Μια συνάντηση με τον Μπρους Γουίλις πριν από χρόνια

bruce willis Facebook Twitter
Ο Μπρους Γουίλις είχε βρεθεί στην Αθήνα για τα εγκαίνια μαγαζιού της αλυσίδας Planet Hollywood (δεν φτούρησε για πολύ) που είχε λανσάρει ο ίδιος μαζί με τον Σιλβέστερ Σταλόνε και τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Φωτ.: Mark Reinstein/Corbis via Getty Images/Ideal Image
0

ΠΡΟ ΑΜΝΗΜΟΝΕΥΤΩΝ ΕΤΩΝ (τέλη Αυγούστου του 2000) είχα πάρει για το περιοδικό «Symbol» (ένθετο στον «Επενδυτή») μια μικρή διά ζώσης συνέντευξη από τον Μπρους Γουίλις, με διαφορά το πιο διάσημο πρόσωπο που είχα συναντήσει ποτέ από κοντά, με εξαίρεση ίσως λίγα χρόνια πριν, όταν είχα βρεθεί μια ανάσα δίπλα από τη Λένι Ρίφενσταλ (το γράφω και με πιάνει σύγκρυο και υπαρξιακός τρόμος) όταν είχε έρθει για την ελληνική έκδοση της αυτοβιογραφίας της που είχε τίτλο «Άγριος Αιώνας». 

Ο Μπρους Γουίλις είχε βρεθεί τότε στην Αθήνα για τα εγκαίνια μαγαζιού της αλυσίδας Planet Hollywood (δεν φτούρησε για πολύ) που είχε λανσάρει ο ίδιος μαζί με τον Σιλβέστερ Σταλόνε και τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ (το στάτους των οποίων ως σούπερ σταρ ταινιών δράσης είχε καταφέρει, με κάποιο τρόπο και πέρα από κάθε πρόβλεψη, να αποκτήσει και ο ίδιος παρά το μικρό του «δέμας», που έμοιαζε ακόμα πιο μικρό από κοντά), και στο πλαίσιο αυτό είχε δώσει και καναδυό συνεντεύξεις σε επιλεγμένα μέσα.

Σ’ εκείνη την κουβέντα, ήταν ευγενής, συγκρατημένα ευδιάθετος και χωρίς το χαρακτηριστικό σαρκαστικό του μειδίαμα, που ο Τέρι Γκίλιαμ του είχε απαγορεύσει να κάνει στους «Δώδεκα Πιθήκους». 

Το πιο άσχημο ίσως είναι ότι λίγο πριν επιβεβαιωθεί αυτή του η κατάσταση, είχε δεχτεί από τους πάντες τόνους χλευασμού για τις ό,τι να ‘ναι ταινίες στις οποίες έπαιζε τα τελευταία χρόνια και για τις ό,τι να ‘ναι ερμηνείες του σ΄ αυτές.

Βρήκα μάλιστα το θάρρος να τον ρωτήσω, αφού του εξέφρασα τον (ειλικρινή) θαυμασμό μου για την ερμηνεία του στην ταινία, αν τον είχε ενοχλήσει το γεγονός ότι τα εύσημα της Ακαδημίας τα είχε κερδίσει ο συμπρωταγωνιστής του Μπραντ Πιτ με την υποψηφιότητα για δεύτερο ανδρικό ρόλο. Δαγκώθηκε, με κοίταξε λίγο στραβά, και για πρώτη φορά στα μάτια, πριν αφεθεί στον πιο σαρκαστικό μορφασμό που μπορούσε.

Αυτή η ανάμνηση ανασύρθηκε τώρα πρόσφατα με την είδηση της οριστικής του αποχώρησης από το σινεμά λόγω της διάγνωσής του με αφασία, πάθηση που εμφανίζεται με διαφορετικές διαβαθμίσεις ανά ασθενή, αλλά η λέξη και μόνο προκαλεί τις πιο δυσοίωνες σκέψεις.

Και το πιο άσχημο ίσως είναι (όχι για τον ίδιον, για εμάς τους υπόλοιπους, που μετά τα δυσάρεστα νέα γεμίσαμε ενοχές) ότι λίγο πριν επιβεβαιωθεί αυτή του η κατάσταση, είχε δεχτεί από τους πάντες τόνους χλευασμού για τις ό,τι να ‘ναι ταινίες στις οποίες έπαιζε τα τελευταία χρόνια και για τις ό,τι να ‘ναι ερμηνείες του σ΄ αυτές.

Λίγο καιρό μάλιστα πριν κοινοποιηθούν τα κακά μαντάτα, τα Χρυσά Βατόμουρα (ο γνωστός θεσμός που «επιβραβεύει» τις χειρότερες ταινίες και ερμηνείες κάθε χρονιάς) είχαν ανακοινώσει, μαζί με τις ετήσιες υποψηφιότητες, ότι αναγκάστηκαν φέτος να θεσμοθετήσουν μια νέα ειδική κατηγορία με τίτλο «Η χειρότερη ερμηνεία του Μπρους Γουίλις για το 2021», αναγνωρίζοντας το έργο του όχι σε μία, ούτε σε δύο, αλλά σε οκτώ κινηματογραφικά «φέσια» της περσινής σεζόν.

Το φθινόπωρο που μας πέρασε επίσης, ο 67χρονος ηθοποιός είχε δεχτεί χοντρό κράξιμο για την «ντροπιαστική» (και τότε αλλά ακόμα περισσότερο εκ των υστέρων) εμφάνισή του σε διαφημιστικό της ρωσικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας MegaFon, στο οποίο δεν συμμετείχε καν με φυσική παρουσία, αλλά έδωσε τη συγκατάθεσή του (έναντι αδράς αμοιβής) να ενσαρκωθεί μέσω της deepfake τεχνολογίας. 

Αυτοί που ντράπηκαν πιο πολύ όμως τελικά ήταν οι υπεύθυνοι των «Βατόμουρων», που μετά τα νέα για την υγεία του απέσυραν απολογούμενοι την «τιμητική κατηγορία», ενώ άγνωστο είναι αν εξακολουθεί να προβάλλεται η διαφήμιση στην οποία συμμετείχε μόνο ως πνεύμα ή ως ολόγραμμα στα ρωσικά μέσα (πιθανόν ναι).

Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, πάντως, δημοσιεύτηκαν κάποιες φωτογραφίες, εμποτισμένες με την αδιάκριτη θολούρα του τηλεφακού, που τον έδειχναν να συντρώει σε εστιατόριο με φιλικό του πρόσωπο. Φαινόταν καλά. Εν τέλει, όλα τα υπόλοιπα δεν είχαν πια και τόση σημασία.  


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Daily / Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Η επιδεικτική απουσία της «προοδευτικής» αντιπολίτευσης από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου έμοιαζε με σιωπηλό ξέσπασμα βρέφους που δεν γίνεται το δικό του, ασχέτως της αλγεινής εντύπωσης που προκάλεσε σε πολύ κόσμο η μερική μετάλλαξη της τελετής σε high-end κυβερνητικό σουαρέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ