«Bruised» στο Netflix: Είναι όντως το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι;

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση.
0

Η ΦΗΜΙΣΜΕΝΗ «ΚΑΤΑΡΑ» των Όσκαρ έχει τόσες εξαιρέσεις που κακώς τη συζητούμε ακόμα, μα σε περιπτώσεις όπως αυτή της Χάλι Μπέρι έχει επιβεβαιωθεί.

Η εν λόγω κατάρα θέλει την καριέρα ενός ηθοποιού να παίρνει την κάτω βόλτα μετά τη βράβευσή του με το χρυσό αγαλματίδιο. Με μια προσεκτικότερη εξέταση των βραβεύσεων στις ερμηνευτικές κατηγορίες τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνει κανείς πως, όπου αυτό συνέβη, είτε επρόκειτο για κάποιον που λόγω γενικότερου hype βρέθηκε στο προσκήνιο, βιώνοντας μια μιντιακή αναγνώριση που ουδέποτε είχε, είτε η οσκαρική νίκη εξαργυρώθηκε με την αποδοχή προτάσεων οικονομικά προσοδοφόρων, μα ποιοτικά ατυχών.

Η Χάλι Μπέρι υπάγεται στη δεύτερη κατηγορία. Μετά από μια ερμηνεία συναισθηματικά φορτισμένη σε σημείο σωματικής εξάντλησης στον Χορό των Τεράτων, που τιμήθηκε από την οσκαρική Ακαδημία, η Μπέρι έκανε τη χειρότερη ταινία κόμικ του 21ου αιώνα, το Catwoman, και την Αποπλάνηση ενός Ξένου με τον Μπρους Γουίλις.

Οι συμμετοχές της αραίωσαν μέσα στα χρόνια, κάποιες ανεξάρτητες απόπειρες έπεσαν στο κενό, με τον χαρακτήρα της Storm στους Χ-Μen να την κρατά στην πρώτη γραμμή, μέχρι που πήρε τη σκυτάλη η νεότερη εκδοχή των δημοφιλών μεταλλαγμένων.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Αφού λοιπόν δεν της πρότειναν ικανοποιητικούς ρόλους, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα, σκηνοθετώντας τον εαυτό της στο Bruised, μια ταινία που προβλήθηκε πέρσι στο φεστιβάλ του Τορόντο. Το buzz από την προβολή μιλούσε για τη μεγάλη επιστροφή της πρωταγωνίστριας και οι υπεύθυνοι του Netflix πείστηκαν, αγοράζοντας την ταινία για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Έναν χρόνο μετά η ταινία ανεβαίνει στην πλατφόρμα την κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει την πορεία της προς τα Όσκαρ. Σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί στην πράξη η οσκαρική της απόπειρα πέφτει στο καναβάτσο.

Όπως ο Σταλόνε χρησιμοποιεί τον Ρόκι του μέσα στα χρόνια (και) για να σχολιάσει τη φάση που βρίσκεται η ζωή του και η καριέρα του, καθιστώντας την εν λόγω saga ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον work in progress, έτσι και η Μπέρι χρησιμοποιεί ως όχημα για το comeback της την ιστορία μιας πυγμάχου των Mixed Martial Arts που από το ζενίθ βρέθηκε στο ναδίρ και επιχειρεί να ανακάμψει.

Είναι όντως το Bruised του Netflix το μεγάλο comeback της Χάλι Μπέρι; Facebook Twitter
Η ταινία είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας.

Μόνο που η ταινία που γυρίζει πάνω σε αυτήν τη συνηθισμένη ιδέα είναι από εκείνες που παραδίδονται αμαχητί στην ακαταμάχητη(!) γοητεία της μιζέριας, φορτώνοντας όλο και περισσότερα βάσανα και συμφορές στις πλάτες του κεντρικού χαρακτήρα ώστε να τον λυπηθούμε και η λύτρωση να έχει καλύτερο αποτέλεσμα – χαρακτηριστικά μια σκηνή ενδοοικογενειακής κακοποίησης συνοδεύεται κι από φωτιά στον φούρνο μικροκυμάτων.

Η εκτέλεση είναι τέτοια, που κάθε σκηνή συνιστά δραματική κορύφωση, οι αισθητικές επιλογές συνάδουν με τα σεναριακά κλισέ, κάτι που δεν θα περίμενες με την ενδιαφέρουσα εισαγωγική σκηνή, όπου παρακολουθούμε τον αγώνα που αποτέλεσε την αρχή της πτώσης από το POV της ηρωίδας, σε ένα φλουταρισμένο πλάνο που θα μπορούσε να επισημαίνει (και) τη μυωπική της στάση απέναντι στα πράγματα.

Η αλήθεια είναι ότι σε αντίθεση με τον καλοσυνάτο, ελαφρώς βραδύνου Ρόκι Μπαλμπόα που αναζητά μια ευκαιρία να αποδείξει ότι αξίζει, o χαρακτήρας της Τζάκι Τζάστις δεν έχει και πολλά redeeming qualities, μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για τίποτα και για κανέναν, με την πυγμαχική της αρετή(;) να συνίσταται σε οργίλα ξεσπάσματα βίας – αυτό ίσως θα έπρεπε να το χρεώσουμε και στην επιλογή του αγωνίσματος, οι Mixed Martial Arts είναι κατά κάποιο τρόπο αφορμή για «βρομόξυλο».

Αν στεκόμαστε στο πλευρό της και θέλουμε να δούμε τα πράγματα να βελτιώνονται για εκείνη, οφείλεται στο γεγονός ότι την υποδύεται η Χάλι Μπέρι, ομολογουμένως με μια ωμότητα και μια αφοσίωση που κάπως δικαιολογεί το οσκαρικό buzz που συνόδευε την ταινία από την προαναφερθείσα προβολή στο Τορόντο.

Έτσι όπως είναι η ταινία, όμως, μάλλον θα παραμείνει τέτοιο και δεν θα μετουσιωθεί σε υποψηφιότητες, παρά την προωθητική καμπάνια του Netflix και το συνοδευτικό αφήγημα του μεγάλου comeback της πρωταγωνίστριας.

Bruised | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ