Η Λαίδη κι ο Αλήτης

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Παίζοντας δίχως αντίπαλο, στην αρένα επικράτησε αβίαστα ο φωνακλάς Κρέων-Μπισμπίκης και το Ρεσιτάλ του Μάγκα. «Λαίδη» εναντίον «Αλήτη», σημειώσατε «2». Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης
0

Η «Αντιγόνη» δεν έχει φοβηθεί ποτέ κανέναν διεκδικητή της. Έχει πάρει όλες τις πιθανές μορφές κι έχει υποστεί πάσης φύσεως επεξεργασίες. Έχει μιλήσει όλες τις γλώσσες, έχει κατοικήσει σε όλα τα θέατρα και τα σχολεία του κόσμου. Έχει φωνάξει σε δρόμους, σε πλατείες, σε αμφιθέατρα, σε σωφρονιστικά ιδρύματα. Έχει ενδυθεί όλα τα φύλα και όλες τις ηλικίες. Αν και άτεκνη, έχει γεννήσει αμέτρητους απογόνους, έχει ζευγαρώσει με τα κορυφαία μυαλά της φιλοσοφίας και της ψυχανάλυσης, της φεμινιστικής θεωρίας, των σπουδών φύλου και του queer.  

Έχει φυλακιστεί με τον Νέλσονα Μαντέλα και άλλους μαύρους πολιτικούς κρατουμένους στη διαβόητη Νήσο Ρόμπεν της Νοτίου Αφρικής. Έχει γίνει ίνδαλμα του φεμινιστικού κινήματος, στην Ιταλία του χίλια εννιακόσια εβδομήντα. Αγωνίστηκε για τους νεκρούς του απελευθερωτικού πολέμου του Μπαγκλαντές, εκείνους που η κυβέρνηση άφησε άταφους να σαπίσουν στα χωράφια και στα ποτάμια της χώρας. Ύψωσε το ανάστημά της ενάντια στον Πατριωτικό Νόμο των ΗΠΑ, όταν ο τελευταίος αύξησε επικίνδυνα –αλλά πάντοτε νόμιμα– το δικαίωμα της κυβέρνησης να κατασκοπεύει τους πολίτες της. Πολέμησε με τους αδελφούς της αντάρτες ενάντια στους δικτάτορες της Λατινικής Αμερικής. Αφηγήθηκε την ιστορία των εβδομήντα χιλιάδων ανδρών, γυναικών και παιδιών που χάθηκαν στον τελευταίο εμφύλιο του Περού. Ήταν παρούσα στις διαδηλώσεις εναντίον της ρατσιστικής αστυνομικής βίας που σκότωσε τον Μάικλ Μπράουν, στο Φέργκιουσον του Μιζούρι. 

Ένα πρόχειρα σκηνοθετημένο μελόδραμα με «καλά», «αριστοκρατικά» κορίτσια, «κακά», «λαϊκά» αγόρια, και τους τσακωμούς μιας ρεμπέτικης κομπανίας, την ημέρα που επίκειται επίσημη εμφάνισή της σε γαμήλια δεξίωση με χιλιάδες καλεσμένους, δηλαδή εμάς.

Κι αν όλα αυτά συνέβησαν ανά την υφήλιο, σε παραστάσεις (ή σε ταινίες) της τελευταίας πεντηκονταετίας, στην Ελλάδα του 2022, στο σημαντικότερο φεστιβάλ της χώρας, το μόνο που κλήθηκε η σοφόκλεια ηρωίδα να κάνει ήταν να πιάσει καβγάδες με τον καραμπουζουκλή Κρέοντα. 

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Στην Επίδαυρο μάς συστήθηκε ετούτη: ένα κοριτσάκι που κράδαινε όλο πείσμα τις μικρές γροθιές του στον αέρα, επιμένοντας να αυθαδιάζει και να αψηφά τις διαταγές του «τυράννου», όσο κι αν εκείνος περιδιάβαινε μερακλωμένος την ορχήστρα, βάζοντας τα χέρια στις τσέπες (ή στη μέση), φωνάζοντας, και απειλώντας να ρίξει, άμα λάχει, κανένα χαστούκι στα θρασύτατα θηλυκά που τολμούσαν να του αντιμιλήσουν. Ούτε καν αυτό, στην πραγματικότητα: γιατί για να υπάρξει έστω αυτό, θα προϋπέθετε κάποια υποτυπώδη σύγκρουση μεταξύ των κεντρικών ηρώων. Αλλά φευ. Αμφιβάλλω αν οι δύο ηθοποιοί «συναντήθηκαν» ποτέ πάνω στη σκηνή, αντιπαρατέθηκαν, για μια στιγμή τουλάχιστον, επί της ουσίας και όχι μέσα από τερτίπια, απευθυνόμενος ο καθένας στο κοινό του, υιοθετώντας τον ίδιο, μονότονο, ισοπεδωτικό τονισμό και το ίδιο ύφος από την αρχή ως το τέλος της παράστασης. «Ανδροπρεπείς» χειρονομίες του συρμού ο ένας, κοριτσίστικα «χεράκια» η άλλη. 

Η Αντιγόνη της Έλλης Τρίγγου, μια ευπρεπής κοπέλα «από σπίτι», με πιασμένα μαλλάκια και δαντελένιο γιακαδάκι, ήταν τόσο αέρινη, η εκφορά του λόγου της τόσο παιδική, ώστε δεν απέκτησε την παραμικρή υπόσταση. Δεν την «ακούσαμε» ποτέ. Ως εκ τούτου, παίζοντας δίχως αντίπαλο, στην αρένα επικράτησε αβίαστα ο φωνακλάς Κρέων-Μπισμπίκης και το Ρεσιτάλ του Μάγκα. «Λαίδη» εναντίον «Αλήτη», σημειώσατε «2».

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Η Αντιγόνη της Έλλης Τρίγγου, μια ευπρεπής κοπέλα «από σπίτι», με πιασμένα μαλλάκια και δαντελένιο γιακαδάκι, ήταν τόσο αέρινη, η εκφορά του λόγου της τόσο παιδική, ώστε δεν απέκτησε την παραμικρή υπόσταση. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Η σχέση Αντιγόνης - Ισμήνης (Δανάη Μιχαλάκη) είχε πολλά χαριτωμένα αδελφικά αγκαλιάσματα και τίποτε άλλο. Ο Χορός σε καταστολή, παρακολουθούσε τα τεκταινόμενα απονευρωμένος και αμήχανος. Όποτε ζορίζανε τα πράγματα, είτε έπιανε τα όργανα, είτε έριχνε μια ζεϊμπεκιά για να συνέλθει. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ως Κορυφαίος, με το σώμα του απενεργοποιημένο και τη φωνή του ασήκωτη, ανήμπορη να ελιχθεί, μιλούσε μια γλώσσα που έμοιαζε μήτε να την κατανοεί, μήτε να την κατέχει. Ο Κώστας Κορωναίος, αντιθέτως, έχοντας μόλις επιστρέψει από κάποιο σαφάρι (αυτό τουλάχιστον μας υποδείκνυε η ενδυμασία του), κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια ως Φύλακας: και ήταν ίσως ο μόνος που έπλασε έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα, προσδίδοντας μια νευρωτική κωμική διάσταση στη δουλοπρέπεια που γεννά ο εκφοβισμός της εξουσίας. Η έλλειψη καθοδήγησης, όμως, τον οδήγησε σταδιακά σε ερμηνευτικό ξεχείλωμα και κορεσμό. 

Δεν έχει νόημα να υπεισέλθω σε περισσότερες λεπτομέρειες, όταν δεν υπήρχε καμία συνοχή, καμία στοχαστική διάθεση, καμία διδασκαλία που να προσδίδει συναισθηματικό βάθος στην υποκριτική... Μονάχα η «Αντιγόνη» ως παρωδία. Ένα πρόχειρα σκηνοθετημένο μελόδραμα με «καλά», «αριστοκρατικά» κορίτσια, «κακά», «λαϊκά» αγόρια, και τους τσακωμούς μιας ρεμπέτικης κομπανίας, την ημέρα που επίκειται επίσημη εμφάνισή της σε γαμήλια δεξίωση με χιλιάδες καλεσμένους, δηλαδή εμάς. Σε κάθε περίπτωση, αυτή ήταν η πραγματική ιστορία που μας αφηγήθηκαν οι συντελεστές. Η σοφόκλεια τραγωδία ως χαλκομανία, απογυμνωμένη από κάθε πολιτική ή υπερβατική διάσταση. 

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ως Κορυφαίος, με το σώμα του απενεργοποιημένο και τη φωνή του ασήκωτη, ανήμπορη να ελιχθεί, μιλούσε μια γλώσσα που έμοιαζε μήτε να την κατανοεί, μήτε να την κατέχει. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Λες και θα περίσσευε σε έναν σκηνοθέτη που ανεβάζει την «Αντιγόνη» σήμερα στην Επίδαυρο να μπει σε γόνιμους προβληματισμούς: Να σκεφτεί ποια είναι τα σώματα που υφίστανται κρατική και κοινωνική βία, ποιες οι γυναίκες που θάβονται ζωντανές διεκδικώντας την Επιθυμία τους, ποιες οι ετερότητες που εξορίζονται από το πεδίο του επίσημου δημόσιου λόγου, ποιες οι αντιφάσεις και τα διλήμματα της Δικαιοσύνης, ποιες οι φωνές που αμφισβητούν την ισχύ του Νόμου, ή αλλιώς, διά στόματος Τζούντιθ Μπάτλερ, «πώς μπορούμε να αντιστεκόμαστε σε άδικους νόμους και σε άδικες πολιτικές και, την ίδια στιγμή, να επιβιώνουμε της αντίστασής μας;». 

Τα ερωτήματα που θέτει ο Σοφοκλής είναι ανεξάντλητα και, εικοσιπέντε αιώνες μετά, εξακολουθούν να μας βασανίζουν ως ατομικές και συλλογικές οντότητες. Ευτυχώς για μας, όσο κι αν ο Τσέζαρις Γκραουζίνις προσπάθησε να θάψει την «Αντιγόνη» στην κρύπτη της ανοησίας και της ευτέλειας, εκείνη στάθηκε μακριά, να τον κοιτάζει και να γελά. Έχει αντισταθεί σε πάσης φύσεως τυραννίες, έχει πεθάνει κι αναστηθεί αμέτρητες φορές. Απτόητη συνεχίζει την θαρραλέα πορεία της. Γνωρίζει (και γνωρίζουμε κι εμείς) ότι το σώμα της θα παραμείνει ζωντανό και εξεγερμένο, αναζωπυρώνοντας με κάθε τίμημα τη (χαμένη;) επαναστατικότητά μας. H Lady Lazarus της Σύλβια Πλαθ προειδοποιεί: «Out of the ash / I rise with my red hair / And I eat men like air»...

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Ο Κώστας Κορωναίος, αντιθέτως, έχοντας μόλις επιστρέψει από κάποιο σαφάρι (αυτό τουλάχιστον μας υποδείκνυε η ενδυμασία του), κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια ως Φύλακας. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Αντιγόνη

Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Kenny MacLellan
Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Θεοχάρης
Χορογραφία: Edgen Lame
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Μπιμπλή
Φωτογραφίες: Θωμάς Δασκαλάκης
Οργάνωση Περιοδείας: Σταμάτης Μουμουλίδης
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος - Πολιτιστικός Οργανισμός «Λυκόφως»

Πρωταγωνιστούν
Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων), Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού), Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος), Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη), Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας), Κώστας Κορωναίος (Φύλακας), Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη), Edgen Lame (Χορός), Γιάννης Μαστρογιάννης (Χορός), Περικλής Σιούντας (Χορός)

Περιοδεία όλο το καλοκαίρι
ΤΡΙΠΟΛΗ
Τρίτη 09 Αυγούστου 2022, 21:30
Θέατρο Αλσους Αγίου Γεωργίου

ΑΜΑΛΙΑΔΑ
Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022, 21:30
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ

ΑΙΓΙΟ
Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022, 21:30
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Γ.ΠΑΠΠΑΣ

ΛΑΥΡΙΟ
Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022, 21:30
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σάββατο 20 Αυγούστου 2022, 21:00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ

ΞΑΝΘΗ
Κυριακή 21 Αυγούστου 2022, 21:00
Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Δευτέρα 22 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ

ΚΙΛΚΙΣ
Τρίτη 23 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΜΟΥΔΑΝΙΑ
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022, 21:00
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

ΒΕΡΟΙΑ
Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ-ΦΡΟΝΤΖΟΥ

ΠΑΠΑΓΟΥ
Τρίτη 30 Αυγούστου 2022, 21:00
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ

ΠΑΠΑΓΟΥ
Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022, 21:00
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ

ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

ΑΙΓΑΛΕΩ
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΒΥΡΩΝΑΣ
Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ

ΝΙΚΑΙΑ
Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΗΡΩΔΕΙΟ
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00



 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ