Μια «πολύπαθη» νωπογραφία της Αναγέννησης και μια διένεξη 30 ετών: «Να επιστρέψει στο νεκροταφείο»

Μια «πολύπαθη» νωπογραφία της Αναγέννησης και μια διένεξη 30 ετών: «Να επιστρέψει στο νεκροταφείο» Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Μια διένεξη τριών δεκαετιών για μια νωπογραφία του αναγεννησιακού Πιέρο ντελα Φραντσέσκα δε δείχνει σημάδια υποχώρησης, μετά την απόφαση ιταλικού δικαστηρίου πως πρέπει να επιστραφεί στον τόπο όπου φιλοτεχνήθηκε, παρότι η τοποθεσία αυτή πλέον λειτουργεί ως κοιμητήριο. 

Η The Madonna del Parto αποτυπώνει την εγκυμονούσα Παρθένο Μαρία και θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα έργα της Αναγέννησης. Ολοκληρώθηκε το 1460 και πιστεύεται πως ο δημιουργός του το φιλοτέχνησε in situ για να κοσμήσει τοίχο πίσω από τον βωμό του παρεκκλησίου της Σάντα Μαρία ντι Μομεντάνα στο Μοντέρχι, μια πόλη στην περιφέρεια της Τοσκάνης. 

Ο τοίχος με τη νωπογραφία του κατάφεραν να μείνει όρθιος μετά τον ολέθριο σεισμό του 1785. Αργότερα, το έργο απομονώθηκε από το σταθερό σημείο του και εκτέθηκε ξανά μέσα στο ανακαινισμένο, αλλά μικρότερο, λόγω πλέον του νεκροταφείου, παρεκκλήσι. Διαπιστώθηκε πως ήταν έργο του ντέλα Φραντσέσκα μόλις το 1889. Επέζησε ξανά μετά από μεγάλο σεισμό του 1917, αποκαταστάθηκε και μεταφέρθηκε το 1992 πια σε παλιό σχολείο του Μοντέρχι που είχε μετατραπεί στο μουσείο, Madonna del Parto. 

H μεταφορά στο μουσείο -που σήμερα προσελκύει περί τους 40.000 επισκέπτες ετησίως, εκ των οποίων πολλές γυναίκες που αναζητούν προστασία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους- προκάλεσε μια περίπλοκη, πολύχρονη νομική μάχη μεταξύ του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, της τοπικής επισκοπής, των ντόπιων αρχών και του υπουργείου Πολιτισμού. 

Πλέον, η διαμάχη πέρασε σε νέα φάση όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας, το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο, αποφάσισε προσφάτως πως το έργο πρέπει να επιστρέψει στη γενέτειρά του

Ο δήμαρχος του Μοντέρχι, Αλφρέντο Ρομανέλι, υποστηρίζει όμως πως το μικρό παρεκκλήσι, στην άκρη της πόλης, δεν υπάρχει στην αυθεντική μορφή του όπου ο Ιταλός δημιουργός φιλοτέχνησε το έργο του. «Βάζοντας το σύμβολο της γέννησης σε ένα κοιμητήριο στα περίχωρα της πόλης, ανάμεσα σε 3.000 τάφους, δεν μου φαίνεται καλή ιδέα» ανέφερε ο ίδιος στη La Stampa. 

Σημείωσε πως το παρεκκλήσι είναι ακατάλληλο για το αναγεννησιακό αριστούργημα τόσο λόγω του ανεπαρκούς φωτός όσο και της μικρής χωρητικότητας του χώρου για τους τόσους επισκέπτες του. Ο ίδιος πρόσθεσε πως δεν μπορούσε να κατανοήσει την «παράλογη» απόφαση του δικαστηρίου, διερωτώμενος ποιος κρυβόταν πίσω από αυτή. 

Αφού η καταλληλότητα τού χώρου μεταφέρθηκε μέχρι και στο ιταλικό κοινοβούλιο, ο δήμαρχος εκλήθη να συναντήσει την υφυπουργό Πολιτισμού, Λουτσία Μπεργκοντζόνι στις 20 Απριλίου. 

Ο Ντελα Φραντσέσκα πιστεύεται πως φιλοτέχνησε το έργο προς τιμήν της μητέρας του, Ρομάνα ντι Πιερίνο, η οποία καταγόταν από το Μοντέρχι. 


Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Διεθνή / Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Καταγγελίες για ρύπανση, καρκίνους και καταρρεύσεις σπιτιών στην Τσιατούρα της Γεωργίας, καθώς η Ευρώπη εισάγει μαγγάνιο για πράσινη ενέργεια
LIFO NEWSROOM
Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Διεθνή / Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Η τοποθέτηση του Φάρατζ έρχεται σε αντίθεση με δηλώσεις του τον Αύγουστο, όταν είχε πει ότι «δεν συζητάμε για γυναίκες και παιδιά σε αυτό το στάδιο», κατηγορώντας τότε τα ΜΜΕ για «λανθασμένη ερμηνεία»
LIFO NEWSROOM
Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Διεθνή / Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Το «Democracy Noir» της βραβευμένης σκηνοθέτιδας Connie Field παρουσιάζει μέσα από την οπτική τριών γυναικών τη σταδιακή διολίσθηση της Ουγγαρίας προς τον αυταρχισμό υπό τον Όρμπαν, με σκηνές που θυμίζουν την άνοδο του Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες από τη Συρία – Τι έχει αλλάξει

Διεθνή / Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες – Τι έχει αλλάξει

Το 2015-2016 πάνω από 1,1 εκατ. άνθρωποι ζήτησαν άσυλο στη Γερμανία. Συνολικά, από το 2015 έως το 2024, οι αιτήσεις ξεπέρασαν τα 2,6 εκατομμύρια, με τους περισσότερους να προέρχονται από Συρία, Αφγανιστάν και Ιράκ
LIFO NEWSROOM
«Βόμβα» από τον πρόεδρο της Βουλής των ΗΠΑ: Ο Τραμπ ήταν πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν

Διεθνή / «Βόμβα» από τον πρόεδρο της Βουλής των ΗΠΑ: Ο Τραμπ ήταν πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν

Ο Μάικ Τζόνσον ισχυρίζεται ότι ο Τραμπ υπήρξε πληροφοριοδότης του FBI στην υπόθεση Έπσταϊν, ενώ επιζώσες ετοιμάζουν λίστα πελατών και η Βουλή αποκαλύπτει 30.000 έγγραφα
LIFO NEWSROOM
«Lucky» Lackadoo: Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Διεθνή / Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Ο Τζον «Λάκι» Λακαντού, ο βετεράνος πιλότος του 100ού Σμήνους Βομβαρδισμού των ΗΠΑ, έφυγε στα 103 του χρόνια αφήνοντας πίσω του μια συγκλονιστική μαρτυρία για τις πιο αιματηρές αερομαχίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το βιβλίο του «Damn Lucky»
LIFO NEWSROOM
«Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Διεθνή / «Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Η Τερέσα Ριβέρα κατηγόρησε για πρώτη φορά δημόσια το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα, προκαλώντας αντιδράσεις από το Τελ Αβίβ και αποστασιοποίηση της ΕΕ
LIFO NEWSROOM