Γυναικάς ή τζέντλεμαν; Η αυτοβιογραφία του Πάτρικ Στιούαρτ

Γυναικάς ή τζέντλεμαν; : Η αυτοβιογραφία του Πάτρικ Στιούαρτ Facebook Twitter
‍Ο σερ Πάτρικ Στιούαρτ μοιράζεται ιστορίες από τη ζωή του στην αυτοβιογραφία του με τίτλο Making It So. Φωτ.: Invision
0

Ο ΠΑΤΡΙΚ ΣΤΙΟΥΑΡΤ ΞΕΚΙΝΑ τα απομνημονεύματά του, που φέρουν τον τίτλο “Making It So”, με ένα επίγραμμα από το «Τέλος καλό, όλα καλά» του Σαίξπηρ: «Το υφαντό της ζωής μας είναι από ανακατωμένα νήματα, καλά και κακά μαζί».

Ο πατέρας του Στιούαρτ, ο Άλφρεντ, ήταν ένας βετεράνος της μάχης της Δουνκέρκης που μαστιζόταν από μετατραυματικό στρες και αλκοολισμό, και η κτηνώδης συμπεριφορά του σημάδεψε τον Πάτρικ και τον μικρότερο αδελφό του Τρέβορ για χρόνια. Ο μικρός Πάτρικ Στιούαρτ κόντευε να γίνει κι ο ίδιος νταής: στο βιβλίο περιγράφει τον τρόπο που χλεύαζε κακόβουλα έναν συμμαθητή του με παραμορφωμένο χέρι.

Υπήρχαν όμως και στιγμές ευδαιμονίας στα μαθητικά του χρόνια. Γράφει για την απόδρασή του την ημέρα των εξετάσεων, για το περπάτημα σε ένα δάσος με θέα το σχολείο, για τον υπαίθριο ύπνο του στη λιακάδα του Μαΐου. Αργότερα θα πήγαινε τις φίλες του στο ίδιο μέρος. Και υπήρξαν πολλές. Ακόμα και όταν ο Στιούαρτ έχασε πρόωρα τα μαλλιά του, διατήρησε ακέραιο τον τρόπο που κέρδιζε τα κορίτσια.

Ο Στιούαρτ διαθέτει σαφώς ένα χάρισμα στη φιλία και μια αγάπη για τους συναδέλφους του ηθοποιούς που θαυμάζει περισσότερο – τη Βίβιαν Λι, τον Ίαν Χολμ ή τον Ίαν ΜακΚέλεν, τον οποίον δεν γνώριζε ουσιαστικά μέχρι που τους έδωσαν τον ρόλο των δύο αντιπάλων (Καθηγητής Χ και Μαγκνέτο) στους X-Men, ξεκινώντας έτσι, όπως γράφει, έναν διάλογο ανάμεσά τους «που συνεχίζεται, λίγο πολύ χωρίς παύση, επί 23 χρόνια».

Σύμφωνα με την αφήγηση του βιβλίου, η διαδρομή του ως γυναικοκατακτητή κατέληξε σ’ αυτό που περιγράφει ως «αληθινή αγάπη» με την τρίτη (και νυν) σύζυγό του, την τραγουδίστρια Sunny Ozell. Όχι ότι ο πρώτος γάμος του με τη Sheila Falconer που διήρκεσε 23 χρόνια περιγράφεται ως σφάλμα, απλώς ως μια περίπτωση «αγαπημένου ζευγαριού που σταδιακά έχασε τον δεσμό του» και έληξε με απιστία εκ μέρους του (με την ηθοποιό Jennifer Hetrick) και πολύ πόνο για τα δύο παιδιά του.

Η δεύτερη σύζυγός του Wendy Neuss, η τηλεοπτική παραγωγός με την οποία παντρεύτηκε το 2000 αλλά χώρισε το 2003, ελάχιστες αναφορές κερδίζει στο βιβλίο, προτού εκδιωχθεί από μια άλλη ηθοποιό, την 23χρονη τότε Lisa Dillon. Όπως ευθέως δηλώνει ο Στιούαρτ, «είχα απατήσει τη γυναίκα μου με μια νεότερη γυναίκα – ξανά».

Making It So
Τα απομνημονεύματά του Πάτρικ Στιούαρτ που φέρουν τον τίτλο “Making It So”

Σε άλλα σημεία κυριαρχούν αστραφτερές ανεκδοτολογικές αναμνήσεις από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Όπως όταν συμπρωταγωνιστούσε σε μια κωμωδία με την ηθοποιό Τζέιν Άσερ, σύντροφο τότε του Πολ Μακάρτνεϊ και ο διάσημος Beatle του έδωσε τα κλειδιά της Aston Martin του για μια βόλτα αλλά εκείνος κράτησε το αμάξι για ένα βραδινό ραντεβού.

Υπάρχει επίσης μια αθυρόστομη ιστορία με πρωταγωνιστή ένα αδέσποτο σκυλί ονόματι Blackie, το οποίο ο Stewart βρήκε το 1970 και τον κράτησε για υποδυθεί επί σκηνής τον σκύλο στους «Δύο κυρίους της Βερόνας» της Royal Shakespeare Company. Μια βραδιά, υπήρξε έντονη αναστάτωση από το κοινό όταν ο σκύλος εντοπίστηκε να γλείφει τη (δική του) «μεγάλη, ροζ στύση» παρεμποδίζοντας τον μεγάλο μονόλογο του Στιούαρτ.

Ο Στιούαρτ διαθέτει σαφώς ένα χάρισμα στη φιλία και μια αγάπη για τους συναδέλφους του ηθοποιούς που θαυμάζει περισσότερο – τη Βίβιαν Λι, τον Ίαν Χολμ ή τον Ίαν ΜακΚέλεν, τον οποίον δεν γνώριζε ουσιαστικά μέχρι που τους έδωσαν τον ρόλο των δύο αντιπάλων (Καθηγητής Χ και Μαγκνέτο) στους X-Men, ξεκινώντας έτσι, όπως γράφει, έναν διάλογο ανάμεσά τους «που συνεχίζεται, λίγο πολύ χωρίς παύση, επί 23 χρόνια» – μεταξύ άλλων και επί σκηνής, όπως στην παράσταση του «Περιμένοντας τον Γκοντό» το 2013 στο Μπρόντγουεϊ.

Πιο επιφυλακτικός –με χιούμορ πάντα όμως– φαίνεται να είναι απέναντι στον Τζιν Μπράντμπερι, τον δημιουργό του Star Trek που δεν είχε δει με καλό μάτι την ανάθεση στον Στιούαρτ του ρόλου του Πλοίαρχου Ζαν-Λικ Πικάρ που θα τον έκανε διάσημο ανά τον πλανήτη, ή απέναντι στην ίδια τη Βασίλισσα, η οποία έμοιαζε μην τον αναγνωρίζει όταν τον έχρισε Ιππότη το 2010.  

Με στοιχεία από The Telegraph

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Βιβλίο / Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Με ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλεσμένους από 16 χώρες και τιμώμενο πρόσωπο τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, το φετινό φεστιβάλ σημείωσε τη μεγαλύτερη προσέλευση στην ιστορία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

The Review / Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου, με αφορμή τη νέα έκδοση του έργου του Ζαν Ζενέ, εξετάζουν τους λόγους που μπορεί να μας αφορά ακόμα και σήμερα το θρυλικό βιβλίο του 1945. ― ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού

Βιβλίο / Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: «Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού»

Ο πολυβραβευμένος Κολομβιανός συγγραφέας μιλά στη LiFO για τη βία που στοιχειώνει τη χώρα του, τη δύναμη της λογοτεχνίας να ανασύρει όσα κρύβει η Ιστορία, αλλά και για την αρχαιοελληνική φιλοσοφία ως σταθερή επιρροή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
H Gen Z όχι μόνο διαβάζει αλλά συγχρόνως αλλάζει και την ίδια την έννοια της ανάγνωσης

Βιβλίο / Η Gen Z δεν διαβάζει απλώς· επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση

Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς λατρεύουν την απόδραση, παίρνουν την λεγόμενη fan fiction τόσο σοβαρά όσο και τη λίστα Booker, αναβιώνουν κλασικά βιβλία από την Τζέιν Όστεν έως τον Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται ιστορίες στις δικές τους κοινότητες.
THE LIFO TEAM
Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Βιβλίο / Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Ο Πέρσιβαλ Έβερετ έγραψε ένα άκρως επίκαιρο, δεδομένων των τελευταίων ημερών, βιβλίο, που ταυτόχρονα φιλοδοξεί να καταστεί κλασικό, για τον ρατσισμό και τη χαμένη ανθρωπιά, και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ και το Πούλιτζερ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη, κιθαρίστα και σκιτσογράφο Κώστα Μπέζο, που ξαναγράφει την ιστορία της Ελλάδας πριν από το 1940

Βιβλίο / «Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη Κώστα Μπέζο

Τη δεκαετία του ’30 άνθισε στην Ελλάδα ένα μουσικό είδος «διαφυγής» από τη σκληρή πραγματικότητα, οι χαβάγιες. Ο Κώστας Μπέζος, αινιγματική μορφή μέχρι πρόσφατα και σημαντικός ρεμπέτης και σκιτσογράφος, έγραψε μια ανείπωτη ιστορία, διαφορετική από αυτή που η επίσημη ιστορία έχει καταγράψει για την εποχή του Μεσοπολέμου.  
M. HULOT
Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Βιβλίο / Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Η Καταλανή συγγραφέας, που έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς της σύγχρονης queer λογοτεχνίας, μεταφράζεται παγκοσμίως και τη θαυμάζει ο Αλμοδόβαρ, μιλά στη LiFO για το τι σημαίνει να ζεις ελεύθερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ