Bibliothèque Facebook Twitter
Η Bibliothèque, το βιβλιοπωλείο που για επτά χρόνια υπήρξε έμβλημα της πλατείας, λειτουργώντας ως μια πολιτιστική κιβωτός που αναβίωνε τις καλές μέρες των Εξαρχείων, αρνείται να παραδώσει τα όπλα. Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Το Bibliothèque μετακομίζει αλλά δεν μετακινείται

0

Η πλατεία Εξαρχείων σε συνθήκες εργοταξίου και με βροχή είναι θλιβερή αν την έχεις ζήσει τις εποχές που έσφυζε από ζωντάνια. Οι αστυνομικοί που την περιφρουρούν σκρολάρουν βαριεστημένα στα κινητά τους, προκαλώντας στους περαστικούς ποικίλα συναισθήματα, από αγανάκτηση μέχρι αδιαφορία, ενώ οι ιδιοκτήτες των μαγαζιών που κάποτε ήταν στέκια είναι σε κατάσταση απελπισίας. Στην πλατεία δεν κυκλοφορεί ψυχή μετά το μεσημέρι, ακόμα και οι άνθρωποι που σύχναζαν για πολλά χρόνια εκεί και στα πέριξ έχουν μετακινηθεί σε άλλες περιοχές.

Τα Εξάρχεια δεν είναι αυτό που ήταν παλιότερα, τουλάχιστον η πλατεία, ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι που αρνούνται να τα εγκαταλείψουν και πολεμούν με όσα μέσα διαθέτουν να διατηρήσουν τον χαρακτήρα και την ιστορία τους.

Ο Βάσος Γεώργας και η Bibliothèque του, το βιβλιοπωλείο που για επτά χρόνια υπήρξε έμβλημα της πλατείας, λειτουργώντας ως μια πολιτιστική κιβωτός που αναβίωνε τις καλές μέρες των Εξαρχείων, αρνούνται να παραδώσουν τα όπλα.

Τη στιγμή που η πλατεία είναι στη χειρότερη φάση της κάνει ένα ελπιδοφόρο restart και αντί να μετακινηθεί σε άλλη περιοχή, με περισσότερη ασφάλεια, αποφασίζει να μείνει στην πλατεία, μετακομίζοντας ακριβώς δίπλα, σε έναν χώρο μεγαλύτερο, που ήταν πάντα σημαντικό μέρος της ιστορίας της πλατείας. 

«Έληγε το συμβόλαιό μας από το γωνιακό μαγαζί και έπρεπε να το ανανεώσουμε, αλλά δεν είχαμε σκοπό να το κάνουμε», λέει, «επειδή αντιμετωπίσαμε πάρα πολλά προβλήματα τα επτά χρόνια που υπάρχουμε, μέχρι απειλές και απόπειρες εναντίον μας. Είχαμε αποφασίσει να φύγουμε μακριά κι αυτή ήταν μια σκέψη που επανερχόταν κάθε λίγο και λιγάκι, την απωθούσα, έφευγε, ξαναρχόταν.

Έψαχνα, λοιπόν, ένα μέρος για να μπορεί να γίνει το βιβλιοπωλείο χώρος συνάντησης. Γιατί, λέγαμε, τι είναι το βιβλιοπωλείο; Χώρος συνάντησης ανθρώπων. Αλλά πώς μπορεί να είναι χώρος συνάντησης ένα μικρό βιβλιοπωλείο 60-70 τετραγωνικών;

Για μένα η πλατεία Εξαρχείων είναι πολύ σημαντικός τόπος για συγκεκριμένους λόγους. Ήταν πάντα ένας τόπος που μου επέτρεπε να σκέφτομαι, να κινούμαι και να αισθάνομαι διαφορετικά. Να νιώθω το διαφορετικό και να το καταλαβαίνω, ακόμη κι αν δεν είναι μέρος της δικής μου προσωπικότητας. Να το σέβομαι, να το αγαπώ.

Η αλήθεια είναι ότι ψάχναμε νέο χώρο σε περιοχές όπως το Μεταξουργείο και βρήκαμε έναν πολύ μεγάλο στην πλατεία Ναυαρίνου, αλλά προέκυψε η τσιμεντοποίηση της πλατείας, το φράξιμό της, η παρουσία όλων αυτών των αστυνομικών στην περιοχή, που ήταν σαν μια προσπάθεια να με διώξουν από έναν τόπο όπου έχω μεγαλώσει, όπου μένω.

Η δική μου ζωή ήταν πάντοτε περιορισμένη στο τετράγωνο Σόλωνος, Πατησίων, Αλεξάνδρας, Ασκληπιού και σκέφτηκα ότι αν φύγω, θα το κάνω επειδή θέλω, από επιλογή, γιατί αυτό είναι κάτι που μπορεί να το αντέξει ο οργανισμός μου, αλλά όχι, δεν θα με διώξεις. Και μετά σκεφτήκαμε ότι φεύγοντας είναι σαν να εγκαταλείπουμε και την ιστορία μας, τα πράγματα που έχουμε ζήσει, τα πράγματα που έχουμε αγαπήσει. Έτσι, αποφάσισα ότι πρέπει να μείνω εδώ.

Bibliothèque Facebook Twitter
Σκεφτήκαμε ότι φεύγοντας είναι σαν να εγκαταλείπουμε και την ιστορία μας, τα πράγματα που έχουμε ζήσει, τα πράγματα που έχουμε αγαπήσει. Έτσι, αποφάσισα ότι πρέπει να μείνω εδώ. Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Το καλύτερο μέρος που μπορούσα να σκεφτώ ήταν η πρώην Μαρονίτα, γιατί είναι ένα μέρος όπου έπινα τον καφέ μου από μικρό παιδί. Και γι’ αυτό έχω βάλει μια ταμπέλα κάπου μπροστά στο μαγαζί ότι εδώ είναι ένας χώρος όπου καθόντουσαν ο Μίνως Βολανάκης, ο Χατζιδάκις, ο Κάρολος Κουν, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Παύλος ο Τάσιος, ο Μπάμπης ο Τσικληρόπουλος, ο Βακαλόπουλος, ο Αρμένης, ο Σκούρτης, πολύς κόσμος.

Σκέφτηκα ότι αυτοί που έχουν ζήσει την ιστορία της πλατείας οφείλουν να την περάσουν σε μια άλλη γενιά, ακόμα κι αν η πλατεία αλλάξει. Ότι η ιστορία δεν πάει χαμένη και σβήνει επειδή κάποιος έρχεται και θάβει μια πλατεία, αλλά μπορεί να συνεχίσει και να μεταφερθεί από γενιά σε γενιά και αυτό είναι το χρέος της κάθε γενιάς.

Για μένα η πλατεία Εξαρχείων είναι πολύ σημαντικός τόπος για συγκεκριμένους λόγους. Ήταν πάντα ένας τόπος που μου επέτρεπε να σκέφτομαι, να κινούμαι και να αισθάνομαι διαφορετικά.

Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO
Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Να νιώθω το διαφορετικό και να το καταλαβαίνω, ακόμη κι αν δεν είναι μέρος της δικής μου προσωπικότητας. Να το σέβομαι, να το αγαπώ. Δεν το ένιωσα πουθενά αλλού αυτό. Θεώρησα, έτσι, πρέπον να φύγω και να πάω λίγα μέτρα πιο πέρα.

Επίσης, επειδή αυτή η ιστορία με το μετρό θα κρατήσει πολύ, που σημαίνει ότι για χρόνια η γειτονιά, η περιοχή, ο τόπος αυτός θα είναι αντιμέτωπος με μια ασχήμια, φράχτες, καθόλου δέντρα, ένιωσα ότι χρωστάω σε αυτόν τον τόπο να φτιάξω κάτι όμορφο. Να υπάρχει μια διαφορετική εναλλακτική, ένας χώρος όπου μπορείς να βρεις καταφύγιο από αυτό που βλέπεις έξω, από αυτό που σε υποχρεώνουν να ζήσεις.

Για μένα η νέα Bibliothèque δεν είναι το βιβλιοπωλείο όπως ήταν πριν, είναι κάτι καινούργιο, κάτι τελείως διαφορετικό. Έτσι, λοιπόν, φτιάξαμε αυτό το βιβλιοπωλείο που θέλουμε να λειτουργήσει και ως πραγματικός τόπος συνάντησης, να μπορεί να κάθεται κανείς να διαβάσει, να πιει τον καφέ του, να φάει κάτι.

Και όπως και στα βιβλία ‒δεν ήταν ποτέ το Bibliothèque ένα βιβλιοπωλείο που είχε τα πάντα, είναι ένα βιβλιοπωλείο-μπουτίκ, έχει συγκεκριμένες προτάσεις‒, έτσι και στον χώρο του καφέ και του αναψυκτικού και του ποτού και του χυμού θα είναι το ίδιο, θα κάνει προτάσεις. Θα είναι πράγματα που δεν θα μπορείς να τα βρεις, να τα πεις και να τα φας σε ακτίνα χιλιομέτρων από αυτό εδώ το στέκι.

Και σε μια πιο εξελιγμένη μορφή, στο πατάρι θα γίνονται εκδηλώσεις, μουσικές βραδιές και θα δούμε μέχρι πού θα βγάλει. Η σκέψη είναι αργότερα κάποιοι άνθρωποι που δεν έχουν πού να στεγαστούν να μπορούν να κοιμηθούν μες στο μαγαζί, με τη μόνη υποχρέωση το πρωί να καθαρίζουν.

Αυτός ο χώρος υπήρξε στέκι για δυο γενιές, σε διαφορετικές περιόδους. Το πρώτο μαγαζί ήταν η Μαρονίτα, που ξεκίνησε μεσούσης της χούντας, και μετά ήταν το Ginger Ale για ένα πολύ μεγάλο διάστημα, το οποίο ήταν πιο ρετρό ρουστίκ, και τα δύο αγαπημένα μαγαζιά για πάρα πολύ κόσμο. Μετά πέρασαν οκτώ χρόνια που ο χώρος ήταν κλειστός και χρησιμοποιούταν στο σκοτάδι ως αγορά ναρκωτικών.

Bibliothèque Facebook Twitter
Φτιάξαμε αυτό το βιβλιοπωλείο που θέλουμε να λειτουργήσει και ως πραγματικός τόπος συνάντησης, να μπορεί να κάθεται κανείς να διαβάσει, να πιει τον καφέ του, να φάει κάτι. Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Από τότε που άρχισαν τα έργα έπεσαν δραματικά οι πωλήσεις στο βιβλιοπωλείο, δεν περνάνε άνθρωποι από την πλατεία από το μεσημέρι και μετά, το βράδυ δεν υπάρχει ψυχή. Εδώ κάνουμε έναν αγώνα, όπως και όλοι οι επαγγελματίες της περιοχής, για να πείσουμε τον κόσμο ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τα Εξάρχεια. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη αντίδραση των κατοίκων εναντίον του μετρό ‒ δεν λένε να μη γίνει στα Εξάρχεια, αλλά να μη γίνει στην πλατεία.

Ό,τι κι αν γίνει, ακόμα και αν γίνει το μετρό, δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθεί ο ιδεολογικός και ο πολιτικός χαρακτήρας της περιοχής. Αυτή η πλατεία ήταν πάντοτε ένα καταφύγιο, αυτό πρέπει να παραμείνει, έχει ανάγκη έναν πιο ανθρώπινο χαρακτήρα η πόλη μας, και να μην παραδοθεί στα γενικότερα σχέδια τουριστικοποίησης της πόλης. Σε αυτό θεωρώ ότι το βιβλιοπωλείο θα βοηθήσει.

Επίσης, θυμάμαι τα Εξάρχεια ως τόπο όπου βγαίναν τα ζευγαράκια ραντεβού, γνωριζόντουσαν, φλέρταραν, φιλιόντουσαν, αγαπιόντουσαν, είτε στα παγκάκια, είτε στο πατάρι της Μαρονίτας, είτε στο πατάρι του παλιού Floral. Αυτό θέλω να ξαναγίνει και θα κάνω ό,τι μπορώ για να το καταφέρω, όσο μπορώ.

Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO
Bibliothèque Facebook Twitter
Πάντα πίστευα ότι χρειάζονται βιβλιοπωλεία ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν κινήματα, ρεύματα, και η Bibliothèque το έχει καταφέρει αυτό. Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Πάντα πίστευα ότι χρειάζονται βιβλιοπωλεία ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν κινήματα, ρεύματα, και η Bibliothèque το έχει καταφέρει αυτό. Έχουμε εκδώσει 240 βιβλία και ένα περιοδικό, το “Ανωνύμως”, που μετράει τέσσερα τεύχη.

Είμαι πολύ περήφανος για τις επιλογές μου, από το “Αγόρι” του Μάνου Ραγιάδη, που κέρδισε το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας, μέχρι το “Χταπόδι - Μια ιστορία από την Καλιφόρνια” του Norris Frank, το οποίο το θεωρώ ένα αριστούργημα της αμερικανικής λογοτεχνίας που δεν το ήξερε κανείς εδώ. Και προχωράω ακάθεκτος».

Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO
Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO
Bibliothèque Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/ LIFO

Το νέο βιβλιοπωλείο και καφέ Bibliothèque βρίσκεται στο νούμερο 74 της Θεμιστοκλέους, στην πλατεία Εξαρχείων. 

www.bibliotheque.gr

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM