Το πρώτο ελληνικό γκέι άρλεκιν καταρρίπτει τα στερεότυπα της ελαφρής αισθηματικής λογοτεχνίας

«Α’ στον έρωτα»: Tο γκέι άρλεκιν του Γιώργου Αγγελίδη Facebook Twitter
Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.
0


ΤΑ ΑΡΛΕΚΙΝ ΕΧΟΥΝ ταυτιστεί με την ελαφρά αισθηματική λογοτεχνία ευρείας κατανάλωσης. Μεγέθους τσέπης, ευκολοδιάβαστα, πιστά κατά κανόνα στα έμφυλα στερεότυπα και τείνοντας να συνδυάζουν τη ρομαντζάδα και το συναίσθημα με περισσότερο ή λιγότερο σοφτ πορνό, απευθύνονται στο γυναικείο ιδίως κοινό και εξακολουθούν να είναι δημοφιλή.  

Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.

Μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους.

Ο γνωστός και από άλλες δουλειές του νέος συγγραφέας με έφεση στη φανταστική λογοτεχνία («Η Αυτοκρατορία του Φεγγαριού», «Estelarion», «Σκοτεινή Κληρονομιά») στήνει εδώ μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους – ο Σπύρος μάλιστα είναι μαύρος που έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, όπως αφήνεται να εννοηθεί, και, εκτός από τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, έχει να αναμετρηθεί και με το χρώμα του δέρματός του, παρότι αυτό περνά σε δεύτερη μοίρα.

cover
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ: Γιώργος Αγγελίδης, Α' στον έρωτα, εκδόσεις Χαρλένικ Ελλάς

Οι ανομολόγητοι πόθοι, τα αισθήματα ενοχής, η δύσκολη πορεία προς τη συνειδητοποίηση και την απελευθέρωση, η κοινωνική κατακραυγή, το σχολικό μπούλινγκ, το «κρυφτούλι» με την οικογένεια, τους φίλους και τους συμμαθητές, όσα είναι πολύ πιθανό να νιώσει ή να αντιμετωπίσει ένα γκέι αγόρι όταν αρχίζει να καταλαβαίνει τον εαυτό του είναι όλα εκεί και φαντάζουν τόσο διαχρονικά, αν εξαιρέσει κανείς τις δυνατότητες που παρέχουν σήμερα η ψηφιακή κουλτούρα, οι πλατφόρμες γνωριμιών και μια κοινωνία που φαίνεται –και είναι– περισσότερο «έτοιμη» να ακούσει, να κατανοήσει και να αποδεχτεί απ’ ό,τι στα δικά μου σχολικά χρόνια. 

Η πλοκή είναι γρήγορη και γεμάτη ανατροπές, τα συναισθήματα των κεντρικών χαρακτήρων εναλλάσσονται διαρκώς, δυνατές όσο και γλαφυρές είναι και οι ερωτικές σκηνές και το τέλος δεν το μαρτυράω, κακό πάντως δεν το λες!

Οk, δεν λείπουν οι απλουστεύσεις, οι συμβατικότητες κι ένας κάποιος διδακτισμός. Όπως όμως είπαμε, πρόκειται για ένα άρλεκιν, έστω αντισυμβατικό και πιο ψαγμένο από τον μέσο όρο του είδους, και η χρησιμότητά του, όπως έλεγε κι εκείνη η κλασική διαφήμιση, είναι να το διαβάζεις και να ξεχνιέσαι. Κι αυτό μάλιστα διαφημίζεται ως το πρώτο μιας νέας σειράς των εκδόσεων Χάρλενικ Ελλάς με την ονομασία «Eros Pride». 

ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ