Wham!: Τα καλύτερά μας χρόνια

Wham!: Τα καλύτερα μας χρόνια Facebook Twitter
Η σχεδόν παιδική φύση της φιλίας του διδύμου λάμπει μέσα από την ταινία.
0

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ που παρουσιάζει για πρώτη φορά το τρυφερό και συναρπαστικά «ανεβαστικό» ντοκιμαντέρ του Netflix για τους Wham!, περιλαμβάνονται και κάποιες σκηνές από τα παρασκήνια όταν ο Τζορτζ Μάικλ και ο Άντριου Ρίτζλεϊ εμφανίστηκαν μαζί για τελευταία φορά στο στάδιο Γουέμπλεϊ στις 28 Ιουνίου 1986. Οι δυο τους χαμογελούν και παίζουν ανέμελοι.

Σε αντίθεση με όλα σχεδόν τα άλλα συγκροτήματα που τελικά διαλύθηκαν από το χρήμα, τη φήμη ή τη ζήλια –ακόμα κι αν προσποιούνται το αντίθετο δημόσια– οι Wham! τερμάτισαν τη θεαματική τους καριέρα όπως είχαν ξεκινήσει: ως καλύτεροι (αλλά και ισότιμοι) φίλοι.

Η σχεδόν παιδική φύση της φιλίας του διδύμου λάμπει μέσα από την ταινία, διαψεύδοντας το επίμονο αξίωμα ότι ο Ρίτζλεϊ ήταν απλά ένας σταθμός στο ταξίδι του Μάικλ προς τη μεγάλη (προσωπική) δόξα. Τους βλέπουμε να κάνουν γκριμάτσες σε εφηβικά στιγμιότυπα ενώ ο ίδιος ο Τζορτζ Μάικλ ακούγεται να λέει κάποια στιγμή για την πρώιμη επιτυχία τους: «Εκείνη την εποχή όλοι έλεγαν "πώς μπόρεσαν αυτοί οι δύο βλάκες να γίνουν τόσο διάσημοι;"».

Οικείο και διεισδυτικό, το ντοκιμαντέρ βασίζεται εξ’ ολοκλήρου στην voiceover αφήγηση των δύο μελών του συγκροτήματος, αντί για συνεντεύξεις με τους ανθρώπους που βρίσκονταν γύρω του εκείνη την εποχή. Η αφήγηση του Ρίτζλεϊ ηχογραφήθηκε ειδικά για το ντοκιμαντέρ, ενώ αυτή του Τζορτζ Μάικλ προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από μια μακροσκελή αμοντάριστη συνέντευξη που είχε δώσει στο ραδιόφωνο του BBC πριν από τον τραγικό θάνατό του το 2016.

Η ταινία καθιστά προφανές ότι ο Μάικλ δεν θα μπορούσε ποτέ να αποκτήσει τέτοια τεράστια παγκόσμια φήμη χωρίς τον Ρίτζλεϊ. Είχε αυτοπεποίθηση, ήταν άνετος και απόλυτα ασφαλής στο πετσί του, ακόμη και ως έφηβος. Αντίθετα ο Μάικλ (παχουλός και με τετράγωνα γυαλιά) βασανιζόταν από ανασφάλειες όταν τον πήρε για πρώτη φορά υπό την προστασία του ο Ρίτζλεϊ στα 11 του χρόνια, ως το ντροπαλό νέο αγόρι στο σχολείο.

Κάποια στιγμή ο Μάικλ αναφέρεται στον Ρίτζλεϊ ως το «είδωλό» του και παραδέχεται: «Ο Άντριου άλλαξε τη ζωή μου ακριβώς με τον τρόπο που χρειαζόμουν κάποιον να αλλάξει τη ζωή μου αν επρόκειτο ποτέ να γίνω ποπ σταρ». Ακόμα και όταν έγινε φανερό ότι το σημαντικό ταλέντο του Μάικλ στη σύνθεση τραγουδιών σήμαινε ότι ήταν γραφτό να αφήσει κάποτε πίσω τον φίλο του και να φτάσει σε ατομικά μεγαλεία, ο Ρίτζλεϊ παραδέχεται ευγενικά ότι αυτή ήταν η μόνη δυνατή εξέλιξη.

Wham!: Τα καλύτερα μας χρόνια Facebook Twitter
Club Tropicana: Ίμπιζα, 1983. Φωτ.: Bauer-Griffin/Getty Images/ Ideal Image

Οικείο και διεισδυτικό, το ντοκιμαντέρ βασίζεται εξ’ ολοκλήρου στη voiceover αφήγηση των δύο μελών του συγκροτήματος, αντί για συνεντεύξεις με τους ανθρώπους που βρίσκονταν γύρω του εκείνη την εποχή. Η αφήγηση του Ρίτζλεϊ ηχογραφήθηκε ειδικά για το ντοκιμαντέρ, ενώ αυτή του Τζορτζ Μάικλ προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από μια μακροσκελή αμοντάριστη συνέντευξη που είχε δώσει στο ραδιόφωνο του BBC πριν από τον τραγικό θάνατό του το 2016.

Υπάρχει ακόμη και υλικό από τα γυρίσματα του βίντεο για το Last Christmas στην Ελβετία, όταν το συγκρότημα χρησιμοποίησε τους ίδιους τους φίλους του ως κομπάρσους και έπινε πραγματικό αλκοόλ καθ' όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων.

«Πώς ο σκηνοθέτης το έκανε βίντεο όλο αυτό, δεν ξέρω», λέει σήμερα η Σίρλι Κεμπ, ήμισυ του ντουέτου Pepsi and Shirlie που συνόδευε το γκρουπ από την αρχή του, η οποία παρέμεινε στενή φίλη και των δύο και μετά την διάλυση των Wham!. «Κάθε φορά που έλεγε κάτι, εμείς πηγαίναμε προς την αντίθετη κατεύθυνση».

Wham!: Τα καλύτερα μας χρόνια Facebook Twitter
H Σίρλι Κεμπ με τον Άντριου Ρίτζλεϊ.

Ο προβολέας παραμένει σταθερά στους Wham!, οπότε η σεξουαλικότητα του Μάικλ –η οποία ήταν κρυμμένη δημοσίως μέχρι το 1998– μένει εκτός συζήτησης, καθώς το συγκρότημα εκτοξεύεται στα ύψη. Ωστόσο, γίνεται σαφές ότι ο Μάικλ την είχε αποκαλύψει στους δύο πιο οικείους ανθρώπους του μόλις συνειδητοποίησε ότι ήταν γκέι, καλώντας τον Άντριου Ρίτζλεϊ και την Σίρλι Κεμπ στο δωμάτιό του όταν γύριζαν το βίντεο του Club Tropicana στην Ίμπιζα

Η Κεμπ παραδέχεται ότι στην αρχή φοβόταν να δει την ταινία, αλλά τώρα δηλώνει ευτυχής που την είδε, λέγοντας ότι ταιριάζει απόλυτα στη νοσταλγική πλευρά του Μάικλ. «Ο Τζορτζ πάντα έλεγε ότι η πιο ευτυχισμένη περίοδος της ζωής του ήταν όταν ήμασταν νέοι», εξηγεί. «Κάθε φορά που ερχόταν στο σπίτι μου έλεγε "θυμάσαι όταν κάναμε αυτό;". Αν αυτή η ταινία κάνει τον κόσμο να αγαπήσει ακόμα περισσότερο τον ίδιο και τη μουσική του, τότε είμαι σίγουρη πως θα μας χαμογελάει από εκεί που βρίσκεται».

WHAM! | Official Trailer

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ