«Man vs. Bee» στο Netflix: Ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση

Man vs. Bee στο Netflix: ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση Facebook Twitter
Παρά τα 67 του έτη, η πλαστικότητα του σώματος και η καρτουνίστικη κινησιολογία του Άτκινσον παραμένουν αναλλοίωτες, σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα γυρίσματα του πρώτου επεισοδίου του «Mr. Bean».
0

ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ η σωματική κωμωδία πεθαίνει, η απήχησή της συρρικνώνεται ακόμα και στις τάξεις του κατεξοχήν target group της, των παιδιών. Βλέπεις, τα παιδιά σήμερα «μεγαλώνουν» γρηγορότερα.

Όσο για τους μεγάλους, η επίκτητη σοβαροφάνειά τους δεν συνάδει με τον ακομπλεξάριστο σαχλαμαρισμό, άλλο που, αν δοκίμαζαν τον τελευταίο συχνότερα, ίσως να συνειδητοποιούσαν την απελευθερωτική του δύναμη. 

Οι τελευταίοι εκπρόσωποι της σωματικής κωμωδίας, εκείνοι που, όταν σταματήσουν να την εξασκούν, φοβόμαστε πως θα την πάρουν μαζί τους, είναι ο Τζιμ Κάρεϊ και ο Ρόουαν Άτκινσον. Ο δεύτερος, αφού βεβαίωσε με την εμφάνιση του ως Μαιγκρέ στη σχετική σειρά του ITV το κλισέ που θέλει τους κωμικούς ηθοποιούς να διαπρέπουν στο δράμα –μα, για να φτάσεις στην κωμωδία, πρέπει πάντα να περάσεις από το δράμα–, επιστρέφει στο είδος με το Μan vs. Bee του Netflix.

Χωρίς να είναι αδυσώπητο ή σύνθετο στον σχεδιασμό του οπτικού γκαγκ, όπως οι καλύτερες στιγμές των «Looney Tunes», και χωρίς να έχει τη στόφα του κλασικού, όπως οι βινιέτες του «Mr. Bean», το «Man vs. Bee» διαθέτει σημεία ικανά να σε κάνουν να ξελιγωθείς στο γέλιο, αρκεί, φυσικά, οι σχέσεις σου με την παιδικότητά σου να είναι σε καλά φεγγάρια.

Παραδοσιακά η σωματική κωμωδία σχετίζεται με την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον χαρακτήρα και στο περιβάλλον του. Τα αντικείμενα γύρω του μοιάζουν φτιαγμένα για να τον βλάψουν,  ακόμα και η (φαινομενικά) απλούστερη καθημερινή λειτουργία γίνεται βουνό, είναι καταδικασμένη να αποτύχει, πάντα με κωμικά αποτελέσματα.

Καθώς το κυνήγι της τελειότητας μετατρεπόταν σε αυτοσκοπό από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα μέχρι σήμερα, η σωματική κωμωδία αποκτούσε και μια επαναστατική διάσταση, καθώς εκεί η αποτυχία προκαλεί γέλιο αντί για κατάθλιψη και συντριβή.

Ίσως αυτός να είναι ακόμα ένας λόγος που η απήχησή της φθίνει στον εικοστό πρώτο αιώνα, καθώς μεγάλη μερίδα του κοινού δεν αντέχει πια να βλέπει στην οθόνη έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να εκτελέσει ούτε τα βασικά, το βρίσκει «γελοίο» και «αξιοθρήνητο».

Man vs. Bee στο Netflix: ο Ρόουαν Άτκινσον παλεύει να σώσει τη σωματική κωμωδία από την εξαφάνιση Facebook Twitter
Η εξολόθρευση της μέλισσας γίνεται εμμονή, ανεξαρτήτως κόστους, και ο χαρακτήρας του Άτκινσον μετατρέπεται σε έναν ανθρώπινο Will E. Coyote που μηχανεύεται τρόπους και σκαρώνει αυτοσχέδιες παγίδες για να πατάξει τον φτερωτό εισβολέα.

Με τη σωματική κωμωδία σε λήθαργο, είχε μείνει ανεκμετάλλευτη μια δυνητικά αστείρευτη πηγή κωμωδίας, οι smart κατοικίες. Το Μan vs. Bee τοποθετεί την περσόνα του Ρόoυαν Άτκινσον σε μια τέτοια, στην οποία αναλαμβάνει να κάνει το λεγόμενο house-sitting. Στο μείγμα προστίθεται και ένας ανταγωνιστής, μια μέλισσα που εισβάλλει στον χώρο και πρέπει να παταχθεί πάση θυσία γιατί…έτσι.

Η εξολόθρευση της μέλισσας γίνεται εμμονή, ανεξαρτήτως κόστους, και ο χαρακτήρας του Άτκινσον μετατρέπεται σε έναν ανθρώπινο Will E. Coyote που μηχανεύεται τρόπους και σκαρώνει αυτοσχέδιες παγίδες για να πατάξει τον φτερωτό εισβολέα, με τις smart συσκευές να δυσχεραίνουν τη «σταυροφορία» του και να αυξάνουν τις υλικές παράπλευρες απώλειες.

Παρά τα 67 του έτη, η πλαστικότητα του σώματος και η καρτουνίστικη κινησιολογία του Άτκινσον παραμένουν αναλλοίωτες, σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα γυρίσματα του πρώτου επεισοδίου του Mr. Bean.

Χωρίς να είναι αδυσώπητο ή σύνθετο στον σχεδιασμό του οπτικού γκαγκ, όπως οι καλύτερες στιγμές των Looney Tunes, και χωρίς να έχει τη στόφα του κλασικού, όπως οι βινιέτες του Mr. Bean, το Man vs. Bee διαθέτει σημεία ικανά να σε κάνουν να ξελιγωθείς στο γέλιο, αρκεί, φυσικά, οι σχέσεις σου με την παιδικότητά σου να είναι σε καλά φεγγάρια.

Παρακολουθώντας το, διαπιστώνεις ότι περισσότερο από σειρά, παραπέμπει σε ταινία που κάποιος είχε την ιδέα να τεμαχίσουν σε επεισόδια, καθώς το format της σειράς κερδίζει κατά κράτος στις προτιμήσεις των θεατών. 

Αυτό δεν μειώνει σε κάτι το τελικό αποτέλεσμα, είναι απλά ακόμα ένας τρόπος ώστε το είδος κωμωδίας που πρεσβεύουν ο Ρόουαν Άτκινσον και οι συνεργάτες του να βρουν (και πάλι) το κοινό τους. Και ας ελπίσουμε να τα καταφέρουν, ώστε κάποιο από τα παιδάκια που θα παρακολουθήσουν το Man vs. Bee να θελήσει να γίνει αυτός ο αστείος τύπος στην οθόνη όταν μεγαλώσει και έτσι να βρεθούν συνεχιστές της παράδοσης.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

adam sadler

Daily / «Hustle»: Νέο τρίποντο από τον Άνταμ Σάντλερ στο γήπεδο του Netflix

Δεν είναι απαραίτητο να αγαπά κανείς το μπάσκετ, κάτι τέτοιο όμως βοηθά σημαντικά στην απόλαυση αυτής της μη υπερβατικής αλλά εξαιρετικά καλοφτιαγμένης δραματικής κομεντί με φόντο τα άδυτα του NBA.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ