Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά σε Ευρώπη και ΗΠΑ σε αντίθεση με την Κίνα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά σε Ευρώπη και ΗΠΑ σε αντίθεση με την Κίνα Facebook Twitter
0

Από το 2015, η τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε υψηλότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με την Κίνα, όπου οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου στο μισό. Ως αποτέλεσμα, οι κινέζικες μάρκες είναι έτοιμες να κάνουν την «απόβασή» τους στην Ευρώπη, διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές εταιρείες. Μάλιστα, τους επόμενους μήνες αναμένεται ότι στη «Γηραιά Ήπειρο» θα κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η αγγλική εταιρεία επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, JATO Dynamics.

Στην πιο πρόσφατη έκθεσή της, οι ειδικοί της έρευνας διερεύνησαν την ανισότητα των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγάλες αγορές του κόσμου. Το πιο σημαντικό εύρημα της είναι ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές των EV μεταξύ Ευρώπη - ΗΠΑ με αυτές της Κίνας.

Στην Ευρώπη το 2015, το μέσο EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή έχει ανέβει στα 56.000 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 14%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Ευρώπη είναι 27% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Στις ΗΠΑ το 2015, το μέσο EV στις ΗΠΑ κόστιζε λίγο περισσότερο από 53.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε ανέβει σχεδόν στα 64.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στις ΗΠΑ είναι 43% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Στην Κίνα το 2015, το μέσο EV στην Κίνα κόστιζε σχεδόν 67.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε μειωθεί σε λιγότερο από 32.000 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 52%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Κίνα είναι τώρα 33% φθηνότερο από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Η διαφορά τιμής μεταξύ Ευρώπης - ΗΠΑ με την Κίνα είναι αξιοσημείωτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO και αυτό οφείλεται κυρίως στη διαφορετική εστίαση του στόχου στον τομέα της παραγωγής. Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά premium μοντέλα, γεγονός που διατηρεί υψηλές τις μέσες τιμές EV. Στις ΗΠΑ, η προτίμηση των καταναλωτών είναι για μεγάλα οχήματα και SUV, που κατά βάση είναι ακριβά και ασύμφορα στην ηλεκτροκίνηση, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Στην Κίνα, από την άλλη η κυβέρνηση πιέζει ενεργά για τη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση δίνοντας ισχυρά κίνητρα.

Η διαφορά τιμής εντός της Κίνας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των συμβατικών είναι τέτοια που πριμοδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας διευρύνουν ενεργά την γκάμα και βελτιώνουν την ποιότητα των μοντέλων τους, προκειμένου να φθάσουν στα ευρωπαϊκά στάνταρ. Το 2021, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 21% όλων των νέων ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη, με τις κινέζικες να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19%. Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι η μόνη που θέλει να μπει στον στίβο των πωλήσεων στην Ευρώπη. Κάτι παρόμοιο επιθυμεί και η Ινδία, η οποία έχει την βοήθεια της ινδικής κυβέρνησης. Το πρώτο ο εξάμηνο, στην Ινδία πουλήθηκαν τόσα ηλεκτρικά οχήματα όσα και τα δύο ολόκληρα προηγούμενα χρόνια μαζί.

Η έκθεση δείχνει ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μεγάλο χάσμα τιμών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης-ΗΠΑ με την Κίνα. Αν δεν καταφέρουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πελάτες με μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα θα στραφούν σε κινέζικα μοντέλα. Η προτεραιότητα του κέρδους έναντι του μεριδίου αγοράς μπορεί τελικά να κοστίσει ακριβά στους ευρωπαίους και αμερικανούς κατασκευαστές, καθώς κατασκευαστές της Κίνας και της Ινδίας παράγουν φθηνότερα μοντέλα που θα μπορούσαν να κατακτήσουν μεγάλο μέρος των παγκόσμιων αγορών, ακόμη και αυτών των πιο ώριμων, όπως είναι της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ουκρανία: Με χαμηλές προσδοκίες και χωρίς Πούτιν - Ζελένσκι οι συνομιλίες της Κωνσταντινούπουλης

Διεθνή / Ουκρανία: Με χαμηλές προσδοκίες και χωρίς Πούτιν - Ζελένσκι οι συνομιλίες της Κωνσταντινούπουλης

Η απουσία Πούτιν και Ζελένσκι, η χαμηλόβαθμη ρωσική αντιπροσωπεία και ο σκεπτικισμός των δυτικών επισκιάζουν την πρώτη απευθείας διαπραγμάτευση μετά από τρία χρόνια πολέμου
LIFO NEWSROOM
Το Χάρβαρντ απαντά με ίδια κεφάλαια 250 εκατ. δολαρίων στον αποκλεισμό Τραμπ από τις επιχορηγήσεις

Διεθνή / Το Χάρβαρντ απαντά με ίδια κεφάλαια 250 εκατ. δολαρίων στον «ακρωτηριασμό» της έρευνας από τον Τραμπ

O πρόεδρος του Χάρβαρντ προχώρησε σε προσωρινή, εθελοντική περικοπή μισθού κατά 25% από τον Ιούλιο μετά τις περικοπές Τραμπ ύψους 2,6 δισ. δολαρίων σε ερευνητικά κονδύλια
LIFO NEWSROOM
Απόπειρα ρωσικής δολιοφθοράς με δέματα-βόμβες: Τρεις συλλήψεις στην Ευρώπη

Διεθνή / Απόπειρα ρωσικής δολιοφθοράς με δέματα-βόμβες: Τρεις συλλήψεις στην Ευρώπη

Οι Αρχές σε Γερμανία και Ελβετία συνέλαβαν τρεις άνδρες για σχεδιασμό βομβιστικών επιθέσεων σε υπηρεσίες logistics, σε υποτιθέμενη ρωσική επιχείρηση δολιοφθοράς - Στο στόχαστρο, εμπορικές αποστολές προς ΗΠΑ και Καναδά
LIFO NEWSROOM
Το ΝΑΤΟ αυξάνει τις αμυντικές δαπάνες – Προς συμφωνία για 5% του ΑΕΠ έως το 2032

Διεθνή / Το ΝΑΤΟ αυξάνει τις αμυντικές δαπάνες – Προς συμφωνία για 5% του ΑΕΠ έως το 2032

Οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ ετοιμάζουν ιστορική αύξηση στις αμυντικές δαπάνες, με στόχο το 5% του ΑΕΠ έως το 2032, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις Τραμπ. Όλες οι εξελίξεις ενόψει της Συνόδου Κορυφής στη Χάγη
LIFO NEWSROOM
Το BBC απαντά σε καταγγελία για τον ισχυρισμό του ότι το βιολογικό φύλο «δεν μπορεί να αλλάξει»

Διεθνή / Το BBC απαντά σε καταγγελία για τον ισχυρισμό του ότι το βιολογικό φύλο «δεν μπορεί να αλλάξει»

Ο καταγγέλλων αναγνώστης κατηγόρησε το BBC ότι χρησιμοποιεί «κρυφές ενδείξεις» για να αποσπάσει την προσοχή από την κριτική και ότι συνεχίζει να «εξευτελίζει» την έννοια του φύλου
LIFO NEWSROOM