Έβελυν Σιούπη (1963-2024) Facebook Twitter
Φωτ.: Σπύρος Στάβερης/LIFO

Έβελυν Σιούπη (1963-2024): «Αυτό είναι το νόημα, το να είσαι γεμάτος, η χαρά της ζωής»

0

Mεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, στην παραλία. Θυμάμαι τα ποδήλατα στον δρόμο μπροστά στη θάλασσα και τα skateboards σε κάτι πίστες που είχε κάτω από το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου. 

• Αυτό που θυμάμαι από τη Θεσσαλονίκη είναι αυτή η ομίχλη, αυτή η κατάθλιψη του Αγγελόπουλου… 

• Απ' τη Θεσσαλονίκη πήγα στο Λονδίνο και όταν τελείωσα τις σπουδές μου ήρθα για πρώτη φορά μόνιμα στην Αθήνα. 

• Εμένα πάντα μου καρφωνόταν στο μυαλό η κεντρική Ευρώπη και η Αμερική και όχι η Αθήνα. Κάποια στιγμή ήταν και στο χέρι μου να μείνω στο Λονδίνο, είχα και δουλειά και τα πάντα! Με γύρισε όμως πίσω αυτό που λέμε νόστος. Ο νόστος για την Ελλάδα γενικά… 

• Γυρίζοντας στην Ελλάδα, πρωτοέμεινα στα Εξάρχεια. Στάθηκα τυχερή: Γνώρισα τότε τη Σοφία Φιλιππίδου και κάναμε τη Χώρα των φευγάτων, μετά από λίγο ήρθε το Δις εξαμαρτείν, όπου έκανα τη Γιολάντα και έτσι όλα πήραν το δρόμο τους… 

Η Αθήνα είναι γυναικεία πόλη, αν ήταν άνθρωπος θα ήταν η θεά Αθηνά, δυναμική, πολεμική, με την περικεφαλαία να γέρνει όμως λίγο πίσω, να μην καλύπτει ακριβώς δηλαδή, να κάνει παιχνίδι! Γι' αυτό αντέχει και τόσα χρόνια! 

• Η Αθήνα δεν έχει στέκια, δεν υπάρχει αυτό, το σηκώνομαι δηλαδή το πρωί, πάω στο καφενείο και βλέπω φίλους. Περνάω στις δέκα, περνάω στις έντεκα, στις δώδεκα και τους βρίσκω όλους εκεί! Στη Θεσσαλονίκη είναι το αντίθετο, όλοι πίνουνε καφέδες… Εκεί πήγαινα πολύ στο De Facto, ας πούμε, εγώ το έχτισα! Κάποιοι που με θυμούνται από τη Θεσσαλονίκη μού λένε: «Στο De Facto δεν ήσουν;». 

• Η Αθήνα μ' αρέσει τώρα τα Χριστούγεννα, μου θυμίζει λίγο Ευρώπη, που όλα λάμπουν απ' τον Οκτώβρη… 

• Μ' αρέσει ο Λυκαβηττός και να περπατάω απ' το σπίτι ως το Κολωνάκι ή την Ευριπίδου. Όταν κατεβαίνω, κοιτάζω την Αγία Ειρήνη, μου μοιάζει κάπως σαν καθεδρικός ναός, μου θυμίζει λίγο Φλωρεντία με φόντο την Ακρόπολη. 

• Αυτά που λένε για τη Θεσσαλονίκη, ότι είναι ερωτική πόλη, είναι ψέματα! 

• Είναι ένα ξενοδοχείο, απ' αυτά που πάνε τα ζευγαράκια, πίσω από το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, πολύ ωραίο, δεν θυμάμαι πώς το λένε… Τέλος πάντων, όποιος θέλει να νιώσει ερωτικά στην Αθήνα μπορεί να πηγαίνει εκεί! Πού να τρέχει ο κόσμος τώρα, στα παγκάκια; 

• Εγώ ήρθα μεγάλη στην Αθήνα, όλα τα δυνατά πράγματα τα έζησα έξω… 

• Στην ουσία δεν δέθηκα ποτέ ούτε με την Αθήνα ούτε με τη Θεσσαλονίκη! Μ' άφησαν και οι δύο ασυγκίνητη! 

• Θα άφηνα την Αθήνα για τη Νέα Υόρκη. Δεν θα μου έλειπε τίποτε απολύτως εκτός από το ότι… δεν θα ήμουν απ' τη Νέα Υόρκη! Αυτό ήταν που με είχε ταράξει και στο Λονδίνο: ότι δεν ήμουν Λονδρέζα! 

• Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κάποτε γινόταν κάτι, υπήρχαν θέματα προς συζήτηση. Τώρα είναι όλα κοσμικότητες, υπάρχει μόνο το να με δούνε και να τους δω. Εμένα αυτά με αφήνουν αδιάφορη… 

• Δεν υπάρχουν πια αξίες! Κάποτε λέγαμε ότι στέλνουμε ένα παιδί στο κολλέγιο, για να έχει καλή μόρφωση και καλές γνωριμίες! Ποιες είναι αυτές οι γνωριμίες, τώρα; Παιδιά νεόπλουτων; Αυτό είναι κακές συναναστροφές! 

• Και στην ουσία ποιοι είναι οι φίλοι μας; Αυτοί που έχουμε απ' τα παιδικά μας χρόνια… Εμένα οι φίλες μου είναι από το δημοτικό! 

• Η Αθήνα είναι γυναικεία πόλη, αν ήταν άνθρωπος θα ήταν η θεά Αθηνά, δυναμική, πολεμική, με την περικεφαλαία να γέρνει όμως λίγο πίσω, να μην καλύπτει ακριβώς δηλαδή, να κάνει παιχνίδι! Γι' αυτό αντέχει και τόσα χρόνια! 

• Από την Αθήνα θα ήθελα, αν μπορούσα, να γκρέμιζα τη νοοτροπία, αυτό μου φαίνεται πιο ενοχλητικό απ' όλα! 

• Θυμάμαι, στο Γοργόνες και μάγκες νομίζω είναι, τη Μαίρη Χρονοπούλου να λέει: «… θα φύγουν αυτά τα σπιτάκια των ψαράδων και θα γίνουνε ξενοδοχεία!». Πεθαίνω γι' αυτή τη σκηνή! 

• Δεν ξέρω κανένα βέρο Αθηναίο, μπορεί να μην υπάρχει κάτι τέτοιο… 

• Δεν γίνεται τίποτε στην Αθήνα, έξω γινόταν κάθε μέρα κάτι, είχαμε κάθε μέρα κάτι να κάνουμε, γι' αυτό θεωρώ την Ελλάδα επαρχία των Βαλκανίων, Βαλκάνια και Τουρκία μαζί… 

• Οι δώδεκα μήνες που πέρασα στο Βερολίνο το 1989 μου άνοιξαν πραγματικά τα μάτια, ήταν από τις πιο ευτυχισμένες περιόδους της ζωής μου! Τότε το Βερολίνο ήταν πραγματικά το κέντρο του κόσμου, γνώρισα τον Wenders, τον Lacroix, τον Joop και άλλους… 

• Στο Μιλάνο, θυμάμαι, πήγα σε μία παράσταση άρρωστη, για πέντε ώρες κοίταζα το τίποτα, γύρισα στο ξενοδοχείο σχεδόν κλαίγοντας από τους πόνους, αλλά ήμουν ευτυχισμένη… 

• Έχω πραγματικά γεμίσει και από θέατρο και από ζωή… Αυτό είναι το νόημα, το να είσαι γεμάτος, η χαρά της ζωής - εκτός φυσικά απ' το να κάνεις ένα παιδί… Τα υπόλοιπα είναι μαλακίες! 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ