Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ Facebook Twitter
Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό.

Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ

0

Tα TikTok του Sam Ryder είναι από τα πιο διασκεδαστικά που πετυχαίνεις στην κινέζικη πλατφόρμα. Βλέπεις έναν χαμογελαστό νεο-χίπη με ξανθό μακρύ μαλλί (ό,τι πρέπει για διαφήμιση σαμπουάν), κάτασπρα δόντια και κάμποσα τατουάζ που προσπαθεί να τραγουδήσει κομμάτια όπως το «Say my name» των Destiny’s Child με φωνή καμπάνα.

Στην αρχή δεν θα πετύχει ακριβώς στον τόνο και θα διακόψει το κομμάτι για λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να το πιάσει από την αρχή. Η προσπάθειά του σε κάνει κι εσένα να χαμογελάς. Μετά περνάς στα σχόλια και στην απορία ενός φαν του, που τον ρωτά πού έμαθε να τραγουδάει τόσο καλά και ο Ryder του απαντά ότι οφείλει τα πάντα στους Iron Maiden, και πραγματικά ξεκαρδίζεσαι. Έτσι εξηγείται και η κατάξανθη μακριά χαίτη, υποθέτω. 

Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό. Μπορεί η Ουκρανία να κέρδισε τη φετινή Eurovision για λόγους άσχετους με τον διαγωνισμό, όμως ο Sam από το Έσεξ είναι ο νικητής της καρδιάς αρκετών, μόνο και μόνο χάρη στην εμφάνισή του, ακόμα κι αν πήρε τη δεύτερη θέση. Καταρχάς, απάλλαξε τη Βρετανία από την κατάρα των τελευταίων θέσεων που την κυνηγούσε για δεκαετίες και κάπως απέδειξε ότι δεν τους μισεί η μισή Ευρώπη – για να μην πούμε όλη. 

Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles.

Και το τραγούδι του, όμως, το «Spaceman», μια μείξη David Bowie και Elton John, δεν ήταν καθόλου κακό, αντίθετα ήταν ιδανικό για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Όχι ότι στενοχωρήθηκε που δεν κέρδισε. Τουναντίον, δήλωσε ότι η ανακοίνωση της νίκης των Kalush Orchestra τον έκανε να νιώσει περήφανος. 

Spaceman

Γενικά, ο Sam Ryder φαίνεται να ξεχειλίζει από αισιοδοξία. Είναι σπάνιο και φαίνεται κάπως παράξενο. Δεν παίρνει καθόλου τον εαυτό του στα σοβαρά και δεν τον ενδιαφέρει να φαίνεται κουλ. Μάλιστα, άνετα μπορεί να θεωρηθεί η επιτομή του αντι-κούλ. Στην πρόσφατη συνέντευξή του στην «Guardian», π.χ., δεν διστάζει να παρομοιάσει τον εαυτό του με γκόλντεν ριτρίβερ.

Μάλιστα, η συντάκτρια του άρθρου αρχικά είναι τόσο καχύποπτη με τη φωτεινή του προσωπικότητα, που τον χαρακτηρίζει, όχι με κολακευτική διάθεση, ως έναν μοντέρνο Ιησού. Ο Sam Ryder, όμως, έχει τη στόφα των ανθρώπων που σου φτιάχνουν τη διάθεση με όσα λένε και δεν ακούγεται καθόλου ψεύτικος όταν αφηγείται τη ζωή του.

Γεννήθηκε το 1989 στο Έσεξ. Η μητέρα του είναι οδοντίατρος και ο πατέρας του ξυλουργός. Δεν προέρχεται από μουσικό περιβάλλον, αλλά άρχισε να τραγουδάει από μικρός. Στα έντεκα, όταν είδε live τους Sum 41, την καναδέζικη ποπ-πανκ μπάντα, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική.

Οι γονείς του τον ενθάρρυναν από την αρχή, δεν ήθελαν να μπουν εμπόδιο στο όνειρο του γιου τους παρά τον φόβο τους ότι μάλλον δεν θα τα καταφέρει. Όλη του η οικογένεια ήταν φαν της Eurovision. Λόγω των Lordi, που κέρδισαν τον διαγωνισμό στην Ελλάδα το 2006, αποφάσισε να μάθει κιθάρα.

Στα δεκαεννιά του, το 2009, σχημάτισε την πρώτη του μπάντα, τους Morning After. Κατάφεραν να βγάλουν δύο άλμπουμ, που όμως δεν έκαναν επιτυχία. Χάρη στην αγάπη του για τη μουσική επέμεινε. Το γκρουπ διαλύθηκε το 2013 και ο ίδιος έκανε ένα πέρασμα από τους Καναδούς glam rockers Blessed by a Broken Heart.

Εν ολίγοις, η καριέρα του ήταν στάσιμη για αρκετό διάστημα. Το μυστικό της επιτυχίας του, όμως, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, ήταν το ότι έκανε άλλες δουλειές και δεν βιοποριζόταν από τη μουσική. Είναι πολύ βασικό, προσωπικά το έχω δει να συμβαίνει με νέους και ταλαντούχους μουσικούς που στο τέλος αναγκάζονται να τα παρατήσουν, επειδή κάπως πρέπει να ζήσουν.

Ο Ryder δούλεψε μέχρι και σε οικοδομές, βοηθώντας τον πατέρα του. Ταυτόχρονα, άνοιξαν με τη σύντροφό του –με την οποία διατηρεί μακροχρόνια σχέση– ένα vegan καφέ.

@samhairwolfryder Don’t eat a 🍦 before singing this! #yum #rihanna #singingchallenge #fyp ♬ original sound - Sam Ryder

Κάποια στιγμή οι γονείς του τον παρακίνησαν να αρχίσει να τραγουδάει σε γάμους, κάτι που θα τον βοηθούσε και οικονομικά και θα του επέτρεπε να διατηρήσει τη σχέση του με τη μουσική.

«Θυμάμαι, στον πρώτο γάμο που έπαιξα, έκλεισα τα μάτια μου και σκέφτηκα “τα πήγα υπέροχα, τους άρεσε”. Μόλις τα άνοιξα, είδα ότι κανείς δεν έδινε σημασία. Όλοι ήταν μαζί με τους φίλους τους και την οικογένειά τους, ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής τους. Εγώ ήμουν εκεί για την ατμόσφαιρα. Το γκρουπ δεν ήταν το κέντρο της προσοχής. Αν κάποιος κλέβει την παράσταση, είναι οι σερβιτόροι. Εκεί κατάλαβα ότι η χαρά μου πρέπει να είναι εσωτερική και να μην εξαρτάται από εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό μού άλλαξε τη ζωή, μου έδειξε πού πρέπει να αναζητώ την ευτυχία – όχι μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο ανθρώπους».

Οι γάμοι πήγαιναν καλά, μέχρι που ήρθε ο Covid-19, οπότε έφτιαξε ένα προφίλ στο TikTok για να περνάει τον χρόνο του. 

Δεν χρειαζόταν τη Eurovision για να γίνει διάσημος. Ήταν ήδη σταρ από τις μουσικές αναρτήσεις του με περίπου δώδεκα εκατομμύρια followers . Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles. Ο τελευταίος Βρετανός που είχε καταφέρει κάτι ανάλογο ήταν ο Johnny Logan τη δεκαετία του ’80 – ο οποίος ήταν Ιρλανδός. 

Φαίνεται ότι ο Sam Ryder και η θετική του ενέργεια ήταν κάτι που είχε ανάγκη όλος ο κόσμος ή η Βρετανία στην προκειμένη περίπτωση.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ