Σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά για λιγότερη σπατάλη τροφίμων

Σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά για λιγότερη σπατάλη τροφίμων Facebook Twitter
0

Η Marks & Spencer αφαιρεί τις ημερομηνίες «ανάλωση κατά προτίμηση» από περισσότερα από 300 είδη φρούτων και λαχανικών για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων.

Οι ημερομηνίες θα αντικατασταθούν από έναν κωδικό που το προσωπικό των καταστημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιεί για να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

Tesco, Morrisons και Co-op είναι μεταξύ των σούπερ μάρκετ που έχουν καταργήσει τις ημερομηνίες λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους.

Το Waste & Resources Action Programme (Wrap) δήλωσε ότι το 70% των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο πετιέται στον κάδο αποριμμάτων στα σπίτια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται 4,5 εκατομμύρια τόνοι βρώσιμων τροφίμων ετησίως.

Η Catherine David, διευθύντρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης, πρόσθεσε: «Καλούμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων καταργώντας τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση».

Οι συγκεκριμένες ετικέτες περιλαμβάνουν ημερομηνίες μέχρι τις οποίες τα ευπαθή τρόφιμα μπορούν να μαγειρευτούν και να καταναλωθούν με ασφάλεια, ήτοι πότε πρέπει να καταναλωθεί το προϊόν για να έχει την καλύτερη ποιότητα, γεύση και υφή.

Η Food Standards Agency αναφέρει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν ημερομηνία λήξης ή ημερομηνία ανάλωσης στα προϊόντα τους. Αυτό θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως ο τρόπος παρασκευής του τροφίμου και ο βαθμός επικινδυνότητας του, αναφέρει.

Η αφαίρεση των ημερομηνιών ανάλωσης θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, καθώς δυσκολεύονται να κρατήσουν το κόστος των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης χαμηλά, ενώ οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.

Η Tesco κατάργησε τις ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών το 2018.

Φέτος τον Ιανουάριο, η Morrisons ανακοίνωσε το σχέδιό της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης από το 90% του γάλακτος της δικής της μάρκας και κάλεσε τους πελάτες να προχωρούν σε «τεστ όσφρησης» πριν πετάξουν τα προϊόντα.

Και τον Απρίλιο, η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης στο δικό της γιαούρτι και να προτιμήσει την ημερομηνία ανάλωσης ως καθοδήγηση.

Ο Andrew Clappen, διευθυντής τεχνολογίας τροφίμων στην M&S, δήλωσε ότι πρέπει «να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι τίποτα από αυτά δεν θα πεταχτεί» και ενθάρρυνε τους πελάτες να «γίνουν δημιουργικοί με τα περισσεύματα».

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Διεθνή / Γκράφιτι, εμπρησμοί και νεκροί: Οι αντισημιτικές επιθέσεις στην Αυστραλία πριν από εκείνες σε Σίδνεϊ και Μελβούρνη

Οι επιθέσεις αυτές παρατηρούνται ιδιαιτέρως από την έναρξη του πολέμου του Ισραήλ στη Γάζα τον Οκτώβριο του 2023, μετά την επίθεση της Χαμάς
THE LIFO TEAM
ΙΣΡΑΗΛ ΛΙΒΑΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Διεθνή / Ισραηλινό πλήγμα στον Λίβανο: «Εξουδετερώθηκε στέλεχος των Φρουρών της Επανάστασης», λέει το Ισραήλ

Πρόκειται για τον Χουσέιν Μαχμούντ Μαρσάντ αλ-Τζαουάρι, τον οποίο το Ισραήλ εμφανίζει ως βασικό παράγοντα της «Μονάδας 840» της ιρανικής Δύναμης Κουντς
THE LIFO TEAM
ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΑΝΤΡΙΟΥ ΤΖΕΦΡΙ ΕΠΣΤΑΙΝ

Διεθνή / Πρίγκιπας Άντριου: «Να έρθει στις ΗΠΑ για εξηγήσεις», λέει θύμα του Έπσταϊν

Η Μαρίνα Λασέρντα, που κακοποιήθηκε από τον Έπσταϊν όταν ήταν ανήλικη, ανέφερε ότι ο Μάουντμπάτεν-Ουίνδσορ θα έπρεπε να παρουσιαστεί ενώπιον των αμερικανικών αρχών και να απαντήσει σε ερωτήματα για την υπόθεση
THE LIFO TEAM
Βασιλιάς Κάρολος: Κάλεσε για ενότητα στο χριστουγεννιάτικο μήνυμα, με φόντο τον διχασμό

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος: Κάλεσε για ενότητα στο χριστουγεννιάτικο μήνυμα, με φόντο τον διχασμό

Ο βασιλιάς Κάρολος κάλεσε τους πολίτες να «γνωρίσουν τους γείτονές τους» και να στηρίξουν ο ένας τον άλλον σε έναν κόσμο που, όπως είπε, δείχνει ολοένα και πιο διχασμένος
THE LIFO TEAM