«Βέρθερος»: Αναβιώνει η τελευταία όπερα που σκηνοθέτησε ο Σπύρος Ευαγγελάτος

Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Μασνέ, Βέρθερος, Θέατρο Ολύμπια, 2014. Ζαν-Φρανσουά Μποράς (Βέρθερος), Ειρήνη Καράγιαννη (Σαρλότ). Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου
0

Η ιστορία του αδιέξοδου έρωτα του νεαρού Βέρθερου και της Σαρλότ, ένα έργο που γράφτηκε περίπου έναν αιώνα μετά το επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε, κατέκτησε τον χώρο της όπερας έχοντας μελοποιηθεί από τον σπουδαίο Γάλλο συνθέτη Ζιλ Μασνέ. Η όπερα του Μασνέ σκιαγραφεί με δεξιοτεχνικό τρόπο τον ποιητικό χαρακτήρα του ιδεαλιστή Βέρθερου και της παγιδευμένης στις κοινωνικές επιταγές Σαρλότ, γνώρισε τεράστια επιτυχία τον καιρό που γράφτηκε, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και επηρέασε την εποχή, από τα ήθη έως τη μόδα της. 

Ο οπερατικός Βέρθερος ακολουθεί τους δικούς του κανόνες, παίρνοντας ουσιαστικές αποστάσεις από το πρωτότυπο. Διατηρεί τη σύγκρουση με τον περίγυρο και τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά αφήνει κατά μέρος τις φιλοσοφικές αναζητήσεις. Η ιστορία του ήρωα του Γκαίτε ενέπνευσε στον Γάλλο συνθέτη μουσική μεγάλου λυρισμού και σπάνιας τρυφερότητας, από την οποία δεν λείπουν έντονα δραματικά ξεσπάσματα.

Αυτή την όπερα, που είναι και σήμερα από τις πιο δημοφιλείς του γαλλικού ρεπερτορίου, αναβιώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή σε μια παραγωγή που υλοποιείται με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι παραστάσεις θα δοθούν στις 23, 26, 28 και 31 Μαρτίου και στις 2 και 4 Απριλίου 2023. 

Ο οπερατικός Βέρθερος ακολουθεί τους δικούς του κανόνες, παίρνοντας ουσιαστικές αποστάσεις από το πρωτότυπο. Διατηρεί τη σύγκρουση με τον περίγυρο και τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά αφήνει κατά μέρος τις φιλοσοφικές αναζητήσεις. Η ιστορία του ήρωα του Γκαίτε ενέπνευσε στον Γάλλο συνθέτη μουσική μεγάλου λυρισμού και σπάνιας τρυφερότητας, από την οποία δεν λείπουν έντονα δραματικά ξεσπάσματα.

Ο Βέρθερος είναι η τελευταία όπερα που σκηνοθέτησε ο Σπύρος Ευαγγελάτος, μια εμβληματική μορφή του θεάτρου και της όπερας στην Ελλάδα, σε σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα. Παρουσιάστηκε το 2014 στο θέατρο Ολύμπια. 

Σπύρος Ευαγγελάτος
Ο Σπύρος Ευαγγελάτος

Για σαράντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια ο Σπύρος Ευαγγελάτος συνεργάστηκε με την ΕΛΣ και σκηνοθέτησε περί τις τριάντα παραγωγές όπερας με μεγάλο εύρος ρεπερτορίου: Τόσκα, Ριγκολέτο, Ο ιπτάμενος Ολλανδός, Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ, Μάκβεθ, Η μεγαλοψυχία του Τίτου, Μπορίς Γκοντουνόφ, Νόρμα, Η νυχτερίδα, Ντον Τζοβάνι, Τα παραμύθια του Χόφμαν, Φάλσταφ κ.ά.

Ο γεννημένος το 1940 σκηνοθέτης, διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με σπουδές Θεατρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Bιέννης, που υπέγραψε στη διάρκεια της καριέρας του 220 σκηνοθεσίες για ελληνικά κρατικά θέατρα, ιδιωτικούς αθηναϊκούς θιάσους και θέατρα στο εξωτερικό, ίδρυσε το Αμφιθέατρο, που συνέβαλε όσο κανένας άλλος θεατρικός φορέας στην ανάδειξη ξεχασμένων και παροπλισμένων ελληνικών θεατρικών κειμένων του Επτανησιακού Θεάτρου, της ενετικής Κρήτης και της ελληνικής γραμματείας των περασμένων αιώνων.

Όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Λυρική κλυδωνιζόταν από οικονομικά και διοικητικά προβλήματα που είχαν επιπτώσεις στη διεύρυνση του δραματολογίου και στη διαμόρφωση του προγραμματισμού του θεάτρου, ήταν μία από τις προσωπικότητες που κλήθηκαν να αναλάβουν θέσεις ευθύνης στον οργανισμό: διετέλεσε γενικός διευθυντής (1984-1987) και πρόεδρος της ΕΛΣ (1999-2006), επιτυγχάνοντας την εξομάλυνση της λειτουργίας της με ικανοποιητικό αριθμό παραστάσεων και εμπλουτίζοντας το δραματολόγιο με έργα Ελλήνων συνθετών και όπερες από το διεθνές ρεπερτόριο.

Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Ριγολέττος, 1976-1977. Φωτο: Γιαννουλάκος.

Όταν ανέβασε τον Ριγκολέτο το 1976-77, οι εφημερίδες έγραφαν: «Ένα ανέβασμα αντιπαραδοσιακό, ένας νέος τόνος στο κλασικό ρεπερτόριο». «Νομίζω αυτό περιέγραφε τον Ευαγγελάτο ως σκηνοθέτη όπερας», λέει ο Παναγής Παγουλάτος, διευθυντής Καλλιτεχνικού Συντονισμού και Διανομών της ΕΛΣ και για πολλά χρόνια βοηθός του Σπύρου Ευαγγελάτου στις σκηνοθεσίες του.

«Ήταν μια πολυσχιδής προσωπικότητα, ένας εξαιρετικά ευγενής άνθρωπος, με απίστευτο χιούμορ, ατελείωτη υπομονή, με σεβασμό προς όλους, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο συνεργάτη, με μια καλλιέργεια βαθιά και πλατιά. Είχε πάντα ενδιαφέρουσες ιδέες, έδινε νέα πνοή στα έργα, χωρίς όμως να προσπαθεί να επιβληθεί ή να αλλάξει το πρωτότυπο. Με άλλα λόγια έκανε σύγχρονη δραματουργία, σεβόμενος απολύτως τα έργα που ανέβαζε. Είχε βαθύ σεβασμό στους συνθέτες και στους λιμπρετίστες, αλλά ταυτόχρονα οι σκηνοθεσίες του ήταν πολύ σύγχρονες».

Ο Σπύρος Ευαγγελάτος συνεργάστηκε σταθερά με κορυφαίους συνεργάτες, όπως ο Γιώργος Πάτσας, με τον οποίο έκαναν το 2001 τον Ριγκολέτο στο Ηρώδειο. Ήταν η αρχή της συνεργασίας του με τον Παναγή Παγουλάτο, ο οποίος θυμάται τον σεβασμό αλλά και τη διάθεση ανανέωσης με τα οποία προσέγγιζε ο σκηνοθέτης το μεγάλο ρεπερτόριο.

«Του άρεσαν πολύ τα σύνολα, οι χορωδίες, δούλευε πολύ μαζί τους και είχε πάντα μια καλή κουβέντα να πει στον καθένα προσωπικά. Αν και οι πρόβες ήταν πολυήμερες και μεγάλων απαιτήσεων, όλοι ερχόντουσαν πάντα στην πρόβα με την ίδια χαρά».

Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Βέρντι, Ριγκολέτο, Ηρώδειο, 2001. Αλεξάντρου Αγκάκε (Ριγκολέτο), Ελιζαμπέτ Βιντάλ (Τζίλντα).
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Ρ. Στράους, Σαλώμη, Ηρώδειο, 1997. Ρενάτε Μπέλε (Σαλώμη)

Ο Σπύρος Ευαγγελάτος ήταν ένα αξιοσέβαστο πρόσωπο που δεν δημιουργούσε εντάσεις και πήρε μέρος στις αλλαγές που έγιναν στη Λυρική Σκηνή τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, έκανε συγκεκριμένες τομές στη δραματουργία με οραματικό τρόπο και χωρίς σκηνικούς εντυπωσιασμούς. Αυτό δεν ήταν πάντα αρεστό, ειδικά στο παραδοσιακό κοινό της όπερας, το οποίο δεν είχε παραπάνω αναζητήσεις όσον αφορά τη σύνδεση του λυρικού θεάτρου με κάθε εποχή. 

«Ως πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΣ είχε πλήρη γνώση της λειτουργίας του θεάτρου και άψογη συνεργασία με όλους. Βοηθούσε το έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή, έχοντας περάσει και ο ίδιος από την ίδια θέση, όντας και ο ίδιος καλλιτέχνης. Δούλευε πάντα για το καλό του θεάτρου και δεν είναι τυχαίο ότι το σύνολο του προσωπικού της ΕΛΣ τον μνημονεύει πάντα με τον πιο θετικό τρόπο», λέει ο Π. Παγουλάτος που συμπληρώνει ότι «υπήρχε πάντα μια καθαρότητα στη γραφή και στην ποιότητά του. Άφηνε στους καλλιτέχνες χώρο έκφρασης, τους έδινε ένα πλαίσιο και τους άφηνε να εξελιχθούν μέσα σε αυτό. Είχε μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη δραματουργία κάθε έργου και την υποστήριζε ακόμα και με τον σχεδιασμό των φωτισμών της παράστασης». 

Στο Εικονικό Εκπαιδευτικό Μουσείο της ΕΛΣ, ένα πολύ οργανωμένο site όπου ο καθένας μπορεί να βρει ό,τι πληροφορία αναζητά για την ΕΛΣ, υπάρχουν αναλυτικά οι παραστάσεις του Σπύρου Ευαγγελάτου. 

Από τις πιο σημαντικές παραστάσεις του, ο Φάλσταφ, το 1971, αποτελεί το πρώτο ανέβασμα όπερας εξ ολοκλήρου στην πρωτότυπη γλώσσα και πρώτο ανέβασμα από την ΕΛΣ της τελευταίας όπερας του Βέρντι. Η σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου εγγράφει το θέαμα στον χώρο του ελισαβετιανού θεάτρου. Διευθύνει ο Ανδρέας Παρίδης, σκηνικά και κουστούμια υπογράφει ο Γιάννης Στεφανέλλης.

Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Φάλσταφ, Δουλή, Μορφονιού, Ντι Τάσσο, Μουτσίου, Καβράκος, Ντουφεξιάδης, Αγγελόπουλος, 1974-1975. Φωτο: G. Taddei

Ο Φυλακισμένος του Λουίτζι Νταλαπίκολα το 1977 αποτελεί την πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ της διάσημης όπερας του Ιταλού μοντερνιστή του εικοστού αιώνα. Και σε αυτό το έργο διατηρείται η γλώσσα του πρωτοτύπου. Διευθύνει ο Θόδωρος Αντωνίου, σκηνικά και κουστούμια υπογράφει ο Γιώργος Πάτσας και πρωταγωνιστεί ο βαρύτονος Σπύρος Σακκάς.

Η Μεγαλοψυχία του Τίτου το 1986 αποτελεί μια μοναδική παρουσίαση της ώριμης όπερας του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ από την ΕΛΣ υπό τη διεύθυνση του Μιλτιάδη Καρύδη, σε σκηνικά και κουστούμια του Γιώργου Πάτσα. Η αδελφή του σκηνοθέτη, διάσημη διεθνούς φήμης μέτζο-σοπράνο και μουσικοπαιδαγωγός Δάφνη Ευαγγελάτου, εμφανίζεται στο ρόλο του Σέξτου. Με τη Δάφνη Ευαγγελάτου συνεργάστηκαν στην ΕΛΣ δύο φορές. 

Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ, L. Boldin, Κ. Οικονόμου, 1995-1996.
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Μάκμπεθ, Μάτα Μαρκοπούλου, 1975-1976. Φωτο: G. Taddei

Το 1996 αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία του έργου του Ντμίτρι Σοστακόβιτς Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ. Είναι η πρώτη παρουσίαση της όπερας αυτής στα ρωσικά και για τις ανάγκες της προσκαλούνται στην Ελλάδα ο Ρώσος βαθύφωνος Λεονίντ Μπολντίν (Μπορίς Τιμοφέγεβιτς Ισμαΐλοφ), η υψίφωνος Κατερίνα Οικονόμου (Κατερίνα Ισμαΐλοβα) και ο Ρώσος τενόρος Βατσισλάβ Οσίμποφ (Σεργκέι). Το 2002 ανεβαίνει για πρώτη φορά το Μέντιουμ σε μουσική και ποιητικό κείμενο του Τζαν Κάρλο Μενότι. Τον ρόλο του Μέντιουμ ανέλαβε για πρώτη φορά η Δάφνη Ευαγγελάτου.

Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Βέρντι, Αΐντα, Ηρώδειο, 1972. Έλλα Λη (Αΐντα), Βασίλης Γιαννουλάκος (Αμονάσρο)

Στη λίστα με τα έργα του που αγαπήθηκαν από το κοινό και ο Μάκβεθ (1973), ο Ιπτάμενος Ολλανδός (1974), η Τόσκα (1975-76), η Νόρμα (1980), τα Παραμύθια του Χόφμαν (1984-85), η Σαλώμη (1997), τα Ξωτικά Νερά (1998), οι Γάμοι του Φίγκαρο (1999), ο Ριγκολέτο (2001), η Μνηστή του τσάρου (2002), το Δαχτυλίδι της μάνας (2004-05). 

Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Boris Godunov, Παάτα Μπουρτσουλάτζε, Νίκος Ντουφεξιάδης, Μάκης Γαβριηλίδης, 1985-1986.
Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Τα χειρόγραφα του Μανουέλ Σαλίνας, 1999-2000. Φωτό: Stefanos.
Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Η Μνηστή του Τσάρου, Μαρία Μητσοπούλου, 2001-2002.
Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Το Δαχτυλίδι της Μάνας, 2004-2005
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Τόσκα, Γ. Ζερβάνος, Κ. Πασχάλης, 1975-76.
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Μπουλούκι, Σ. Αγγελόπουλος, Φ. Σαραντοπούλου, Θ. Πετράκης, Σ. Σακκάς, Μ. Δουλή, Θ. Σερμιέ, Α. Κουλουμπής, 1976-1977.
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Norma, Ραντμίλα Μπακότσεβιτς, Θάνος Πετράκης, Κική Μορφονιού, 1979-1980.
Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
La clemenza di Tito, Παπούλκας, Τέντζερη, Ευαγγελάτου Δάφνη, 1986-1987.
Επεξεργ. Όπερα: Βέρθερος Facebook Twitter
Σαμψών & Δαλιδά, 2003-2003.

Το φωτογραφικό υλικό προέρχεται από το Εικονικό-Εκπαιδευτικό Μουσείο ΕΛΣ  (https://virtualmuseum.nationalopera.gr/)

Δείτε εδώ ώρες, μέρες και πληροφορίες για τον Βέρθερο του Ζιλ Μανσέ στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τόσκα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Τόσκα»: Η ιστορία της θρυλικής όπερας του Πουτσίνι

Ανατρέχουμε στο παρασκήνιο και στα πρώτα ανεβάσματα της διάσημης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι, με αφορμή την παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που παρουσιάζεται στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ντον Τζοβάνι

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Ντον Τζοβάνι: Στην πρόβα του διαχρονικά επίκαιρου οπερατικού δράματος

Η εμβληματική όπερα του Μότσαρτ επιστρέφει αύριο ζωντανά στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μια συμπαραγωγή με τη Βασιλική Όπερα της Δανίας και την Όπερα του Γκέτενμποργκ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ