Ο Αντώνης Σαμαράς επέστρεψε σε συσκευασία ναφθαλίνης

Σαμαράς Facebook Twitter
Η Ελλάδα σήμερα δεν έχει ανάγκη από μοχθηρούς πολιτικούς που προσπαθούν παντοιοτρόπως να αποκαταστήσουν τη χαμένη τους τιμή και πορεύονται με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη πράξη της σύγκρουσης. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ είχε επιλεγεί ως το ιδανικό σκηνικό. Ο σκοπός της εκδήλωσης ήταν απλώς το πρόσχημα. Όλα ήταν έτσι προγραμματισμένα ώστε να ακολουθήσει μια άκρως σκηνοθετημένη παρέμβαση,μια παρουσίαση βιβλίου που κυκλοφόρησε πριν από τρία χρόνια. Σκεφτόμουν ότι πρώτη φορά είδα να παρουσιάζεται βιβλίο μερικά χρόνια μετά την κυκλοφορία του – τραγελαφικό. Και δεν ήταν το μόνο.

Την ίδια στιγμή, η προσέλευση του κοινού θύμιζε κομματικές ομιλίες της δεκαετίας του ’90. Ένα ετερόκλητο κοινό το οποίο απαρτιζόταν από απόμαχους της πολιτικής, ιερωμένους, θλιβερούς κομματάρχες, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, της Ελληνικής Λύσης, της ΝΙΚΗΣ αλλά και παρουσίες όπως εκείνη της Αφροδίτης Λατινοπούλου καθώς και της πρώην προέδρου του Αρείου Πάγου, Βασιλικής Θάνου, η οποία είχε πρωτοστατήσει εναντίον του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην υπόθεση Novartis. Φαντασμαγορία που δεν τη χορταίνεις. Ειλικρινά, όποιος βρέθηκε χθες στο Πολεμικό Μουσείο επανερχόταν στις χειρότερες και πιο ανεκδιήγητες εποχές της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας.

Είναι προφανές ότι ο κ. Σαμαράς αρνείται να αντιληφθεί πως βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της εσωκομματικής λήθης. Δεν έχει αποδεχθεί ακόμα ότι αποχώρησε από την ενεργό πολιτική ως ένας από τους πιο αποτυχημένους πρωθυπουργούς.

Φυσικά, ο Αντώνης Σαμαράς έδωσε τον τόνο και βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία για να ξεδιπλώσει τον τοξικό και ομοφοβικό του λόγο, τον οποίο μάλιστα βάφτισε «πολιτική πλατφόρμα», αφήνοντας σαφείς αιχμές εναντίον της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Υιοθετώντας το κλασικό κουτσαβάκικο ύφος του, κατά τα δύο τρίτα της ομιλίας του εστίασε στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την ισότητα στον γάμο λέγοντας «δεν ξέρω ποιους ακούει, αλλά ας καταλάβει ότι κάνει λάθος να επιμένει στο λάθος», ενώ δεν παρέλειψε να θυμηθεί τα άδεια έδρανα στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για προβοκάτσια.

«Αφού, λοιπόν, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει έτσι ακόμα και τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρό της, γιατί να μη σας θεωρήσει ο κόσμος αλαζόνες, κύριοι;» διερωτήθηκε ο κ. Σαμαράς. Με τον γνωστό καφενειακό του τρόπο σχολίασε και τη στάση της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου (εποφθαλμιά τη θέση της όσο τίποτε), αναφερόμενος σε γλέντια που ακολούθησαν το βράδυ της ψήφισης του νομοσχεδίου για την ισότητα, επιτέθηκε στο μοντέλο του επιτελικού κράτους, ζήτησε επιστροφή στις ρίζες ως άλλος «Περίανδρος Πώποτας», έκανε λόγο για μια αποκαρδιωτική και ταπεινωτική εικόνα εθνικής αδυναμίας, ενώ σημείωσε με δηκτικό τρόπο: «Η αυταρέσκεια και η αλαζονεία, ο δύσκολα συγκαλυπτόμενος ελιτισμός, δεν φανερώνουν μόνο ρηχότητα και επιπολαιότητα. Φανερώνουν στην ουσία υπεροψία για την άλλη άποψη, δογματικές αγκυλώσεις, περιφρόνηση για τους πολλούς, τις αγωνίες, τα προβλήματα, τις προσδοκίες τους». Για να στείλει το μήνυμα πως «όταν δαιμονοποιείται η άλλη άποψη, όταν αντιμετωπίζονται ως εχθροί οι ανησυχούντες, τότε η οριστική ρήξη μαζί τους είναι αναπόφευκτη».

Το πιο γελοίο όλων ήταν όταν αναφέρθηκε στο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, υποστηρίζοντας ότι είδαμε τη μικρότερη και πιο φοβική Νέα Δημοκρατία όλων των εποχών.

Είναι προφανές ότι ο κ. Σαμαράς αρνείται να αντιληφθεί πως βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της εσωκομματικής λήθης. Δεν έχει αποδεχθεί ακόμα ότι αποχώρησε από την ενεργό πολιτική ως ένας από τους πιο αποτυχημένους πρωθυπουργούς. Συμπεριφέρεται ως παραπολιτική περσόνα, ενώ θα έπρεπε κάποιος να τον ενημερώσει ότι με τέτοιες κακοστημένες δημόσιες παρεμβάσεις το μόνο που καταφέρνει είναι να γελοιοποιείται, ειδικά όταν ξεστομίζει τη λέξη «αλαζονεία».

Να του θυμίσουμε ότι με δική του απόφαση έριξε «μαύρο» στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, παραπέμποντας στις σκοταδιστικές εποχές της Επταετίας. Ο άνθρωπος αυτός, που μας έχει συνηθίσει στα ρατσιστικά και ομοφοβικά παραληρήματα, αποδοκιμάστηκε με εκκωφαντικό τρόπο από το εκλογικό σώμα στις εκλογές του 2015. Ήταν αυτός που έφερε τη Νέα Δημοκρατία στα χαμηλότερα ποσοστά της ιστορίας της, που από το μνημονιακό δηλητήριο που εκτόξευε από το Ζάππειο έκανε στροφή 180 μοιρών, ψηφίζοντας το μεσοπρόθεσμο και το δεύτερο μνημόνιο.

Επίσης, ήταν αυτός που έπλεκε εγκώμια για τον ΕΝΦΙΑ και δεν δίσταζε να στείλει τα ΜΑΤ στη Χαλυβουργία Ελλάδος. Ήταν εκείνος που έριξε την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη το 1993 και επιχειρεί να ξανακάνει το ίδιο, σαν να μην έχει μάθει τίποτα από τα διδάγματα της Ιστορίας. Ήταν αυτός που ως βουλευτής δεν έλειπε ποτέ από την ετήσια τελετή μνήμης στον Μελιγαλά, αλλά συνεργάστηκε με το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜ.ΑΡ., ενώ σήμερα ασκεί κριτική για τη διεύρυνση που επιχειρεί ο Κ. Μητσοτάκης. Τέλος, μας έδειξε την πολιτική του ποιότητα όταν πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτικό προεκλογικό σποτ, προχωρώντας σε κρίσεις σχετικά με το πότε είναι η καλύτερη ώρα για να κάνεις σεξ.  

Tony Samaras - Sexual Healing

Αυτό που με εντυπωσιάζει στον πρώην πρωθυπουργό είναι η μεγάλη του αυτοπεποίθηση. Από πού τροφοδοτείται αυτός ο ναρκισσισμός; Ούτε ως χρεοκοπημένο τρολ δεν μπορεί πλέον να επιχειρηματολογεί. Εκπροσωπεί επάξια ένα μοντέλο πολιτικού επαρχιωτισμού με αμέτρητες οπισθοδρομικές ιδέες.

Κραυγάζει σαν άλλος μακεδονομάχος, καταφεύγει σε απλουστευτικά σχήματα, εκφράζει μια άκρατη θρησκοληψία, έναν τραμπικό και ακροδεξιό λόγο διανθισμένο με στερεότυπα περί πατρίδας και ιδανικής οικογένειας καθώς και με μπόλικες σάλτσες περί ηθικής και συνείδησης. Ουσιαστικά, όποιος τον παρακολουθεί και τον ακούει, κατανοεί αμέσως τι σημαίνει να είσαι ένα γερασμένο μυαλό.

Ευτυχώς, κ. Σαμαρά, που δεν κυβερνάτε. Το συνεχές σας χειροκρότημα στο περιορισμένο ακροατήριο του Πολεμικού Μουσείου το μόνο που δείχνει είναι ότι απευθύνεστε στους υμνωδούς σας και στο απειροελάχιστο δογματικό κοινό που διαβάζει ακόμη την «Εστία». Η Ελλάδα σήμερα δεν έχει ανάγκη από μοχθηρούς πολιτικούς που προσπαθούν παντοιοτρόπως να αποκαταστήσουν τη χαμένη τους τιμή και πορεύονται με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη πράξη της σύγκρουσης. Άλλωστε, θα έπρεπε να το «οσμίζεστε» κι εσείς (για να χρησιμοποιήσω μια δική σας λέξη) ότι έχετε βρει τη θέση που σας αρμόζει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Κλιματική Αλλαγή / «Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Με αφορμή την COP30 που φιλοξενείται φέτος στην καρδιά του Αμαζονίου, συνομιλούμε με τον Γιώργο Δικαίο, κύριο ερευνητή της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία (ΕΚΠΑ) και του ΕΛΙΑΜΕΠ, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Οπτική Γωνία / Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Η κυβέρνηση επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει στο εσωτερικό τις πρόσφατες συμφωνίες με τις ΗΠΑ και να κλείσει ανοιχτά μέτωπα, ενώ στην αντιπολίτευση μεγαλώνει ο ανταγωνισμός με τους νέους παίκτες που έρχονται από το παρελθόν. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πυρόπληκτος Έβρος, πράσινα σχέδια: H αιολική πίεση στα καμένα / Τα πράσινα σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Ρεπορτάζ / Τα «πράσινα» σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Η πρόσφατη απόρριψη αιτήσεων για εγκατάσταση αιολικών σταθμών στις καμένες εκτάσεις του Έβρου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης ανέδειξε την ανάγκη για σαφές θεσμικό πλαίσιο στη χωροθέτησή τους· η πολιτεία το υποσχέθηκε, αλλά, όπως καταγγέλλεται, δεν το έχει κάνει ακόμη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε να ξεδιπλώνεται σχεδόν σαν διαφημιστική καμπάνια, με καθημερινά επεισόδια, το λεγόμενο rebranding του πρώην πρωθυπουργού, που επιστρέφει με το βιβλίο «Ιθάκη», κάτι σαν απόπειρα σκηνοθεσίας του παρελθόντος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι σημαίνουν οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Οπτική Γωνία / Explainer: Οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Η Ελλάδα αποκτά βασικό ρόλο στην υλοποίηση του αμερικανικού σχεδίου για την αντικατάσταση του ρωσικού αερίου με αμερικανικό LNG στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Οπτική Γωνία / Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Ο Ζοχράν Μαμντάνι θα ορκιστεί στο δημαρχείο της Νέας Υόρκης την 1η Ιανουαρίου. Οι κάτοικοι των πέντε μεγάλων διαμερισμάτων θα τον παρακολουθούν. Το ίδιο κι ένας πρώην Νεοϋορκέζος, περίπου 200 μίλια νοτιότερα.
THE LIFO TEAM
Λειψυδρία: ο οδικός χάρτης για την υδατική ασφάλεια της Αττικής

Ρεπορτάζ / Το νερό τελειώνει. Πώς θα αντιμετωπίσει τη λειψυδρία η Αττική;

Υπό την πίεση της σταδιακής μείωσης των υδατικών αποθεμάτων, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η υδροδότηση της Αττικής τις επόμενες δεκαετίες θα διασφαλιστεί με τεχνικά έργα και θεσμικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του συστήματος.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΜΑΜΝΤΑΝΙ

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς στη LiFO: «Ο Μαμντάνι στέλνει μήνυμα ελπίδας έναντι του αυταρχισμού του Τραμπ»

Μια άμεση ανάλυση της νίκης του νέου δημάρχου της Νέας Υόρκης και ένα σχόλιο από τον διακεκριμένο καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Αν νικήσει ο Μαμντάνι, θα αλλάξει η Νέα Υόρκη, και ίσως η Αμερική»

Οπτική Γωνία / «Αν νικήσει ο Μαμντάνι, θα αλλάξει η Νέα Υόρκη, ίσως και η Αμερική»

Η καθηγήτρια Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, Νένη Πανουργιά, μιλά για το τεταμένο πολιτικό κλίμα εν όψει των δημοτικών εκλογών, την άνοδο του Ζοχράν Μαμντάνι ως φωνής των «από τα κάτω» και τη σύγκρουση μεταξύ μιας νέας γενιάς ακτιβιστών και των παλιών κέντρων εξουσίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιστεύει στ' αλήθεια η Gen Z πως η ΑΙ θα της λύσει το γκομενικό;

Οπτική Γωνία / Πιστεύει στ' αλήθεια η Gen Z πως η ΑΙ είναι η λύση σε όλα; Ακόμη και στον έρωτα;

Η Gen Z μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο πληροφορίες, αλλά με λιγότερη πραγματική επαφή. Πόσο μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να βοηθήσει; Και τι σημαίνει τελικά υγιής σεξουαλικότητα σήμερα; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ