H Κέιτ Μπλάνσετ μιλά στη LIFO Facebook Twitter
FOTO DI GREG WILLIAMS. COURTESY ARMANI BEAUTY.

H Κέιτ Μπλάνσετ μιλά στη LiFO

0

Ας το θέσουμε αντίστροφα: αν ΔΕΝ πάρει το τρίτο της Όσκαρ η Κέιτ Μπλάνσετ για το Tar, θα είναι έκπληξη και ταυτόχρονα σοβαρή αμαρτία: οι αποχρώσεις που έχει πετύχει στο όραμα του Τοντ Φιλντ για την κατάχρηση εξουσίας μιας «μαέστρα» στα πρόθυρα επιθετικής κατάρρευσης και δραματικής άρνησης των συνεπειών της ύβρεώς της απέναντι σε όσους την εμπιστεύτηκαν πολλαπλασιάζονται συν τω χρόνω, σε μια ταινία που προσκαλεί τους ανοιχτόμυαλους θεατές σε υπέρβαση ευκολιών και βεβαιοτήτων.

Η κορυφαία Αυστραλή ηθοποιός τα λέει όλα, σε μια αποκλειστική συνέντευξη. 

— Με το «Tar» έχουμε μια ταινία όπου ένας άνθρωπος που κυνηγά την αριστεία στην τέχνη καλείται να πληρώσει το τίμημα. Πού τραβάμε τη διαχωριστική γραμμή;
Είναι μια συνεχής διαδικασία αυτή η επιδίωξη. Χρειάζεσαι έναν εσωτερικό κριτικό, συχνά βίαιο, για να λειτουργεί ως φίλτρο των πράξεών σου. Η Λίντια Ταρ είναι από μόνη της ένα μουσικό όργανο, αλλά, αν και πιανίστρια, έχει κάτω από την μπαγκέτα της ένα σώμα ανθρώπων, τη συμφωνική ορχήστρα. Ο κριτής μέσα της εξωτερικεύεται κι έτσι πολλοί θίγονται από τον τρόπο της. Πολύπλοκο, δεν είναι;

Προσωπικά, όποτε κατάφερα να σπάσω ένα στεγανό, ήταν αφού πρώτα δέχτηκα αλήθειες εκφρασμένες με σφοδρότητα. Συχνά ένας σκηνοθέτης φτάνει στο σημείο να σου πει πως αυτό που κάνεις δεν λειτουργεί, δεν είναι αρκετό, πρέπει να το ξαναπάμε, χωρίς να εννοεί πως δεν ξέρεις να παίζεις, αλλά ότι δεν έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε παράξενες συνθήκες, οφείλεις να διαβάζεις σωστά τον χώρο, και να αντιλαμβάνεσαι αν ο κόσμος γύρω σου αντέχει τη σκληρή κριτική ή αν δεν είναι έτοιμος να την ακούσει. Κι όταν ο χρόνος πιέζει –και η ταινία έχει να κάνει με τον χρόνο σε μεγάλο βαθμό– μιλάμε για έναν περίπλοκο χορό ανάμεσα στους συντελεστές.

Έχουμε τόση πολλή δουλειά να κάνουμε γυρίζοντας μια ταινία, που η ανταμοιβή, όπως στην περίπτωση του «Ταρ», με τις υποψηφιότητες για τα κοστούμια ή τη φωτογραφία, και τώρα του Τοντ σε τόσες πολλές Ενώσεις Κριτικών, με χαροποιεί αφάνταστα, γιατί αναγνωρίζεται η πολυπρισματική εργασία που χρειάστηκε για να υλοποιηθεί. 

— Και τι σας έκανε να θέλετε να ασχοληθείτε με το θέμα της εξουσίας και των συνεπειών της;
Η Λίντια διαθέτει ισχύ αλλά ταυτόχρονα θέλει να γίνει δημιουργική πιέζοντας τους μουσικούς, ή όποιον ζητά τη συμβουλή της, να εξερευνήσουν αποχρώσεις, να σκάψουν βαθύτερα, να δοκιμάσουν διαφορετικά σχήματα, όπως για παράδειγμα στη σεκάνς στη σχολή Τζούλιαρντ. Το ερώτημα είναι, πώς ισορροπείς όλες τις παραμέτρους, ειδικά όταν καλείσαι να χάσεις τον έλεγχο για να πετύχεις κάτι καινούριο;

Το πρόβλημα είναι στη συλλογικότητα: μια ομάδα καλλιτεχνών δεν είναι ποτέ μια εύκολη υπόθεση, όλοι έχουν ανάγκη τον άλλο. Αυτό με προβλημάτισε και με ενδιέφερε, γιατί με ελκύει ούτως ή άλλως στη δουλειά μου η δημιουργική ανταλλαγή και τα πολλά θέματα που ανακύπτουν ανάμεσα στις δικές μου προτεραιότητες και εκείνες των άλλων.

Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
Η Λίντια Ταρ είναι από μόνη της ένα μουσικό όργανο, αλλά, αν και πιανίστρια, έχει κάτω από την μπαγκέτα της ένα σώμα ανθρώπων, τη συμφωνική ορχήστρα.

— Με την εγκυρότητα της ερμηνευτικής σας δεινότητας, πολλοί πίστεψαν πως η Λίντια Ταρ είναι πραγματικός χαρακτήρας, και μάλιστα υπάρχει και σχετικό trend στα social media. Σας διασκεδάζει το θέμα;
Είναι πολύ ευπρόσδεκτο το γεγονός πως από ένα σημείο κι έπειτα δεν είμαστε ιδιοκτήτες των χαρακτήρων που πλάθουμε, αλλά τους διεκδικούν η κοινωνία και οι θεατές, και μάλιστα δημογραφικές ομάδες που δεν θα μπορούσα να ονειρευτώ πως θα ταυτίζονταν με αυτό το φιλμ, το οποίο σε πρώτη ανάγνωση αφορά μια μεσήλικα που καταρρέει.

— Έχει για εσάς διαφορά η προσέγγιση ενός φανταστικού χαρακτήρα έναντι ενός αληθινού προσώπου;
Όχι ακριβώς, γιατί πρέπει να φαντάζεσαι στοιχεία σε έναν άνθρωπο που έζησε, και αν είναι επινοημένος, να θεωρήσεις πως κάποτε υπήρξε στ’ αλήθεια.

Ποτέ δεν είμαι σίγουρη από πού πηγάζει η έμπνευση. Αυτό όμως που έχει πάντα ζωτική σημασία είναι η διάδραση με τους συναδέλφους, και ειδικά με τον σκηνοθέτη. Είχα ανάγκη να γνωρίζω εξαρχής πώς τη συνέλαβε ο Τοντ Φιλντ και πώς την έβλεπε. Μόλις μου εξήγησε πως ήθελε να συμβαίνει η πλοκή μέσα στο μυαλό της, επιστράτευσα μια συγκεκριμένη υποκριτική προσέγγιση, σαν να είχα έναν κατάσκοπο στο μυαλό μου, αντί για κάμερα μπροστά στα μάτια μου.

Και πάλι, ο χρόνος, που σε μερικές ταινίες πιέζει εκ των περιστάσεων, με έλλειψη προβών και εποικοδομητικών διαλόγων, εδώ ήταν σύμμαχος, με βοήθησε τρομερά η πολυτέλεια της άνεσης χρόνου για να σιγοβράσει το κόνσεπτ και να ζυμωθούν οι ιδέες, καθώς προετοιμάστηκα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σκέφτηκα το στυλ της διεύθυνσής της στο πόντιουμ, τη σχέση της με τη μουσική, τα μυστικά και τα ψέματα που είπε στον εαυτό της και ό,τι έκρυβε από τους υπόλοιπους.

Όλα αυτά έκατσαν για καιρό, τα επεξεργάστηκα τόσο πολύ που πέρασαν μέσα μου υποσυνείδητα, κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Εξίσου σπάνια ήταν και η εμπιστοσύνη που μου έδειξε ο Τοντ. Κοιτάξτε, ανέκαθεν με βάραιναν οι αμφιβολίες. Όχι ανασφάλειες, αλλά αμφιβολίες: από πού ξεκινάω, πώς συνεχίζω, μέχρι ποιο σημείο φτάνω, είναι ύβρις, ξεπερνάω κάποιο όριο;

Σε κάποια φάση ο σκηνοθέτης, είτε επειδή θέλει να προλάβει το φως είτε επειδή κρίνει πως έχουν εξαντληθεί οι εναλλακτικές, σου λέει επιτακτικά «στάσου σε αυτό το σημείο και κάν' το». Και το κάνεις.

Υπάρχει μια αναγκαία αμοιβαιότητα, που βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Ό,τι και να πιστεύει ο θεατής για την Ταρ, είναι ατρόμητη. Όχι πως δεν φοβάται μήπως ξεσκεπαστούν οι παραβάσεις της, το παρελθόν της, ή μήπως ο κόσμος ανακαλύψει πως είναι απατεώνας. Αλλά ορθώνεται στο βήμα και παλεύει για αυτά που πιστεύει. Αυτού του είδους η δημιουργική επιθετικότητα μού έδωσε κίνητρο και έμπνευση.

— Με αφορμή την κατάργηση των φύλων στα φετινά βραβεία ερμηνείας των Κριτικών του Λος Άντζελες, πώς βλέπετε εσείς, ή γενικότερα η κοινότητα των ηθοποιών, το ενδεχόμενο να μην υπάρχουν διακρίσεις ανάμεσα στις ανδρικές και τις γυναικείες ερμηνείες, σύντομα ή στο απώτερο μέλλον; Είναι πρόωρη σκέψη ή ένας βάσιμος διάλογος;
Είναι νομίζω μάλλον πατριαρχική έννοια η διαφορά ανάμεσα στις «αρσενικές» και τις «θηλυκές» ερμηνείες, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας τη συνολική συνεισφορά της μητριαρχίας (γελάει). Αναρωτιέμαι ωστόσο αν εξαρτάται από τους επαγγελματικούς συλλόγους ή από εσάς τους δημοσιογράφους το κατά πόσο θα πρέπει να εκτιμηθούν οι αποδόσεις του κάθε ηθοποιού ανάλογα με την καλλιτεχνική του φιλοδοξία.

Ξέρετε, ο τρόπος που βλέπω τις ταινίες είναι συμπληρωματικός, σαν μια φυσική αλληλουχία καλλιτεχνικών αποτελεσμάτων που απαρέγκλιτα αναφέρονται στους δημιουργικούς συντελεστές τους. Ποτέ δεν λέω «μου αρέσει αυτό» και «δεν μου αρέσει εκείνο».

Έχουμε τόση πολλή δουλειά να κάνουμε γυρίζοντας μια ταινία, που η ανταμοιβή, όπως στην περίπτωση του «Tar», με τις υποψηφιότητες για τα κοστούμια ή τη φωτογραφία, και τώρα του Τοντ σε τόσες πολλές Ενώσεις Κριτικών, με χαροποιεί αφάνταστα, γιατί αναγνωρίζεται η πολυπρισματική εργασία που χρειάστηκε για να υλοποιηθεί. Δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί ο τρόπος βράβευσης. 

blanchett field Facebook Twitter
Ποτέ δεν είμαι σίγουρη από πού πηγάζει η έμπνευση. Αυτό όμως που έχει πάντα ζωτική σημασία είναι η διάδραση με τους συναδέλφους, και ειδικά με τον σκηνοθέτη. Είχα ανάγκη να γνωρίζω εξαρχής πώς τη συνέλαβε ο Τοντ Φιλντ και πώς την έβλεπε. Φωτ.: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images/Ideal Image

— Ήσασταν εξοικειωμένη με το έργο του Τοντ Φιλντ πριν το «Tar»;
Είχαμε συναντηθεί δέκα χρόνια πριν και συζητήσαμε για ένα project σχετικά με την Τζόαν Ντίντιον. Ο Τοντ δουλεύει ενδελεχώς με όποιο θέμα καταπιάνεται και του κοστίζει πολύ. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που είχε να γυρίσει ταινία εδώ και 16 χρόνια, αλλά καταλαβαίνω πως επενδύει τόσο πολύ από τον εαυτό του, που δεν του είναι εύκολο να φεύγει από κάπου και γρήγορα να ασχολείται με κάτι άλλο, με τον τρόπο που εμβαθύνει.

Φυσικά είχα δει και θαυμάσει τις δυο προηγούμενες ταινίες του. Είναι master of surprise. Πάντα σε εκπλήσσει, σε συγκινεί και σε αφήνει να στοχαστείς τι έχει γίνει, μέρες, εβδομάδες μετά τη θέαση. Πρωτίστως ήθελα να συνεργαστώ μαζί του, και μετά ήρθε το σενάριο, που όμοιό του δεν έχω ξαναπιάσει στα χέρια μου. Δεν υπήρχε καν λόγος να το σκεφτώ. Μόνο ο φόβος θα ήταν αιτία απόρριψης. Αλλά ευτυχώς… (γελάει)

— Συζητήσατε διεξοδικά το πιο βασικό σημείο όλων, δηλαδή το γεγονός πως μια γυναίκα πρωταγωνιστεί σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο;
Μη βλέπετε τώρα που γυναίκες όπως η Λοράνς Εκιλμπρέ, ή η Σιμόν Γιανγκ στο Αμβούργο, είναι αποδεκτές με τιμές σε μεγάλες ορχήστρες. Γεωγραφικά και κοινωνιοοικονομικά, η Λίντια Ταρ ανατράφηκε σε μια έρημο ευκαιριών για τη θέση που έψαχνε και αναγκαστικά είχε ανδρικά πρότυπα.

Η εξουσία είναι μια δύναμη που οι άνδρες έφεραν στα μέτρα τους και η Λίντια ακολουθεί ένα μοντέλο υπαγορευμένο από τέτοιου είδους συμπεριφορές. Συνεπώς απεκδύεται του φύλου, και αυτήν τη συνθήκη εξερευνά το «Tar». 

— Θεωρείτε πως η πανδημία έχει πυροδοτήσει μια τάση για ακραία κρίση; Για τον εντοπισμό του θύτη, του δράστη, πάση θυσία;
Όταν ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με τερατώδεις καταστάσεις, τρομάζουμε, κατεβάζουμε ρολά και ψάχνουμε κάποιον να κατηγορήσουμε, αναζητούμε απλοϊκά, εύπεπτα αφηγήματα για να βρούμε τους κακούς. Υπάρχουν πολλές εύπεπτες ιστορίες, ειδικά στην πολιτική αρένα, που καταντούν διασκεδαστικές ίσως, αλλά το «Tar» δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, γιατί αναζητά απαντήσεις ανάμεσα στις γραμμές, και το κάνει, τολμώ να πω, με μεγαλοπρεπώς άβολο τρόπο.

Η ταινία «Tar» προβάλλεται στους κινηματογράφους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοντ Φιλντ

Τοντ Φιλντ / Ο σκηνοθέτης του «Τar» μιλά στη LIFO

Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης και σεναριογράφος του «Tar» Τοντ Φιλντ μιλά στη LiFO για τις «σκανδαλώδεις» πτυχές της ταινίας του και για τη συνεργασία του με την Κέιτ Μπλάνσετ, που παραδίδει μια μεγαλειώδη ερμηνεία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Άντρεα Ράιζμπορο

Shortcut / Η μικρή ταινία με τη μεγάλη καρδιά, τη μεγάλη ερμηνεία και τα μεγάλα κονέ

Πώς έφτασε στα Όσκαρ μια ταινία που έμοιαζε να μην έχει δει κανείς εκτός από τους σταρ του Χόλιγουντ που κινητοποιήθηκαν για να αποθεώσουν δημόσια τη συγκλονιστική ερμηνεία της πρωταγωνίστριάς της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«TÁR»: Ακόμα μια ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «TÁR»: Άλλη μία ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Με αφορμή αλλά όχι αποκλειστικό επίκεντρο το #metoo, το «TÁR» εξερευνά καθηλωτικά την αλαζονεία της εξουσίας και τη λεπτή δυναμική των σχέσεων. Άξιζε η αναμονή 16 χρόνων για την επιστροφή του Τοντ Φιλντ!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM