Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη Facebook Twitter

Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη

0

Το Three Floating Rooms / Art Pavilion M. άρχισε να ολοκληρώνεται σαν ιδέα το 2020, όταν προκηρύχθηκε ένας διαγωνισμός από την πόλη Almere στην Ολλανδία που χτίστηκε τη δεκαετία του 1980, μια «νέα πόλη» στο Flevoland.

Το Flevoland είναι η δωδέκατη και τελευταία επαρχία της Ολλανδίας, αποτέλεσμα του μεγαλύτερου έργου «ανάκτησης» στον κόσμο. Πρόκειται για μια περιοχή που κάποτε ήταν η θάλασσα Zuider, η εσωτερική θάλασσα της Ολλανδίας, η οποία μετατράπηκε σε γεωργική γη τη δεκαετία του 1920. Χτισμένο στα νερά του Weerwater στο Almere, το περίπτερο Art Pavilion M. εγκαινιάστηκε πριν λίγο καιρό.

Οι αρχιτέκτονες φαντάστηκαν το μουσείο και τους εξωτερικούς του χώρους ως μια ακολουθία τριών εφαπτόμενων δακτυλίων: Το Λιμάνι, η Σκηνή και το Παρατηρητήριο.

Το Λιμάνι περιβάλλει μια υδάτινη πλατεία, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκθεσιακός και συναυλιακός χώρος, αλλά και ως παρατηρητήριο πουλιών και φυτών που υπάρχουν στον περιβάλλοντα χώρο. Όπως σε ένα λιμάνι, οι επισκέπτες μπορούν να φτάνουν με βάρκα. Λειτουργεί ως δημόσιος χώρος όπου, όταν το μουσείο είναι κλειστό, μπορεί κανείς να κολυμπήσει ή να ψαρέψει, και ως περίπατος προς το μουσείο κατά τις ώρες λειτουργίας.

Art Pavilion M Facebook Twitter
Ο χώρος του πλωτού μουσειου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi

Η Σκηνή, ένας δεύτερος κύκλος, είναι η βεράντα του μουσείου, εντός του δακτυλίου. Η πλατφόρμα μπορεί να γίνει σε ειδικές περιπτώσεις σκηνή στο νερό, και χώρος για παραστάσεις, συναυλίες ή υπαίθριες εκθέσεις.

Το Παρατηρητήριο είναι μια ελαφριά κατασκευή από ξύλο που περικλείει τους εκθεσιακούς χώρους, αντανακλώντας και φιλτράροντας τις αποχρώσεις του νερού και της γύρω βλάστησης σαν θερμοκήπιο. Περιβάλλεται πλήρως από μια κουρτίνα όπου τα κομμένα σχήματα επιτρέπουν στο φως να διηθείται με διαφορετικούς τρόπους, δημιουργώντας μια πρόσοψη φτιαγμένη από φως που είναι προσανατολισμένη στον άξονα Βορρά-Νότου, ακολουθώντας τις πλανητικές ευθυγραμμίσεις: τα τέσσερα παράθυρα κοιτούν τον άξονα της αυγής και του δειλινού του χειμερινού και του θερινού ηλιοστασίου, ενώ η οροφή καλύπτεται από κοχύλια, φιλτράροντας το νερό της βροχής.

«Σκεφτήκαμε το μουσείο χερσαίας τέχνης και πολυμέσων στο Flevoland ως ένα μέρος που θα μπορούσε να δώσει τις δυνατότητες έκθεσης, αλληλεπίδρασης και παράστασης στο νερό, να λειτουργήσει ως λιμάνι για την τέχνη, αλλά και κυριολεκτικά ως λιμάνι, όπου σκάφη ή άλλες πλωτές εγκαταστάσεις μπορούν να ελλιμενιστούν στην κλειστή λίμνη του – ένα μέρος που θα παραμείνει δημόσιο ακόμη και όταν το μουσείο είναι κλειστό, να γίνει ένας τόπος στον οποίο μπορείς να περιηγηθείς με κανό, ή όπου μπορεί κανείς να ψαρέψει και να κολυμπήσει το καλοκαίρι και να κάνει πατινάζ το χειμώνα», λένε οι αρχιτέκτονες.

Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη Facebook Twitter
Art Pavilion M Facebook Twitter
Ο χώρος του πλωτού μουσείου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Art Pavilion M Facebook Twitter
Οι εσωτερικοί χώροι του μουσείου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Art Pavilion M Facebook Twitter
Το μουσείο και οι εξωτερικοί του δακτύλιοι | = Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR