Η Λαίδη κι ο Αλήτης

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Παίζοντας δίχως αντίπαλο, στην αρένα επικράτησε αβίαστα ο φωνακλάς Κρέων-Μπισμπίκης και το Ρεσιτάλ του Μάγκα. «Λαίδη» εναντίον «Αλήτη», σημειώσατε «2». Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης
0

Η «Αντιγόνη» δεν έχει φοβηθεί ποτέ κανέναν διεκδικητή της. Έχει πάρει όλες τις πιθανές μορφές κι έχει υποστεί πάσης φύσεως επεξεργασίες. Έχει μιλήσει όλες τις γλώσσες, έχει κατοικήσει σε όλα τα θέατρα και τα σχολεία του κόσμου. Έχει φωνάξει σε δρόμους, σε πλατείες, σε αμφιθέατρα, σε σωφρονιστικά ιδρύματα. Έχει ενδυθεί όλα τα φύλα και όλες τις ηλικίες. Αν και άτεκνη, έχει γεννήσει αμέτρητους απογόνους, έχει ζευγαρώσει με τα κορυφαία μυαλά της φιλοσοφίας και της ψυχανάλυσης, της φεμινιστικής θεωρίας, των σπουδών φύλου και του queer.  

Έχει φυλακιστεί με τον Νέλσονα Μαντέλα και άλλους μαύρους πολιτικούς κρατουμένους στη διαβόητη Νήσο Ρόμπεν της Νοτίου Αφρικής. Έχει γίνει ίνδαλμα του φεμινιστικού κινήματος, στην Ιταλία του χίλια εννιακόσια εβδομήντα. Αγωνίστηκε για τους νεκρούς του απελευθερωτικού πολέμου του Μπαγκλαντές, εκείνους που η κυβέρνηση άφησε άταφους να σαπίσουν στα χωράφια και στα ποτάμια της χώρας. Ύψωσε το ανάστημά της ενάντια στον Πατριωτικό Νόμο των ΗΠΑ, όταν ο τελευταίος αύξησε επικίνδυνα –αλλά πάντοτε νόμιμα– το δικαίωμα της κυβέρνησης να κατασκοπεύει τους πολίτες της. Πολέμησε με τους αδελφούς της αντάρτες ενάντια στους δικτάτορες της Λατινικής Αμερικής. Αφηγήθηκε την ιστορία των εβδομήντα χιλιάδων ανδρών, γυναικών και παιδιών που χάθηκαν στον τελευταίο εμφύλιο του Περού. Ήταν παρούσα στις διαδηλώσεις εναντίον της ρατσιστικής αστυνομικής βίας που σκότωσε τον Μάικλ Μπράουν, στο Φέργκιουσον του Μιζούρι. 

Ένα πρόχειρα σκηνοθετημένο μελόδραμα με «καλά», «αριστοκρατικά» κορίτσια, «κακά», «λαϊκά» αγόρια, και τους τσακωμούς μιας ρεμπέτικης κομπανίας, την ημέρα που επίκειται επίσημη εμφάνισή της σε γαμήλια δεξίωση με χιλιάδες καλεσμένους, δηλαδή εμάς.

Κι αν όλα αυτά συνέβησαν ανά την υφήλιο, σε παραστάσεις (ή σε ταινίες) της τελευταίας πεντηκονταετίας, στην Ελλάδα του 2022, στο σημαντικότερο φεστιβάλ της χώρας, το μόνο που κλήθηκε η σοφόκλεια ηρωίδα να κάνει ήταν να πιάσει καβγάδες με τον καραμπουζουκλή Κρέοντα. 

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Στην Επίδαυρο μάς συστήθηκε ετούτη: ένα κοριτσάκι που κράδαινε όλο πείσμα τις μικρές γροθιές του στον αέρα, επιμένοντας να αυθαδιάζει και να αψηφά τις διαταγές του «τυράννου», όσο κι αν εκείνος περιδιάβαινε μερακλωμένος την ορχήστρα, βάζοντας τα χέρια στις τσέπες (ή στη μέση), φωνάζοντας, και απειλώντας να ρίξει, άμα λάχει, κανένα χαστούκι στα θρασύτατα θηλυκά που τολμούσαν να του αντιμιλήσουν. Ούτε καν αυτό, στην πραγματικότητα: γιατί για να υπάρξει έστω αυτό, θα προϋπέθετε κάποια υποτυπώδη σύγκρουση μεταξύ των κεντρικών ηρώων. Αλλά φευ. Αμφιβάλλω αν οι δύο ηθοποιοί «συναντήθηκαν» ποτέ πάνω στη σκηνή, αντιπαρατέθηκαν, για μια στιγμή τουλάχιστον, επί της ουσίας και όχι μέσα από τερτίπια, απευθυνόμενος ο καθένας στο κοινό του, υιοθετώντας τον ίδιο, μονότονο, ισοπεδωτικό τονισμό και το ίδιο ύφος από την αρχή ως το τέλος της παράστασης. «Ανδροπρεπείς» χειρονομίες του συρμού ο ένας, κοριτσίστικα «χεράκια» η άλλη. 

Η Αντιγόνη της Έλλης Τρίγγου, μια ευπρεπής κοπέλα «από σπίτι», με πιασμένα μαλλάκια και δαντελένιο γιακαδάκι, ήταν τόσο αέρινη, η εκφορά του λόγου της τόσο παιδική, ώστε δεν απέκτησε την παραμικρή υπόσταση. Δεν την «ακούσαμε» ποτέ. Ως εκ τούτου, παίζοντας δίχως αντίπαλο, στην αρένα επικράτησε αβίαστα ο φωνακλάς Κρέων-Μπισμπίκης και το Ρεσιτάλ του Μάγκα. «Λαίδη» εναντίον «Αλήτη», σημειώσατε «2».

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Η Αντιγόνη της Έλλης Τρίγγου, μια ευπρεπής κοπέλα «από σπίτι», με πιασμένα μαλλάκια και δαντελένιο γιακαδάκι, ήταν τόσο αέρινη, η εκφορά του λόγου της τόσο παιδική, ώστε δεν απέκτησε την παραμικρή υπόσταση. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Η σχέση Αντιγόνης - Ισμήνης (Δανάη Μιχαλάκη) είχε πολλά χαριτωμένα αδελφικά αγκαλιάσματα και τίποτε άλλο. Ο Χορός σε καταστολή, παρακολουθούσε τα τεκταινόμενα απονευρωμένος και αμήχανος. Όποτε ζορίζανε τα πράγματα, είτε έπιανε τα όργανα, είτε έριχνε μια ζεϊμπεκιά για να συνέλθει. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ως Κορυφαίος, με το σώμα του απενεργοποιημένο και τη φωνή του ασήκωτη, ανήμπορη να ελιχθεί, μιλούσε μια γλώσσα που έμοιαζε μήτε να την κατανοεί, μήτε να την κατέχει. Ο Κώστας Κορωναίος, αντιθέτως, έχοντας μόλις επιστρέψει από κάποιο σαφάρι (αυτό τουλάχιστον μας υποδείκνυε η ενδυμασία του), κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια ως Φύλακας: και ήταν ίσως ο μόνος που έπλασε έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα, προσδίδοντας μια νευρωτική κωμική διάσταση στη δουλοπρέπεια που γεννά ο εκφοβισμός της εξουσίας. Η έλλειψη καθοδήγησης, όμως, τον οδήγησε σταδιακά σε ερμηνευτικό ξεχείλωμα και κορεσμό. 

Δεν έχει νόημα να υπεισέλθω σε περισσότερες λεπτομέρειες, όταν δεν υπήρχε καμία συνοχή, καμία στοχαστική διάθεση, καμία διδασκαλία που να προσδίδει συναισθηματικό βάθος στην υποκριτική... Μονάχα η «Αντιγόνη» ως παρωδία. Ένα πρόχειρα σκηνοθετημένο μελόδραμα με «καλά», «αριστοκρατικά» κορίτσια, «κακά», «λαϊκά» αγόρια, και τους τσακωμούς μιας ρεμπέτικης κομπανίας, την ημέρα που επίκειται επίσημη εμφάνισή της σε γαμήλια δεξίωση με χιλιάδες καλεσμένους, δηλαδή εμάς. Σε κάθε περίπτωση, αυτή ήταν η πραγματική ιστορία που μας αφηγήθηκαν οι συντελεστές. Η σοφόκλεια τραγωδία ως χαλκομανία, απογυμνωμένη από κάθε πολιτική ή υπερβατική διάσταση. 

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ως Κορυφαίος, με το σώμα του απενεργοποιημένο και τη φωνή του ασήκωτη, ανήμπορη να ελιχθεί, μιλούσε μια γλώσσα που έμοιαζε μήτε να την κατανοεί, μήτε να την κατέχει. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Λες και θα περίσσευε σε έναν σκηνοθέτη που ανεβάζει την «Αντιγόνη» σήμερα στην Επίδαυρο να μπει σε γόνιμους προβληματισμούς: Να σκεφτεί ποια είναι τα σώματα που υφίστανται κρατική και κοινωνική βία, ποιες οι γυναίκες που θάβονται ζωντανές διεκδικώντας την Επιθυμία τους, ποιες οι ετερότητες που εξορίζονται από το πεδίο του επίσημου δημόσιου λόγου, ποιες οι αντιφάσεις και τα διλήμματα της Δικαιοσύνης, ποιες οι φωνές που αμφισβητούν την ισχύ του Νόμου, ή αλλιώς, διά στόματος Τζούντιθ Μπάτλερ, «πώς μπορούμε να αντιστεκόμαστε σε άδικους νόμους και σε άδικες πολιτικές και, την ίδια στιγμή, να επιβιώνουμε της αντίστασής μας;». 

Τα ερωτήματα που θέτει ο Σοφοκλής είναι ανεξάντλητα και, εικοσιπέντε αιώνες μετά, εξακολουθούν να μας βασανίζουν ως ατομικές και συλλογικές οντότητες. Ευτυχώς για μας, όσο κι αν ο Τσέζαρις Γκραουζίνις προσπάθησε να θάψει την «Αντιγόνη» στην κρύπτη της ανοησίας και της ευτέλειας, εκείνη στάθηκε μακριά, να τον κοιτάζει και να γελά. Έχει αντισταθεί σε πάσης φύσεως τυραννίες, έχει πεθάνει κι αναστηθεί αμέτρητες φορές. Απτόητη συνεχίζει την θαρραλέα πορεία της. Γνωρίζει (και γνωρίζουμε κι εμείς) ότι το σώμα της θα παραμείνει ζωντανό και εξεγερμένο, αναζωπυρώνοντας με κάθε τίμημα τη (χαμένη;) επαναστατικότητά μας. H Lady Lazarus της Σύλβια Πλαθ προειδοποιεί: «Out of the ash / I rise with my red hair / And I eat men like air»...

Η Λαίδη κι ο Αλήτης Facebook Twitter
Ο Κώστας Κορωναίος, αντιθέτως, έχοντας μόλις επιστρέψει από κάποιο σαφάρι (αυτό τουλάχιστον μας υποδείκνυε η ενδυμασία του), κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια ως Φύλακας. Φωτ.: Θωμάς Δασκαλάκης

Αντιγόνη

Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Kenny MacLellan
Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Θεοχάρης
Χορογραφία: Edgen Lame
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Μπιμπλή
Φωτογραφίες: Θωμάς Δασκαλάκης
Οργάνωση Περιοδείας: Σταμάτης Μουμουλίδης
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος - Πολιτιστικός Οργανισμός «Λυκόφως»

Πρωταγωνιστούν
Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων), Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού), Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος), Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη), Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας), Κώστας Κορωναίος (Φύλακας), Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη), Edgen Lame (Χορός), Γιάννης Μαστρογιάννης (Χορός), Περικλής Σιούντας (Χορός)

Περιοδεία όλο το καλοκαίρι
ΤΡΙΠΟΛΗ
Τρίτη 09 Αυγούστου 2022, 21:30
Θέατρο Αλσους Αγίου Γεωργίου

ΑΜΑΛΙΑΔΑ
Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022, 21:30
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ

ΑΙΓΙΟ
Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022, 21:30
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Γ.ΠΑΠΠΑΣ

ΛΑΥΡΙΟ
Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022, 21:30
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σάββατο 20 Αυγούστου 2022, 21:00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ

ΞΑΝΘΗ
Κυριακή 21 Αυγούστου 2022, 21:00
Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Δευτέρα 22 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ

ΚΙΛΚΙΣ
Τρίτη 23 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΜΟΥΔΑΝΙΑ
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022, 21:00
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

ΒΕΡΟΙΑ
Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ-ΦΡΟΝΤΖΟΥ

ΠΑΠΑΓΟΥ
Τρίτη 30 Αυγούστου 2022, 21:00
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ

ΠΑΠΑΓΟΥ
Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022, 21:00
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ

ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

ΑΙΓΑΛΕΩ
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΒΥΡΩΝΑΣ
Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ

ΝΙΚΑΙΑ
Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00
ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΗΡΩΔΕΙΟ
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022, 21:00



 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ