Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Third Wheeling, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.

Δυο δυνατές νεαρές καλλιτέχνιδες εκθέτουν στην Βreeder αυτό το καλοκαίρι

0

Η γυναικεία δύναμη και δημιουργία εκφράζεται μέσα από τη νέα ατομική έκθεση της Deborah Segun «You Keep Going Through It, I’m Just Coming Back From It» στην γκαλερί The Breeder και την έκθεση της Corrine Slade με τίτλο «Moon as My Mirror» στο Breeder Feeder.

Γεννημένη στο Λάγος της Νιγηρίας όπου ζει και εργάζεται, η 29χρονη Deborah Segun έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας στο Polimoda Institute of Fashion Design and Marketing στη Φλωρεντία και έργα της βρίσκονται σε μεγάλες συλλογές και στα μουσεία X Museum στο Πεκίνο και Xiao Museum στο Rhizhao της Κίνας.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα.

Η καλλιτέχνιδα αρθρώνει τη γλώσσα της αφαίρεσης επιστρατεύοντας το εικαστικό λεξιλόγιο του κυβισμού για να αφηγηθεί τις ιστορίες των πρωταγωνιστριών της, που εμφανίζονται ταυτόχρονα δυναμικές αλλά και ευάλωτες. Οι καμβάδες της κατοικούνται από φιγούρες πληθωρικών μαύρων γυναικών σε διάφορες εκφραστικές πόζες. Η Segun εξερευνά τελικά το πορτρέτο με body sensitivity, πλάθοντας αφηγήσεις γύρω από τη δύναμη που ενέχει η τρωτότητα ως πηγή ευτυχίας, η αίσθηση του ανήκειν, η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα.

Τα έργα της μπορούν να περιγραφούν ως ένα μείγμα μεταξύ κυβισμού και αφαίρεσης. Υιοθετεί μια παιχνιδιάρικη, πουριστική προσέγγιση στο έργο της, εστιάζοντας στη μορφή και όχι στη λεπτομέρεια, μέσω της χρήσης διαφορετικών καλλιτεχνικών και μερικές φορές αντισυμβατικών μέσων. Τα έργα της είναι κυρίως παραστατικά με έμφαση στην προσωπογραφία.

Η έμπνευση πίσω από τα έργα της πηγάζει από τις προσωπικές και κοινές εμπειρίες της ως γυναίκας, καθώς και από τις παρατηρήσεις του κάθε χώρου που καταλαμβάνει κάθε φορά. Προσπαθεί να αποτυπώσει αυτές τις εμπειρίες μέσα από τη μοναδική και πειραματική χρήση χρωμάτων και σχημάτων. Υπερβάλλει στις φιγούρες ή τις μετατοπίζει, καθώς πιστεύει ότι είναι ο δικός της τρόπος αντιμετώπισης της πραγματικότητάς της. Της αρέσει επίσης να απομονώνει σχήματα από τα θέματα/αντικείμενα και να τα ενώνει για να δημιουργήσει μια νέα σύνθεση.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από έναν Νιγηριανό κωμικό και τη χιουμοριστική του προσέγγιση γύρω από τις εμπειρίες των ανθρώπων. Όπως σχολιάζει, «αν περνάς πολλά, συνέχισε να τα περνάς. Κι εγώ, μόλις τώρα τα ξεπερνώ...». Ουσιαστικά, για τη Segun πρέπει να εμπιστευόμαστε τη διαδικασία και να αποδεχόμαστε τις αλλαγές όπως έρχονται.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Closed off, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Security, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.

Η 23χρονη Corrine Slade ζει και εργάζεται στο Σικάγο όπου ολοκλήρωσε το BFA της στο The School of The Art Institute of Chicago και έχει πάρει μέρος σε εκθέσεις στο Λος Άντζελες και το Σικάγο.

Οι λεπτομερείς, πολύχρωμοι καμβάδες της δημιουργούν νέες οικο- φεμινιστικές αφηγήσεις. Χρησιμοποιώντας αντιθετικές χρωματικές παλέτες, η καλλιτέχνιδα τοποθετεί τις πρωταγωνίστριές της σε διάφορα σκηνικά, όπου τις πλαισιώνει πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Η Slade συμπεριλαμβάνει στα έργα της ποίκιλλες αναφορές από την pop κουλτούρα, τη μυθολογία, την ιστορία της τέχνης και την πολιτιστική και προσωπική της κληρονομιά.

Η φύση παίζει σημαντικό ρόλο στις συνθέσεις της, όπου κυριαρχούν επαναλαμβανόμενα μοτίβα φρούτων, λουλουδιών, φυτών αλλά και του φεγγαριού, στοιχεία που λειτουργούν ως σύμβολα αφθονίας, εξέλιξης και γονιμότητας. Δημιουργούν απόκοσμα περιβάλλοντα που κατοικούνται από μαύρες γυναίκες, είτε μοναχικές είτε σε αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, καλλιεργώντας μια αίσθηση ζεστασιάς.

Η τεχνική της Slade συνίσταται στην επίστρωση λαδιού διαφορετικού πάχους και διαφάνειας πάνω σε φωτεινά ακρυλικά χρώματα. Η φωτεινότητα του ακρυλικού χρώματος δημιουργεί αύρες που εκφράζουν τη ρομαντική πτυχή των ηρωίδων καθώς η ανάπτυξη του φυσικού κόσμου είναι εγγενώς συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του ανθρώπινου πνεύματος.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade

Τα μαγικά φυσικά περιβάλλοντα που σκηνογραφεί για τις πρωταγωνίστριες της είναι καταφύγια για παρηγοριά που δεν προσφέρονται για αυτές στον πραγματικό κόσμο, έναν κόσμο που συχνά καταφέρνει να ελέγχει και να παραβλέπει ταυτόχρονα τις μαύρες γυναίκες. Η πρακτική της καθοδηγείται από την ολοένα αυξανόμενη ανάγκη της για απόδραση, βυθίζοντας το κοινό της σε χώρους που μοιάζουν βγαλμένοι από ένα όνειρο, μέσα στο οποίο η ίδια η Slade βρίσκει ανακούφιση.

Οι εξερευνήσεις της Corrine Slade εστιάζουν σε ζητήματα αυτοστοχασμού, διαίσθησης αλλά και στην έννοια του θείου. Το φεγγάρι γίνεται εδώ ένα ισχυρό σύμβολο που αντιπροσωπεύει αυτές τις ιδέες και μοιάζει να καταπίνει τα πάντα κάτω από το ζεστό του φως.

Όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας και οι σκηνές που απεικονίζουν διαδραματίζονται το σούρουπο ή το βράδυ. Το σκοτάδι δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον, ένα μέρος για αυτοστοχασμό στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούν το φεγγάρι ως έναν καθρέφτη που επιτρέπει την ενδοσκόπηση.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade

Εγκαίνια: Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022, 19:00-22:00 
Διάρκεια εκθέσεων: 14 Ιουλίου-31 Aυγούστου 2022

The Breeder (Ιάσονος 45, Aθήνα, 210 3317527) 

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη με Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο: 11:00-17:00

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ Barbara Kruger: Μια φεμινίστρια καλλιτέχνιδα του 20ού αιώνα πιο επίκαιρη από ποτέ

Εικαστικά / Barbara Kruger: Έρχεται στην Αθήνα έκθεση με έργα της σπουδαίας φεμινίστριας καλλιτέχνιδας

Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου να ανατρέψει το συνταγματικό δικαίωμα στην άμβλωση γέμισε τα σόσιαλ μίντια του κόσμου με μηνύματα στα οποία πρωταγωνιστούσε το έργο του 1989 της Barbara Kruger «Το σώμα σου είναι πεδίο μάχης». Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε έκθεση με έργα της και στον Πειραιά στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Πειραιάς Artport ΙΙ»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ