Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
Unsplash
0

Παγίδες σε ανυποψίαστους καταναλωτές στήνουν επιτήδειοι δημιουργώντας «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών.

Όπως αναφέρει έρευνα της Check Point, κάθε εβδομάδα εντοπίζονται 5.300 ιστοσελίδες, με το φαινόμενο να σημειώνει αύξηση κατά 178% το τελευταίο δίμηνο συγκριτικά με τον μέσο όρος του έτους. Μάλιστα, εταιρικές ιστοσελίδες πέφτουν θύματα αντιγραφής και απάτης, με 1 στα 38 να αφορούν την διάρκεια του Νοεμβρίου, όταν το ποσοστό ήταν 1 στα 352 στις αρχές του χρόνου.

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter

Ο συναγερμός για τις fake ιστοσελίδες έχει σημάνει ενόψει της Black Friday και Cyber Monday, όπου αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσφορές.

Πώς γίνεται η απάτη

Οι καταναλωτές συνήθως λαμβάνουν ένα email που τους καλεί να μπουν σε ιστοσελίδα πασίγνωστου οίκου μόδας. Όλα φαίνονται «κανονικά» και οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες. Βέβαια, πρόκειται για μια ιστοσελίδα-απάτη, όπου ο καταναλωτής είτε θα λάβει «μαϊμού» προϊόν ή θα χάσει τα χρήματά του.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο είναι ότι η ιστοσελίδα αποτελεί πρόσχημα προκειμένου να γίνει υποκλοπή των κωδικών του e-banking.

Σύμφωνα με την έρευνα, πίσω από αυτά τα emails κρύβονται τουλάχιστον επτά παρόμοιες «μαϊμού

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
» ιστοσελίδες, που ενεργοποιούνταν και απενεργοποιούνταν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, με θέλοντας να παγιδεύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να εξαφανιστούν χωρίς ίχνη. 

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

  • Να κάνετε αγορές από αξιόπιστες πηγές, αποφεύγετε διαφημιστικές ιστοσελίδες που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή social media
  • Προσοχή σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μοιάζουν με τις αυθεντικές. 
  • Τεράστιες εκπτώσεις, ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας, είναι τουλάχιστον ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά
  • Οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε ασφαλές περιβάλλον, το οποίο υποδηλώνει το μικρό «λουκέτο», που συνήθως βρίσκεται στην μπάρα, στα αριστερά της ηλεκτρονικής διεύθυνσης
  • E-mails που ζητάνε αλλαγές σε κωδικούς φαίνεται να είναι απάτη
Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM