Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα ’90s, τη δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο

Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα 90s, την δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο Facebook Twitter
Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue.
0


Ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ μόδας (και όχι μόνο) Μπιλ Κάνινγχαμ είχε πει κάποτε ότι «η μόδα είναι η πανοπλία που σου επιτρέπει να επιβιώσεις στην πραγματικότητα της καθημερινής ζωής». Ελάχιστη πραγματικότητα όμως –και ακόμη λιγότερη καθημερινή ζωή– θα συναντήσει ο θεατής αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ In Vogue: The 90s που ξεκίνησε να προβάλλεται από την πλατφόρμα Disney+ και επιχειρεί μια λαμπερή διαδρομή –όχι χωρίς σκαμπανεβάσματα– «στη δεκαετία που άλλαξε για πάντα τη μόδα», όπως σημειώνουν διαρκώς οι διάφοροι εκλεκτοί προσκεκλημένοι στις συνεντεύξεις τους.

Και η παρουσία τους αποτελεί φυσικά το πιο μεγάλο ατού της σειράς, η οποία θυμίζει σε εμάς που τα «ζήσαμε» μερικά από τα πιο σημαντικά γεγονότα στον ευρύτερο χώρο της μόδας και του στυλ (αλλά και της κουλτούρας γενικότερα) που συνέβησαν στα αλήστου μνήμης ’90s – από τη ραγδαία άνοδο των supermodels μέχρι την επεισοδιακή έλευση του λεγόμενου «heroin chic» και της grunge αισθητικής στην πασαρέλα.

Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue, γεγονός μάλλον αναμενόμενο, από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης προκύπτει από τις συνεντεύξεις που παραχωρούν παλιές καραβάνες του περιοδικού.

Στη σειρά εμφανίζονται μεταξύ άλλων (βαθιά αναπνοή): Άννα Γουίντουρ, Χίλαρι Κλίντον, Κέιτ Μος, Γκουίνεθ Πάλτροου, Κλόντια Σίφερ, Άμπερ Βαλέτα, Ναόμι Κάμπελ, Νικόλ Κιντμαν, Κλερ Ντέινς, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, Ζαν Πολ Γκοτιέ, Μιούτσια Πράντα, Τζον Γκαλιάνο, Λίντα Εβαντζελίστα, Μαρκ Τζέικομπς, Τομ Φορντ, Κιμ Καρντάσιαν, Βικτόρια Μπέκαμ, Στέλα Μακάρτνεϊ, Μπαζ Λούρμαν.

Αλήστου μνήμης: Αναδρομή στα 90s, την δεκαετία που άλλαξε για πάντα τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο Facebook Twitter
H Άννα Γουίντουρ, η οποία στα πρώτα δευτερόλεπτα που εμφανίζεται στην κάμερα, σπεύδει να επιβάλλει την «αινιγματική» αύρα της, αρνούμενη να βγάλει τα χαρακτηριστικά (όσο και το αιώνιο κούρεμά της) σκούρα γυαλιά της.

Αυτή που δεν εμφανίζεται είναι η Madonna παρότι αναφέρεται πιο συχνά από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο ως η πιο καταλυτικά επιδραστική προσωπικότητα στο πεδίο του στυλ και της δημιουργικής αυτο-έκφρασης κατά τη δεκαετία του ’90.

Η σειρά μοιάζει συχνά με advertorial της Vogue, γεγονός μάλλον αναμενόμενο, από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης προκύπτει από τις συνεντεύξεις που παραχωρούν παλιές καραβάνες του περιοδικού όπως ο Έντουαρντ Ένινφουλ, ο Χάμις Μπόουλς και η Τον Γκούντμαν.

Και βέβαια, η Άννα Γουίντουρ, η οποία στα πρώτα δευτερόλεπτα που εμφανίζεται στην κάμερα, σπεύδει να επιβάλλει την «αινιγματική» αύρα της, αρνούμενη να βγάλει τα χαρακτηριστικά (όσο και το αιώνιο κούρεμά της) σκούρα γυαλιά της. Όποιος/α περιμένει να την δει να λέει πράγματα που δεν έχει ξαναπεί ή να αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της καλά φυλαγμένης προσωπικότητάς της, μάλλον θα απογοητευτεί.

«Γουορχολικό αίνιγμα» την αποκαλεί ο αρθρογράφος της Vogue, Τζόναθαν Βαν Μέτερ, ο ίδιος άνθρωπος που είχε πάρει εκείνη τη συνέντευξη της Λίντα Εβαντζελίστα στα βάθη των ’90s, στην οποία είχε δηλώσει πως ούτε η ίδια ούτε καμιά άλλη από τις επιφανείς συναδέλφισσές της «δεν σηκώνεται από το κρεβάτι για λιγότερα από $10,000 τη μέρα». Η Εβαντζελίστα εμφανίζεται στη σειρά για να δηλώσει, μεταξύ άλλων, βαθιά μετανιωμένη για την επιπόλαιη κουβέντα που ξεστόμισε τότε.

Η Κέιτ Μος από τη μεριά της, θυμάται γελώντας να την πλησιάζουν με απειλητικές διαθέσεις γονείς στον δρόμο, κατηγορώντας την για την νευρική ανορεξία που είχε πάθει η κόρη τους εξαιτίας της. Η πιο αστεία ατάκα όμως προέρχεται από τη Στέλα Μακάρτνεϊ, η οποία ακόμα νιώθει την αιχμή της «κακίας» που είχε πει εις βάρος της ο Καρλ Λάνγκερφελντ όταν τον αντικατέστησε στον οίκο Chloé: «Ήξερα ότι χρειαζόταν κάποιο μεγάλο όνομα για να πάρει τη θέση μου αλλά περίμενα ότι θα ήταν από τον χώρο της μόδας, όχι της μουσικής».

In Vogue: The 90s | Official Trailer | Hulu

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Daily / Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Η επιδεικτική απουσία της «προοδευτικής» αντιπολίτευσης από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου έμοιαζε με σιωπηλό ξέσπασμα βρέφους που δεν γίνεται το δικό του, ασχέτως της αλγεινής εντύπωσης που προκάλεσε σε πολύ κόσμο η μερική μετάλλαξη της τελετής σε high-end κυβερνητικό σουαρέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ