεσαν πολλά ζινάκια και prints από πολλ@. Κατέληξα να πάρω τρεις αφίσες από τον Folded City −ήθελα να τις πάρω όλες− και ένα To do list από Hurrikan Press γιατί ξεχνάω τα πάντα αλλά και γιατί είχε χώρο για τα «things I have to do today (but I won’t)» (ΕΓΩ)! Για όλα αυτά ξόδεψα €27.

www.athensartbookfair.gr
Instagram: @athensartbookfair

Facebook: Athens Art Book Fair
 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Βιβλίο / Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Με ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλεσμένους από 16 χώρες και τιμώμενο πρόσωπο τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, το φετινό φεστιβάλ σημείωσε τη μεγαλύτερη προσέλευση στην ιστορία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

The Review / Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου, με αφορμή τη νέα έκδοση του έργου του Ζαν Ζενέ, εξετάζουν τους λόγους που μπορεί να μας αφορά ακόμα και σήμερα το θρυλικό βιβλίο του 1945. ― ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού

Βιβλίο / Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: «Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού»

Ο πολυβραβευμένος Κολομβιανός συγγραφέας μιλά στη LiFO για τη βία που στοιχειώνει τη χώρα του, τη δύναμη της λογοτεχνίας να ανασύρει όσα κρύβει η Ιστορία, αλλά και για την αρχαιοελληνική φιλοσοφία ως σταθερή επιρροή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
H Gen Z όχι μόνο διαβάζει αλλά συγχρόνως αλλάζει και την ίδια την έννοια της ανάγνωσης

Βιβλίο / Η Gen Z δεν διαβάζει απλώς· επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση

Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς λατρεύουν την απόδραση, παίρνουν την λεγόμενη fan fiction τόσο σοβαρά όσο και τη λίστα Booker, αναβιώνουν κλασικά βιβλία από την Τζέιν Όστεν έως τον Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται ιστορίες στις δικές τους κοινότητες.
THE LIFO TEAM
Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Βιβλίο / Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Ο Πέρσιβαλ Έβερετ έγραψε ένα άκρως επίκαιρο, δεδομένων των τελευταίων ημερών, βιβλίο, που ταυτόχρονα φιλοδοξεί να καταστεί κλασικό, για τον ρατσισμό και τη χαμένη ανθρωπιά, και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ και το Πούλιτζερ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη, κιθαρίστα και σκιτσογράφο Κώστα Μπέζο, που ξαναγράφει την ιστορία της Ελλάδας πριν από το 1940

Βιβλίο / «Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη Κώστα Μπέζο

Τη δεκαετία του ’30 άνθισε στην Ελλάδα ένα μουσικό είδος «διαφυγής» από τη σκληρή πραγματικότητα, οι χαβάγιες. Ο Κώστας Μπέζος, αινιγματική μορφή μέχρι πρόσφατα και σημαντικός ρεμπέτης και σκιτσογράφος, έγραψε μια ανείπωτη ιστορία, διαφορετική από αυτή που η επίσημη ιστορία έχει καταγράψει για την εποχή του Μεσοπολέμου.  
M. HULOT