Η αυγή και η δύση των Super Models 

Η αυγή και η δύση των Super Models  Facebook Twitter
Στα τέσσερα επεισόδια του ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται μέσω πλούσιου υλικού και πολλών συνεντεύξεων, η εξελικτική πορεία της ιερής τετράδας –  Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον. Φωτ.: Courtesy of Apple TV+
0


ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ,
να μην θίγει υπολήψεις και να μην θέτει άβολα ερωτήματα στα τέσσερα λαμπερά υποκείμενά του αυτό το ντοκιμαντέρ για τα εμβληματικά (εδώ ταιριάζει απολύτως ο ταλαιπωρημένος αυτός προσδιορισμός) supermodels που κυριαρχούσαν στο πολιτισμικό τοπίο πριν από τρεις δεκαετίες, αποτελεί όμως σίγουρα μια νοσταλγική πανδαισία για όσους και όσες είναι αρκετά μεγάλοι/ες ώστε να θυμούνται εκείνα τα χρόνια.

Για τους υπόλοιπους (νεότερους) θεατές είναι μια συναρπαστική, κατά τόπους, ματιά σ’ έναν κόσμο που δεν υπάρχει πια, σ’ ένα σύμπαν όπου βασίλευαν τα glossy περιοδικά και τα πάντα –οι μόδες, οι τάσεις, οι ιδέες– άρχιζαν και τελείωναν στις σελίδες τους. 

Οι  τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν στην έκτη δεκαετία της ζωής τους ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας. 

Στα τέσσερα επεισόδια του ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται μέσω πλούσιου υλικού και πολλών συνεντεύξεων, η εξελικτική πορεία της ιερής τετράδας –Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον– στο χώρο του modeling και της μόδας αλλά και πέρα απ’ αυτόν, από την εποχή που ήταν ακόμη μικρά κορίτσια (που έπρεπε να υποδύονται τις ιδεώδεις γυναίκες) μέχρι την μετεωρική τους άνοδο στον αφρό της διασημότητας. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν ήταν τετράδα αλλά πεντάδα –όπως αποτυπώθηκε μοναδικά στο βίντεο του “Freedom! ’90” του George Michael– αλλά η Τατιάνα Πάτιτζ, η οποία έφυγε από την ζωή τον περασμένο Γενάρη στα 56 της, εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ μόνο μέσω μιας αφιέρωσης στη μνήμη της στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου.  

George Michael - Freedom! ’90

Οι τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν, στην έκτη δεκαετία της ζωής τους, ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας. 

Εξαίρεση αποτελεί η Λίντα Εβαντζελίστα, η οποία όμως, ακριβώς ίσως επειδή είναι η μόνη στην οποία εμφανίζονται πάνω της τα σημάδια του χρόνου αλλά και της «παραμόρφωσης» που υπέστη μετά από την ατυχή χειρουργική επέμβαση που ουσιαστικά τερμάτισε την καριέρα της, μοιάζει η πιο ευάλωτη αλλά και η πιο ενδιαφέρουσα από όλες. Εκείνη ήταν που είχε εκστομίσει το 1990 την περιβόητη ατάκα (ότι αυτή και η παρέα της «δεν σηκώνονται το πρωί από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα»), εκείνη είναι που στο προτελευταίο επεισόδιο αυτής της σειράς θυμάται με δάκρυα να δραπετεύει, σε ηλικία 27 ετών, από τον εξαετή γάμο της με τον Gérald Marie (πρώην επικεφαλής του Elite Model Management) ο οποίος θα αντιμετώπιζε αργότερα τις κατηγορίες διάφορων γυναικών για κακοποίηση και βιασμό.

The Super Models — Official Trailer

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παραβολή του ασώτου 

Daily / Η παραβολή του ασώτου 

Μια δεκαετία μετά το ενδεχόμενο Grexit, το «μαύρο πρόβατο» επιστρέφει ως λευκός κύκνος, εμφανίζεται ως υπόδειγμα δημοσιονομικής σύνεσης και κερδίζει επάξια μια περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ελίτ. Κι έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
100 χρόνια New Yorker: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Daily / 100 χρόνια «New Yorker»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Ζει και βασιλεύει ο ιστορικός τίτλος, φαινομενικά άτρωτος στη φθορά και στα τερτίπια του χρόνου αλλά και στα απανωτά πλήγματα που έχουν γονατίσει τούτο τον αιώνα τα μέσα, και ειδικά τα έντυπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ