«Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία»

Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία Facebook Twitter
Όλοι επιθυμούν κάποιον άλλον από αυτόν που πρέπει ή από αυτόν που τους διεκδικεί. Φωτ.: Ελένη Στρούλια
0

Στη σκηνή οι ηθοποιοί της παράστασης «I AM FALLING IN LOVE - Εκδοχές πάνω στη “Δωδέκατη Νύχτα”» μιλούν για την ερωτική επιθυμία και την απελπισία των ηρώων μέσα από αφηγήσεις, ερωτικά γράμματα και σκηνές από τη «Δωδέκατη Νύχτα», ακούγοντας δίσκους βινυλίου, μεταφράζοντας στίχους τραγουδιών και σονέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

Αποσυναρμολόγηση του σαιξπηρικού έργου μέσα από τις σχέσεις και τις επιθυμίες των βασικών ηρώων: η σύλληψη του σκηνοθέτη της παράστασης Γιώργου Βαλαή ξεκινά από τη ρίζα του θεατρικού, τον αγώνα για την αγάπη και τη ρομαντική επιθυμία για τον έρωτα που δεν γνωρίζει όρια ή φύλο και απεικονίζεται μέσα από τις σχέσεις που παρουσιάζονται σε αυτό.

Στη «Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ η Βιόλα και ο δίδυμος αδελφός της Σεμπαστιάν έχουν ναυαγήσει – ο ένας πιστεύει ότι ο άλλος έχει πνιγεί. Η Βιόλα μεταμφιέζεται σε νεαρό άνδρα και με το όνομα Σεζάριο βρίσκει δουλειά ως υπηρέτης του δούκα Ορσίνο. Ο Ορσίνο είναι ερωτευμένος με την κόμησσα Ολίβια, αλλά εκείνη πενθεί τον νεκρό αδελφό της και απορρίπτει όλες τις προτάσεις του. Ο Ορσίνο στέλνει τον Σεζάριο/Βιόλα για να προσελκύσει την Ολίβια εκ μέρους του, αλλά η Ολίβια ερωτεύεται τον Σεζάριο/Βιόλα που έχει όμως έχει ερωτευτεί ήδη τον δούκα Ορσίνο. Ο αδελφός της Βιόλα, ο Σεμπαστιάν, έχει σωθεί από το ναυάγιο. Ο Αντόνιο, φίλος και προστάτης του, του μιλάει συνέχεια για την αγάπη του για εκείνον…

«Με ενδιέφερε να δείξω ότι κάποιος μπορεί να ψάχνει να βρει τις λέξεις για να εκφραστεί ή να μεταφράσει, ότι οι λέξεις δεν είναι τακτοποιημένες μέσα του – τίποτα δεν είναι τακτοποιημένο μέσα μας όταν είμαστε ερωτευμένοι. Οπότε ξεκίνησα από τη μουσική, την ποίηση που εξηγεί τον κόσμο με έναν μη λογικό τρόπο και το ανικανοποίητο αίσθημα που έχει κανείς όταν αισθάνεται ερωτευμένος».

Οι σχέσεις των ηρώων του Σαίξπηρ φανερώνουν την ίδια τη φύση της επιθυμίας που από τότε μέχρι σήμερα παραμένει ρευστή: γυναίκες που έχουν ντυθεί άνδρες ερωτεύονται άλλους άνδρες, ενώ ταυτόχρονα γίνονται και οι ίδιες απρόσμενοι στόχοι δυναμικών γυναικών. Όλοι επιθυμούν κάποιον άλλον από αυτόν που πρέπει ή από αυτόν που τους διεκδικεί.

Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία Facebook Twitter
Γιώργος Βαλαής: Αυτό που με ενδιαφέρει σε αυτό το έργο είναι η πολυπλοκότητα των συναισθημάτων που έχει κάποιος όταν είναι ερωτευμένος. Είναι μια άγρια κατάσταση, ένα όνειρο μέσα στο οποίο ζεις μόνος, μια διαρκής τραυματική σύγκρουση, η διάλυση του εγώ σου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο έρωτας είναι μόνο η επιθυμία μας, η προβολή μιας ψευδαίσθησης πάνω σε κάποιον που εμείς οι ίδιοι επινοήσαμε. Ο Σαίξπηρ επιμένει ότι υπολογισμένο πάθος δεν είναι πάθος. Το πάθος μας είναι η ερωτική θυσία για κάποιον που δεν τη χρειάζεται, μια πάλη για κάποιον που δεν θα είναι ποτέ εκεί, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι τον βλέπουμε.

Το I AM FALLING IN LOVE αφηγείται την ίδια την επιθυμία που εμφανίζεται απρόσκλητη, αναπάντεχη στο πιο ακατάλληλο μέρος, την πιο ακατάλληλη στιγμή, στοχεύοντας τους πιο ακατάλληλους ανθρώπους. Δεν υπακούει σε κανέναν κανόνα, κοινωνικό, πολιτισμικό ή άλλο, και πάντα μοιάζει με τη μουσική.

— Τι σημαίνει «ερωτεύομαι» σήμερα; Ο πυρήνας μπορεί να παραμένει ίδιος, αλλά η σημασία του όρου αλλάζει με τις εποχές, έτσι δεν είναι; Γιατί έδωσες αυτόν τον τίτλο;
Σίγουρα η περιρρέουσα κουλτούρα έχει αλλάξει από την εποχή του Σαίξπηρ, αλλά δεν έχει αλλάξει το τι σημαίνει να ερωτεύεσαι κάποιον, δηλαδή δεν πιστεύω ότι έχει αλλάξει ο πυρήνας της κατάστασης «ερωτεύομαι». Ίσως να είναι πιο εύκολο να κάνει κανείς σεξ σήμερα, αλλά το σεξ είναι μόνο μία πτυχή του έρωτα, δεν είναι όλη η κατάσταση. Οι διαμάχες στη σχέση εξαφανίζονται ή εντείνονται όταν κάνει κάποιος σεξ, αλλά ο έρωτας είναι κάτι περισσότερο από μια σεξουαλική ικανοποίηση. Επίσης, πιστεύω ότι παρά τα 400 χρόνια που μας χωρίζουν από το έργο και όλες τις πολιτισμικές αλλαγές που έχουν συμβεί εν τω μεταξύ, το μόνο κοινό που έχουμε με τους ήρωες της «Δωδέκατης Νύχτας» είναι ότι οι επιθυμίες μας και ο τρόπος που αυτές μάς χειρίζονται είναι ίδια. Αυτό είναι το μόνο κοινό που έχουμε με τους ήρωες του Σαίξπηρ.

Κάτι που επίσης πρέπει να ειπωθεί είναι ότι σε όλη τη διάρκεια του έργου οι ήρωες ερωτεύονται τον λάθος άνθρωπο, δηλαδή δεν μιλάμε για αμοιβαίο έρωτα. Κάποιος είναι ερωτευμένος με κάποιον άλλο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με έναν τρίτο – πολύ ανθρώπινο. Στην παράσταση δουλεύουμε με ένα συγκεκριμένο κομμάτι του έργου, τις σκηνές όπου φανερώνονται οι επιθυμίες των βασικών ηρώων και η ένταση των συναισθημάτων, οπότε δεν ήθελα να κρατήσω τον τίτλο «Δωδέκατη Νύχτα». Πιστεύω ότι ο τίτλος I AM FALLING IN LOVE περιγράφει όλη την ένταση, όλη την ψυχική περιπέτεια που περνάει κάποιος που ερωτεύεται καθώς και την πτώση του εαυτού μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση. Με ενδιαφέρει η ένταση αυτού του αισθήματος που αναπτύσσεται μέσα μας και πιστεύω ότι η γλώσσα του Σαίξπηρ μπορεί να το περιγράψει με έναν ακραίο τρόπο.

Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία Facebook Twitter
Ήθελα η μουσική να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην παράσταση, η εικόνα ενός ανθρώπου που ακούει βινύλια έχει μια κομψότητα από μια άλλη εποχή, ειδικά όταν ο άνθρωπος αυτός είναι ερωτευμένος. Φωτ.: Ελένη Στρούλια
Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία Facebook Twitter
Μόνο η μουσική μπορεί να σε βοηθήσει σε κάποιες τέτοιες στιγμές – δεν θα λύσει τα προβλήματά σου, θα σε βυθίσει περισσότερο στο πένθος, αλλά είναι κάτι που το χρειάζονται οι άνθρωποι όταν οι επιθυμίες τους μένουν ανικανοποίητες. Φωτ.: Ελένη Στρούλια

— Τι δείχνεις σε αυτή την παράσταση; Από πού την εμπνεύστηκες και από πού ξεκινάς;
Στην πρώτη σκηνή της παράστασης ήθελα να υπάρχει ένας άνθρωπος που ακούει δίσκους βινυλίου από ένα πικάπ και μιλάει για τη μουσική και για τον έρωτα. Κάπως έτσι ξεκινάει και το έργο του Σαίξπηρ: ο Ορσίνο ακούει μουσική και μιλάει για τη μουσική και τον έρωτα. Μόνο η μουσική μπορεί να σε βοηθήσει σε κάποιες τέτοιες στιγμές – δεν θα λύσει τα προβλήματά σου, θα σε βυθίσει περισσότερο στο πένθος, αλλά είναι κάτι που το χρειάζονται οι άνθρωποι όταν οι επιθυμίες τους μένουν ανικανοποίητες.

Σε ένα άλλο έργο του, ο Σαίξπηρ γράφει τον στίχο «I can suck melancholy out of a song as a weasel sucks eggs» («Μπορώ να ρουφάω τη μελαγχολία από τα τραγούδια όπως μια νυφίτσα ρουφά τα αυγά») – γενναία μεσαιωνική παρομοίωση! Ήθελα η μουσική να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην παράσταση, η εικόνα ενός ανθρώπου που ακούει βινύλια έχει μια κομψότητα από μια άλλη εποχή, ειδικά όταν ο άνθρωπος αυτός είναι ερωτευμένος. Ταυτόχρονα, έπρεπε να αφήσω έξω όλες τις σκηνές των υπηρετών, τη «φάρσα» που στήνουν οι υπηρέτες στον Μαλβόλιο, που με τους όρους της σημερινής εποχής είναι κακοποίηση, και να κρατήσω τον πυρήνα του έργου, μια ερωτική επιθυμία που δεν ικανοποιείται, δεν γνωρίζει τη διαφορά φύλου και κυκλοφορεί μεταξύ των βασικών πρωταγωνιστών του έργου. Το ίδιο το έργο έδωσε την έμπνευση για την παράσταση. Χρησιμοποιούμε τη μετάφραση του Νίκου Χατζόπουλου, που είναι εξαιρετική, και τον ευχαριστώ βαθιά που μας την παραχώρησε. Τα σονέτα του Σαίξπηρ δίνουν κι αυτά υλικό για την παράσταση, οι ηθοποιοί τα μεταφράζουν σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκειά της. Με ενδιέφερε να δείξω ότι κάποιος μπορεί να ψάχνει να βρει τις λέξεις για να εκφραστεί ή να μεταφράσει, ότι οι λέξεις δεν είναι τακτοποιημένες μέσα του – τίποτα δεν είναι τακτοποιημένο μέσα μας όταν είμαστε ερωτευμένοι. Οπότε ξεκίνησα από τη μουσική, την ποίηση που εξηγεί τον κόσμο με έναν μη λογικό τρόπο και το ανικανοποίητο αίσθημα που έχει κανείς όταν αισθάνεται ερωτευμένος.

— Τι σημαίνει «εκδοχές πάνω στη “Δωδέκατη Νύχτα”»; Ποιες εκδοχές εξετάζεις εσύ; Τι σε ενδιαφέρει;
Εκδοχή είναι ο προσωπικός τρόπος με τον οποίο κάποιος παρουσιάζει ένα γεγονός. Ήθελα η παράσταση να κουβαλάει τον υποκειμενικό, προσωπικό τόνο των ηθοποιών αλλά και τον δικό μου πάνω στα γεγονότα της παράστασης. Όλες οι παραστάσεις είναι εκδοχές των κειμένων, εδώ όμως ήθελα να εμπλέξω το αίσθημα των ηθοποιών στο αίσθημα των ηρώων. Ταυτόχρονα, με τον υπότιτλο ήθελα να υπενθυμίσω το αρχικό υλικό της παράστασης, που είναι η «Δωδέκατη Νύχτα». Αυτό που με ενδιαφέρει σε αυτό το έργο, που συνήθως παρουσιάζεται ως μια ευχάριστη ερωτική κωμωδία, είναι η πολυπλοκότητα των συναισθημάτων που έχει κάποιος όταν είναι ερωτευμένος. Είναι μια άγρια κατάσταση, ένα όνειρο μέσα στο οποίο ζεις μόνος, μια διαρκής τραυματική σύγκρουση, η διάλυση του εγώ σου.

Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία Facebook Twitter
Βρισκόμαστε σε μια σκηνή, όλα τα έργα του Σαίξπηρ συμβαίνουν σε μια σκηνή, όλος ο κόσμος για τον Σαίξπηρ είναι μια σκηνή. Φωτ.: Ελένη Στρούλια

— Αν σε ρωτούσα σε ένα επίπεδο προσωπικό τι σημαίνει ο έρωτας; Πώς συναντιόμαστε με αυτό το συναίσθημα;
Όπως όλοι οι άνθρωποι, έτσι κι εγώ πάντα έχανα το έδαφος κάτω από τα πόδια μου όταν ερωτευόμουν. Δεν ήξερα πώς να εκφράσω την επιθυμία μου και φοβόμουν, όπως όλοι, την απόρριψη, όταν, φυσικά, τα πράγματα ήταν για μένα σοβαρά, δηλαδή όταν δεν μπορούσα να τα ελέγξω. Το κίνητρό μου ήταν η προσωπική ευχαρίστηση, αλλά η πραγματική ικανοποίηση που παίρνει κανείς είναι ρομαντικής φύσης. Φυσικά, όπως όλοι, αυτοσχεδίαζα με βάση την επιθυμία μου. Είναι μια λατρεία στην οποία βυθίζεσαι σιγά σιγά, μέρα με τη μέρα, καθώς αρχίζεις να εξαρτάσαι από τον άλλον χωρίς να έχεις πλήρη επίγνωση του τι ακριβώς κάνεις ή γιατί το κάνεις. Είναι ωραία ασθένεια ο έρωτας. Σε έναν βαθμό όλοι μας τα γνωρίζουμε ήδη όλα αυτά, αλλά κάθε φορά που μας συμβαίνει, το αίσθημά μας είναι ακυβέρνητο, το πάθος μας δεν είναι υπολογισμένο. Ουσιαστικά αυτό λέει ο Σαίξπηρ στα σονέτα, «υπολογισμένο πάθος δεν είναι πάθος».

— Η φύση της επιθυμίας του έρωτα, η επιθυμία που είναι πέρα από το φύλο. Ποιο είναι το σχόλιο σου σε αυτό;
Η ρευστότητα της επιθυμίας που δεν γνωρίζει τη διαφορά φύλου είναι από τα βασικά στοιχεία του έργου, υπάρχει και στα σονέτα του Σαίξπηρ, καθώς κάποια από αυτά απευθύνονται σε έναν νεαρό άνδρα και κάποια στη μυστηριώδη μαύρη κυρία. Μόνο τα τελευταία χρόνια αρχίσαμε να κάνουμε αυτήν τη συζήτηση σχετικά με την επιθυμία πέρα από το φύλο και να την αποδεχόμαστε κοινωνικά. Πιστεύω ότι η ερωτική επιθυμία είναι ρευστή και είναι πέρα από το φύλο. Όπως δεν ρωτάμε ποτέ γιατί ερωτεύτηκες κάποιον, ίσως στο μέλλον να μη ρωτάμε ποιον ερωτεύτηκες.

— Πού βρίσκονται αυτοί οι ήρωες, τι ακούνε, τι τους ελκύει, τι τους απωθεί; Ποια τα συναισθήματα των ανθρώπων μέσα στη δράση;
Βρισκόμαστε σε μια σκηνή, όλα τα έργα του Σαίξπηρ συμβαίνουν σε μια σκηνή, όλος ο κόσμος για τον Σαίξπηρ είναι μια σκηνή. Θυμίζω τη φράση από το «Όπως σας αρέσει», «All the world’s a stage». Οι σαιξπηρικοί ήρωες εξηγούνται μόνο μέσα από τα λόγια τους, δεν έχουμε κανένα άλλο στοιχείο γι’ αυτούς. Σχεδόν δεν εκφράζουν την εποχή τους, καθώς μιλούν μια κατασκευασμένη γλώσσα που είναι καθαρή ποίηση. Στο συγκεκριμένο έργο δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να εξομολογούνται την αγάπη τους πάντα στον λάθος άνθρωπο, να μιλάνε για τον έρωτα και να ακούνε μουσική. Το να ακούς μουσική δεν είναι τόσο απλό, η μουσική σε μεταφέρει σε ένα άλλο σύμπαν, τροφοδοτεί τα συναισθήματά σου, γεμίζει το παρόν με τον εσωτερικό σου κόσμο, δίνει νόημα στην ύπαρξή σου. Οι ήρωες της «Δωδέκατης Νύχτας» είναι ερωτευμένοι, τους ελκύει η εικόνα του άλλου, τους απωθεί η απόρριψη από τον άλλον, προσπαθούν ξανά και ξανά με μια εμμονή που τους διαλύει. Πίσω από οτιδήποτε κάνουν υπάρχει ένας διαρκής απολογισμός της ερωτικής κατάστασης. Όμως αυτός ο απολογισμός γίνεται με άγρια συναισθήματα, οι ήρωες στη «Δωδέκατη Νύχτα» δεν γνωρίζουν την ηρεμία. Το να είσαι ερωτευμένος δεν έχει καμία σχέση με την ηρεμία.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΣΑΙΞΠΗΡ

Βιβλίο / Ποιος ήταν πραγματικά ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ;

Στη βιογραφία του «Σαίξπηρ - Όλη η αλήθεια για τη ζωή του» από τις εκδόσεις Μεταίχμιο ο ιστορικός και δημοσιογράφος των «Times» Μπιλ Μπράισον αποδομεί τις παρερμηνείες και τις θεωρίες συνωμοσίας γύρω από έργο και τον βίο του κορυφαίου βάρδου και εστιάζει στην αστείρευτη ευρηματικότητά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ