Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things»

Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things» Facebook Twitter
Το Poor Things κερδίζει άραγε έδαφος με αυτήν τη νίκη-έκπληξη; Φωτ.: Michael Buckner/Golden Globes 2024/Golden Globes 2024 via Getty Images
0

Το Poor Things απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας/Μιούζικαλ, την κατηγορία που η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου έχει εφεύρει εδώ και δεκαετίες για να κάνει τη διαφορά από τα Όσκαρ και να τιμήσει περισσότερους αστέρες στην ετήσια γιορτή της. Μετά από ατυχείς επιλογές στο παρελθόν (όπως το The Martian που ακόμη και οι συντελεστές τους έκραξαν από σκηνής), το Poor Things αποτελεί μια έξοχη διόρθωση πορείας και ταυτόχρονα ένα απαραίτητο boost στις πιθανότητες της ταινίας για μία ακόμη ανατροπή, αυτήν τη φορά στα βραβεία που μετρούν περισσότερο, τα επερχόμενα Όσκαρ, που θα απονεμηθούν στις 10 Μαρτίου.

Ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική προώθησης, η Searchlight λάνσαρε το Poor Things στο Φεστιβάλ Βενετίας όπως ακριβώς και την Ευνοούμενη το 2019. Το βασιλικό δράμα έφυγε με το δεύτερο βραβείο της διοργάνωσης, ενώ το έπος της ενηλικίωσης της Μπέλα Μπάξτερ κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα. Στις Χρυσές Σφαίρες είχαν αμφότερες περίπου τον ίδιο αριθμό υποψηφιοτήτων και η πρωταγωνίστρια Ολίβια Κόλμαν ήταν η μόνη που έφυγε νικήτρια εκείνη τη βραδιά.

Το Poor Things κερδίζει, άραγε, έδαφος με αυτήν τη νίκη-έκπληξη; Οι Χρυσές Σφαίρες, τα έχουμε πει και γράψει επανειλημμένως, είναι ένας αυτόκλητος θεσμός που πιθηκίζει, ενίοτε εξαιρετικά, τα γούστα και τις τάσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Χόλιγουντ.

Χθες, πάντα στην αίθουσα του ξενοδοχείου Μπέβερλι Χίλτον, η Έμα Στόουν νίκησε στην ίδια κατηγορία, με τη διαφορά πως και η ταινία τα κατάφερε. Είναι σίγουρο πως θα πλασαριστεί σε πολλές κατηγορίες στα Όσκαρ, ίσως και περισσότερες από τις 10 της Ευνοούμενης. Ωστόσο, με τη διαδρομή της μέχρι στιγμής, και κυρίως με τον θρίαμβο στις Σφαίρες, ίσως η πρωταγωνίστρια δεν είναι το μοναδικό φαβορί. Το Poor Things είναι η μοναδική ταινία που μπορεί να σπάσει το μπλοκ όχι του Βarbenheimer αλλά της μονομαχίας των δραματικών saga του Σκορσέζε και του Νόλαν, αν υποθέσουμε πως μοιράζονται οι ψήφοι ανάμεσά τους, με σταθερή προτίμηση, έστω και σε χαμηλότερη θέση στα ψηφοδέλτια, στον Λάνθιμο και τη δική του ταινία. 

Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο Poor Things Facebook Twitter
Aν ήθελαν να ερμηνεύσουν τι σημαίνει επίτευγμα, μάλλον θα το απένειμαν στην Τέιλορ Σουίφτ για τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης της διασημότητας με την αίθουσα με αφορμή την κινηματογραφική μεταφορά της περιοδείας της. Φωτ.: Amy Sussman/Getty Images

Κανείς δεν είναι σίγουρος για τα γούστα των μελών της Ακαδημίας (ο αναλυτής Σκοτ Φάινμπεργκ πιστεύει στην Barbie), αλλά η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στις Σφαίρες, αν και προηγούνταν με 9 υποψηφιότητες. Πήρε μεν το καλύτερο τραγούδι, όχι για το κεφάτο «I am just Ken» του Μαρκ Ρόνσον αλλά για το άλλο, της Μπίλι Άιλις και του Φίνεας, το πιο ψαγμένο, ας πούμε, «What was I made for?», και βασικά αρκέστηκε στο καινούργιο, κατσαρό αγκίστρι/βραβείο με τον τίτλο «καλύτερο εισπρακτικό επίτευγμα στον κινηματογράφο» – είναι ακριβώς το ίδιο με εκείνο που έριξε στο τραπέζι η Ακαδημία όταν είδε τις τηλεθεάσεις να κατακρημνίζονται το 2018, αλλά η πρόταση συνάντησε αγριεμένες αντιδράσεις και αποσύρθηκε όπως όπως.

Η Γκέργουιγκ και η παραγωγός και ψυχή της ταινίας Μάργκο Ρόμπι παρέλαβαν το βραβείο χωρίς ίχνος ειρωνείας ωστόσο: έδειξαν ευγνωμοσύνη και εξέφρασαν την απέραντη χαρά τους σε όλους, θεατές, Warner και Mattel, για την αγάπη και το ρίσκο αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, οι Σφαίρες ξεμπέρδεψαν με την Barbie δίνοντάς της το νεοσύστατο βραβεία που ουσιαστικά επιβεβαιώνει την εμπορική πορεία και δεν δείχνει καμία κρίση. Διότι αν ήθελαν να ερμηνεύσουν τι σημαίνει επίτευγμα, μάλλον θα το απένειμαν στην Τέιλορ Σουίφτ για τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης της διασημότητας με την αίθουσα, με αφορμή την κινηματογραφική μεταφορά της περιοδείας της. 

Στο επίπεδο των ερμηνειών, τα φαβορί επικράτησαν. Στους δεύτερους ρόλους, η Νταβάιν Τζόι Ράντολφ κέρδισε με τα Παιδιά του Χειμώνα του Αλεξάντερ Πέιν και ο Ρόμπερ Ντάουνι με το Οπενχάιμερ – η σεζόν φαίνεται να τους ανήκει. Τους απειλούν, ίσως, η Ντανιέλ Μπρουκς με το Πορφυρό Χρώμα και ο Ράιαν Γκόσλινγκ με την Barbie αντίστοιχα – δύσκολο να τους κερδίσουν. Απεναντίας, στους πρώτους ρόλους οι Σφαίρες έκαναν μια χαρά την παραδοσιακή μοιρασιά τους, με αποτέλεσμα να μη δώσουν σαφή γραμμή για το τι θα γίνει στα Bafta και στα Όσκαρ.

Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things» Facebook Twitter
Φωτ.: Steve Granitz/FilmMagic/Getty Images/Ideal Image

Μετά την επιλογή της ως καλύτερης ερμηνείας της χρονιάς από τους κριτικούς της Νέας Υόρκης, η Λίλι Γκλάντστοουν, πάντα για τους Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού, έγινε η πρώτη αυτόχθων ηθοποιός με major βραβείο στο Χόλιγουντ. Η Έμα Στόουν μπαίνει κι αυτή στην τελική ευθεία με το αντίστοιχο βραβείο στην κατηγορία της κωμωδίας. Τα είπε ωραία στον λόγο της, επισημαίνοντας πως όντως το Poor Things μπορεί να αναγνωσθεί και ως ρομαντική κομεντί, με την Μπέλα να έχει ερωτευθεί τη ζωή. Ο Κίλιαν Μέρφι επιβεβαιώνει τον τίτλο του φαβορί σε μια αλά Ντάνιελ Ντέι Λιούις φάση σεβασμού και δέους για το επίτευγμά του, ενώ στο μέτωπο του comedy, ο Πολ Τζιαμάτι για τα Παιδιά του Χειμώνα αναγνωρίζεται με ορίζοντα τα Όσκαρ που τον αγνοούν εδώ και χρόνια, όπως τον αγνόησαν ακόμη και για τον σπαρακτικό του ρόλο στο Πλαγίως

Εντύπωση προκαλεί η ήδη διαγνωσμένη συμπάθεια του Χόλιγουντ στην Ανατομία μιας πτώσης. Το δράμα της Ζιστίν Τριέ επικράτησε στην κατηγορία του σεναρίου, υποχρεώνοντας τους αγγλόφωνους αντιπάλους να τη χειροκροτήσουν. Ο Χρυσός Φοίνικας του 2023 δεν θα διαγωνιστεί στο διεθνές Όσκαρ γιατί η Γαλλία υπέβαλε το Στη Φωτιά του Τραν Αν Χουνγκ, αλλά δείχνει να κερδίζει πόντους στη συγκεκριμένη κατηγορία και με τον τρόπο αυτό να σιγουρεύει την είσοδό της στη δεκάδα των κορυφαίων ταινιών. 

Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things» Facebook Twitter
Τα είπε ωραία στον λόγο της, επισημαίνοντας πως όντως το Poor Things μπορεί να αναγνωσθεί και ως ρομαντική κομεντί, με την Μπέλα να έχει ερωτευθεί τη ζωή. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Το Poor Things κερδίζει, άραγε, έδαφος με αυτήν τη νίκη-έκπληξη; Οι Χρυσές Σφαίρες, όπως τα έχουμε πει και γράψει επανειλημμένως, είναι ένας αυτόκλητος θεσμός που πιθηκίζει, ενίοτε εξαιρετικά, τα γούστα και τις τάσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Χόλιγουντ. Μετά από ένα σχετικά σύντομο στραπάτσο, εξαγοράστηκε από άλλον φορέα, έκανε ένα μικρό λίφτινγκ με νέα μέλη για να ενισχύσει, υποτίθεται, τη διεθνή ψήφο, άλλαξε τηλεοπτικό δίκτυο μετάδοσης και πλέον βγαίνει από τη συχνότητα του σοβαρού CBS με τους σταρ όλους παρόντες, σαν να μην έχει συμβεί τίποτε. Η τακτική της κολακείας στα μεγάλα ονόματα και στην κρίση της κοινής γνώμης στα δύσκολα, με ελάχιστες και σπάνιες αποκλίσεις, αποδίδει εδώ και δεκαετίες, οπότε γιατί να την αλλάξουν τώρα που τη χρειάζονται περισσότερο; Αυτό φαίνεται και στα φετινά τους βραβεία στην τηλεόραση. Το «Succession», το «Bear» και το «Beef» που σάρωσαν είναι μια χαρά, και επίσης η χαρά του φαβορί, κάτι που φέρνει το Poor Things στη θέση της μοναδικής πηγής έκπληξης και κυρίως εντυπώσεων.

Παντού γράφτηκε πως αυτό είναι το upset της βραδιάς, ο πονοκέφαλος για το Barbie, το party pooper του Barbenheimer, επισκιάζοντας μερικώς ακόμη και τον θρίαμβο του Οπενχάιμερ, που κέρδισε τις περισσότερες Σφαίρες της βραδιάς, 5 στο σύνολο, για δράμα, σκηνοθεσία, δύο ρόλους και τη μουσική ταπετσαρία του Λούντβιχ Γκόρανσον. Είναι φαβορί για τα Όσκαρ, χωρίς να ξεγράφουμε τον Σκορσέζε, ειδικά στην κατηγορία της ταινίας και της γυναικείας ερμηνείας. Η Barbie υποχωρεί και το Poor Things μπαίνει πιο δυναμικά στην τετράδα των υπολογίσιμων ταινιών της χρονιάς, εκεί όπου ούτως ή άλλως βρισκόταν, αλλά πιο ευδιάκριτα, στην τέταρτη θέση. Τώρα ανεβαίνει πλέον και ο Γιώργος Λάνθιμος – όσο προχωρά το ατελείωτο σιρκουί των βραβείων, δείχνει να χαλαρώνει και, σαν παιδί σε ζαχαροπλαστείο, να το απολαμβάνει: στη σκηνή του Μπέβερλι Χίλτον δεν σταμάτησε να ευχαριστεί τον ήρωά του, Μπρους Σπρίνγκστιν –υποψήφιο, και ηττημένο, για το θέμα της ταινίας She came to me της Ρεμπέκα Μίλερ– απλώς που υπάρχει, που τον είδε και είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη της προσωπικότητάς του. Κλείνοντας, έδειξε τον Μάρτιν Σκορσέζε, περίπου όπως ο Μπον Τζουν Χο στα Όσκαρ του 2020, όταν και πάλι, τότε με τον Ιρλανδό, ο Αμερικανός δάσκαλος έβλεπε τους νεότερους να τον κερδίζουν, υποκλινόμενοι.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Poor Things: Χρυσές Σφαίρες στον Γιώργο Λάνθιμο και την Έμα Στόουν

Πολιτισμός / «Poor Things»: Χρυσές Σφαίρες στον Γιώργο Λάνθιμο και την Έμα Στόουν

Χρυσή Σφαίρα απέσπασε ο Γιώργος Λάνθιμος για το «Poor Things» στην κατηγορία καλύτερη κωμωδία ή μιούζικαλ ενώ και η Έμα Στόουν επιβεβαίωσε τις φήμες κερδίζοντας τη Χρυσή Σφαίρα για καλύτερη γυναικεία ερμηνεία.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ