«Σοκαριστική» ανακάλυψη στην Πομπηία: Ένα «αρτοποιείο-φυλακή»

Αρχαιολογική ανακάλυψη στην Πομπηία: Σκλάβοι και γαϊδούρια σε «αρτοποιείο-φυλακή» Facebook Twitter
Φωτ.: pompeiisites.org
0

Ένα «αρτοποιείο-φυλακή» αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη στην Πομπηία, όπου σκλάβοι και γαϊδούρια παρέμεναν κλεισμένοι και χρησιμοποιούνταν για να αλέσουν τα σιτηρά, που απαιτούνταν για την παραγωγή ψωμιού. 

To «αρτοποιείο-φυλακή» ήταν ένα στενό δωμάτιο χωρίς εξωτερική θέα, με μικρά παράθυρα με σιδερένιες μπάρες μόνο για να περνάει το φως. Το στενό δωμάτιο χωρίς θέα στον έξω κόσμο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, που γίνονται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου έργου για τη στερέωση πλαγιών γύρω από τις ανεξερεύνητες περιοχές της πόλης. Εσοχές στο πάτωμα συντόνιζαν την κίνηση των ζώων που αναγκάζονταν να κινούνται με δεμένα μάτια για ώρες, ανέφερε η ανακοίνωση του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας.

«Είναι ένας χώρος στον οποίο πρέπει να φανταστούμε την παρουσία ανθρώπων-δούλων είναι η πιο σοκαριστική πλευρά της δουλείας στον αρχαίο κόσμο» και της «ωμής βίας» αυτής, δήλωσε ο Γκάμπριελ Ζούχτριγκελ, διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας. Το αρτοποιείο ήταν μέρος του χώρου εργασίας ενός μεγάλου σπιτιού του οποίου ο οικιστικός χώρος ήταν διακοσμημένος με καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες.

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τον Αύγουστο ένα μικρό υπνοδωμάτιο σε μια ρωμαϊκή έπαυλη κοντά στην Πομπηία, που θεωρείται βέβαιο ότι χρησιμοποιείτο από δούλους, ρίχνοντας φως στην κατάσταση στην οποία ζούσαν στον αρχαίο κόσμο.

Η Πομπηία και η γύρω περιοχή βυθίστηκαν από ηφαιστειακή τέφρα όταν το βουνό-ηφαίστειο Βεζούβιος εξερράγη το 79 μ.Χ., σκοτώνοντας χιλιάδες Ρωμαίους που δεν γνώριζαν ότι ζούσαν κάτω από ένα από τα μεγαλύτερα ηφαίστεια της Ευρώπης.

Η έκρηξη έθαψε την πόλη με ένα παχύ στρώμα στάχτης, διατηρώντας τη μορφή πολλών κατοίκων και κτιρίων της πόλης.

Στην αρχαία πόλη υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια έκρηξη αρχαιολογικής δραστηριότητας με στόχο να σταματήσουν χρόνια παραμέλησης, κυρίως χάρη σε ένα έργο που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, χρηματοδοτούμενο από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ.

Με πληροφορίες από ANSA και ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Πολιτισμός / Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Ο 80χρονος ηθοποιός και παραγωγός δηλώνει ότι είναι ευτυχισμένος μακριά από το κινηματογραφικό πλατό, μετά από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης δουλειάς – «Μου αρκεί να βλέπω τη σύζυγό μου να παίζει»
LIFO NEWSROOM