Το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε το 2005 την κοινή γνώμη έγινε θεατρικό έργο

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.
0

ΟΤΑΝ ΤΟ 2021 ΕΓΙΝΕ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ Γλυκά Νερά με θύτη τον 32χρονο Μπάμπη Αναγνωστόπουλο, σύζυγο της μόλις 20χρονης Καρολάιν Κράουτς, και ο ίδιος εμφανίστηκε στις κάμερες, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πρόσεξαν τη συμπεριφορά του. Επί 37 ημέρες ο πιλότος υποκρινόταν προσπαθώντας να κρύψει το έγκλημά του. Η αρχική ψύχραιμη στάση του μπροστά στις κάμερες, την οποία διαδέχθηκε η νευρικότητα, και η επιλογή του να μη συνοδεύσει τη σορό της συζύγου του μέχρι την Αλόννησο μαζί με την οικογένεια κίνησαν υποψίες, προτού ομολογήσει το αποτρόπαιο και λεπτομερώς σχεδιασμένο έγκλημα που διέπραξε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας δολοφόνος συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο, όπως δεν είναι και πρώτη φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο στυγερό έγκλημα στη χώρα μας.

Πολλοί θυμήθηκαν εξαιτίας της στάσης του Αναγνωστόπουλου και της υποτιθέμενης οδύνης του μπροστά στις κάμερες μια υπόθεση που είχε συμβεί στη Βέροια το 2005 και είχε συγκλονίσει τότε όλη την Ελλάδα.

Θύμα ήταν η 20χρονη Κική Κούσογλου και θύτης ο φίλος της, 23χρονος τότε, Δάνος Μουρατίδης. Όταν η κοπέλα εξαφανίστηκε και ξεκίνησε ένας μαραθώνιος για την αναζήτησή της, ο πρώην σύντροφός της με τον οποίο είχαν χωρίσει εκείνη την εποχή συμμετείχε κανονικά στις έρευνες, αν και είχε παραδεχθεί πως η Κική είχε κοιμηθεί σπίτι του τη νύχτα πριν εξαφανιστεί, αλλά όταν αυτός ξύπνησε το πρωί, εκείνη είχε φύγει.

Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε μάλιστα στο «Φως στο Τούνελ» της Αγγελικής Νικολούλη, καλώντας όποιος γνωρίζει κάτι να βοηθήσει στην ανεύρεση της πρώην συντρόφου του, ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την έμπειρη ρεπόρτερ ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Δράστης και θύμα γνωρίζονταν από παιδιά, μεγάλωσαν μαζί στη Βέροια και έγιναν ζευγάρι για πέντε χρόνια. Το 2005 όμως αποφάσισαν να χωρίσουν καθώς η σχέση τους είχε γίνει δύσκολη, με συνεχείς καβγάδες και προστριβές.

Στις 10 Απριλίου του 2005 αποφάσισαν να συναντηθούν στο σπίτι του Δάνου, με εκείνον να φαίνεται να θέλει να είναι πάλι μαζί. Στο σπίτι του ήταν που πέρασε την τελευταία της νύχτα ζωντανή. Ο νεαρός, τρελός από ζήλια όταν ανακάλυψε ένα μήνυμα στο κινητό της, άρχισε να της ζητά εξηγήσεις και ο καβγάς κατέληξε στον στραγγαλισμό της.

Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης.
Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης. 

Όταν κατάλαβε ότι η νεαρή γυναίκα ήταν νεκρή, αποφάσισε να σβήσει κάθε ίχνος της και κάθε ενοχοποιητικό στοιχείο. Μετέφερε στο αυτοκίνητο το σώμα της Κικής και έφτασε στην περιοχή του Φράγματος Ασωμάτων Ημαθίας, στις όχθες του Αλιάκμονα, μια περιοχή εντελώς ερημική. Δεν ήταν μόνος. Μαζί του ήταν και ένας 40χρονος, ο ξάδερφός του, με τη βοήθεια του οποίου έθαψαν τη νεαρή γυναίκα και πέταξαν τα πράγματά της σε διαφορετικά σημεία ώστε να μη μπορέσουν να βρεθούν από όσους ερευνούσαν την περιοχή.

Οι αναζητήσεις για τη νεαρή γυναίκα άρχισαν μετά από δυο μέρες, δεν είχε πάει στη δουλειά της και οι συγγενείς και οι φίλοι της ανησύχησαν, ενώ η μητέρα της δήλωσε την εξαφάνισή της. Πέρασαν τέσσερις μήνες πριν ο Δάνος Μουρατίδης ομολογήσει το αποτρόπαιο έγκλημά του, οδηγώντας τις αστυνομικές αρχές στην τοποθεσία που είχε θάψει την 20χρονη κοπέλα.

Στη δίκη του είπε: «Την τράβηξα πάνω μου. Δεν θυμάμαι αν φώναζε ή αν είπε κάτι. Όταν την άφησα, δεν κουνιόταν. Έπιασα τον σφυγμό της. Διαπίστωσα πως δεν αναπνέει. Εκείνη την ώρα τα έχασα. Πανικοβλήθηκα και αποφάσισα να την εξαφανίσω. Δεν ξέρω τι έπαθα. Λες και δεν ήμουν εγώ…», αλλά δεν έπεισε το δικαστήριο ότι τέλεσε το έγκλημα ενώ βρισκόταν σε κατάσταση βρασμού. Το δικαστήριο του επέβαλε την ποινή της ισόβιας κάθειρξης για τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας με πρόθεση και της περιύβρισης νεκρού, ενώ στον ξάδερφό του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις.

Αυτή η πραγματική ιστορία, ενός από τα πιο γνωστά εγκλήματα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συγγραφή και το ανέβασμα ενός νέου θεατρικού έργου, με μια διαφορά όμως: το έργο αυτό δεν επικεντρώνεται στον θύτη, ούτε στο θύμα.

Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε στο «Φως στο Τούνελ» ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την Αγγελική Νικολούλη ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, ο 36χρονος Γιώργος Χριστοδούλου έχει μεγαλώσει σε χωριό και εκεί, όπως λέει, είναι πιο μεγεθυμένα κάποια πράγματα. «Η κλειστή κοινωνία της επαρχίας είναι πιο έντονη, υπάρχει όλη αυτή η νοοτροπία για το τι σημαίνει οικογένεια, που έχει πολλά θετικά και άλλα τόσα αρνητικά. Ο κώδικας αίματος που ενώνει τους ανθρώπους πέρα από την ηθική είναι κάτι που σε μένα είναι πολύ αναγνωρίσιμο, το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις, τι σημαίνει άντρας, τι σημαίνει γυναίκα. Στην πραγματικότητα αυτό που έκανε τον δικό μου συνεργό στο έργο να βοηθήσει έναν δολοφόνο είναι μια ολόκληρη νοοτροπία. Είναι μια συμπεριφορά που θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρείται και κανονική, μια ομερτά οικογενειακή και κοινωνική».

Ο συγγραφέας του «Συνεργού»  μου θυμίζει ότι και σε άλλες περιπτώσεις εγκλημάτων που έχουν συντελεστεί σε τόπους μικρούς ένα ολόκληρο χωριό, για παράδειγμα, γνωρίζει κάτι και δεν μιλά. Ή, όταν μιλά, να βλέπεις ότι η αντίδρασή τους είναι να υποστηρίξουν το χωριό, τον τόπο τους, να πουν ότι «ο συγκεκριμένος είναι μίασμα, εμείς είμαστε τελείως κανονικοί, όλα είναι υπέροχα εδώ, είμαστε υγιείς και νομοταγείς», ενώ στην πραγματικότητα όλα αυτά συνέβαιναν δίπλα στην πόρτα τους. Είναι η προσπάθεια της εκάστοτε μικρής κοινωνίας να υποστηρίξει την υγεία και την κανονικότητά της κρύβοντας εγκλήματα.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού, και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί.

Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

«Είχα στο μυαλό μου, μελετώντας την υπόθεση, ότι υπάρχει ένα πρόσωπο που μέσα σε ένα βράδυ γίνεται συνεργός σε ένα τέτοιου τύπου έγκλημα από το πουθενά», λέει. «Θέλοντας να μιλήσω για αυτό το πρόσωπο, ήθελα να μιλήσω για τη στάση μιας ολόκληρης κοινωνίας. Ενώ όλοι στεκόμαστε μακριά κατά κάποιον τρόπο από τέτοιου είδους εγκλήματα, είμαστε τόσο κοντά με έναν τρόπο άλλο, μέσα από τη σιωπή, ίσως, ή με τον τρόπο που τροφοδοτούμε μια ολόκληρη λάθος νοοτροπία ή την αποδοχή καταστάσεων. Μέσα από αυτό μιλώ για το πώς και μια ολόκληρη κοινωνία αντιμετωπίζει τέτοια φαινόμενα, τον τρόπο που ακόμα και το θύμα δέχεται επίθεση. Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

Η απορία του Γιώργου Χριστοδούλου για το πώς λειτούργησαν αυτά τα πρόσωπα και πώς αυτός ο άνθρωπος που δεν είχε καμία σχέση με το έγκλημα βοήθησε τον δράστη να θάψει το πτώμα δημιουργεί ένα μωσαϊκό με ανάγλυφες τις συμπεριφορές, τις παθογένειες και την ψυχολογία των προσώπων που συγκροτούν την ιστορία.

«Παρουσιάζω μέσα στο κείμενό μου έναν άνθρωπο που σκότωσε μια γυναίκα και φέρνει όλη την παθογένεια, την ψυχολογική, τη διανοητική, αλλά θέλω να δείξω μια κατάσταση από την οποία απέχουμε χιλιοστά. Ο συνεργός αυτός θα ήθελα να έρθει πολύ κοντά στον κόσμο που τον παρακολουθεί, ο κόσμος να ταυτιστεί μαζί του, να δει με πόση ευκολία μπορεί ο ίδιος να κάνει το ίδιο και με πόση ευκολία το κάνει ακόμα και με τη σιωπή του πολλές φορές».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Συνεργός

Δείτε εδώ ώρες, μέρες και πληροφορίες για τον «Συνεργό» του Γιώργου Χριστοδούλου στο Επί Κολωνώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ